Projekta ID
25-TA-175Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 21.06.2016. noteikumu Nr. 384 “Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi” 34.punkta 3.1. apakšpunkts paredz, ka meža īpašnieks vai tiesiskais valdītājs nodrošina meža inventarizāciju, ja tiek izgatavots jauns zemes vienības zemes robežu un situācijas plāns un zemes vienībā tiek apvienota vai sadalīta meža zeme, izņemot gadījumu, ja dati tiek aktualizēti saskaņā ar šo noteikumu 49.2. apakšpunktu vai ja Valsts meža dienests aktualizē meža inventarizācijas datus pēc tam, kad meža zemes apvienošanu vai sadalīšanu ir ierosinājusi valsts tiešās pārvaldes iestāde sabiedrības vajadzībām.
Saskaņā ar informāciju no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas 2024.gada 23.februārī izdoti jauni zemes vienības robežu, apgrūtinājumu un situācijas plāni. Pievienotajā Valsts meža dienesta 2024. gada 8.jūlijā sniegtajā informācijā norādīts, ka Meža valsts reģistrā ir nederīga meža inventarizācija. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par Ministru kabineta 21.06.2016. noteikumu Nr. 384 “Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi” 34.punkta 3.1. apakšpunktā minēto darbību nodrošināšanu.
Saskaņā ar informāciju no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas 2024.gada 23.februārī izdoti jauni zemes vienības robežu, apgrūtinājumu un situācijas plāni. Pievienotajā Valsts meža dienesta 2024. gada 8.jūlijā sniegtajā informācijā norādīts, ka Meža valsts reģistrā ir nederīga meža inventarizācija. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par Ministru kabineta 21.06.2016. noteikumu Nr. 384 “Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi” 34.punkta 3.1. apakšpunktā minēto darbību nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2.punkts nosaka, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama likumā "Par pašvaldībām" noteikto šādu pašvaldības autonomo funkciju veikšanai:
a) ceļu būvniecība vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš;
b) kapsētu izveidošana vai paplašināšana;
c) parku ierīkošana un uzturēšana;
d) mežaparku ierīkošana un uzturēšana pilsētu un ciemu teritorijās.
Rīkojuma projekta anotācijā ir norādīts, ka valsts meža zeme tiek nodota Rīgas valstspilsētas pašvaldībai Meža likuma ceturtās daļas 2. punkta “c” apakšpunktā noteiktās pašvaldības funkcijas īstenošanai – parku ierīkošanai un uzturēšanai. Savukārt turpmākajā informācijā ir minēta gan parka uzturēšana, gan mežaparka uzturēšana. Papildus anotācijā ir norādīts, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldība informē, ka valsts nekustamo īpašumu plānots saglabāt kā dabīgas dabas un meža parka teritorijas, tas ir, kā dabīga meža teritorija pastaigām, saglabājot esošās pastaigu vietas, neparedzot tajā labiekārtojuma infrastruktūru.
Līdz ar to lūdzam rīkojuma projektā un anotācijā precizēt norādīto pašvaldības autonomo funkciju, kuras izpildei nepieciešama valsts meža zeme, norādot Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta c) apakšpunktā minēto parku ierīkošanu un uzturēšanu vai d) apakšpunktā minēto mežaparku ierīkošanu un uzturēšanu pilsētu un ciemu teritorijās.
a) ceļu būvniecība vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš;
b) kapsētu izveidošana vai paplašināšana;
c) parku ierīkošana un uzturēšana;
d) mežaparku ierīkošana un uzturēšana pilsētu un ciemu teritorijās.
Rīkojuma projekta anotācijā ir norādīts, ka valsts meža zeme tiek nodota Rīgas valstspilsētas pašvaldībai Meža likuma ceturtās daļas 2. punkta “c” apakšpunktā noteiktās pašvaldības funkcijas īstenošanai – parku ierīkošanai un uzturēšanai. Savukārt turpmākajā informācijā ir minēta gan parka uzturēšana, gan mežaparka uzturēšana. Papildus anotācijā ir norādīts, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldība informē, ka valsts nekustamo īpašumu plānots saglabāt kā dabīgas dabas un meža parka teritorijas, tas ir, kā dabīga meža teritorija pastaigām, saglabājot esošās pastaigu vietas, neparedzot tajā labiekārtojuma infrastruktūru.
Līdz ar to lūdzam rīkojuma projektā un anotācijā precizēt norādīto pašvaldības autonomo funkciju, kuras izpildei nepieciešama valsts meža zeme, norādot Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta c) apakšpunktā minēto parku ierīkošanu un uzturēšanu vai d) apakšpunktā minēto mežaparku ierīkošanu un uzturēšanu pilsētu un ciemu teritorijās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu, svītrot tekstu, kas atkārtojas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pie papildu dokumentiem pievienot anotācijā minētos dokumentus - Valsts meža dienesta 2025. gada 6.janvārī sniegto informāciju par valsts nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās mežaudzes vērtību, Rīgas valstpilsētas pašvaldības Īpašuma departamenta 2024.gada 16.oktobra vēstuli Nr. DI-24-1885-nd “Par nekustamā īpašuma Rātsupītes ielā 5B, Rīgā (kadastra Nr. 01001040251), atsavināšanas ierosinājumu” un Rīgas valstspilsētas pašvaldības vēstuli, kur tā ir informējusi, ka konkrētas ieceres teritorijas labiekārtošanai vai apsaimniekošanai Noteikumu Nr.776 noteiktajā apjomā tās rīcībā šobrīd – pirms valsts nekustamā īpašuma pārņemšanas nav, ņemot vērā, ka valsts nekustamo īpašumu plānots saglabāt kā dabīgas dabas un meža parka teritorijas, tas ir, kā dabīga meža teritorija pastaigām, saglabājot esošās pastaigu vietas, neparedzot tajā labiekārtojuma infrastruktūru.
Piedāvātā redakcija
-
