Projekta ID
24-TA-1547Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
27.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
1. Būvniecības likuma 16. panta pirmā daļa noteic, ka pēc būvatļaujas saņemšanas tiek uzsākta būvatļaujas nosacījumu izpilde, nodrošinot būvprojekta izstrādi vispārīgajos un speciālajos būvnoteikumos noteiktajā apjomā, kā arī ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā, lokālplānojumā un detālplānojumā (ja tas nepieciešams saskaņā ar normatīvajiem aktiem) ietvertos teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus. Savukārt Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 32. punkts noteic būvprojekta izstrādātāja pienākumu, izstrādājot būvprojektu, ievērot būvniecību reglamentējošos normatīvos aktus un tehniskās prasības. Ievērojot minēto, kā arī to, ka Elektronisko sakaru likums nav būvniecību reglamentējošs normatīvais akts, prasību, ka būvniecības ierosinātājs, būvējot (tajā skaitā pārbūvējot vai atjaunojot) daudzstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamo namu, publisku ēku, rūpniecības objektu vai tuneli, nodrošina tehnisko risinājumu, lai iekštelpās (izņemot tehniskajās telpās, kurās ikdienā neuzturas cilvēki) būtu paredzēts radiopārklājums ar radiosignāla līmeni augstāku par - 96 dBm, būtu iekļaujams speciālajos būvnoteikumos vai būvnormatīvos, pretējā gadījumā šī norma ar ļoti augstu ticamību var tikt neievērota aiz neuzmanības, jo, piemēram, ēkas atjaunošana vai pārbūve ne vienmēr uzliek pienākumu izvērtēt, vai uz ieceri attiecināmas Elektronisko sakaru likuma normas.
2. Būvniecības likuma 1. pants definē, ka būves pārbūve ir būvdarbi, kuru rezultātā ir mainīts būves vai tās daļas apjoms vai pastiprināti nesošie elementi vai konstrukcijas, mainot vai nemainot lietošanas veidu. Termins “būtiski pārbūvējot” piedāvātajā Elektronisko sakaru likuma redakcijā ir pārāk neskaidrs, ņemot vērā, ka jau pats jēdziens “parbūve” un ieceres atbilstība tam praksē rada neskaidrības un viedokļu nesakritības. Nav skaidra robežšķirtne starp “būtiski” un “nebūtiski”.
2. Būvniecības likuma 1. pants definē, ka būves pārbūve ir būvdarbi, kuru rezultātā ir mainīts būves vai tās daļas apjoms vai pastiprināti nesošie elementi vai konstrukcijas, mainot vai nemainot lietošanas veidu. Termins “būtiski pārbūvējot” piedāvātajā Elektronisko sakaru likuma redakcijā ir pārāk neskaidrs, ņemot vērā, ka jau pats jēdziens “parbūve” un ieceres atbilstība tam praksē rada neskaidrības un viedokļu nesakritības. Nav skaidra robežšķirtne starp “būtiski” un “nebūtiski”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai novērstu nevienlīdzīgu attieksmi attiecībā uz privātīpašumā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, lūdzam labot (7)1 .daļu un attiecināt to uz visu 30.panta trešo daļu, nevis tikai uz 30.panta trešās daļas 2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Piedāvātā panta redakcijas 2.punkts paredz nosacījumu “ja ēkas ārējās konstrukcijas turpmākai ekspluatācijai nepieciešama tās pārbūve vai atjaunošana un saskaņā ar darbu organizēšanas projektu to nevar veikt, kamēr mobilo sakaru bāzes stacija ir izvietota uz nekustamā īpašuma ēkas ārējās konstrukcijas.” Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumu Nr. 529 "Ēku būvnoteikumi" (turpmāk – Ēku būvnoteikumi) 24.3.3.apakšpunkts ēkas atjaunošanai paredz izstrādāt darbu organizēšanas shēmu (Ēku būvnoteikumu 1.12.apakšpunkts), kas satura un pielietojuma ziņā nav tas pats, kas darbu organizēšanas projekts (Ēku būvnoteikumu 25.2., 71.4., 72.4. apakšpunkts, 6.2.apakšpnodaļa). Ēku būvnoteikumi neparedz ēku atjaunošanai izstrādāt darbu organizēšanas projektu. Sekojoši grozījumi Elektronisko sakaru likumā paredz nosacījumu par izvērtējumu dokumentā, kas attiecīgajam būvniecības veidam nav izstrādājams.
Piedāvātā redakcija
-
