Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1992
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot, vai paredzētais noteikumu projekta spēkā stāšanās termiņš (proti, vispārējā kārtība) ir samērīgs un pietiekams, lai indivīdi varētu sagatavoties izmaiņām attiecībā uz visām projektā iekļautajām normām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam paredzēt samērīgu atliekošu noteikumu projekta spēkā stāšanos vai konkrētu projekta normu piemērošanu vai sniegt pamatotu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz noteikumu Nr. 34 52.1 punkta precizēšanu lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā ne tikai norādīt, kādas izmaiņas veiktas, bet arī skaidrot to nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. sadaļā norādīts: "Lai izpildītu Direktīvas 91/271/EEK prasības, pēc Eiropas Komisijas norādes nepieciešams mazināt decentralizēto kanalizācijas sistēmu nekontrolētu lietojumu aglomerācijās, lai novērstu vides piesārņojuma risku blīvi apdzīvotajās vietās." Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai sakarā ar minēto nav papildināma anotācijas 5. sadaļa, tostarp 1. tabula. Alternatīvi lūdzam sniegt pamatotu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā attiecībā uz noteikumu Nr. 34 67. punkta izmaiņām sniegt izvērstāku skaidrojumu par konkrētām Eiropas Savienības tiesību akta vai aktu normām, kas paredz attiecīgas ziņošanas prasības Eiropas Komisijai. Saistībā ar minēto lūdzam arī izvērtēt nepieciešamību papildināt anotācijas 5. sadaļu, tostarp 1. tabulu, ar attiecīgu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādēļ anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā norādīts tikai Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 12. augusta Direktīvas 2013/39/ES, ar ko groza Direktīvu 2000/60/EK un Direktīvu 2008/105/EK attiecībā uz prioritārajām vielām ūdens resursu politikas jomā, I pielikums, ņemot vērā anotācijas 1.3. sadaļā norādīto informāciju arī par direktīvas II pielikumu. Papildus lūdzam precizēt aili par rīcības brīvības izmantošanu, norādot, par kādas Direktīvas 2013/39/ES normu ir runa un kā tā saistīta ar noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta anotācijas 7. sadaļā norādītā informācija par projekta izpildes ietekmi uz institūcijām ir pilnīga, ņemot vērā noteikumu projektā paredzēto regulējumu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt vai skaidrot jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu Nr. 34 15. punktā ietverto vispārīgo atsauci uz normatīvajiem aktiem par ūdens apsaimniekošanu, kaut citviet noteikumos ietverta atsauce konkrēti uz Ūdens apsaimniekošanas likumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ūdens apsaimniekošanas likumā un arī Ministru kabineta 2002.gada 22.janvāra noteikumos Nr.34 "Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī" (turpmāk - noteikumi Nr. 34) tiek lietots termins "upju baseinu apgabalu apsaimniekošanas plāns", nevis "upju baseinu apsaimniekošanas plāns". Attiecīgi lūdzam precizēt projektu, nodrošinot korektas un vienveidīgas terminoloģijas lietošanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt projektu vai sniegt pamatotu skaidrojumu attiecībā uz dažādu formulējumu izmantošanu noteikumu projekta normās attiecībā uz akreditētu laboratoriju (sk. jaunā redakcijā izteikto noteikumu Nr. 34 19.4. apakšpunktu, 63. punktu, 65. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu Nr. 34 19.4. apakšpunktā frāzi "atbilstošiem dokumentiem -", ņemot vērā, ka tā ir lieka, turklāt tālāk tekstā ir uzskaitīti attiecīgie dokumenti.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ārējos normatīvajos aktos nedrīkst atsaukties un uzlikt par pienākumu indivīdam ievērot juridiski nesaistošus dokumentus (sk. jaunā redakcijā izteiktā noteikumu 19.4. apakšpunkta un 20.5 punktā ietverto atsauci uz Eiropas Komisijas tehniskajām pamatnostādnēm sajaukšanās zonas noteikšanai (turpmāk - pamatnostādnes)). Vēršam uzmanību uz to, ka, pārņemot nesaistošus starptautiskos tiesību aktus, to prasības jāiestrādā nacionālajā normatīvajā aktā kā nacionālā normatīvā akta sastāvdaļa, tādā veidā izvairoties no nekorektām atsaucēm. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Papildus, ņemot vērā gan attiecīgās noteikumu projekta normas, gan arī noteikumu anotācijā minēto informāciju par pamatnostādnēm, lūdzam aizpildīt anotācijas 5.3. sadaļu, sniedzot informāciju par minēto pamatnostādņu pārņemšanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 43.1. apakšpunkts paredz, ko norāda līgumā, kuru, ja ražošanas notekūdeņi tiek novadīti centralizētā kanalizācijas sistēmā vai uz ārējām attīrīšanas iekārtām, operators slēdz ar centralizētās kanalizācijas sistēmas vai attīrīšanas iekārtu īpašnieku vai pārvaldītāju. Attiecīgi lūdzam veidot 19.1 punktā paredzēto normu kā 43.1. apakšpunkta apakšpunktu (attiecībā uz līgumā ietveramo informāciju) vai sniegt skaidrojumu.
Savukārt attiecībā uz informācijas norādīšanu iesniegumā atļaujas saņemšanai lūdzam skaidrot, kādēļ šāda norma nepieciešama, ņemot vērā to, ka iesniegumā ietveramā informācija atļaujas saņemšanai, šķiet, noteikta jau 19. punktā. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka jaunajā noteikumu Nr. 34 19.1 punktā u.c. vienībās izmantotais saīsinājums "centralizētā kanalizācijas sistēma" izveidots tikai 24.2. apakšpunktā. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai jaunajam noteikumu Nr. 34 19.2 punktam nav pagaidu vai pārejas normas raksturs un vai tas attiecīgi nav ietverams noslēguma jautājumos. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu. Līdzīgi lūdzam izvērtēt, vai arī 31.1 un 31.2 punktam (vismaz daļēji) nav pagaidu normas raksturs.
Papildus lūdzam skaidrot norādi gan šajā normā, gan citviet projektā uz ne tikai 1. un 2. pielikumā noteiktajām vielām, bet arī "vai ražošanas procesā izmantotām, saražotām vai blakusprocesos radītām prioritārajām vielām vai bīstamajām vielām", ņemot vērā, ka tieši 1. un 2. pielikumā ir ietverts prioritāro un bīstamo vielu saraksts. Saistībā ar minēto lūdzam arī izvērtēt un skaidrot, kādēļ ne 74., ne 75. punktā, atsaucoties uz prioritārajām un bīstamajām vielām, nav ietvertas atsauces uz 1. un 2. pielikumu (atšķirībā no 19.2 punkta). Vēršam uzmanību, ka normu formulējumiem jābūt korektiem un skaidriem, lai operatori tās varētu pareizi piemērot. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Lūdzam arī skaidrot monitoringa termiņa noteikšanu atbilstoši 74. vai 75. punktā noteiktajiem ziņošanas termiņiem, īpaši skaidrojot, vai starp monitoringa beigu termiņu un ziņošanas termiņu nebūtu jābūt atstatumam, kāds šobrīd, šķiet, nav paredzēts.

Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skaidrot jaunā noteikumu Nr. 34 19.3 punkta nepieciešamību un to, kādēļ tā vajadzīga papildus 19.4. apakšpunktā jau ietvertajai normai. Lūdzam arī skaidrot, par kādu datu ziņošanu dienestam normā ir runa. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām izvērtēt, vai jaunā noteikumu Nr. 34 19.4 punktā ietvertā norma ir nepieciešama, ņemot vērā, ka ārējā normatīvajā aktā ietver tiesību normas - saistošus priekšrakstus - un noteic tiesības un pienākumus, kurus nepieciešams ievērot. Arī bez šādas normas, šķiet, operatoriem nav liegts veikt attiecīgus aprēķinus. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Paužam bažas par noteikumu projektā ietvertā regulējuma par sajaukšanās zonas noteikšanu skaidrību, ņemot vērā jaunās noteikumu Nr. 34 normas. Piemēram, 20.1 punktā ir norāde uz "operatora noteikto zonu", taču nav pilnīgi skaidrs, uz ko attiecināms noteikumu Nr. 34 20.2 punkts (kurā nav veiktas izmaiņas) - uz dienestu vai uz operatoru. Attiecīgi lūdzam precizēt un sniegt skaidrojumus. Nepieciešamības gadījumā (ja dienests ir tas, kas nosaka zonu), lūdzam izvērtēt iespēju skaidrības labad izmantot citu formulējumu attiecībā uz operatoru (piemēram, operators "norāda" u.c.).
Lūdzam arī skaidrot, kāpēc normā svītrota atsauce "Iekļaujot atļaujā šo noteikumu 20.6.apakšpunktā minētos nosacījumus". Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Jaunajā noteikumu Nr. 34 20.4 punktā norādīts, ka normā minētajā gadījumā dienests "pieņem lēmumu par nepieciešamību pārskatīt atļauju". Lūdzam precizēt vai anotācijā skaidrot, kāds lēmums domāts - vai domāts lēmums par administratīvā procesa uzsākšanu pēc iestādes iniciatīvas (sk. Administratīvā procesa likuma 57. pantu) vai kāds cits iekšējs lēmums vai administratīvs akts. Aicinām arī izvērtēt, vai attiecībā uz atļaujas pārskatīšanu noteikumu projektā iekļauts pilnīgs regulējums, un nepieciešamības gadījumā precizēt vai papildināt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērstāk anotācijā pamatot un skaidrot jauno noteikumu Nr. 34 20.6 punktu, tostarp skaidrojot, kādēļ paredzēti tieši attiecīgie izdevumu segšanas principi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt vai skaidrot jaunā redakcijā izteiktā noteikumu Nr. 34 21. punktā (sk. arī 47. punktu) ietverto atsauci uz ""apsaimniekošanas plānu pasākumu programmām", ņemot vērā, ka Ūdens apsaimniekošanas likumā lietots formulējums "apsaimniekošanas plānā un pasākumu programmā" (sk. piemēram, likuma 6. panta 4. punktu).
Lūdzam arī izvērtēt un precizēt vai skaidrot 2. teikuma nepieciešamību, turklāt formulējumā "var izstrādāt", nenosakot konkrētu pienākumu attiecīgā gadījumā rīcības plānu izstrādāt. Likuma "Par piesārņojumu" 17.panta pirmajā daļā turklāt jau ir noteikts, kādā gadījumā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā rīcības plānu, un šajā normā vienkārši faktiski ir iekļauta vispārīga atsauce uz vides aizsardzības normatīvajos aktos par piesārņojumu noteikto (ar to, šķiet, domājot iepriekšminēto likuma "Par piesārņojumu" normu).
Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka jaunajā noteikumu Nr. 34 31.2 3. apakšpunktā u.c. vienībās izmantotais saīsinājums "decentralizētā kanalizācijas sistēma" izveidots tikai noteikumu 34. punktā. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārdomāt un precizēt noteikumu Nr. 34 jaunā 31.3 punkta 2. teikuma redakciju, skaidrības labad svītrojot vārdu "turpmākās" un tā vietā, ja nepieciešams, ietverot korektu atsauci uz 31.2 punktā minēto izvērtēšanu vai citu norādi, par kādu pārskatīšanu ir runa. Vēršam arī uzmanību, ka no regulējuma, šķiet, iztrūkst norma, kas paredz, ka vietējā pašvaldība pieņem lēmumu par aglomerāciju robežu noteikšanu, ne tikai iesniedz to ministrijai.
Papildus lūdzam konkrēti noteikt, kas pieņem attiecīgo lēmumu - vietējā pašvaldība vai vietējās pašvaldības dome. Vēršam uzmanību, ka iekavām ir tikai paskaidrojoša loma, attiecīgi lūdzam tās konkrētajā gadījumā neizmantot.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 34 34. punktā nav paredzētas izmaiņas, kaut gan tajā norādīts uz "reģionālo vides pārvaldi", nevis "dienestu". Attiecīgi lūdzam precizēt. Papildus lūdzam pārskatīt un, ja nepieciešams, precizēt arī citas noteikumu vienības (sk., piemēram, 46. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērstāk skaidrot noteikumu Nr. 34 jauno 43.3. apakšpunktu un to, vai tas nedublē citas noteikumos paredzētās normas. Lai pienākums tiktu izpildīts, lūdzam arī paredzēt, cik bieži nepieciešams informēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtu operatoru un dienestu par ražošanas notekūdeņos mērījumu rezultātā konstatēto prioritāro vielu un bīstamo vielu koncentrāciju. No 74. punkta, šķiet, izriet, ka pirmreizēji to dara līdz 2024. gada 30. jūnijam, taču nav noteikts, cik bieži to nepieciešams darīt pēc minētā datuma. Attiecīgi lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka jaunais noteikumu Nr. 34 57.1 punkts faktiski paredz dienesta izvēles tiesību prasīt operatoram atjaunot monitoringa informāciju par prioritāro vielu un bīstamo vielu emisijām un saskaņā ar iegūtajiem rezultātiem izstrādāt jaunu monitoringa programmu, ņemot vērā izmaiņas normatīvajos aktos. Norma neparedz kādus kritērijus, kad dienests attiecīgo informāciju prasa atjaunot. Tā kā nepieciešams nodrošināt vienlīdzīgu attieksmi pret privātpersonām, lūdzam normu formulēt kā imperatīvu normu (proti, "dienests pieprasa"), lai nodrošinātu vienlīdzīgu attieksmi pret privātpersonām, kā arī paredzēt konkrētu gadījumu, kad dienests pieprasa operatoram atjaunot informāciju.
Lūdzam skaidrot minēto normu arī saistībā ar 6. pielikuma 5. punkta formulējumu, kur savukārt operatoram ir pašam noteikts pienākums noteiktā laikā pārskatīt monitoringa programmu, nevis dienests prasa to darīt. Attiecīgi lūdzam skaidrot formulējumu atšķirības un nepieciešamības gadījumā precizēt normas, nodrošinot vienlīdzīgu pieeju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 34 31. punktā ir jau izveidots saīsinājums "attīrīšanas iekārtas", attiecīgi lūdzam to konsekventi lietot (sk. arī 6. pielikuma nosaukumu un saturu).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot jaunā noteikumu Nr. 34 57.2 punkta nozīmi un piemērošanu kontekstā ar citām noteikumu normām (piemēram, 57. un 59. punktu), kā arī citiem normatīvajiem aktiem par monitoringa programmām. Lūdzam arī anotācijā skaidrot 57.2 punkta un 6. pielikuma regulējuma atbilstību likumā noteiktajam pilnvarojumam (sk. arī noteikumu 1.3. apakšpunktu, kas noteic, ka noteikumi nosaka kārtību, kādā operators [..] veic monitoringu).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav pilnībā skaidra norādes "un sekojošā prioritārā secībā" lietošanas nepieciešamība jaunajā noteikumu Nr. 34 75. punktā. Lūdzam šo norādi svītrot kā lieku vai arī skaidrot tās nepieciešamību, jo apakšpunkti jau noteic konkrētus datumus, līdz kuriem attiecīgajiem operatoriem nepieciešams sniegt attiecīgo informāciju.
Papildus lūdzam skaidrot, kā norma piemērojama kontekstā ar 19. punktu, kas noteic informāciju, kas iekļaujama iesniegumā atļaujas saņemšanai, un vai attiecīgajiem 19. punkta apakšpunktiem nav nepieciešama atliekoša piemērošana, ņemot vērā 75. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.53. apakšpunkts paredz papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 12. augusta Direktīvas 2013/39/ES, ar ko groza Direktīvu 2000/60/EK un Direktīvu 2008/105/EK attiecībā uz prioritārajām vielām ūdens resursu politikas jomā. Anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā norādīts, ka noteikumu projekta 1.54. apakšpunktā pārņemts minētās direktīvas I pielikums. Ņemot vērā, ka minētais I pielikums aizstāj Eiropas Parlamenta un Padomes 2000. gada 23. oktobra Direktīvas 2000/60/EK, ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas jomā X pielikuma tekstu, lūdzam papildināt informatīvo atsauci arī ar atsauci uz minēto direktīvu, kā arī attiecīgi precizēt anotācijas 5. sadaļu, tostarp 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu Nr. 34 1. pielikumā ietverta piezīme "Vielām Nr. 2, 5 un 28 emisijas un noplūdes nepieciešams novērst līdz 2021. gada 22. decembrim, bet vielām Nr. 34, 35, 36, 37, 43 un 44  – līdz 2027. gada 22. decembrim." Lūdzam izvērstāk skaidrot minēto piezīmi anotācijā, tostarp skaidrojot, vai tā izriet no Eiropas Savienības prasībām (piemēram, Direktīvas 2013/39/ES). Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt anotācijas 5. sadaļu, tostarp 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka jaunā redakcijā izteiktā noteikumu Nr. 34 5. pielikuma 9.1 punkta sākums nav loģiski formulēts, attiecīgi lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu Nr. 34 5. pielikumā ietvertais 9.1 punkts, kā arī jaunais 6. pielikums vismaz daļēji neietver tiesību normas, kuras būtu ietveramas nevis pielikumā, bet gan noteikumu pamattekstā. Vēršam uzmanību, ka pielikumos parasti ietver papildus informāciju. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt projektu vai sniegt pamatotu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērstāk skaidrot jaunā noteikumu Nr. 34 6. pielikuma 2. punktu u.c. normas, kurās ietverta prasība operatoriem monitoringā iekļaut ne tikai noteiktas 1. un 2. pielikumā paredzētās vielas, bet arī tās prioritārās vielas un bīstamās vielas, kuras valsts vides monitoringā ir konstatētas pieņemošajā virszemes ūdensobjektā un nosaka sliktu ūdeņu ķīmisko kvalitāti.
Lūdzam arī skaidrot noŗadi uz "valsts vides monitoringu" un konkrētu prasību noteikšanu operatoram saistībā ar to. Vēršam uzmanību, ka privātpersonām saistošas normas paredzētas ārējos normatīvajos aktos. Attiecīgi lūdzam precizēt vai skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta noformējumā izveidota nevis grozījumu noteikumu projekta ievaddaļa atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - MKN Nr. 108) 141. punktam, bet gan 1. punkts ar tā apakšpunktiem un tukšs 2. punkts. Attiecīgi lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka jaunā redakcijā izteiktas noteikumu Nr. 34 19.4. apakšpunkts saturiski ir jauna noteikumu vienība, savukārt 19.5. apakšpunkts joprojām satur vismaz daļu no normas, kas šobrīd iekļauta 19.4. apakšpunktā, aicinām izvērtēt iespēju jauno vienību izteikt kā 19.3.1 vienību atbilstoši MKN Nr. 108 148. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt jauno noteikumu Nr. 34 19.1 punktu, to izsakot vienskaitlī. Vēršam uzmanību, ka normatīvajam aktam raksturīga vispārinājuma nozīme. No skaitļa formām vispārinājumu izteic vienskaitlis, tāpēc, ja vēlas pateikt, ka tiesības (vai pienākumi) ir katram, ka minētā norma attiecas uz jebkuru, lieto vienskaitli. Savukārt daudzskaitli lieto tad, ja teiktais attiecas nevis uz katru subjektu atsevišķi, bet uz visiem kopā.
Lūdzam pārskatīt arī citas noteikumu projektā ietvertās normas (sk., piemēram, noteikumu Nr. 34 31.3 punktu ("vietējās pašvaldības").
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot vārdu "ja" noteikumu Nr. 34 20.5 3. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām precizēt vārda "noteikumus" locījumu noteikumu Nr. 34 31.2 5. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-