Projekta ID
25-TA-2076Atzinuma sniedzējs
"Tradicionālo un bezdūmu tabakas izstrādājumu apvienība"
Atzinums iesniegts
29.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Tradicionālo un bezdūmu tabakas izstrādājumu apvienība (turpmāk – Apvienība) pilnībā izprot valdības mērķus un nepieciešamību nodrošināt papildus valsts budžeta ieņēmumus, lai stiprinātu drošības un aizsardzības spējas un īstenotu citas neatliekamas prioritātes. Taču, lai nodrošinātu līdzsvaru starp sabiedrības interesēm un uzņēmējdarbības vides prognozējamību, Apvienība aicina pārskatīt akcīzes nodokļa palielināšanas kārtību, paredzot nodokļa pieaugumu 2026. gadā divos posmos: plānotais 10% pieaugums no 2026.gada 1. janvāra un papildu 2% pieaugums no 2026.gada 1. jūlija, kas vienlaikus saglabās fiskālu neitrālu ietekmi uz 2026.gada valsts budžetu. 2027.-2028.gadā attiecīgi palielinājums varētu būt no 1.janvāra 12% apmērā, ik gadu.
Apvienība norāda uz vairākiem būtiskiem argumentiem šādam risinājumam:
1. Tiesiskās paļāvības princips un nepieciešamība pēc ilgtermiņa nodokļu kalendāra.
Nozares uzņēmumi, kas darbojas izplatīšanas modelī bez vietējām ražošanas iespējām, norāda, ka piegādes ķēdes pielāgošana šādām akcīzes nodokļa izmaiņām prasa pārejas periodu. Produkta pasūtīšana, EAN kodu un nodokļu marku nodrošināšana, kā arī ražošanas un izplatīšanas plānošana kopumā aizņem vairākus mēnešus, turklāt nepieciešams arī laiks tirgus attīrīšanai no iepriekšējiem marķējumiem un rekomendētajām cenām. Līdz ar to aptuveni sešu mēnešu pārejas periods ir objektīvi nepieciešams, lai nozare varētu pielāgoties nodokļu izmaiņām. Jāuzsver, ka uzņēmumi jau bija plānojuši cenu politiku un līgumsaistības, balstoties uz iepriekš noteikto 10% pieaugumu, un straujākas pārmaiņas bez pārejas perioda grautu uzticību stabilai un prognozējamai tiesiskajai videi, kas saskaņā ar Satversmes 1. pantu un ES tiesību principiem ir neatņemama demokrātiskas un tiesiskas valsts sastāvdaļa.
2. Starptautiskā prakse. Daudzas ES dalībvalstis neplānotas nodokļu izmaiņas ievieš pakāpeniski, dodot uzņēmumiem laiku pielāgoties. Laba nodokļu piemērošanas prakse kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā paredz tiesisku normu par 6 mēnešu pārejas periodu jebkādiem nodokļu pieaugumiem. Piemēram, Igaunijā nodokļu paaugstinājums 2025. gadā tika sadalīts divos posmos — 1. janvārī un 1. jūlijā.
3. Samērīguma princips. Valsts mērķus iespējams sasniegt arī pakāpeniski, vienlaikus neuzliekot nesamērīgu slogu patērētājiem un neradot tirgus šoku. Vienreizējs 15% pieaugums no 1. janvāra radītu krasas un neprognozējamas sekas — strauju cenu lēcienu, patērētāju šoku, līgumu pārkāpšanas riskus un būtiskus finanšu zaudējumus. Pamatojoties uz nozares aprēķiniem un iepriekšējo gadu pieredzi, jāuzsver, ka šādā scenārijā legālā tirgus apjoms samazināsies vismaz par 12–13%, kas nozīmē arī plānoto budžeta ieņēmumu neizpildi un ēnu ekonomikas īpatsvara pieaugumu.
Apvienības biedri piedāvā fiskāli neitrālus aprēķinus, kas nodrošinātu mazāku slogu patērētājiem, nevirzot tos nelegālā tirgus virzienā. Pašlaik Latvijā vairāk nekā 50% no ārpus Latvijas akcīzes nodokli samaksātajiem produktiem tiek saražoti nelegālās ražotnēs - Ludzas nelegālās rūpnīcas piemērs ir spilgts pierādījums šim riskam. Pastāvīgs spiediens uz krasām cenu celšanām padara noziedzīgās darbības arvien izdevīgākas un attaisno ar to saistītos riskus.
Savukārt pakāpeniska palielināšana — 10% no janvāra un papildu 2% no jūlija — mazinātu šos riskus, nodrošinātu prognozējamākus un stabilākus nodokļu ieņēmumus, kā arī būtu samērīgāks risinājums pašreizējā sarežģītajā ekonomiskajā un ģeopolitiskajā situācijā.
4. Tiesvedības un reputācijas riski valstij. Pēkšņa atkāpšanās no likumā apstiprinātā akcīzes nodokļa pieauguma un pārejas perioda neparedzēšana var radīt tiesvedības riskus, tostarp prasības par uzņēmumiem nodarītajiem zaudējumiem. Šāda rīcība grautu tiesiskās paļāvības principu un varētu kļūt par pamatu starptautiskiem investīciju strīdiem. Vienlaikus tas negatīvi ietekmētu Latvijas reputāciju kā prognozējamu, investīcijām draudzīgu un stabilu tiesisko vidi.
Ņemot vērā iepriekš minētos argumentus, Apvienība aicina Finanšu ministriju un Ministru kabinetu nodrošināt pakāpenisku akcīzes nodokļa paaugstināšanu tabakas izstrādājumiem 2026.gadā - 10% pieaugums no 2026.gada 1. janvāra (kā iepriekš plānots) un papildu 2% pieaugums no 2026.gada 1. jūlija, kas vienlaikus saglabās fiskālu neitrālu ietekmi uz 2026.gada valsts budžetu. 2027.-2028.gadā attiecīgi palielinājums varētu būt no 1.janvāra 12% apmērā, ik gadu. Šāds risinājums ļaus sasniegt valdības mērķus budžeta ieņēmumos, vienlaikus nodrošinot tiesiskās paļāvības principu, samērīguma, tirgus stabilitātes un labas pārvaldības principu ievērošanu.
Apvienība norāda uz vairākiem būtiskiem argumentiem šādam risinājumam:
1. Tiesiskās paļāvības princips un nepieciešamība pēc ilgtermiņa nodokļu kalendāra.
Nozares uzņēmumi, kas darbojas izplatīšanas modelī bez vietējām ražošanas iespējām, norāda, ka piegādes ķēdes pielāgošana šādām akcīzes nodokļa izmaiņām prasa pārejas periodu. Produkta pasūtīšana, EAN kodu un nodokļu marku nodrošināšana, kā arī ražošanas un izplatīšanas plānošana kopumā aizņem vairākus mēnešus, turklāt nepieciešams arī laiks tirgus attīrīšanai no iepriekšējiem marķējumiem un rekomendētajām cenām. Līdz ar to aptuveni sešu mēnešu pārejas periods ir objektīvi nepieciešams, lai nozare varētu pielāgoties nodokļu izmaiņām. Jāuzsver, ka uzņēmumi jau bija plānojuši cenu politiku un līgumsaistības, balstoties uz iepriekš noteikto 10% pieaugumu, un straujākas pārmaiņas bez pārejas perioda grautu uzticību stabilai un prognozējamai tiesiskajai videi, kas saskaņā ar Satversmes 1. pantu un ES tiesību principiem ir neatņemama demokrātiskas un tiesiskas valsts sastāvdaļa.
2. Starptautiskā prakse. Daudzas ES dalībvalstis neplānotas nodokļu izmaiņas ievieš pakāpeniski, dodot uzņēmumiem laiku pielāgoties. Laba nodokļu piemērošanas prakse kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā paredz tiesisku normu par 6 mēnešu pārejas periodu jebkādiem nodokļu pieaugumiem. Piemēram, Igaunijā nodokļu paaugstinājums 2025. gadā tika sadalīts divos posmos — 1. janvārī un 1. jūlijā.
3. Samērīguma princips. Valsts mērķus iespējams sasniegt arī pakāpeniski, vienlaikus neuzliekot nesamērīgu slogu patērētājiem un neradot tirgus šoku. Vienreizējs 15% pieaugums no 1. janvāra radītu krasas un neprognozējamas sekas — strauju cenu lēcienu, patērētāju šoku, līgumu pārkāpšanas riskus un būtiskus finanšu zaudējumus. Pamatojoties uz nozares aprēķiniem un iepriekšējo gadu pieredzi, jāuzsver, ka šādā scenārijā legālā tirgus apjoms samazināsies vismaz par 12–13%, kas nozīmē arī plānoto budžeta ieņēmumu neizpildi un ēnu ekonomikas īpatsvara pieaugumu.
Apvienības biedri piedāvā fiskāli neitrālus aprēķinus, kas nodrošinātu mazāku slogu patērētājiem, nevirzot tos nelegālā tirgus virzienā. Pašlaik Latvijā vairāk nekā 50% no ārpus Latvijas akcīzes nodokli samaksātajiem produktiem tiek saražoti nelegālās ražotnēs - Ludzas nelegālās rūpnīcas piemērs ir spilgts pierādījums šim riskam. Pastāvīgs spiediens uz krasām cenu celšanām padara noziedzīgās darbības arvien izdevīgākas un attaisno ar to saistītos riskus.
Savukārt pakāpeniska palielināšana — 10% no janvāra un papildu 2% no jūlija — mazinātu šos riskus, nodrošinātu prognozējamākus un stabilākus nodokļu ieņēmumus, kā arī būtu samērīgāks risinājums pašreizējā sarežģītajā ekonomiskajā un ģeopolitiskajā situācijā.
4. Tiesvedības un reputācijas riski valstij. Pēkšņa atkāpšanās no likumā apstiprinātā akcīzes nodokļa pieauguma un pārejas perioda neparedzēšana var radīt tiesvedības riskus, tostarp prasības par uzņēmumiem nodarītajiem zaudējumiem. Šāda rīcība grautu tiesiskās paļāvības principu un varētu kļūt par pamatu starptautiskiem investīciju strīdiem. Vienlaikus tas negatīvi ietekmētu Latvijas reputāciju kā prognozējamu, investīcijām draudzīgu un stabilu tiesisko vidi.
Ņemot vērā iepriekš minētos argumentus, Apvienība aicina Finanšu ministriju un Ministru kabinetu nodrošināt pakāpenisku akcīzes nodokļa paaugstināšanu tabakas izstrādājumiem 2026.gadā - 10% pieaugums no 2026.gada 1. janvāra (kā iepriekš plānots) un papildu 2% pieaugums no 2026.gada 1. jūlija, kas vienlaikus saglabās fiskālu neitrālu ietekmi uz 2026.gada valsts budžetu. 2027.-2028.gadā attiecīgi palielinājums varētu būt no 1.janvāra 12% apmērā, ik gadu. Šāds risinājums ļaus sasniegt valdības mērķus budžeta ieņēmumos, vienlaikus nodrošinot tiesiskās paļāvības principu, samērīguma, tirgus stabilitātes un labas pārvaldības principu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 1. punktā skaitli "264" ar skaitli "301,1";
Piedāvātā redakcija
aizstāt 1. punktā skaitli "264" ar skaitli "301,1";
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Piedāvātā redakcija
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 2. punktā "a" apakšpunktā skaitli "159,3" ar skaitli "184,9";
Piedāvātā redakcija
aizstāt 2. punktā "a" apakšpunktā skaitli "159,3" ar skaitli "184,9";
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 3. punkta "a" un "b" apakšpunktā un 4. punktā skaitli "140,7" ar skaitli "163,4";
Piedāvātā redakcija
aizstāt 3. punkta "a" un "b" apakšpunktā un 4. punktā skaitli "140,7" ar skaitli "163,4";
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 5. punktā skaitli "334,4" ar skaitli "387,8";
Piedāvātā redakcija
aizstāt 5. punktā skaitli "334,4" ar skaitli "387,8";
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 1.1 daļā skaitli "208" ar skaitli "241,5".
Piedāvātā redakcija
aizstāt 1.1 daļā skaitli "208" ar skaitli "241,5".
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 13.1 pantā skaitli "0,39" ar skaitli "0,45"
Piedāvātā redakcija
aizstāt 13.1 pantā skaitli "0,39" ar skaitli "0,45"
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
aizstāt 13.2 pantā skaitli "183,7" ar skaitli "213,3"
Piedāvātā redakcija
aizstāt 13.2 pantā skaitli "183,7" ar skaitli "213,3"
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
papildināt 157. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 268,8 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām."
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 268,8 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām."
Piedāvātā redakcija
papildināt 157. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 268,8 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām."
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 268,8 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām."
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
izteikt 156. punktu šādā redakcijā:
"156. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteikto nodokļa likmi cigāriem un cigarillām (301,1 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
"156. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteikto nodokļa likmi cigāriem un cigarillām (301,1 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
Piedāvātā redakcija
izteikt 156. punktu šādā redakcijā:
"156. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteikto nodokļa likmi cigāriem un cigarillām (301,1 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
"156. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 1. punktā noteikto nodokļa likmi cigāriem un cigarillām (301,1 euro par 1000 cigāriem vai cigarillām) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
izteikt 159. punkta 3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"3) no 2026. gada 1. jūlija līdz 2026. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 192,5 euro par 1000 cigaretēm:
a) 147,4 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas.";
papildināt 159. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 215,6 euro par 1000 cigaretēm:
a) 165,1 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas. "
izteikt 160. punktu šādā redakcijā:
"160. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 3. punkta "a" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi smalki sagrieztai tabakai cigarešu uztīšanai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas), "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi citai smēķējamai tabakai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas) un 4. punktā noteikto nodokļa likmi tabakas lapām (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas lapu) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 161. punktā 3. apakšpunktā skaitli "127,9" ar skaitli "130,3".
papildināt 161. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 145,9 euro par 1000 gramiem tabakas."
izteikt 162. punktu šādā redakcijā:
"162. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 5. punktā noteikto nodokļa likmi karsējamai tabakai (387,8 euro par 1000 gramiem karsējamās tabakas) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
papildināt 163. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 346,2 euro par 1000 gramiem tabakas."
"3) no 2026. gada 1. jūlija līdz 2026. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 192,5 euro par 1000 cigaretēm:
a) 147,4 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas.";
papildināt 159. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 215,6 euro par 1000 cigaretēm:
a) 165,1 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas. "
izteikt 160. punktu šādā redakcijā:
"160. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 3. punkta "a" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi smalki sagrieztai tabakai cigarešu uztīšanai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas), "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi citai smēķējamai tabakai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas) un 4. punktā noteikto nodokļa likmi tabakas lapām (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas lapu) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 161. punktā 3. apakšpunktā skaitli "127,9" ar skaitli "130,3".
papildināt 161. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 145,9 euro par 1000 gramiem tabakas."
izteikt 162. punktu šādā redakcijā:
"162. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 5. punktā noteikto nodokļa likmi karsējamai tabakai (387,8 euro par 1000 gramiem karsējamās tabakas) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
papildināt 163. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 346,2 euro par 1000 gramiem tabakas."
Piedāvātā redakcija
izteikt 159. punkta 3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"3) no 2026. gada 1. jūlija līdz 2026. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 192,5 euro par 1000 cigaretēm:
a) 147,4 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas.";
papildināt 159. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 215,6 euro par 1000 cigaretēm:
a) 165,1 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas. "
izteikt 160. punktu šādā redakcijā:
"160. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 3. punkta "a" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi smalki sagrieztai tabakai cigarešu uztīšanai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas), "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi citai smēķējamai tabakai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas) un 4. punktā noteikto nodokļa likmi tabakas lapām (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas lapu) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 161. punktā 3. apakšpunktā skaitli "127,9" ar skaitli "130,3".
papildināt 161. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 145,9 euro par 1000 gramiem tabakas."
izteikt 162. punktu šādā redakcijā:
"162. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 5. punktā noteikto nodokļa likmi karsējamai tabakai (387,8 euro par 1000 gramiem karsējamās tabakas) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
papildināt 163. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 346,2 euro par 1000 gramiem tabakas."
"3) no 2026. gada 1. jūlija līdz 2026. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 192,5 euro par 1000 cigaretēm:
a) 147,4 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas.";
papildināt 159. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — summējot lielumus, kas iegūti, piemērojot šā punkta "a" un "b" apakšpunktā minētās nodokļa likmes, bet aprēķinātais nodoklis nedrīkst būt mazāks kā 215,6 euro par 1000 cigaretēm:
a) 165,1 euro par 1000 cigaretēm,
b) 15 procenti no maksimālās mazumtirdzniecības cenas. "
izteikt 160. punktu šādā redakcijā:
"160. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 3. punkta "a" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi smalki sagrieztai tabakai cigarešu uztīšanai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas), "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi citai smēķējamai tabakai (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas) un 4. punktā noteikto nodokļa likmi tabakas lapām (163,4 euro par 1000 gramiem tabakas lapu) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 161. punktā 3. apakšpunktā skaitli "127,9" ar skaitli "130,3".
papildināt 161. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 145,9 euro par 1000 gramiem tabakas."
izteikt 162. punktu šādā redakcijā:
"162. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 5. punktā noteikto nodokļa likmi karsējamai tabakai (387,8 euro par 1000 gramiem karsējamās tabakas) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
papildināt 163. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 346,2 euro par 1000 gramiem tabakas."
13.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
izteikt 158. punktu šādā redakcijā:
"158. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 2. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi cigaretēm (184,9 euro par 1000 cigaretēm un 15 procentu apmērā no maksimālās mazumtirdzniecības cenas), kā arī šā likuma 13. panta 1.1 daļā noteikto nodokļa minimālo līmeni cigaretēm (241,5 euro par 1000 cigaretēm) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri.
"158. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 2. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi cigaretēm (184,9 euro par 1000 cigaretēm un 15 procentu apmērā no maksimālās mazumtirdzniecības cenas), kā arī šā likuma 13. panta 1.1 daļā noteikto nodokļa minimālo līmeni cigaretēm (241,5 euro par 1000 cigaretēm) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri.
Piedāvātā redakcija
izteikt 158. punktu šādā redakcijā:
"158. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 2. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi cigaretēm (184,9 euro par 1000 cigaretēm un 15 procentu apmērā no maksimālās mazumtirdzniecības cenas), kā arī šā likuma 13. panta 1.1 daļā noteikto nodokļa minimālo līmeni cigaretēm (241,5 euro par 1000 cigaretēm) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri.
"158. Šā likuma 13. panta pirmās daļas 2. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteikto nodokļa likmi cigaretēm (184,9 euro par 1000 cigaretēm un 15 procentu apmērā no maksimālās mazumtirdzniecības cenas), kā arī šā likuma 13. panta 1.1 daļā noteikto nodokļa minimālo līmeni cigaretēm (241,5 euro par 1000 cigaretēm) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri.
14.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
izteikt 164. punktu šādā redakcijā:
"164. Šā likuma 13.1 pantā noteikto nodokļa likmi elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām (0,45 euro par 1 mililitru šķidruma) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
"164. Šā likuma 13.1 pantā noteikto nodokļa likmi elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām (0,45 euro par 1 mililitru šķidruma) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
Piedāvātā redakcija
izteikt 164. punktu šādā redakcijā:
"164. Šā likuma 13.1 pantā noteikto nodokļa likmi elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām (0,45 euro par 1 mililitru šķidruma) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
"164. Šā likuma 13.1 pantā noteikto nodokļa likmi elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām (0,45 euro par 1 mililitru šķidruma) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
15.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
izteikt 166. punktu šādā redakcijā:
"166. Šā likuma 13.2 pantā noteikto nodokļa likmi tabakas aizstājējproduktiem (213,3 euro par 1000 gramiem produkta) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 167. punktā 3. apakšpunktā skaitli "167" ar skaitli "170".
"166. Šā likuma 13.2 pantā noteikto nodokļa likmi tabakas aizstājējproduktiem (213,3 euro par 1000 gramiem produkta) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 167. punktā 3. apakšpunktā skaitli "167" ar skaitli "170".
Piedāvātā redakcija
izteikt 166. punktu šādā redakcijā:
"166. Šā likuma 13.2 pantā noteikto nodokļa likmi tabakas aizstājējproduktiem (213,3 euro par 1000 gramiem produkta) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 167. punktā 3. apakšpunktā skaitli "167" ar skaitli "170".
"166. Šā likuma 13.2 pantā noteikto nodokļa likmi tabakas aizstājējproduktiem (213,3 euro par 1000 gramiem produkta) piemēro ar 2028. gada 1. janvāri."
aizstāt 167. punktā 3. apakšpunktā skaitli "167" ar skaitli "170".
16.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
papildināt 167. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 190,4 euro par 1000 gramiem produkta."
papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 204. punktu:
204. Grozījumi šā likuma 159. punkta 3.apakšpunktā un 161. punkta 3.apakšpunktā, stājas spēkā 2026.gada 1.jūlijā
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 190,4 euro par 1000 gramiem produkta."
papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 204. punktu:
204. Grozījumi šā likuma 159. punkta 3.apakšpunktā un 161. punkta 3.apakšpunktā, stājas spēkā 2026.gada 1.jūlijā
Piedāvātā redakcija
papildināt 167. punktu ar 4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 190,4 euro par 1000 gramiem produkta."
papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 204. punktu:
204. Grozījumi šā likuma 159. punkta 3.apakšpunktā un 161. punkta 3.apakšpunktā, stājas spēkā 2026.gada 1.jūlijā
"4) no 2027. gada 1. janvāra līdz 2027. gada 31. decembrim — 190,4 euro par 1000 gramiem produkta."
papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 204. punktu:
204. Grozījumi šā likuma 159. punkta 3.apakšpunktā un 161. punkta 3.apakšpunktā, stājas spēkā 2026.gada 1.jūlijā
