Atzinums

Projekta ID
22-TA-1626
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
3.1. iegūtu Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras otrā, trešā vai ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības vai profesionālās tālākizglītības programmās;
Iebildums
Projekta 1. punkts noteic, ka projekts nosaka profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē. Savukārt projekta 3.1. apakšpunktā noteikts, ka eksāmenu kārto persona, lai iegūtu profesionālo kvalifikāciju profesionālās tālākizglītības programmās. Saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 12. punktu profesionālā tālākizglītība ir profesionālās izglītības īpašs veids, kas personām ar iepriekšēju profesionālo pieredzi un izglītības programmas prasībām atbilstošu izglītību dod iespēju iegūt noteikta līmeņa profesionālo kvalifikāciju, kas iekļauta nozares kvalifikāciju struktūrā. Lūdzam skaidrot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija), vai profesionālās tālākizglītības programmas ietilpst pamatizglītības vai vidējās izglītības pakāpē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
6. Eksāmenu satura izstrādei, organizēšanai, norisei un vērtēšanas nodrošināšanai izmanto Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmu (turpmāk – informācijas sistēma). Informācijas sistēma katram eksaminējamajam piešķir unikālu kodu (turpmāk – eksaminējamā kods), kuru izmanto:
Iebildums
Projekta 6. punkta ievaddaļas otrais teikums paredz, ka Valsts pārbaudījumu informācijas sistēma katram eksaminējamajam piešķir unikālu kodu. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas darbības kārtību vai saturu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 6. punkta ievaddaļas otrā teikuma atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
9. Izstrādājot, eksāmena programmu, uzdevumus un to izpildes vērtēšanas kritērijus, eksaminējamo atbilžu lapas, pareizās atbildes un uzdevumu atrisinājumus, ieteicams izmantot centra metodiku eksāmenu satura izstrādei, kas ievietota centra tīmekļa vietnē.
Iebildums
Projekta 9. punkts paredz, ka, izstrādājot, eksāmena programmu, uzdevumus un to izpildes vērtēšanas kritērijus, eksaminējamo atbilžu lapas, pareizās atbildes un uzdevumu atrisinājumus, ieteicams izmantot Valsts izglītības satura centra metodiku eksāmenu satura izstrādei, kas ievietota Valsts izglītības satura centra tīmekļa vietnē. Vēršam uzmanību uz to, ka šādas normas ietveršana projektā ir deklaratīva un saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – sagatavošanas noteikumi) 3.1. apakšpunktu noteikumu projektā neietver deklaratīvas normas. Vienlaikus norādām, ka metodika nav ne normatīvais akts, ne arī tā ir saistoša. Valsts izglītības satura centram nav aizliegts izstrādāt dažādus materiālus, kas palīdz eksaminācijas institūcijām, arī tad, ja tādi nav minēti projektā, vēl jo vairāk, ja to ievērošana ir ieteicama, nevis obligāta. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot projekta 9. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
13. Eksāmena uzdevumus un to izpildes vērtēšanas kritērijus, eksaminējamo atbilžu lapas, eksāmenu pareizās atbildes un eksāmenu uzdevumu atrisinājumus izstrādā:
Iebildums
Sagatavošanas noteikumu 3.3. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā normatīvā akta projektā ietverto normatīvo regulējumu. Pirmšķietami projekta 13. punktā noteiktais dublē projekta 4. punktā noteikto, ņemot vērā to, ka faktiski projekta 13. punktā minētais ir eksāmena satura izstrāde. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 4. un 13. punktā ietverto regulējumu un attiecīgi to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
14. Centrs, kultūrizglītības centrs vai eksaminācijas institūcija šo noteikumu 11. un 13. punktā minētos dokumentus izstrādā sadarbībā ar nozaru ekspertu padomes deleģētu ekspertu vai, ja nozares ekspertu padome nav izveidota vai tā nedeleģē ekspertu, sadarbībā ar attiecīgās nozares profesionālās organizācijas deleģētu ekspertu, kā arī eksaminācijas institūciju un citiem nozaru pārstāvjiem.
Iebildums
Projekta 14. punktā faktiski paredzēta institūciju sadarbība eksāmena dokumentu, tostarp, satura, izstrādē. Projekta 4. punktā ir paredzēta sadarbība ar citām institūcijām eksāmena satura izstrādē. Lai padarītu eksāmena dokumentu, tostarp, satura, izstrādes procesu skaidrāku, lūdzam izvērtēt projekta 4. un 14. punktā ietverto regulējumu kopsakarā un attiecīgi to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
24. Centrs nosaka centra izstrādātā eksāmena vai tā daļu norises datumu un sākuma laiku. Eksaminācijas institūcija nosaka eksāmena, izņemot centra izstrādātā eksāmena, vai tā daļu norises datumu un laiku un saskaņo to ar centru vai kultūrizglītības centru, kā arī informāciju par eksāmena datumu un norises laiku publicē informācijas sistēmā.
Iebildums
Projekta 24. punktā ir paredzēts, ka eksaminācijas institūcija eksāmena norises datumu un laiku saskaņo ar centru vai kultūrizglītības centru. Savukārt projekta 16. punkts paredz, ka eksāmena norises plānojumā norāda informāciju par eksāmena vai tā daļu norises datumu un sākuma laiku un projekta 17.2. apakšpunkts paredz, ka eksāmena norises plānojums jāiesniedz saskaņošanai centram vai kultūrizglītības centram. Attiecīgi projekta 24. punktā ietvertais daļēji dublē projekta 17.2. apakšpunktā noteikto. Sagatavošanas noteikumu 3.3. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā normatīvajā akta projektā ietverto normatīvo regulējumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt projekta 24. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
26. Ne vēlāk kā divus mēnešus pirms eksāmena norises dienas:
Iebildums
Projekta 26. punkts paredz, ka eksaminācijas institūcija tiek informēta par komisijas sastāvu vai tai tiek deleģēti pārstāvji iekļaušanai komisijas sastāvā. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 26. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
26.1. ievērojot šo noteikumu 31. un 32. punktā minētās prasības:
Iebildums
Projekta 26.1. apakšpunktā noteikts, ka nozares ekspertu padome deleģē komisiju vai kultūrizglītības centrs deleģē pastāvīgu komisiju, vai minētās institūcijas deleģē ekspertus eksaminācijas institūcijas vadītāja veidotajai komisijai. Vēršam uzmanību uz to, ka no projekta nav skaidrs, kādos gadījumos nozares ekspertu padome un kultūrizglītības centrs deleģē komisiju un kādos gadījumos tikai ekspertus, jo komisiju veidos eksaminācijas institūciju. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar attiecīgu skaidrojumu, kā arī nepieciešamības gadījumā ar šādu regulējumu papildināt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
27. Eksaminācijas institūcijas vadītājs ne vēlāk kā mēnesi pirms eksāmena norises dienas izveido eksaminācijas komisiju iekļaujot tajā nozares ekspertu padomes vai kultūrizglītības centra deleģētos ekspertus, ja nav izveidota padomes komisija vai vienotā komisija. Eksaminācijas institūcijas vadītāja veidotās komisijas, padomes komisijas vai vienotās komisijas (turpmāk kopā - komisija) sastāvā ir priekšsēdētājs un vismaz divi locekļi. Komisijas priekšsēdētājs vada komisijas darbu.
Iebildums
Projekta 27. punkts paredz kārtību, kādā eksaminācijas institūcijas vadītājs izveido komisiju. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 27. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
28. Ja nozares ekspertu padome nav izveidota vai tā nedeleģē ekspertu, tad eksaminācijas institūcijas vadītāja veidotajā komisijā iekļauj vismaz vienu attiecīgās nozares profesionālās organizācijas vai kultūrizglītības centra deleģētu ekspertu. Eksaminācijas institūcijas vadītājs izveidoto komisiju tematiskajā jomā “Mākslas” saskaņo ar kultūrizglītības centru, ne vēlāk kā divas nedēļas pirms eksāmena norises dienas.
Iebildums
Projekta 28. punkts nosaka, kādi speciālisti iekļaujami komisijas sastāvā un ka komisijas sastāvs ir jāsaskaņo. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 28. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
29. Eksaminācijas institūcija informācijas sistēmā ne vēlāk kā nedēļu pirms eksāmena norises dienas par komisijas priekšsēdētāju un locekļiem iekļauj  šādu informāciju:
Iebildums
Projekta 29. punkts paredz, kādu informāciju Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā ievada par komisijas priekšsēdētāju un locekļiem. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas darbības kārtību vai saturu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 29. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
30. Komisijas sastāvā iekļauj attiecīgajā tautsaimniecības nozarē strādājošas personas, kuras ne mazāk kā trīs gadus pēdējo piecu gadu laikā ir veikušas eksāmenā iegūstamajai profesionālajai kvalifikācijai atbilstošos profesionālās darbības pamatuzdevumus vai organizējušas attiecīgās profesijas darbinieku darbu un kuru izglītība atbilst šādām prasībām:
Iebildums
Projekta 30. punkts nosaka prasības komisijas sastāvā iekļaujamajiem speciālistiem. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 30. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
31. Komisijas sastāvā iekļautā persona nevar būt eksaminācijas institūcijas darbinieks (izņemot nozares eksaminācijas centra darbiniekus) vai eksaminācijas institūcijas pedagogs, eksaminējamā pedagogs, pirmās pakāpes radinieks vai laulātais.
Iebildums
Projekta 31. punkts nosaka prasības komisijas sastāvā iekļaujamajiem speciālistiem. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 31. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
56. Eksaminācijas institūcija nodrošina eksāmena vērtējuma pieejamību informācijas sistēmā eksaminējamajiem divu darbdienu laikā pēc attiecīgā eksāmena norises.
Iebildums
No projekta 61. punkta izriet, ka eksāmena vērtējums ir administratīvais akts, jo to var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ņemot vērā minēto, vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 70. panta pirmajā daļā noteikto administratīvais akts stājas spēkā brīdī, kad tas ir paziņots adresātam. Ievērojot minēto, lūdzam projekta 56. punktā paredzēt, ka vērtējums tiek paziņots.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
61. Personai ir tiesības mēneša laikā pēc eksāmena vērtējuma paziņošanas iesniegt centra vai kultūrizglītības centra vadītājam pamatotu iesniegumu par eksāmena laikā pieļautajiem eksāmena norises pārkāpumiem vai lūgumu pārskatīt eksāmenā saņemto vērtējumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Projekta 61. punkts paredz, ka personai ir tiesības mēneša laikā pēc eksāmena vērtējuma paziņošanas iesniegt centra vai kultūrizglītības centra vadītājam pamatotu iesniegumu par eksāmena laikā pieļautajiem eksāmena norises pārkāpumiem vai lūgumu pārskatīt eksāmenā saņemto vērtējumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Administratīvā procesa likuma 79. panta pirmā daļa paredz, ka administratīvo aktu var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 61. punktā ietvertais apstrīdēšanas termiņš dublē Administratīvā procesa likumā noteikto, savukārt brīdis, no kura sāk skaitīt apstrīdēšanas termiņu, ir pretrunā Administratīvā procesa likumā noteiktajam. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt projekta 61. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
62. Centrs vai kultūrizglītības centrs mēneša laikā izveido apelācijas komisiju vismaz triju cilvēku sastāvā. Apelācijas komisijas sastāvā iekļauj centra vai kultūrizglītības centra pārstāvi un vismaz divus attiecīgās nozares ekspertu padomes deleģētus speciālistus (turpmāk - nozares speciālisti), kuri nav piedalījušies atbilstošā eksāmena komisijas darbā un nav šīs eksaminācijas institūcijas darbinieki, ievērojot nosacījumu, ka attiecīgās nozares speciālistam ir šo noteikumu 30.punktam atbilstoša izglītība un pieredze. Ja nozares ekspertu padome nav izveidota, tad komisijā iekļauj attiecīgās nozares profesionālās organizācijas deleģētu ekspertu.
Iebildums
Projekta 62. punkts paredz kārtību, kādā izveido apelācijas komisiju. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 62. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
64. Centrs vai kultūrizglītības centrs informācijas sistēmā par apelācijas komisijas locekli iekļauj šādu informāciju:
Iebildums
Projekta 64. punkts paredz, kādu informāciju Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā ievada par apelācijas komisijas locekļiem. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas darbības kārtību vai saturu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 64. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
65. Apelācijas komisijas sastāvā nedrīkst būt persona, kura ir eksaminējamā pedagogs, pirmās pakāpes radinieks vai laulātais.
Iebildums
Projekta 65. punkts noteic prasības apelācijas komisijas locekļiem. Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu organizēšanas, norises un vērtēšanas, kā arī satura izstrādes kārtību profesionālās pamatizglītības un profesionālās vidējās izglītības pakāpē, nevis komisijas izveidošanas kārtību. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 65. punkta atbilstību Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.    
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
67. Centrs vai kultūrizglītības centrs pēc lēmuma pieņemšanas paziņo šo noteikumu 61.punktā minētajai personai apelācijas komisijas lēmumu atbilstoši Paziņošanas likumā noteiktajai kārtībai.
Iebildums
Administratīvā procesa likuma 70. panta otrās daļas pirmais teikums paredz, ka administratīvo aktu paziņo adresātam atbilstoši Paziņošanas likumam. Savukārt no Administratīvā procesa likuma 76. panta trešās daļas izriet, ka apstrīdēšanas procesā piemēro Administratīvā procesa likuma noteikumus. Ņemot vērā minēto, projekta 67. punkts dublē Administratīvā procesa likuma 70. panta otrajā daļā noteikto, tādējādi lūdzam to svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
70. Šo noteikumu 2. pielikums stājas spēkā 2022. gada 1. novembrī. Līdz minētajam datumam profesionālās kvalifikācijas, kuras iegūstot, kārtojami centra izstrādātie eksāmeni nosaka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par profesionālo kvalifikāciju sarakstu, kuras iegūstot kārtojami centralizētie profesionālās kvalifikācijas eksāmeni, kas bija spēkā līdz 2022. gada 31. martam.
Iebildums
Projekta 70. punkta otrajā teikumā ietverta atsauce uz normatīvo aktu par profesionālo kvalifikāciju sarakstu, kuras iegūstot kārtojami centralizētie profesionālās kvalifikācijas eksāmeni, kas bija spēkā līdz 2022. gada 31. martam. Projekta 37. punktā ir veidota atsauce uz Ministru kabineta 2016. gada 26. aprīļa noteikumiem Nr. 263 "Profesionālo kvalifikāciju saraksts, kuras iegūstot kārtojami centralizētie profesionālās kvalifikācijas eksāmeni", kas zaudēja spēku 2022. gada 1. aprīlī. Normatīvā akta tekstā ietver atsauces uz spēkā esošiem normatīvajiem aktiem vai normatīvajiem aktiem, kas zaudēs spēku ar jaunā normatīvā akta projekta pieņemšanu, nevis tādiem normatīvajiem aktiem, kas jau kādu laiku ir zaudējuši spēku. Ņemot vērā to, ka projekta 70. punktā ir atsauce uz Ministru kabineta noteikumiem, kas jau ir zaudējuši spēku, lūdzam svītrot projekta 70. punkta otro teikumu. Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 14.panta 33.punktu un Profesionālās izglītības likuma 7.panta 10.punktu
Priekšlikums
Projekts tiek izdots saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 33. punktu, kas noteic, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā notiek valsts pārbaudījumi akreditētās izglītības programmās (izņemot augstākās izglītības programmas). Saskaņā ar sagatavošanas noteikumu 100. punktu noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Projekta 1. punkts ir noformulēts atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 7. panta 10. punktā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, jo Profesionālās izglītības likums ir devis speciālu pilnvarojumu profesionālās kvalifikāciju eksāmenu organizēšanai. Vienlaikus projekta 1. punkts nav noformulēts atbilstoši Izglītības likuma 14. panta 33. punktā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, jo faktiski projekta izdošanai pietiek ar atsauci uz Profesionālās izglītības likumā doto pilnvarojumu. Ņemot vērā minēto, aicinām projekta izdošanas tiesiskajā pamatā norādīt tikai Profesionālās izglītības likuma 7. panta 10. punktu, ņemot vērā to, ka šajā normā Ministru kabinetam ir dots speciālais pilnvarojums, vai precizēt projekta 1. punktu atbilstoši Izglītības likuma 14. panta 33. punktā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
10. Eksāmena programmu izstrādā saskaņā ar profesijas standartu vai profesionālās kvalifikācijas prasībām. Ja attiecīgās profesijas standarts nav iekļauts obligāti piemērojamo profesiju standartu sarakstā, eksāmena programmu izstrādā saskaņā ar Profesiju klasifikatorā noteiktajiem attiecīgajai profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem.
Priekšlikums
Projekta 10. punktā aicinām vārdu savienojuma "eksāmena programma" vietā lietot vārdu savienojumu "eksāmena saturs", ņemot vērā to, ka eksāmena programma atbilstoši projekta 12. punktā ietvertajam aptver vairāk kā tikai eksāmena saturu, savukārt profesijas standarts, profesionālās kvalifikācijas prasības un attiecīgajai profesijai noteiktie pamatuzdevumi tieši noteiks eksāmena saturu.
Piedāvātā redakcija
-