Projekta ID
21-TA-580Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.6., 5.7. un 5.8.apakšpunktā ietvertajam regulējumam anotācijā nav dots pamatojums, kas argumentēti paskaidroti, kāpēc ir tieši izvēlētas tieši šādas prasības un novērtētas to izmaksas indivīdam un sabiedrības ieguvums no šīm prasībām. Turklāt, attiecībās uz jaunajām prasībām nav ietverts atbilstošs pārejas periods, lai atbilstošie komersanti tam varētu sekmīgi pielāgoties. Ir apšaubāmi, ka visi komersanti tūlītēji varēs atbilstošā veidā pielāgot savas telpas. Papildus būtu jānorāda, ka nav sniegta arī jebkāda argumentācija, kāpēc esošās apsardzes vadības centra telpas esošajiem atbilstošajiem komersantiem būtu tādas, kas rada kādus riskus šī centra darbības nodrošināšanai un ka attiecīgie riski būtu kādā gadījumā iestājušies. Nav arī dots skaidrojums kādu iemeslu dēļ attiecīgā centra sienas var būt tikai no noteikta materiāla – betona, kaut arī mūsdienās pastāv dažādi kompozītmateriālu un koka izstrādājumi, kuri var nodrošināt gan atbilstošu ugunsaizsardzību, gan drošību. Vienlaicīgi ugunsdrošības jautājumi ir risināmi Latvijas būvnormatīvā LBN 201-15 "Būvju ugunsdrošība" un Ministru kabineta 19.04.2016. noteikumos Nr. 238 “Ugunsdrošības noteikumi”, nevis šajā noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija sadarbībā ar nacionālo akreditācijas institūciju - valsts aģentūru "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" (LATAK) ir izvērtējusi noteikumu projektu (turpmāk - Projekts) un sniedzam šādu iebildumu:
Projekta 5.punktā un tā apakšpunktos noteiktas prasības apsardzes vadības centram un Projekta 7.1.apakšpunkts paredz, ka apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām (tehniskās pārbaudes) ir tiesīga veikt inspicēšanas institūcija, kas akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts akreditācijas institūcijā. Tās prasības, kas inspicēšanas procesā ir jāvērtē, ir noteiktas Projekta 18.3. un 20.2., apakšpunktā, taču Projekta 25.1.apakšpunkts un 31.punkts paredz, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (turpmāk – VUGD) teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniedz atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.2. un 5.11. apakšpunktā minētajām prasībām. Ņemot vērā ka Projekta 5.11.apakšpunkta prasības tiek vērtētas no inspicēšanas institūciju puses, nav skaidrs, kādēļ minētā prasība jāvērtē no inspicēšanas institūcijas un VUGD puses.
Projekta 5.punktā un tā apakšpunktos noteiktas prasības apsardzes vadības centram un Projekta 7.1.apakšpunkts paredz, ka apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu prasībām (tehniskās pārbaudes) ir tiesīga veikt inspicēšanas institūcija, kas akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts akreditācijas institūcijā. Tās prasības, kas inspicēšanas procesā ir jāvērtē, ir noteiktas Projekta 18.3. un 20.2., apakšpunktā, taču Projekta 25.1.apakšpunkts un 31.punkts paredz, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (turpmāk – VUGD) teritoriālajai struktūrvienībai, kuras apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, sniedz atzinumu par apsardzes vadības centra atbilstību šo noteikumu 5.2. un 5.11. apakšpunktā minētajām prasībām. Ņemot vērā ka Projekta 5.11.apakšpunkta prasības tiek vērtētas no inspicēšanas institūciju puses, nav skaidrs, kādēļ minētā prasība jāvērtē no inspicēšanas institūcijas un VUGD puses.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta VI nodaļā noteiktas prasības, kas apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam ir jāpilda, kamēr ir spēkā reģistrācija. Nodaļā noteiktā kārtība paredz, ka apsardzes komersantam un iekšējās drošības dienestam pirms apsardzes vadības centra atrašanās vietas maiņas ir pienākums par to informēt Valsts policiju, iesniedzot iesniegumu un apsardzes komersants informē licencēšanas komisiju, bet iekšējās drošības dienests Valsts policiju. Savukārt Projekta 72.punkts paredz, ka Licencēšana komisija pieprasa VUGD teritoriālajai struktūrvienībai apkalpojamā teritorijā ierīkots apsardzes vadības centrs, atzinumu šo noteikumu 25. punktā noteiktajā kārtībā, lai pārliecinātos par jaunā apsardzes vadības centra atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. No minētā izriet, ka jauna apsardzes vadības centra izvērtēšanai nav jāiesaista inspicēšanas institūcija vai attiecīgā jomā kompetents būvspeciālists. Ņemot vērā minēto lūdzam sniegt skaidrojumu tam, ka jauna apsardzes vadības centra ierīkošanā nav jāiesaista inspicēšanas institūcija vai attiecīgā jomā kompetents būvspeciālists tehniskās pārbaudes veikšanai. Tas pats attiecināms uz Projekta 75.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 93.punkts paredz, ka noteikumi stājas spēkā 2022.gada 1.jūlijā. Ņemot vērā, ka Projekts aizstās Ministru kabineta 2014.gada 9.decembra noteikumus Nr.757 „Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi” atbilstoši kuriem šobrīd ir akreditētas inspicēšanas institūcijas, ir nepieciešams vismaz 4 mēnešu periods, lai nodrošinātu inspicēšanas institūciju pārakreditāciju atbilstoši Projekta prasībām. Ņemot vērā minēto, līdzam attiecīgi precizēt Projekta 93.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Saskaņā ar Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 17. pantu, informācijai par atbildīgajām iestādēm un to kompetenci, kā arī par darbībām, kas veicamas, lai pakalpojumu sniedzēji saņemtu attiecīgās atbildīgās iestādes atļauju pakalpojumu sniegšanai, ir jābūt pieejamai valsts pārvaldes pakalpojumu portāla tīmekļvietnē www.latvija.lv. Ņemot vērā minēto, lūdzam Valsts policiju pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās aktualizēt portālā www.latvija.lv informāciju par Speciālo atļauju (licenču) apsardzes darbības veikšanai izsniegšana (pakalpojumu kartīti).
Faktu, ka pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās portālā www.latvija.lv tiks aktualizēta pakalpojumu kartīte, lūdzam norādīt noteikumu projekta anotācijā.
Faktu, ka pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās portālā www.latvija.lv tiks aktualizēta pakalpojumu kartīte, lūdzam norādīt noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta “Apsardzes darbības reģistrācijas noteikumi un prasības apsardzes vadības centram” (turpmāk – noteikumu projekts) anotācijas 2. sadaļas 2.1. un 2.3. punktā sniegt skaidrojumu par administratīvā sloga izmaksu novērtējumu un noteikumu projekta ietekmi uz apsardzes pakalpojumu sniedzēju komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Iebildums
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 28. decembra Direktīvas 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū (turpmāk – Pakalpojumu direktīva) un Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 15. pantā septītajā daļā noteikto, noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu pakalpojumu jomā, kurš pēc saskaņošanas ir jāpaziņo Eiropas Komisijai un ES dalībvalstīm komentāru sniegšanai.
Tehnisko noteikumu paziņošanu Iekšēja tirgus informācijas sistēmā (turpmāk – IMI) saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 29. jūnija noteikumu Nr. 419 “Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību” IV nodaļā minēto kārtību veic par attiecīgo tiesību aktu izstrādi atbildīgā iestāde. Aicinām iepriekšminēto paziņošanu veikt divu nedēļu laikā pēc noteikumu projekta saskaņošanas, izmantojot IMI.
Vienlaikus norādām, ka tehnisko noteikumu projektu pakalpojumu jomā paziņošana neierobežo to spēkā stāšanos. Eiropas Komisija triju mēnešu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas pārbauda tehnisko noteikumu projektā paredzēto prasību atbilstību ES tiesību aktiem un attiecīgajos gadījumos pieņem lēmumu dalībvalstīm atteikties no šo prasību pieņemšanas vai tās atcelt.
Ņemot vērā iepriekš minēto, aicinām papildināt anotācijas 5. sadaļas Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām 5.3.punktu Cita informācija.
Tehnisko noteikumu paziņošanu Iekšēja tirgus informācijas sistēmā (turpmāk – IMI) saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 29. jūnija noteikumu Nr. 419 “Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību” IV nodaļā minēto kārtību veic par attiecīgo tiesību aktu izstrādi atbildīgā iestāde. Aicinām iepriekšminēto paziņošanu veikt divu nedēļu laikā pēc noteikumu projekta saskaņošanas, izmantojot IMI.
Vienlaikus norādām, ka tehnisko noteikumu projektu pakalpojumu jomā paziņošana neierobežo to spēkā stāšanos. Eiropas Komisija triju mēnešu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas pārbauda tehnisko noteikumu projektā paredzēto prasību atbilstību ES tiesību aktiem un attiecīgajos gadījumos pieņem lēmumu dalībvalstīm atteikties no šo prasību pieņemšanas vai tās atcelt.
Ņemot vērā iepriekš minēto, aicinām papildināt anotācijas 5. sadaļas Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām 5.3.punktu Cita informācija.
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projekts pēc saskaņošanas tiks paziņots Eiropas Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm komentāru sniegšanai atbilstoši Pakalpojumu direktīvas un Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 15. pantā septītajā daļā noteiktajam.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 5.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-