Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
Projekta ID
22-TA-639
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
28.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam vai nu papildināt likumprojektu, vai iekļaut skaidrojumu anotācijas projektā par citu Ukrainas iedzīvotājiem būtisku pakalpojumu nodrošināšanu un finansējuma piesaisti papildu izdevumu rašanās gadījumā, piemēram, izglītības pakalpojumi, pirmsskolas izglītības pakalpojumi, sabiedriskais transports u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam papildināt likumprojekta I daļu ar jaunu punktu šādā redakcijā:
"Šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas iedzīvotājiem valsts un pašvaldību iestādēm ir tiesības veikt iepirkumus un iegādes, nepiemērojot Publisko iepirkuma likuma (procedūras) normas, kā arī veikt izmaiņas noslēgtajos līgumos ar piegādātājiem vai pakalpojumu sniedzējiem, palielinot līgumsaistības par Ukrainas iedzīvotājiem nepieciešamā atbalsta nodrošināšanu".

 
Piedāvātā redakcija
3.pants. Šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas iedzīvotājiem valsts un pašvaldību iestādēm ir tiesības veikt iepirkumus un iegādes, nepiemērojot Publisko iepirkuma likuma (procedūras) normas, kā arī veikt izmaiņas noslēgtajos līgumos ar piegādātājiem vai pakalpojumu sniedzējiem, palielinot līgumsaistības par Ukrainas iedzīvotājiem nepieciešamā atbalsta nodrošināšanu
3.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam saskaņot pirmajā un otrajā pantā izmantotos jēdzienus. Ierosinām visā likumprojekta tekstā izmantot tā otrajā pantā sniegto definējumu, proti, aizstāt pirmajā pantā vārdus "civiliedzīvotājiem, kuri izceļo no Ukrainas saistībā ar Krievijas Federācijas izraisīto militāro konfliktu tajā" ar vārdiem "ārzemniekiem, izņemot personām, kurām ir Krievijas Federācijas pilsonība vai Baltkrievijas Republikas pilsonība, kuri izceļo no Ukrainas vai nevar atgriezties Ukrainā saistībā ar Krievijas Federācijas kara darbība pret Ukrainu"
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam visā likumprojekta tekstā un atbilstošajās sadaļās vārdus "Krievijas Federācijas izraisītais militārais konflikts" aizstāt ar vārdiem "Krievijas federācijas kara darbība pret Ukrainu".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam papildināt likumprojekta 5.pantu ar jaunām daļām šādā redakcijā:
(4) Lai nodrošinātu operatīvu atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem, Nodarbinātības valsts aģentūrai ir tiesības aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanā nepiemērot normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanu un finansēšanu noteikto kārtību pasākumu īstenotāju izvēlei. Minētajā gadījumā pasākumu īstenotāju izvēlas tirgus aptaujas veidā.
(5) Ukrainas iedzīvotāju nodarbināšanai nav nepieciešama darba devēja vakances reģistrēšana Nodarbinātības valsts aģentūrā un nav attiecināma normatīvajos aktos par ārzemnieku nodarbināšanu un nepieciešamo finanšu līdzekļu apjomu noteiktā prasība darba devējam nodrošināt darba samaksu ne mazāku par vidējo bruto darba samaksu Latvijas Republikā iepriekšējā gadā. Pieņemot darbā Ukrainas iedzīvotāju, darba devējs ir tiesīgs no Nodarbinātības valsts aģentūras saņemt dotāciju vienas minimālās mēneša darba algas apmērā. 
(6) Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā noteikto atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(7) Apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajam mērķim atļauts palielināt, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
(4) Lai nodrošinātu operatīvu atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem, Nodarbinātības valsts aģentūrai ir tiesības aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanā nepiemērot normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanu un finansēšanu noteikto kārtību pasākumu īstenotāju izvēlei. Minētajā gadījumā pasākumu īstenotāju izvēlas tirgus aptaujas veidā.
(5) Ukrainas iedzīvotāju nodarbināšanai nav nepieciešama darba devēja vakances reģistrēšana Nodarbinātības valsts aģentūrā un nav attiecināma normatīvajos aktos par ārzemnieku nodarbināšanu un nepieciešamo finanšu līdzekļu apjomu noteiktā prasība darba devējam nodrošināt darba samaksu ne mazāku par vidējo bruto darba samaksu Latvijas Republikā iepriekšējā gadā. Pieņemot darbā Ukrainas iedzīvotāju, darba devējs ir tiesīgs no Nodarbinātības valsts aģentūras saņemt dotāciju vienas minimālās mēneša darba algas apmērā. 
(6) Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā noteikto atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(7) Apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajam mērķim atļauts palielināt, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
6.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam izteikt šo punktu šādā redakcijā: "Sabiedrības integrācijas fonda sniegto atbalstu Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros".

 
Piedāvātā redakcija
Sabiedrības integrācijas fonda sniegto atbalstu Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros
7.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "līdz 30 dienām ilgu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu Sociālās integrācijas valsts aģentūrā, ja tiem atbilstoši pašvaldības sociālā dienesta novērtējumam psihoemocionālā stāvokļa dēļ ir nepieciešams diennakts pakalpojums".

 
Piedāvātā redakcija
3) līdz 30 dienām ilgu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu Sociālās integrācijas valsts aģentūrā, ja tiem atbilstoši pašvaldības sociālā dienesta novērtējumam psihoemocionālā stāvokļa dēļ ir nepieciešams diennakts pakalpojums;
8.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunkta redakciju atbilstoši normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai, proti: "steidzamības kārtā valsts finansētus tehniskos palīglīdzekļus".

 
Piedāvātā redakcija
4) steidzamības kārtā valsts finansētus tehniskos palīglīdzekļus;
9.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "Nodarbinātības valsts aģentūras sniegtos pakalpojumus, tajā skaitā, Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros finansētos aktīvos nodarbinātības un preventīvos bezdarba samazināšanas pasākumus".
 
Piedāvātā redakcija
5) Nodarbinātības valsts aģentūras sniegtos pakalpojumus, tajā skaitā, Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros finansētos aktīvos nodarbinātības un preventīvos bezdarba samazināšanas pasākumus;
10.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "citu sociālo atbalstu, vērtējot personas individuālās vajadzības".

 
Piedāvātā redakcija
6) citu sociālo atbalstu, vērtējot personas individuālās vajadzības.
11.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt otro daļu, izsakot to šādā redakcijā: "Ukrainas iedzīvotājiem ir tādas pat Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktās tiesības uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību kā Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem. Sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību nodrošina tā pašvaldība, kurā persona atrodas. Sešus kalendāra mēnešus pēc šā likuma 3.pantā minētās vīzas piešķiršanas brīža pašvaldības sociālais dienests neveic Ukrainas iedzīvotāju materiālo resursu izvērtēšanu pirms lēmuma pieņemšanas par sociālās palīdzības pabalsta un sociālā pakalpojuma piešķiršanu."

 
Piedāvātā redakcija
(2) Ukrainas iedzīvotājiem ir tādas pat Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktās tiesības uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību kā Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem. Sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību nodrošina tā pašvaldība, kurā persona atrodas. Sešus kalendāra mēnešus pēc šā likuma 3.pantā minētās vīzas piešķiršanas brīža pašvaldības sociālais dienests neveic Ukrainas iedzīvotāju materiālo resursu izvērtēšanu pirms lēmuma pieņemšanas par sociālās palīdzības pabalsta un sociālā pakalpojuma piešķiršanu.
12.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt pirmo daļu, izsakot to šādā redakcijā: "Uzņemšanas centri un izmitināšanas vietas informē sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas par Ukrainas iedzīvotājiem:
1) ar funkcionāliem traucējumiem, tas ir ar acīmredzamiem kustību traucējumiem, garīga rakstura traucējumiem, aprūpes vajadzībām, specifiskas veselības aprūpes vajadzībām un citiem traucējumiem, lai nodrošinātu nepieciešamo tūlītēju atbalstu un aprūpi;
2) kuriem nepieciešams papildu atbalsts, piemēram, grūtnieces, ģimenes ar bērniem līdz 2 gadu vecumam."

Labklājības ministrija nepiekrīt Ekonomikas ministrijas atzinumā paustajam viedoklim par šajā pantā izmitināšanas vietai uzlikto pienākumu veikt attiecīgo fiksēšanu un informēšanu svītrošanu. Norādām, ka šajā gadījumā netiek noteikts pienākums identificēt personas diagnozi  un specifisku atbalsta (ārtsniecības kursa) nepieciešamību, kuru iespējams noteikt tikai speciālista izmeklēšanas laikā. Šajā daļā minētās normas mērķis ir koordinētā un savlaicīgā veidā identificēt acīmredzamas palīdzības un atbalsta nepieciešamību.

 
Piedāvātā redakcija
(1) Uzņemšanas centri un izmitināšanas vietas informē sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas par Ukrainas iedzīvotājiem:
1) ar funkcionāliem traucējumiem, tas ir ar acīmredzamiem kustību traucējumiem, garīga rakstura traucējumiem, aprūpes vajadzībām, specifiskas veselības aprūpes vajadzībām un citiem traucējumiem, lai nodrošinātu nepieciešamo tūlītēju atbalstu un aprūpi;
2) kuriem nepieciešams papildu atbalsts, piemēram, grūtnieces, ģimenes ar bērniem līdz 2 gadu vecumam.
13.
Likumprojekts
Iebildums
Ņemot vērā Labklājības ministrijas sniegto iebildumu par pirmās daļas redakcijas precizēšanu, proti, saturisku sākotnējās pirmās un otrās daļas apvienošanu, lūdzam svītrot šī panta otro daļu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt trešo daļu, izsakot to šādā redakcijā: "Civilās aizsardzības komisijas koordinē izmitināšanas vietās esošo Ukrainas iedzīvotāju vajadzību apzināšanu un informē pašvaldības sociālo dienestu par nepieciešamību nodrošināt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus."

 
Piedāvātā redakcija
(3) Civilās aizsardzības komisijas koordinē izmitināšanas vietās esošo Ukrainas iedzīvotāju vajadzību apzināšanu un informē pašvaldības sociālo dienestu par nepieciešamību nodrošināt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.
15.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam papildināt septīto pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kompensē pašvaldībām izdevumus, kas radušies par sniegto atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ne  retāk kā reizi ceturksnī."

 
Piedāvātā redakcija
(3) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kompensē pašvaldībām izdevumus, kas radušies par sniegto atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ne  retāk kā reizi ceturksnī.
16.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "tūlītēju palīdzības sniegšanu personām ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuri rada ierobežojumus personas spējām patstāvīgi pārvietoties un sevi aprūpēt, kā arī pēc vajadzības piešķirot sociālās aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā un pakalpojumu pārvietošanās atbalstam;".

 
Piedāvātā redakcija
1) tūlītēju palīdzības sniegšanu personām ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuri rada ierobežojumus personas spējām patstāvīgi pārvietoties un sevi aprūpēt, kā arī pēc vajadzības piešķirot sociālās aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā un pakalpojumu pārvietošanās atbalstam;
17.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "Ukrainas iedzīvotāju, kuriem nepieciešams papildu atbalsts, uzturēšanās vietu apzināšanu un tām nepieciešamā atbalsta sniegšanu un turpmākās palīdzības plānošanu".
 
Piedāvātā redakcija
2) Ukrainas iedzīvotāju, kuriem nepieciešams papildu atbalsts, uzturēšanās vietu apzināšanu un tām nepieciešamā atbalsta sniegšanu un turpmākās palīdzības plānošanu;
18.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: "informācijas uzkrāšanu par Ukrainas iedzīvotājiem sniegto atbalstu un to izmaksām". Norādām, ka pašvaldības sniegtais atbalsts var skart daudz plašāku pakalpojumu loku un atbalsta veidus, ne tikai sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus, tāpēc normas redakcijai ir jābūt atbilstošai jebkuras jomas atbalsta iekļaušanai.
 
Piedāvātā redakcija
3) informācijas uzkrāšanu par Ukrainas iedzīvotājiem sniegto atbalstu un to izmaksām.
19.
Likumprojekts
Iebildums
Lai nodrošinātu pašvaldību cilvēku un laika resursu efektīvāku izmantošanu, samazinātu pēc iespējas uz tām uzlikto administratīvo slogu, veidotu vienotu un vienādu pieeju izmaksu uzskaitē un atskaišu sagatavošanā, uzskatām, ka informācijai par izdevumiem Ukrainas iedzīvotājiem un turpmākai procesa virzībai papildu radušos līdzekļu atmaksai pašvaldībām ir jānotiek centralizētā veidā, proti, caur vienotu institūciju. Tāpēc lūdzam otro daļu izteikt šādā redakcijā: "Pašvaldības sniedz informāciju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai par izdevumiem atbalstam Ukrainas iedzīvotājiem".


 
Piedāvātā redakcija
(2) Pašvaldības sniedz informāciju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai par izdevumiem atbalstam Ukrainas iedzīvotājiem;
20.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas projektu ar skaidrojumu, kāds būs rīcības algoritms attiecībā uz tām personām, kuras izceļojušas no Ukrainas ar termiņuzturēšanās atļaujām un saistībā ar Krievijas Federācijas izraisīto kara darbību nevar atgriezties, vai šī personas arī varēs pēc termiņuzturēšanās atļaujas beigšanās pieprasīt ilgtermiņa vīzu un saņemt likumprojektā noteikto atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdus šeit un visā anotācijas projektā vārdus "Krievijas Federācijas izraisītais militārais konflikts Ukrainā" ar vārdiem "Krievijas Federācijas izraisītā kara darbība Ukrainā".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam precizēt mērķa formulējumu, nodrošinot lielāku saskaņotību ar likumprojektā izmantoto terminoloģiju izsakot to šādā redakcijā: "Atbalsta sniegšana Ukrainas iedzīvotājiem Krievijas Federācijas izraisītās kara darbības Ukrainā situācijā.
 Ar likumprojektu netiek atcelta vai mainīta patvēruma pieteikšanas un izskatīšanas procedūra, bet gan tiek noteikts papildus mehānisms, kā ārzemnieki (izņemot personas, kurām ir Krievijas Federācijas pilsonība vai Baltkrievijas Republikas pilsonība), kuri izceļo no Ukrainas vai nevar atgriezties Ukrainā saistībā ar Krievijas Federācijas izraisīto kara darbību tajā (turpmāk – Ukrainas iedzīvotāji ), Ukrainas iedzīvotāji varēs ātri saņemt atbalstu, kā arī uzturēšanās un darba tiesības Latvijas Republikā."
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas projekta 1.3.sadaļā noslēdzošā risinājuma apraksta tekstu, kas sākas ar vārdiem "Ievērojot norādīto, būtiski ārzemniekam, kurš bēg no notiekošā konflikta starp Ukrainu un Krievijas Federācijas un kurš šī iemesla dēļ ieceļo Latvijas Republikā, paredzēt iespēju piešķirt tiesības uz nodarbinātību ..." aizstāt ar tekstu šādā redakcijā:

"Ievērojot norādīto, būtiski Ukrainas iedzīvotājam, kurš kara darbības dēļ ieceļo Latvijā, paredzēt iespēju piešķirt tiesības uz nodarbinātību, tādējādi nodrošinot minētajai personai ekonomiskās vajadzības. 
Lai nodrošinātu atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem krīzes situācijā, proti, atbalstu konkrētas sociālās problēmas, grūtību mazināšanā, sociālās adaptēšanās spēju paaugstināšanā, u.tml., tiek paredzēts, ka minētām personām, būs tiesības saņemt SIF nodrošinātu atbalstu 9.1.4.4. pasākuma ietvaros. Šobrīd 9.1.4.4. pasākuma ietvaros tiek nodrošināts sociālā mentora un sociālā darbinieka pakalpojumu patvēruma meklētājiem un personām ar bēgļa vai alternatīvo statusu. Minētā pakalpojuma ietvaros trīs mēnešus pēc patvēruma meklētāja ierašanās Latvijā vai līdz brīdim, kad stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams galīgais lēmums par bēgļa vai alternatīvā statusa piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, patvēruma meklētājam piesaista sociālo darbinieku, kurš izstrādā individuālu sociālekonomiskās iekļaušanas plānu un koordinē tā izpildi. Pēc bēgļa vai alternatīvā statusa iegūšanas sociālā darbinieka pakalpojumu nodrošina līdz brīdim, kad tiek izpildīts individuālais sociālekonomiskās iekļaušanas plāns, vai uz laiku, kas nepārsniedz 12 mēnešus pēc statusa iegūšanas dienas. Savukārt sociālais mentors trīs mēnešus pēc patvēruma meklētāja ierašanās Latvijā vai līdz brīdim, kad stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams galīgais lēmums par bēgļa vai alternatīvā statusa piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, nodrošina praktisku atbalstu sociālekonomiskās iekļaušanas plāna izpildē, veidojot personas izpratni par dzīvi Latvijā un tās sabiedrībā, palīdzot reālās dzīves situācijās apgūt ikdienai nepieciešamās prasmes, rosinot attīstīt jaunas iemaņas, kā arī sniedzot atbalstu ikdienas situāciju risināšanā. Pēc bēgļa vai alternatīvā statusa iegūšanas sociālā mentora pakalpojumu nodrošina uz laiku, kas nepārsniedz 12 mēnešus pēc statusa iegūšanas dienas. Minētie nosacījumi steidzamības kārtā var tikt precizēti ar grozījumiem MK noteikumos Nr.102. 
Sociālā mentora un sociālā darbinieka pakalpojumu 9.1.4.4. pasākuma ietvaros šobrīd paredzēts nodrošināt līdz 2022. gada beigām. Esošā 9.1.4.4. pasākumam pieejamā finansējuma ietvaros atbalsta sniegšanai ir iespēja novirzīt indikatīvi 78 000 euro, pakalpojumu nodrošināt 10 mēnešu periodā (piesaistot vienu sociālo darbinieku un sešus sociālos mentorus), tādējādi atbalstu nodrošinot indikatīvi 480 mērķa grupas personām. Nepieciešamības gadījumā Labklājības ministrija steidzamības kārtībā virzīs attiecīgus grozījumus MK noteikumos Nr. 102, lai paredzētu atbalsta turpināšanu līdz 2023. gada beigām (t.i., līdz 9.1.4.4. pasākuma īstenošanas termiņa beigām) un, pieprasījuma pēc šī pakalpojuma palielināšanās gadījumā – papildu finansējuma pārdali SIF īstenotajam 9.1.4.4. pasākuma projektam".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam teksta daļu, kas iekļauta anotācijas projekta 1.3.sadaļā "Problēmas apraksts" un sākas ar vārdiem "Šobrīd saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma...", aizstāt ar tekstu šādā redakcijā: 
"Problēmas apraksts
 Šobrīd saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. pantu ir ierobežots to personu loks, kuras ir tiesīgas Latvijā saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus, t.sk. valsts finansētus sociālos un citus atbalsta pakalpojumus. Savukārt saskaņā ar MK 2014. gada 25. novembra noteikumu Nr. 727 “Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi” 4. punktu tiesības saņemt Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām (turpmāk – EAFVP) atbalstu ir ierobežotam personu lokam. Daļa Ukrainas iedzīvotāju izmitināšanas vietās būs nonākušas bez iztikas līdzekļiem un personām var būt radušās psihosociālas un materiālas problēmas, kā rezultātā ir nepieciešama pašvaldību sociālā dienesta piesaiste, lai izvērtētu personas vajadzības pēc sociālās palīdzības un sociālajiem pakalpojumiem, kā arī cita atbalsta. Ņemot vērā, ka Ukrainas iedzīvotāju tiesiskais statuss par uzturēšanos Latvijā sākotnējā periodā ir nenokārtots, sociālā dienesta atbalsts ir nodrošināms tūlītējs, neatkarīgi no statusa attiecīgajā brīdī. 
Tāpat Ukrainas iedzīvotājiem būtu nepieciešams sociālā darbinieka un sociālā mentora pakalpojums. Minētais atbalsts Ukrainas iedzīvotājiem un viņas ģimenes locekļiem vajadzīgs krīzes situācijas risināšanai un integrācijai jaunajā vidē – lai apzinātos savus resursus, saprastu, kur meklēt palīdzību, saņemt atbalstu ikdienas situāciju risināšanā – mājokļa jautājums, veselības un sociālo pakalpojumu sniegšanas sistēma Latvijā, kā arī sniegtu atbalstu citos personai aktuālos jautājumos.
    
Risinājuma apraksts
Sociālā palīdzība un sociālie pakalpojumi, “pārtikas un higiēnas pakas”.
Projekts paredz noteikt, ka Ukrainas iedzīvotājiem tiek sniegta sociālā palīdzība un sociālie pakalpojumi. Ukrainas iedzīvotājam sešus kalendāra mēnešus no ilgtermiņa vīzas piešķiršanas brīža netiek piemērots pienākums izvērtēt materiālo situāciju - ienākumus un īpašumus - sociālās palīdzības vai sociālo pakalpojumu saņemšanai.
 Sociālajai palīdzībai indikatīvi  nepieciešamais finansējums sešiem mēnešiem ir 7 185 000 EUR: 
1)    garantētā minimālā ienākuma (turpmāk – GMI) pabalsta izmaksai (70% no Ukrainas iedzīvotājiem – 109 EUR pirmajai personai mēnesī, 76 EUR katrai nākamajai personai sešus mēnešus) – 3 885 000 EUR;
2)    pabalsts krīzes situācijā (70% no Ukrainas iedzīvotājiem līdz 300 EUR sešu mēnešu periodā) – 1 050 000EUR.
3)    pabalsts atsevišķu izdevumu apmaksai:
-    transporta izmaksas (50 EUR mēnesī mājsaimniecībai sešus mēnešus) – 1 050 000 EUR;
-    atbalsts veselības aprūpei (10% Ukrainas iedzīvotāju līdz 150 EUR sešu mēnešu periodā) – 150 000 EUR;
Sniegtā materiāla atbalsta un sociālo pakalpojumu nepieciešamība tiks regulāri izvērtēta un, nepieciešamības gadījumā, papildināta. 

Sociālā mentora atbalstu iespējams sniegt Sabiedrības integrācijas fonda (turpmāk – SIF) īstenotā Eiropas Savienības fondu pasākuma [1] ietvaros, ja nepieciešams, palielinot noslēgtā pakalpojuma līguma apjomu un slēdzot jaunus sociālā mentora un sociālā darbinieka pakalpojuma līgumus, nepiemērojot PIL nosacījumus, kā arī  pēc šī likuma spēkā stāšanās, steidzamības kārtā, paredzēts veikt atbilstošus grozījumus MK noteikumos Nr.102 [2], tai skaitā precizējot mērķa grupas definējumu: 
[1] Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū” 9.1.4.4. pasākuma “Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)” (turpmāk – 9.1.4.4. pasākums);
[2] Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumi Nr. 102 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" īstenošanas noteikumi”.
 
Lai rastu iespēju, ka Ukrainas iedzīvotāji, kuri ieradīsies Latvijā un kuriem būs nepieciešams īpašs atbalsts, varētu bez ilgas gaidīšanas saņemt sev nepieciešamos pakalpojumus, sniedzamo pakalpojumu loks ir noteikts šajā Projektā.
Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA) šobrīd nodrošina valsts finansētus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personām ar funkcionāliem traucējumiem (14 dienas ilgs kurss), politiski represētām personām un Černobiļas atomelektrostacijas (ČAES) avārijas rezultātā cietušām personām (21 dienu ilgs kurss).
Lai nodrošinātu, ka Ukrainas iedzīvotāji saņemtu sev nepieciešamo pakalpojuma apmēru, viņiem iespējams sniegt līdz 30 dienām ilgu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu.
IZMAKSAS:
Pakalpojuma kursa cena 1454,93 EUR vienai personai (48,50 EUR/dienā), 160 personām: 232788,8 EUR. 

Brīdī, kad personai tiek piešķirts alternatīvais vai bēgļa statuss, sociālā palīdzība un sociālie pakalpojumi tiek nodrošināti vispārējā kārtībā.

Tāpat projekts paredz  noteikt, ka Ukrainas iedzīvotājiem ir nodrošināmi arī citi sociālie atbalsta pakalpojumi, kuri nav nosaukti  5.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā (5. panta pirmās daļas 6.punkts), ja, izvērtējot personas individuālās vajadzības, tiek lemts par specifiska atbalsta nepieciešamību. Šāda pieeja ļaus elastīgāk nodrošināt tādus pakalpojumus, kas personai vajadzīgi pēc būtības attiecīgajā situācija. Projekts paredz noteikt, ka, lai nodrošinātu 5. panta pirmajā daļā noteikto atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.  

Problēmas apraksts
Starp Ukrainas iedzīvotājiem, kuri ieradušies Latvijā, var būt arī gan bērni, gan pilngadīgas personas, kurām ir smagi un ļoti smagi funkcionāli traucējumi (acīm redzami kustību un gaitas traucējumi, sakropļojumi, garīga rakstura traucējumi, saslimšanas, kas radījušas būtisku ietekmi uz personas veselības stāvokli un iespējas sevi aprūpēt (piemēram, onkoloģiskas saslimšanas, nieru mazspēja u.c.), kā arī Ukrainas iedzīvotājiem  var būt nepieciešams cits  papildu specifiskais  atbalsts  viņu vajadzību nodrošināšanai (piemēram, atbalsts grūtniecēm, ģimenēm ar maziem bērniem līdz 2 gadu vecumam (ieskaitot)), kā arī grupas, kurām nepieciešama tūlītēja palīdzība un atbalsts speciālo vajadzību nodrošināšanai, bet  dēļ tā, ka viņiem nav Latvijā noteikts invaliditātes statuss vai neatbilst citai mērķa grupai, specifisko atbalstu saņemt nebūtu iespējams.

Risinājuma apraksts
Projekts paredz noteikt, ka,uzņemšanas centros un izmitināšanas vietās tiek piefiksēta informācija par personas specifiskajām vajadzībām (acīm redzami kustību un gaitas traucējumi, sakropļojumi, garīga rakstura traucējumi, saslimšanas, kas radījušas būtisku ietekmi uz personas veselības stāvokli un iespējas sevi aprūpēt (piemēram, onkoloģiskas saslimšanas, nieru mazspēja), grūtniece, ģimene ar bērniem līdz 2 gadu vecumam (ieskaitot)), ja tas ir acīmredzams un ir zināms. Šo specifisko vajadzību identificēšanai un novērtēšanai netiek izvirzītas nekādas specifiskas prasības vai priekšzināšanas, tomēr tā ir informācija, kas var būt ļoti noderīga, lai tālākais izmitināšanas un atbalsta sniegšanas process pašvaldībā noritētu iespējami veiksmīgi (persona nonāktu izmitināšanas vietā, kas ir pieejama cilvēkam ar kustību traucējumiem, pašvaldība būtu informēta, ka pie viņiem ieradīsies zīdainis vai cilvēks ar smagu saslimšanu u.tml.).

Tāpat  Projekts paredz, ka Ukrainas iedzīvotājiem ar smagiem un ļoti smagiem redzamiem  funkcionāliem traucējumiem tiks nodrošināts tūlītējs atbalsts pakalpojuma formā, negaidot, kad persona kvalificētos līdzvērtīgam atbalstam Latvijā, iegūstot, piemēram,  invaliditātes statusu vai piederību specifiskai mērķa grupai, vai izpildot citus priekšnosacījumus. Attiecīgi, izvērtējot personas faktiskās vajadzības, tiks:
1)       nodrošināts aprūpes pakalpojums dzīvesvietā personām, kuras fizisku vai garīgu traucējumu dēļ nevar veikt ikdienas darbus un savu personisko aprūpi;
2)       nodrošināts pakalpojumsu pārvietošanās atbalstam, lai sekmētu personas iespējas no savas dzīvesvietas nokļūt līdz dažādām pakalpojumu sniegšanas vietām, t.sk. valsts un pašvaldības iestādēm. Ukrainas iedzīvotājam nav noteiks invaliditātes statuss atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajam regulējumam, tādējādi nav iespējams viņam piešķirt valsts finansētu asistenta pakalpojumu. Vienlaikus personai var būt nepieciešams pakalpojums pārvietošanās atbalstam ārpus izmitināšanas vietas (ja to nespēj nodrošināt kopā ar viņu izmitinātie cilvēki vai tādu nav). Personas vajadzību pēc pārvietošanās atbalsta pašvaldība var noteikt,  izmantojot Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti” 1.pielikuma 5. un 6. punktu un  nosakot piešķiramā pakalpojuma atbalsta intensitātes līmeni (8.punkts – Intensitātes koeficienta noteikšanas tabula). Piešķiramās stundas tiek noteiktas voluntāri atbilstoši noteiktajai vajadzībai. Pieņemts, ka pirmajos mēnešos pakalpojumu pārvietošanās atbalstam varētu izmantot līdz 250 personām, turpmākajos mēnešos personu skaits  varētu pieaugt līdz 1000 personām. Pieņemts, ka vidējais piešķiramais pakalpojuma apjoms, vērtējot katru gadījumu individuāli, varētu būt līdz 60 h mēnesī (pakalpojuma vienas stundas izmaksa = 4,77 euro). Tādējādi indikatīvās izmaksas pakalpojumam pārvietošanas atbalstam 2022. gadā varētu sasniegts  2 146 500 EUR, bet 2023. gadā - 1 216 350 EUR. Pašvaldības, sniedzot pakalpojumu, fiksē pakalpojumam personai sniegto pakalpojumu apjomu un tam izlietoto finansējumu un informēs Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministriju, kura kompensē pašvaldībai radušos izdevumus no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” tālāka norēķina veikšanai. 
3)  nodrošināti tehniskā palīglīdzekļa piešķiršana steidzamā kārtā. Prognozētais tehnisko palīglīdzekļu saņēmēju skaits 1000 personas un vidējās tehnisko palīglīdzekļu izmaksas vienai personai 1000 EUR (indikatīvais finansējums tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai: 1000 personas*1000 EUR= 1 000 000 EUR).
4) citus sociālais atbalstspakalpojumus, vērtējot individuālo situāciju (piemēram, surdotulka pakalpojums vai kāds cits atbalsts, ko šobrīd nav iespējams identificēt).
Ņemot vērā to, ka nav prognozējamas personu vajadzības (karadarbības rezultātā radušās vajadzības nav samērojamas ar normām, kuras radītas atbilstoši personu vajadzībām Latvijā) var rasties nepieciešamība pēc sociālajiem pakalpojumiem un materiālā atbalsta, kas nav minēts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā vai Invaliditātes likumā un kuru šobrīd nav iespējams identificēt. Var rasties situācija, kurā pakalpojumus, kas minēti SPSPL vai IL, nav iespējams sniegt konkrētām personām, jo persona neatbilst SPSPL vai IL minētajiem nosacījumiem (invaliditāte, funkcionēšanas traucējumi u.c. ). Nepieciešamības gadījumā pašvaldība var piešķirt materiālo palīdzību Ukrainas iedzīvotājiem atbilstoši pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktajām brīvprātīgajām iniciatīvām, piemēram, piedzimšanas pabalstu un citus.

Ukrainas iedzīvotājiem, kuri pēc ierašanās Latvijas Republikas teritorijā:
a) nav izmitināti “Pasākumu plāna personu no Ukrainas masveida ierašanās gadījumā Latvijā” ietvaros (apstiprināts MK 24.02.2022., 22-TA-552) vai kuriem izmitināšanas vietās nav nodrošināta ēdināšana un higiēnas preces;
b) apmetušies mājsaimniecībās (pie radiniekiem, paziņām u.c.)
nepieciešams nodrošināt pārtikas atbalsta, tostarp gatavo maltīšu, un pamata materiālās palīdzības pieejamību.

Pārtikas atbalstu un pamata materiālo palīdzību Ukrainas iedzīvotājiem būs iespējams saņemt EAFVP darbības programmas ietvaros.

EAFVP atbalsts tiek sniegts visā Latvijas teritorijā vairāk nekā 470 izdales vietās. Aktuālās izdales vietu adreses un darba laiki publicēti tīmekļvietnē www.atbalstapakas.lv

Paredzēts, ka Ukrainas iedzīvotājiem EAFVP atbalsta saturs un apjoms tiks nodrošināts pilnā apmērā atbilstoši MK 2014. gada 25. novembra noteikumiem Nr. 727 “Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi” tāpat kā Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem.

EAFVP atbalstam Ukrainas iedzīvotājiem indikatīvi nepieciešamais finansējums trīs (3) mēnešiem ir 534 568 EUR, no tā atbalsta komplektu iegādei 485 971 EUR un 48 597 EUR vienotās likmes maksājumiem partnerorganizācijām par atbalsta izdali.
Ukrainas iedzīvotāju atbalstam nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts atbilstoši noteiktajai kārtībai par līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

Iepriekš minēto atbalstu iespējams sniegt pēc šī likuma spēkā stāšanās, veicot atbilstošus grozījumus MK 2014. gada 25. novembra noteikumos Nr. 727 “Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi”, precizējot personas (personu loku), kuram ir tiesības uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības saņemšanu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas projekta 1.3.sadaļu ar papildu problēmas un risinājuma aprakstu šādā redakcijā:
"Problēmas apraksts
Likumprojekts paredz, ka Ukrainas iedzīvotāji, ierodoties Latvijā, saņems vīzu ar tiesībām uz  nodarbinātību. Tas nozīmē, ka darbspējas vecuma personām nepieciešams sniegt atbalstu nodarbinātībai un iesaistei Nodarbinātības valsts aģentūras pakalpojumos, kā arī sniegt atbalstu darba devējiem, kuri būs gatavi nodarbināt Ukrainas iedzīvotājus. 

Risinājuma apraksts
Lai sniegtu atbalstu Ukrainas iedzīvotāju nodarbinātībai pēc vīzas ar tiesībām uz nodarbinātību saņemšanas, tiek paredzēts sniegt operatīvu atbalstu no Nodarbinātības valsts aģentūras puses pēc Ukrainas iedzīvotāju reģistrēšanās bezdarbnieka vai darba meklētāja statusā, attiecīgi sniedzot atbalstu vakanču piemeklēšanā saskaņā ar Nodarbinātības valsts aģentūras CV un vakanču datu bāzē pieejamo informāciju,  sadarbojoties ar darba devējiem, kā arī nepieciešamības gadījumā piedāvājot iespēju piedalīties Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos aktīvajos nodarbinātības un preventīvajos bezdarba samazināšanas pasākumos, tajā skaitā tajos, kas tiek finansēti Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros.
Lai sniegtu operatīvu atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem, Nodarbinātības valsts aģentūrai tiek paredzētas atbilstošas tiesības aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanā nepiemērot normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanu un finansēšanu, t.sk. normatīvajos aktos par specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu īstenošanu, noteikto kārtību par pakalpojuma sniedzēja izvēli, piemēram, par kuponu sistēmas piemērošanu mācību pasākumos. Nepiemērojot kuponu sistēmu bezdarbnieku un darba meklētāju iesaistīšanai mācību pasākumos, procesa pāatrināšanai varētu tikt paredzēta iespēja bezdarbniekus un darba meklētājus iekļaušana aktīvās darba tirgus politikas pasākumos, piemēram, valsts valodas kursos, organizējot tirgus aptauju, vienlaikus nodrošinot normatīvajos aktos par publiskajiem iepirkumiem noteikto prasību ievērošanu. 
Tāpat operaīvāka atbalsta nodrošināšanai tiek paredzēts izņēmums no nosacījumiem attiecībā uz trešo valstu pilsoņu nodarbināšanas prasībām, tas ir, nepiemērojot prasību darba devējam vakanci reģistrēt Nodarbinātības valsts aģentūrā. Tāpat netiks attiecināta normatīvajos aktos par ārzemnieku nodarbināšanu un nepieciešamo finanšu līdzekļu apjomu noteiktā prasība darba devējam nodrošināt darba samaksu ne mazāku par vidējo bruto darba samaksu Latvijas Republikā iepriekšējā gadā. Ņemot vērā, ka, pieņemot darbā jaunu darbinieku, pirmā darba alga tiek izmaksāta pēc mēneša, tiek paredzēta iespēja darba devējam tiesības no Nodarbinātības valsts aģentūras saņemt dotāciju vienas minimālās mēneša darba algas apmērā vienam darbiniekam. Pieņemot, ka šāds pieprasījums varētu būt attiecībā uz 3000 personām, indikatīvi nepieciešamais finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem varētu būt šādā apmērā: 3000 personas x 500 euro = 1 500 000 euro. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam visā anotācijas projekta sadaļā izmantot 1.2.sadaļā lietoto saīsinājumu - Ukrainas iedzīvotāji. Tāpat lūdzam aizstāt visā tekstā vārdus "militārais konflikts" ar vārdiem "kara darbība".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt citu informāciju ar skaidrojumu par līdzekļu pieprasīšanas kārtību šādā redakcijā: "Ņemot vērā, ka uz šo brīdi nav iespējams veikt aprēķinus par papildu nepieciešamo finansējumu, jo nav iespējams prognozēt Ukrainas iedzīvotāju skaitu, kuriem būs nepieciešami attiecīgie pakalpojumi un pakalpojumu precīzs apjoms, atbildīgās ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos priekšlikumus līdzekļu piešķiršanai no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Priekšlikumus līdzekļu piešķiršanai no iepriekš minētās 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbildīgās ministrijas sagatavos arī tad, ja atbalsta sniegšanai, ko finansē Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros, nav iespējams pārdalīt nepieciešamo papildu finansējumu no citiem šo instrumentu pasākumiem. "
Piedāvātā redakcija
-
28.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projektu ar jaunu punktu šādā redakcijā: "Atbildīgajām ministrijām nepieciešamības gadījumā sagatavot un steidzamības kārtībā iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu Ukrainas iedzīvotājiem likumā plānoto atbalstu". 
Tā kā vairāku likumprojektā paredzēto pakalpojumu Ukrainas iedzīvotājiem sniegšana tiek līdzfinansēta Eiropas Savienības politiku instrumentu pasākumu ietvaros, atbalsta saņēmēju mērķa grupu papildināšanai un citu nosacījumu precizēšanai var būt nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos.
Piedāvātā redakcija
-
29.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojektā noteikto pakalpojumu un atbalsta sniegšanā var tikt iesaistītas vairākas nozaru ministrijas, lūdzam precizēt 3.punkta redakciju, proti, vai nu precizēt ministriju uzskaitījumu atbilstoši saskaņošanas procesā veiktajām izmaiņām likumprojektā (piemēram, Labklājības ministrija, Veselības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija u.tml.), vai arī aizstāt konkrētu ministriju uzskaitījumu ar vārdiem "atbalsta sniegšanā iesaistītajām nozaru ministrijām".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam veikt redakcionālus labojumus, izsakot 4.panta pirmo daļu šādā redakcijā: "Pieņemot lēmumu par uzturēšanās tiesību piešķiršanu Ukrainas iedzīvotājiem, kuru iesniegtie dokumenti vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai neatbilst Dokumentu legalizācijas likumā paredzētajām prasībām vai kuri nevar iesniegt visus normatīvajos aktos par uzturēšanās atļaujām un vīzām noteiktos dokumentus, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde var noteikt viena gada termiņu prasībām atbilstošu dokumentu iesniegšanai"

 
Piedāvātā redakcija
Pieņemot lēmumu par uzturēšanās tiesību piešķiršanu Ukrainas iedzīvotājiem, kuru iesniegtie dokumenti vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai neatbilst Dokumentu legalizācijas likumā paredzētajām prasībām vai kuri nevar iesniegt visus normatīvajos aktos par uzturēšanās atļaujām un vīzām noteiktos dokumentus, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde var noteikt viena gada termiņu prasībām atbilstošu dokumentu iesniegšanai