Atzinums

Projekta ID
21-TA-1540
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūgums koriģēt pasākuma finansējumu atbilstoši jaunajam aprēķinam. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Izglītības un zinātnes ministrijas vienošanās kontaktētā summa ir 7 336 940.66 EUR, t.sk. ERAF finansējums 6 236 399.56 EUR un Valsts budžeta - 1 100 541.10 EUR. 
Vienlaikus finansējuma saņēmējs ir informējis aģentūru, ka saistībā ar ietaupījumiem projekta budžetā plānots samazināt projekta Nr. 1.1.1.5/17/I/002 finansējumu 400 000.00 EUR apmērā, ko veido attiecīgi 85% ERAF finansējums – 340 000.00 EUR un 15% valsts budžeta finansējums – 60 000.00 EUR. Vienošanās grozījumi tiks iesniegti pēc tam, kad tiks apstiprināti MKN 315 grozījumi.
Saskaņā ar MK rīkojumu, ietaupītā summa būtu novirzāma virssaistībām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam 1.1.1.5.pasākuma MK noteikumu projekta anotācijā norādīto informāciju par 1.1.1.1.pasākumu precizēt atbilstoši 1.1.1.1.pasākuma MK noteikumu projekta anotācijas aktuālajām redakcijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar FM 24.03.2022. sniegto atzinumu par atkārtoti precizēto 1.1.1.2.pasākuma MK noteikumu projektu, ir sniegts iebildums par 1.1.1.2.pasākuma finansējuma samazinājumu pa avotiem, lūdzam izvērtēt, vai plānotās izmaiņas neietekmē 1.1.1.5.pasākuma MK noteikumu projektu, ņemot vērā, ka 1.1.1.5.pasākumam ir plānotas pārdales no 1.1.1.2.pasākuma, t.sk. lūdzam nodrošināt, lai piedāvātās 1.1.1.SAM ERAF finansējuma izmaiņas atbilst darbības programmai “Izaugsme un nodarbinātība”, veicot jaunos ERAF finansējuma pārrēķinus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.2. sadaļas mērķu aprakstā iekļaut arī finansējuma pārdali no 1.1.1.2.pasākuma uz 1.1.1.5.pasākumu, t.i., ietvert arī 1.1.1.5.pasākuma finansējuma palielināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar 26.01.2022. ES fondu Attīstības komitejā diskutēto, neiebilstam izskatīšanai MK attiecībā uz  IZM priekšlikumu MK noteikumu grozījumos paredzētās pārdales no SAMP 1.1.1.2 “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” uz SAMP 1.1.1.3 “Inovāciju granti studentiem”  un SAMP 1.1.1.5 “Atbalsts starptautiskās sadarbības projektiem pētniecībā un inovācijās” 2.kārtu  575 929 euro (t.sk. ERAF 516 983 euro un VB 58 946 euro), ņemot vērā spēkā esošu MK lēmumu (MK 2020.gada 22.septembra sēdes protokols Nr.55, 33§ Informatīvais ziņojums “Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm (pusgada ziņojums)” 2.1.apakšpunkts.)
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
FM neatbalsta MK noteikumu grozījumos paredzētās pārdales no 1.1.1.5. pasākumā atbrīvotā ERAF finansējuma 50 065.55 euro un valsts budžeta finansējuma 8 835.10 euro uz 1.1.1.1. pasākumu, kā arī no 1.1.1.5. pasākuma 1.kārtu atbrīvotā ERAF finansējuma 340 000 euro un valsts budžeta finansējuma 60 000 euro uz pasākuma 2.kārtu, ņemot vērā spēkā esošu MK lēmumu (MK 2020.gada 22.septembra sēdes protokols Nr.55, 33§ Informatīvais ziņojums “Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm (pusgada ziņojums)” 2.1.apakšpunkts.), kurš nosaka, ka pēc 2020.gada 22.oktobra projektos atbrīvoto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (ES fondi) finansējumu (ietaupījumi pēc visu projektā plānoto darbību īstenošanas, neatbilstoši veiktiem izdevumiem un vienošanās/ līguma par projekta īstenošanu laušana) nepārdala citiem projektiem vai jaunām projekta darbībām. Papildus skaidrojam, ka FM ņem vērā visas ES fondu finansējuma izmaiņu iespējas un to ietekmi kontekstā ar līdzšinējo ES fondu ieviešanas progresu un Eiropas Komisijai deklarējamo izdevumu prognozēm, tai skaitā valsts budžeta sloga mazināšanu, novirzot finansējuma atlikumus virssaistību dzēšanai. Aktuālās prognozes liecina, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētajās prioritātēs kopā ir jāturpina valsts budžeta virssaistību kompensēšana ar projektos atbrīvoto finansējumu. Aicinām attiecīgi dzēst šos protokollēmuma punktus, un precizēt anotāciju. Vēršam uzmanību, ka IZM šo jautājumu nav pieteikusi izskatīšanai ES fondu Attīstības komitejā un attiecīgi par šo arī nav saņemts ES fondu Attīstības komitejas atbalsts. Neiebilstam pret šī jautājuma skatīšanu MK sēdē.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 4.punktā norādīto 1.1.1.5.pasākuma 2.kārtas finansējumu, vēršam uzmanību, ka šajā punktā norādītais kopējais attiecināmais finansējums neatbilst ERAF un valsts budžeta finansējuma summai. Tāpat šajā punktā norādītais valsts budžeta finansējuma apjoms neatbilst anotācijas 1.pielikuma tabulai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu atbalsta atgūšanu gadījumā, ja tiek pārkāptas ne tikai Komisijas regulas Nr. 1407/2013 normas, bet arī šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, piemēram, kumulācijas aizliegums, aicinām šo punktu precizēt, piemēram, šādā redakcijā.  Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr. 1407/2013, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Latvijas Zinātnes padomei  visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu atbalsta atgūšanu gadījumā, ja tiek pārkāptas ne tikai Komisijas regulas Nr. 651/2014 normas, bet arī šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, piemēram, kumulācijas aizliegums, aicinām šo punktu precizēt, piemēram, šādā redakcijā.  Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, šo noteikumu 54. punktā minētajam projekta iesniedzējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

 
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā iekļaut arī informāciju par to, ka 1.1.1.5.pasākuma 3.atlases kārta ir noslēgusies 31.12.2021.
 
Piedāvātā redakcija
-