Atzinums

Projekta ID
23-TA-1199
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
12.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Vispārīgs iebildums par MK noteikumu projektu - ņemot vērā valsts pārvaldes virzību uz birokrātijas samazināšanu un TAP portāla izveides mērķi, lūdzam valsts tiešās pārvaldes iestādēm neuzlikt papildu administratīvo slogu un neparedzēt obligātu papildu nepieciešamību ārpus TAP publicēt informāciju, īpaši attiecībā uz tiesību aktu izstrādi saistībā ar Eiropas Savienības fondiem, kur jāveicina intensificēšana. Vienlaicīgi lūdzam MK noteikumu projektu papildināt ar skaidriem nosacījumiem par institūcijas rīcību gadījumos, kad viedokļi saņemti ārpus TAP.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
5. Sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro institūcijas vadības dokumentu plānošanas procesā. 
Iebildums
Noteikumu projekta 4.punktā paredzēts, ka  institūcijas sabiedrības līdzdalības kārtību piemēro attīstības plānošanas dokumentu projektu un tiesību aktu projektu izstrādē. Vienlaikus, ja projekta izstrādes procesā netiek nodrošinātas sabiedrības līdzdalības iespējas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu attīstības plānošanas dokumentā vai tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija), vai paskaidrojuma rakstā. Savukārt, noteikumu projekta 5.punktā minēts viens gadījums, kad sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro.
Tā kā noteikumu projekta 4.punkt ietvertā norma par institūcijas lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus attiecībā uz šādu gadījumu loku rada plašas interpretācijas iespējas, lūdzam apsvērt iespēju paplašināt noteikumu projekta 5.punktu ar uzskaitījumu, kad sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro, piemēram, attiecībā uz tehniska rakstura grozījumiem projektos, projektos, kas skar institūciju sadarbības kārtību u.c.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka sabiedrības līdzdalības kārtību valsts un pašvaldību institūcijas (turpmāk – institūcija) virzītajā attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā (turpmāk – sabiedrības līdzdalības kārtība), ciktāl citos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot tiesību aktu, uz kuriem šie noteikumi būs attiecināmi, tvērumu, tajā skaitā, kāda ir šo noteikumu attiecināmība uz iekšējiem normatīvajiem aktiem un individuālajiem tiesību aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
3. Sabiedrības līdzdalību īsteno formālās (piemēram, biedrības, nodibinājumi, arodbiedrības un to apvienības) un neformālās (piemēram, nereģistrētas iniciatīvu vai iedzīvotāju grupas, interešu apvienības, kopienas) sabiedrības grupas, kā arī atsevišķas fiziskas personas (turpmāk – sabiedrības pārstāvji). Īstenojot sabiedrības līdzdalību, atbilstoši iespējām ņem vērā sabiedrības pārstāvju specifiskās vajadzības, viedokļus un intereses.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta anotācijā skaidrot šajā un noteikumu projekta 4. punktā lietoto terminu “atbilstoši iespējām”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
5. Sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro institūcijas vadības dokumentu plānošanas procesā. 
Priekšlikums
Noteikumu projekta 5.punkts noteic, ka sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro institūcijas vadības dokumentu plānošanas procesā.
Ievērojot to, ka noteikumu projekta mērķis ir sekmēt jēgpilnu, efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā, tādējādi paaugstinot minētā procesa kvalitāti un rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm, aicinām papildināt noteikumu projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotāciju) ar skaidrojumu par 5. punktā minēto formulējumu “vadības dokumentu plānošanas procesā’’. Tādējādi tiesību normas piemērotājiem tiktu rasts priekšstats par minētās normas piemērošanas mērķi, kā arī lūgums minēt piemērus par gadījumiem, kādos šī norma būtu attiecināma.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
6. Izstrādājot dokumentu, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, institūcija, ciktāl tas neapdraud valsts drošību, nodrošina konsultācijas ar ieinteresētajām sabiedrības grupām.
Priekšlikums
Noteikumu projekta 6. punkts nosaka, ka “izstrādājot dokumentu, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, institūcija, ciktāl tas neapdraud valsts drošību, nodrošina konsultācijas ar ieinteresētajām sabiedrības grupām.” Savukārt noteikumu projekta anotācijas attiecīgās problēmas aprakstā skaidrots, ka “sabiedrības pārstāvju iesaistes iespējamību dokumentu ar ierobežotas pieejamības statusu izstrādes laikā apliecina līdzšinējā prakse nacionālo pozīciju izstrādes procesā”. Aicinām izvērtēt, vai nav nepieciešams skaidrot, kādēļ noteikumu projekta 6. punktā sabiedrības pārstāvju loks ir sašaurināts uz sabiedrības grupām, izslēdzot atsevišķu fizisku personu iesaisti. Tāpat aicinām skaidrot, kā varētu tikt noteiktas ieinteresētās sabiedrības grupas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
7. Lai sabiedrības pārstāvjus informētu par līdzdalības iespējām, institūcija sagatavo paziņojumu (1. pielikums) un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā iestādes ievieto informāciju internetā, publicē to attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Valsts tiešās pārvaldes iestāde sabiedrības pārstāvjus par iespēju iesaistīties projekta izstrādes procesā informē Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (turpmāk – TAP portāls) publiskajā vidē, izmantojot TAP portālā pieejamo elektronisko paziņojuma veidlapu. Ja projekta izstrāde TAP portālā vēl nav uzsākta, valsts tiešās pārvaldes iestāde nodrošina paziņojuma publicēšanu attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Paziņojums par līdzdalības iespējām izplatāms arī citos sabiedrībai pieejamos veidos, lai iespējami labāk sasniegtu mērķauditoriju. 
Priekšlikums
1) Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 7.punktu, ņemot vērā arī VARAM vispārīgo iebildumu par MK noteikumu projektu. Lūdzam skaidrot  kādos konkrētos gadījumos  valsts tiešās pārvaldes iestāde nodrošina  paziņojuma publicēšanu institūcijas tīmeklvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", ja projekta izstrāde TAP portālā vēl nav uzsākta. Anotācijā 1.3. p. “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” minēts, ka "Attiecībā uz projektiem, kuri nav TAP portālā (piemēram, agrīnā izstrādes stadijā esošs projekts, reforma, valsts budžets, ES fondi), izmanto citus veidus un kanālus, kā publicēt un pieejamā veidā izplatīt informāciju par sabiedrības līdzdalības iespējām.", bet nav minēts, ka jāpublicē informācija tīmekļvietnē.  Lūdzam skaidrot anotācijā kādi projekti, kuri nav TAP portālā, domāti MK noteikumu 7.punktā vai papildināt 7. punktu ar piemēriem, lai būtu skaidrāk uztverams.
2) Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 7.punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka tajā noteiktais saturiski dublē 8.punktā noteikto. Vienlaikus lūdzam ņemt vērā 8.punktā izteikto priekšlikumu 8.punkta redakcijai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
7. Lai sabiedrības pārstāvjus informētu par līdzdalības iespējām, institūcija sagatavo paziņojumu (1. pielikums) un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā iestādes ievieto informāciju internetā, publicē to attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Valsts tiešās pārvaldes iestāde sabiedrības pārstāvjus par iespēju iesaistīties projekta izstrādes procesā informē Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (turpmāk – TAP portāls) publiskajā vidē, izmantojot TAP portālā pieejamo elektronisko paziņojuma veidlapu. Ja projekta izstrāde TAP portālā vēl nav uzsākta, valsts tiešās pārvaldes iestāde nodrošina paziņojuma publicēšanu attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Paziņojums par līdzdalības iespējām izplatāms arī citos sabiedrībai pieejamos veidos, lai iespējami labāk sasniegtu mērķauditoriju. 
Priekšlikums
Vēršam Jūsu uzmanību, ka vairākas pašvaldības (Rīga, Jelgava, Rēzekne) jautājumus par sabiedrības līdzdalību teritoriālplānošanas dokumentu izstrādē un būvniecības ieceru apspriešanā ir noformējušas kā publiskos pakalpojumus un attiecīgi - izvietojušas informāciju ne tikai savās mājas lapās, bet arī publisko pakalpojumu katalogā, kas sabiedrībai pieejams izmantojot portālu www.Latvija.lv. Šāda prakse veicina iedzīvotāju iesaistīšanos lēmumu pieņemšanā un ir jau praksē pārbaudīta. Ierosinām noteikt par pienākumu institūcijām informāciju par sabiedriskajām apspriešanām u.c. līdzdalības veidiem,  aprakstīt kā publisko pakalpojumu un to kopā ar nepieciešamajām saitēm uz TAP portālu un/vai institūciju mājas lapām publicēt arī protālā www.Latvija.lv. Tādējādi institūcijas iegūs vēl vienu papildus kanālu pa kuru tām būs iespējams informēt sabiedrību par iespējām viedokļa paušanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
8. Lai informācija par sabiedrības līdzdalības iespējām sasniegtu sabiedrības pārstāvjus, kurus skar vai interesē projekts, institūcija mērķtiecīgi izplata minēto informāciju, izmantojot dažādus informācijas kanālus un saziņas veidus.
Priekšlikums
 Lūdzam izteikt MK noteikumu projekta 8.punktu šādā redakcijā, lai nodrošinātu saprotamāku šo MK noteikumu struktūru, nedublējot informāciju 7. un 8. punktā.
 
Piedāvātā redakcija
“Lai informācija par sabiedrības līdzdalības iespējām sasniegtu sabiedrības pārstāvjus, kurus skar vai interesē projekts, institūcija mērķtiecīgi izplata šo MK noteikumu 7.punktā minēto informāciju, izmantojot dažādus citus sabiedrībai pieejamos informācijas kanālus un saziņas veidus.”
10.
Noteikumu projekts
9. Informāciju par notikušo sabiedrības līdzdalību un sasniegtajiem rezultātiem aktualizē katrā projekta virzības posmā un norāda attiecīgi:
Priekšlikums
Tiesību aktu projektiem, kuru saskaņošanai tiek izmantots TAP portāls, par saņemtajiem iebildumiem un priekšlikumiem aizpildāma izziņa, kurā ietver izvērtējumu un pamatojumu par saņemto priekšlikumu un iebildumu vērā ņemšanu vai noraidīšanu.
Kas attiecas uz sabiedrības līdzdalību pašvaldību saistošo noteikumu izstrādē, tad Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteikts, ka saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu pašvaldība apkopo un atspoguļo šo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā. Proti, pašvaldībai ir vien jāapkopo un jāatspoguļo saņemtie viedokļi, neveicot to izvērtējumu un nesniedzot pamatojumu saņemto viedokļu vērā neņemšanai.  Rezultātā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai par pašvaldību saistošajiem noteikumiem nereti ir formāls raksturs, kas var veicināt sabiedrību turpmāk iesaistīties arvien mazāk, apzinoties, ka tās viedoklim nav nozīmes.
Priekšlikums papildināt tiesību aktu vai tā anotāciju, nosakot, ka pašvaldībai ir jāizvērtē saņemtie iebildumi un priekšlikumi, sabiedrības viedokļa noraidīšanas gadījumā sniedzot argumentētu pamatojumu (to publicējot, piemēram, pašvaldības oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" vai citur sabiedrībai pieejamā vietā).
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
12. Sabiedrības pārstāvji projekta izstrādes procesā var līdzdarboties šādos veidos:
Priekšlikums
Aicinām atbilstoši anotācijā norādītajam paredzēt gan klātienes, gan tiešsaistes līdzdalības veidus, vienlaikus nosakot drošus elektroniskās identifikācijas līdzekļus, nodrošinot sabiedrības līdzdalību tiešsaistē.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
14.1. sabiedrības pārstāvjus izvēlas atklātā procedūrā, laikus publicējot informāciju (1. pielikums) par darba grupas, konsultatīvās padomes, uzraudzības padomes vai domnīcas izveidi un iespējām tajā pieteikties un nodrošinot interešu un viedokļu dažādību:
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta anotācijā skaidrot šajā apakšpunktā, noteikumu projekta 17. punktā un 19.4. apakšpunktā lietoto terminu “laikus”, vienlaikus izvērtējot iespēju noteikt konkrētu minimālo termiņu, kādā sabiedrībai tiek sniegta attiecīgā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
14.1.1. ja attiecīgo sabiedrības līdzdalības iespēju organizē valsts tiešās pārvaldes iestāde, informāciju publicē TAP portālā, kā arī izplata citos sabiedrībai pieejamos veidos. Sabiedrības pārstāvis dalības pieteikšanai darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā izmanto TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējas ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Priekšlikums
Aicinām  noteikt  drošu, proti kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļu izmantošanu, piesakoties darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā. Papildus tam, norma jāprecizē, lai būtu nepārprotami skaidrs, kurš izveido attiecīgo elektronisko pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
14.1.3. informāciju par pastāvīgo darba grupu, konsultatīvo padomju un uzraudzības padomju sastāvā iekļautajiem dalībniekiem un to sanāksmju protokolus publicē attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība";
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju noteikt termiņu sanāksmju protokolu publicēšanai vai iespējamos termiņus skaidrot projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
14.1.3. informāciju par pastāvīgo darba grupu, konsultatīvo padomju un uzraudzības padomju sastāvā iekļautajiem dalībniekiem un to sanāksmju protokolus publicē attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība";
Priekšlikums
 Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 14.1.3.punkta redakciju, nosakot, ka valsts tiešās pārvaldes iestādes noteikumu 14.1.3. punktā minēto informāciju publicē TAP portālā, lai nodrošinātu informācijas izsekojamību konkrētu attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektu izstrādes procesā (vienlaikus ievērojot anotācijā norādīto par TAP portāla izveides jēgu un ierobežoto dokumentu sistematizēšanas un atlases funkcionalitāti Vienotajā valsts un pašvaldību tīmekļvietņu platformā).  Vienlaikus (ievērojot to, ka šobrīd TAP portālā šādu dokumentu pievienošana ir iespējama tikai sadaļā “Papildu dokumenti”), lūdzam Valsts kanceleju nodrošināt TAP portāla pilnveidi, nodrošinot papildu dokumentu pievienošanu arī sadaļā “Sabiedrības līdzdalība”.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
14.2. nosaka kritērijus, kādiem jāatbilst darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā iesaistāmajiem sabiedrības pārstāvjiem. Kritērijus var nenoteikt, ja ir objektīvi apstākļi, lai tos nenoteiktu;
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju punkta redakciju veidot kā iespējamību nevis pienākumu, ņemot vērā punkta pēdējo teikumu, kā arī to, ka kritēriju noteikšana pēc būtības ierobežo sabiedrības iesaisti.
 
Piedāvātā redakcija
“var noteikt kritērijus, kādiem jāatbilst darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā iesaistāmajiem sabiedrības pārstāvjiem.”
17.
Noteikumu projekts
14.2. nosaka kritērijus, kādiem jāatbilst darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā iesaistāmajiem sabiedrības pārstāvjiem. Kritērijus var nenoteikt, ja ir objektīvi apstākļi, lai tos nenoteiktu;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka esošajā MK noteikumu projektā 14.2. punktā kritēriju izvirzīšana noteikta kā obligāta (pretstatā spēkā esošajiem MK noteikumiem Nr.970, t.i. to 8.2. punktā noteiktajam “var noteikt kritērijus (pamatojot to nepieciešamību), kādiem jāatbilst iesaistāmajiem sabiedrības pārstāvjiem”) –  lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 14.2. punktā terminu “kritērijus” ar piemēriem vai anotācijā sniegt skaidrojumu, lai nodrošinātu vienotu pieeju šo MK noteikumu piemērošanā, nodrošinot atklātu un caurspīdīgu, vienlaikus mērķtiecīgu sabiedrības pārstāvju iesaisti konkrētā darba grupā, konsultatīvajā vai uzraudzības padomē vai domnīcā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
14.3. nodrošina, ka tiek uzklausīti arī tie sabiedrības pārstāvji, kuri izrādījuši interesi līdzdarboties darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā, taču nav iekļauti tās sastāvā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 14.3. apakšpunktu vai skaidrot anotācijā ar piemēriem vai izvirzot minimālo prasību ietvaru, kā valsts tiešās pārvaldes iestādei būtu realizējams 14.3. apakšpunktā noteiktais par darba grupā, konsultatīvajā vai uzraudzības padomē vai domnīcā neiekļauto sabiedrības pārstāvju uzklausīšanu, lai nodrošinātu vienotu pieeju šo noteikumu piemērošanā, nodrošinot plašu sabiedrības līdzdalību, vienlaikus saglabājot samērīgu, jēgpilnu un atbildīgu konkrētu sabiedrības grupu iesaisti.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
15.2.1. ja apspriedi organizē valsts tiešās pārvaldes iestāde, pieteikšanās dalībai notiek, izmantojot TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējoties ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Priekšlikums
Aicinām  noteikt  drošu, proti kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļu izmantošanu, autentificējoties apspriedei. Papildus tam, norma jāprecizē, lai būtu nepārprotami skaidrs, kurš izveido attiecīgo elektronisko pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
15.2.2. ja apspriedi organizē cita institūcija, pieteikšanās dalībai notiek attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība";
Priekšlikums
No apakšpunkta redakcijas izriet, ka pieteikšanās notiek elektroniski institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", kas nozīmē nodrošināt papildu prasības tīmekļvietnes funkcionalitātei, kā arī šāda pieteikšanās varētu nebūt pieejama visiem. Tāpat aicinām noteikumu projekta anotācijā precizēt, kā nodrošināma pieteikšanās minētajā sadaļā.  
 
Piedāvātā redakcija
“ja apspriedi organizē cita institūcija, kārtība, kādā iespējams pieteikties dalībai apspriedē, norādāma institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība"”;
21.
Noteikumu projekts
16.2. paziņojumā par publisko apspriešanu norāda atbildīgo amatpersonu un veidu, kādā iesniedzami viedokļi par publiskajai apspriešanai nodoto projektu. Ja publiskā apspriešana tiek organizēta TAP portālā, sabiedrības pārstāvis viedokļa sniegšanai izmanto TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējas ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Priekšlikums
Aicinām  noteikt  drošu, proti kvalificētu vai kvalificētu paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļu izmantošanu, autentificējoties TAP organizētajai publiskajai apspriešanai. Papildus tam, norma jāprecizē, lai būtu nepārprotami skaidrs, kurš izveido attiecīgo elektronisko pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
17. Pēc katra projekta virzības posma publicējams apkopojums (2. pielikums), kurā norādīti visi sabiedrības pārstāvji, kuri piedalījās apspriedē vai publiskajā apspriešanā (pārstāvētā organizācija, viedokļa sniedzēja vārds un uzvārds (ja tas ir norādīts, sniedzot viedokli) vai norāde "fiziska persona" vai "juridiska persona" (ja viedokļa sniedzējs ir vēlējies neatklāt savu identitāti)). Valsts tiešās pārvaldes iestāde apkopojumu publicē TAP portālā un nosūta apspriedes vai publiskās apspriešanas dalībniekiem (vienlaikus informējot par turpmākajām sabiedrības pārstāvju līdzdalības iespējām), kā arī var izplatīt citos sabiedrībai pieejamos veidos. Cita institūcija apkopojumu publicē attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" un nosūta apspriedes vai publiskās apspriešanas dalībniekiem (vienlaikus informējot par turpmākajām sabiedrības pārstāvju līdzdalības iespējām), kā arī var izplatīt citos sabiedrībai pieejamos veidos. Institūcija informāciju sniedz laikus, nodrošinot, ka sabiedrības pārstāvji var īstenot attiecīgajā projekta virzības posmā pieejamās līdzdalības iespējas.
Priekšlikums
1) Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 17.punkta otro teikumu aiz vārdiem “TAP portālā” ar vārdiem “izmantojot TAP portālā pieejamo elektronisko apkopojuma veidlapu”, lai nodrošinātu konsekvenci viscaur šajos MK noteikumus līdzīgi kā 7.punktā.  
2) Lūdzam sniegt skaidrojumu par MK noteikumu projekta 17.punktā minēto  valsts tiešās pārvaldes iestādēm noteikto pienākumu sabiedrības līdzdalības viedokļa apkopojuma publicēšanai TAP portālā un nosūtīšanai apspriedes vai publiskās apspriešanas dalībniekiem, proti, vai noteikumu projekta 2.pielikumā norādītājā formā sagatavotais apkopojums, kas tiek ievietots TAP portālā, paralēli vēl nosūtāms tiem dalībniekiem, kas izteica viedokli publiskās apspriešanas laikā, vai arī ir pietiekami norādīt informāciju anotācijā, ka viedokļu apkopojums publicēts TAP portāla sadaļā “Papildu dokumenti”? Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai valsts pārvaldes iestādei ir pienākums viedokļa sniedzējiem sniegt informāciju par katru tiesību akta saskaņošanas procesa virzības posmu (gadījumos, ja tie nav iekļauti kā atzinuma sniedzēji saskaņošanas ietvaros), kā tas minēts noteikumu projekta 17.punktā, vai arī ir pietiekami, ka iestāde TAP portālā  publicē apkopojumu par viedokļiem, ievērojot, ka noteikumu projekta 19.4.apakšpunkts nenosaka pienākumu sniegt informāciju par katru saskaņošanas posmu, bet nodrošināt atgriezenisko saiti (piemēram, atbildi, apkopojumu par saņemtajiem priekšlikumiem).
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
18. Institūcija, lemjot par projekta izstrādes uzsākšanu politikas jomā, nozarē vai teritorijā, nosaka amatpersonu, kas ir atbildīga par sabiedrības līdzdalības iespēju nodrošināšanu.
Priekšlikums
Izsakām priekšlikumu noteikumu projekta anotācijā skaidrot punktā lietoto norādi “politikas jomā, nozarē vai teritorijā”. Norādes tvērums ministrijas ieskatā ir ļoti plašs un nepieciešams izvērtēt, vai vispār ir projekti, kas tajā neietilptu. Ja tādu nav, tad attiecīgā norāde būtu svītrojama.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Priekšlikums
Ievērojot MK noteikumu projekta 17. punktā noteikto pienākumu valsts tiešās pārvaldes iestādēm, šo MK noteikumu projekta 2.pielikumu veidot TAP portālā, izmantojot TAP portāla piedāvāto elektroniska apkopojuma izveides funkciju, nolūkā šo apkopojumu sagatavot atbilstoši noteikumu 2.pielikumā noteiktajām prasībām - lūdzam TAP portālā nodrošināt funkcionalitāti, kas apkopojuma izveides gadījumā nodrošina šī apkopojuma noslēguma daļas automātisku papildināšanu ar atbildīgo amatpersonu (vārds, uzvārds, amats, datums), piemēram šo informāciju automātiski ielasot no apkopojuma veicēja profila datiem vai iekļaujot papildu obligāto lauku par šīs informācijas manuālu ievadi.
Piedāvātā redakcija
-