Projekta ID
24-TA-1020Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
29.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka tiks uzstādītas papildu video novērošanas kameras. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 224 2. punktam tehniskos līdzekļus uzstāda uz ceļiem vietās vai posmos, kur, novēršot agresīvu braukšanu vai veicinot vienmērīgu satiksmes plūsmu preventīvos nolūkos, nepieciešams novērst ceļu satiksmes negadījumus. Minētais nozīmē, ka jaunu videonovērošanas kameru uzstādīšana var tikt veikta, ja uzstādīšanas vieta atbilst iepriekš minētajiem nosacījumiem. Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt esošā normatīvā regulējuma atbilstību plānotajiem grozījumiem un vai jaunu tehnisko līdzekļu uzstādīšana atbilst paredzētajam nolūkam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktā norādīts, ka datu apstrādes tiesiskais pamats cita starpā ir Ministru kabineta 2017.gada 21.marta noteikumi Nr. 153 "Kārtība, kādā policija veic novērošanu, izmantojot tehniskos līdzekļus, kā arī šādas novērošanas rezultātā iegūto datu apstrādi". Vēršam uzmanību, ka konkrētie noteikumi attiecas uz policijas veikto iestāžu ēku, telpu un teritorijas, publisku vietu un tajās esošo personu un policijas apsargājamo objektu novērošanu, nevis pārkāpumu fiksēšanu ceļu satiksmē, izmantojot tehniskos līdzekļus.
Tāpat arī anotācija noteic, ka datu apstrādes mērķis ir savlaicīgi novērst, pārtraukt, atklāt un izmeklēt noziedzīgus nodarījumus, tostarp aizsargāt sabiedrības drošību un atrast meklēšanā izsludinātas personas. Norādām, ka konkrētajā gadījumā, ievērojot Ceļu satiksmes likuma 43.7 pantu, kas attiecas uz ceļu satiksmes drošības pārkāpumiem, arī datu apstrādes nolūkam jābūt ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšana, nevis noziedzīgu nodarījumu novēršana vai sabiedriskās kārtības nodrošināšana.
Ņemot vērā minēto, lūdzam no anotācijas svītrot atsauci uz tiesiskajiem pamatiem, kas neattiecas uz ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanu. Tāpat arī lūdzam 8.1.13. apakšpunktā norādīt atbilstošu datu apstrādes nolūku – ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšana.
Tāpat arī anotācija noteic, ka datu apstrādes mērķis ir savlaicīgi novērst, pārtraukt, atklāt un izmeklēt noziedzīgus nodarījumus, tostarp aizsargāt sabiedrības drošību un atrast meklēšanā izsludinātas personas. Norādām, ka konkrētajā gadījumā, ievērojot Ceļu satiksmes likuma 43.7 pantu, kas attiecas uz ceļu satiksmes drošības pārkāpumiem, arī datu apstrādes nolūkam jābūt ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšana, nevis noziedzīgu nodarījumu novēršana vai sabiedriskās kārtības nodrošināšana.
Ņemot vērā minēto, lūdzam no anotācijas svītrot atsauci uz tiesiskajiem pamatiem, kas neattiecas uz ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanu. Tāpat arī lūdzam 8.1.13. apakšpunktā norādīt atbilstošu datu apstrādes nolūku – ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšana.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
7. Policija, valsts vai pašvaldības ceļa pārvaldītājs un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, nodrošinot tehnisko līdzekļu darbību, šo noteikumu 6. punktā minēto informāciju tiešsaistes režīmā iesniedz transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, izmantojot valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" nodrošināto risinājumu automatizētai informācijas apmaiņai (WEB servisu) vai Iekšlietu ministrijas Informācijas centra nodrošināto koplietošanas tehnoloģisko platformu.
Iebildums
Ar noteikumu projektu paredzēts ieviest tehnoloģisko platformu (turpmāk – Platforma), lai ar tās palīdzību informāciju nodotu no tehniskajiem līdzekļiem transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Vienlaikus noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka Platformu plānots attīstīt transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai, sabiedriskās kārtības nodrošināšanai. No minētā nav viennozīmīgi saprotams, vai Platforma kalpo kā starpnieks informācijas nodošanai vai arī būs uzskatāma kā patstāvīga sistēma, kur tiks uzglabāta informācija. Norādām, ka Inspekcija neiebilst par Platformas kā tehniskā risinājuma izmantošanu, lai fiksētu ceļu satiksmes pārkāpumus un sasniegtu tos nolūkus, kas iekļauti Ceļu satiksmes likuma 43.7 pantā. Vienlaikus, ja Platforma ir paredzēta ne tikai datu nodošanai, bet arī kalpo citu nolūku sasniegšanai, šiem nolūkiem ir jābūt noteiktiem normatīvajos aktos.
Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā skaidrot Platformas būtību un to, vai Platformu paredzēts izmantot arī citiem nolūkiem, papildus ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā skaidrot Platformas būtību un to, vai Platformu paredzēts izmantot arī citiem nolūkiem, papildus ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijā norādīts, ka ir veikts novērtējums par ietekmi uz datu aizsardzību, vienlaikus noteikumu projektam klāt nav pievienots, aicinām novērtējumu iesniegt Datu valsts inspekcijā.
Piedāvātā redakcija
-