Projekta ID
22-TA-1043Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 6.punktā noteikto uzraudzības rādītāju ar apakšrādītājiem atbilstoši ar Eiropas Komisiju saskaņotajam kopējam rādītāju sarakstam (pieejams tīmekļa vietnē: https://www.esfondi.lv/normativie-akti-1).
Gadījumā, ja šādi dati atbalsta programmas ietvaros netiek paredzēti un ja uzskaite par kopējā rādītāja attiecīgajiem apakšradītajiem nav nepieciešama, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju.
Gadījumā, ja šādi dati atbalsta programmas ietvaros netiek paredzēti un ja uzskaite par kopējā rādītāja attiecīgajiem apakšradītajiem nav nepieciešama, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 11.punktu, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka Ekonomikas ministrija ir nozares ministrija Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” izpratnē un pilda arī minētajos noteikumos noteiktos pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 16.punktu, ņemot vērā, ka projekta īstenošanā var piesaistīt sadarbības partnerus, norādot, ka atbildību par projekta īstenošanu uzņemas finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 21.4.apakšpunktu šādā redakcijā: "projekta iesniedzējam un tā sadarbības partnerim saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums.".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 21.22.apakšpunktu, ka izslēgšanas nosacījumi tiek izvērtēti attiecībā uz sadarbības partneriem, ņemot vērā to iesaisti projekta īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no Atveseļošanas fonda (AF) līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka AF plānā noteiktie mērķi tiks sasniegti esošā finansējuma ietvarā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 37.punktu, norādot, ka viena avansa maksājuma apmērs nepārsniedz 30% atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr. 1 “Par informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par atskaites punktu “Tiesiskā regulējuma stāšanās spēkā, lai nodrošinātu no AER saražotās elektroenerģijas pārvadi uz tīkliem (t. sk. mežu un citas publiskās zemes izmantošanu vēja enerģijas ražošanai) un veicinātu vēja enerģijas infrastruktūras attīstību” atbilstoši Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID; pieejams tīmekļa vietnē https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:52021PC0340&from=EN), kā arī norādīt, ja atskaites punkts jau ir sasniegts.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju arī ar uzraudzības rādītājiem atbilstoši CID un skaidrot, ja ir novirzes no to plānotā sasniegšanas laika grafika atbilstoši CID.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju arī ar uzraudzības rādītājiem atbilstoši CID un skaidrot, ja ir novirzes no to plānotā sasniegšanas laika grafika atbilstoši CID.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācija papildināta ar skaidrojumu, ka, piešķirot atbalstu AS "Augstsprieguma tīkls" un AS "Sadales tīkls" (turpmāk - ST), nav attiecināmas komercdarbības atbalsta kontroles normas. Attiecībā uz ST skaidrots, ka "Akciju sabiedrība "Sadales tīkls" ir lielākais licencētais sadales sistēmas operators Latvijā, un tās darbības lauks aptver 99 % no Latvijas Republikas teritorijas.", proti, kas varētu liecināt, ka ST ir dabīgi izveidojies monopols, kam piešķirot atbalstu nav attiecināmas komercdarbības atbalsta kontroles normas. Taču tālāk skaidrots, ka ST īstenoto komercdarbību kā sabiedrisko pakalpojumu, sniedzot elektroenerģijas sadales pakalpojumu atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izsniegtās licences nosacījumiem un apstiprinātiem sadales pakalpojumu tarifiem.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā minētais "sabiedriskais pakalpojums" nav tas pats, kas vispārējas tautsaimniecības nozīmes pakalpojums (turpmāk - VTNP) komercdarbības atbalsta kontekstā (sk. https://www.fm.gov.lv/lv/skaidrojosie-materiali par VTNP, ES normatīvo regulējumu un nosacījumiem, kādā VTNP piešķirams un sniedzama kompensācija par VTNP pakalpojumu).
Lūdzam izvērtēt augstāk minēto un precizēt anotāciju, ka ST darbība ir dabīgais monopols, vai arī, ja tiek secināts, ka atbalsts ST tiek sniegts kā kompensācija par VTNP sniegšanu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar attiecīgajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā minētais "sabiedriskais pakalpojums" nav tas pats, kas vispārējas tautsaimniecības nozīmes pakalpojums (turpmāk - VTNP) komercdarbības atbalsta kontekstā (sk. https://www.fm.gov.lv/lv/skaidrojosie-materiali par VTNP, ES normatīvo regulējumu un nosacījumiem, kādā VTNP piešķirams un sniedzama kompensācija par VTNP pakalpojumu).
Lūdzam izvērtēt augstāk minēto un precizēt anotāciju, ka ST darbība ir dabīgais monopols, vai arī, ja tiek secināts, ka atbalsts ST tiek sniegts kā kompensācija par VTNP sniegšanu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar attiecīgajiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 8.punktā zīmes un vārdus “(turpmāk – AF)”, ņemot vērā Ministru kabineta projekta 1.punktā minēto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 40.punktu ar atsauci arī uz sadarbības partneriem, ņemot vērā anotācijā minēto, ka "noteikumu projekts paredz, ka finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri, veicot iepirkumus, ievēro normatīvo tiesību aktus, kas noteikti sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, neparedzot īpašas papildu prasības AF projekta iepirkumu veikšanai.".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar Zaļo dimensiju un sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr. 1 “Par informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu”.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā svītrot informāciju par finansējuma rezervi, ņemot vērā, ka atbilstoši Ekonomikas ministrijas veiktajiem precizējumiem Ministru kabineta noteikumu projektā par 1.2.1.5.i investīcijas “Elektroenerģijas pārvades un sadales tīklu modernizācija” īstenošanu rezerves finansējums netiek plānots.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts, ka AS "Augstsprieguma tīkls" un Conexus Baltic Grid ir dabīgi izveidojušies monopoli. Aicinām izvērtēt, vai attiecībā uz AS "Augstsprieguma tīkls", tas ir dabīgi izveidojies monopols, vai tiesiskais monopols, un ja nepieciešams, precizēt skaidrojumu anotācijā. Skaidrojam, ka tiesiskais monopols ir tāds, kas izveidots saskaņā ar ES tiesību aktiem, un ja konkrēts pakalpojums ar likumu vai regulējošiem pasākumiem ir rezervēts ekskluzīvam pakalpojumu sniedzējam, ar skaidru aizliegumu jebkuram citam operatoram sniegt šādu pakalpojumu.
Savukārt, ņemot vērā, ka noteikumu projekts pēc būtības neskar Conexus Baltic Grid, lūdzam anotācijā iekļauto informāciju saistībā ar Conexus Baltic Grid izvērtēt un nepieciešamības gadījumā to dzēst.
Savukārt, ņemot vērā, ka noteikumu projekts pēc būtības neskar Conexus Baltic Grid, lūdzam anotācijā iekļauto informāciju saistībā ar Conexus Baltic Grid izvērtēt un nepieciešamības gadījumā to dzēst.
Piedāvātā redakcija
-