Projekta ID
22-TA-1140Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
2015.gada 12.oktobrī ir noslēgta “Vienošanās par sadarbību datu apmaiņā starp LM, tās padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm un Alūksnes novada sociālo dienestu”. Šī vienošanās paredz datu apmaiņu, pamatojoties uz likumos “Par dzīvojamo telpu īri” un “Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā” noteikto. Lūdzam svītrot VDEĀVK no atbildīgo institūciju saraksta informatīvā ziņojuma pielikuma 24.punktā, ņemot vērā minēto apsvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par informatīvā ziņojuma pielikuma 41. un 42.punktu.
Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA) ir nodrošināta datu iegūšana no Valsts izglītības informācijas sistēmas (VIIS). Vienlaikus skaidrojam, ka VIIS nav pieejama pilnīga informācija par personu iegūto izglītību (informācija pieejama par izglītību, ka ir iegūta pēc 2011.gada), tādējādi papildus nepieciešamības gadījumā NVA lūdz sniegt informāciju par iegūto izglītību arī personai. Ņemot vērā iepriekš minēto, NVA nodrošina informācijas vienreizes principu, līdz ar to lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma pielikuma 41. un 42.punktu.
Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA) ir nodrošināta datu iegūšana no Valsts izglītības informācijas sistēmas (VIIS). Vienlaikus skaidrojam, ka VIIS nav pieejama pilnīga informācija par personu iegūto izglītību (informācija pieejama par izglītību, ka ir iegūta pēc 2011.gada), tādējādi papildus nepieciešamības gadījumā NVA lūdz sniegt informāciju par iegūto izglītību arī personai. Ņemot vērā iepriekš minēto, NVA nodrošina informācijas vienreizes principu, līdz ar to lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma pielikuma 41. un 42.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma Pielikuma 2.punktā VSAA kā iesaistītā institūcija minēta 3 gadījumos (pie pakalpojumiem: Apbedīšanas pabalsts (pašvaldības), Pensijas aprēķināšana (Ķekavas novada pašvaldība), Naturalizācija (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde)), kad nav ievērots vienreizes princips.
VSAA ir atvērta sadarbībai ar pašvaldībām un PMLP, kuru pakalpojumu saņemšanai no klientiem tiek pieprasīti VSAA lēmumi vai izziņas. Lai veiktu ierosinātos uzlabojumus, ir savstarpēji jāsaskaņo samērīgi izpildes termiņi, kā arī nepieciešamības gadījumā jāparedz budžeta līdzekļi.
VSAA ir atvērta sadarbībai ar pašvaldībām un PMLP, kuru pakalpojumu saņemšanai no klientiem tiek pieprasīti VSAA lēmumi vai izziņas. Lai veiktu ierosinātos uzlabojumus, ir savstarpēji jāsaskaņo samērīgi izpildes termiņi, kā arī nepieciešamības gadījumā jāparedz budžeta līdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma secinājumu un nepieciešamās rīcības sadaļā (13.lpp.) precizēt teikumu "Turpmākā rīcība tiks īstenota līdz 2023.gada 1.decembrim", skaidrojot, par kādu turpmāko rīcību ir runa, ņemot vērā, ka informatīvā ziņojuma pielikumā vēlākais no piedāvātajiem termiņiem ir 2025.gada 1.decembris, savukārt Pakalpojumu vides pilnveides plānā 2020.-2023.gadam termiņi ir izteikti pusgados, nevis noteiktajos datumos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot rīcības plāna 39.punktu "Saraksta par personām, kuras ir tiesīgas darboties kā kompetentie speciālisti darba aizsardzības jautājumos, uzturēšana un aktualizācija (Personāla sertifikācijas institūcijas)", jo kompetento speciālistu sertificēšanu veic akreditētas personāla sertifikācijas institūcijas, kas ir privāti komersanti nevis valsts iestādes. Ņemot vērā to, ka vienreizes princips ir attiecināms uz valsts un pašvaldību iestādēm, nav skaidrs, kādā veidā personāla sertifikācijas institūcija kā komersants varēs pārliecināties par personas iegūto izglītību valsts reģistros vai citos alternatīvos veidos. Tādejādi normatīvajos aktos saglabājama prasība personām iesniegt izglītību apliecinoša dokumenta kopiju personāla sertifikācijas institūcijās, kas veic kompetento speciālistu sertificēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot rīcības plāna 30.punktā "Saskaņojuma saņemšana uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu demonstrēšanai (pašvaldības)" minēto informāciju par to, ka tiek pieprasīta Valsts darba inspekcijas izdotās reģistrācijas apliecības kopija. Valsts darba inspekcijas kompetencē neietilpst iesaiste uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu demonstrēšanas jautājumos un šāda veida reģistrācijas apliecību izsniegšana. Attiecīgi lūgums svītrot VDI arī no ailēm "Aktivitāte - nepieciešamais uzlabojums" un "Atbildīgās institūcijas".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pielikuma 2. punkta tabulas “VARAM veidoto aptauju rezultātā identificētā nepieciešamā rīcība informācijas vienreizes principa ievērošanas nodrošināšanai valsts tiešās pārvaldes iestādēs un pašvaldībās pakalpojumu sniegšanas procesā.” 53.punktā ir rakstīts, ka valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa) gadījumā valsts sociālās aprūpes centri (turpmāk - VSAC) pieprasa iztikas līdzekļu deklarāciju. Ņemot vērā, ka VSAC nav nepieciešama šāda informācija un šādu informāciju pieprasa ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzēji, kas nav VSAC, lūdzam precizēt 53.punktu, to apvienojot ar šīs tabulas 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā nav identificētas "jomas, kurās pakalpojumu saņemšanai vēl tiek prasīta informācija no personas", tā vietā tiek aprakstītas nozīmīgākās problēmas informācijas vienreizes principa neievērošanai. Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu, sniedzot informāciju par identificētajām jomām.
Piedāvātā redakcija
-
