Atzinums

Projekta ID
23-TA-2117
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 47. punkts noteic, ka informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus. Savukārt atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumu Nr. 737 "Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi" 14. punktā noteiktajam konceptuālu ziņojumu izstrādā, ja nepieciešams izšķirties par rīcību iepriekš noteiktu nozaru politiku īstenošanā.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt iespēju izstrādāt informatīvo ziņojumu "Par Krīzes vadības centru un krīzes vadības sistēmu" (turpmāk – informatīvais ziņojums) kā konceptuālu ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ievērojot, ka nav skaidrs, kādēļ informatīvajā ziņojumā tiek minēts gan Krīzes vadības centrs, gan Krīzes vadības centrs (jauni veidojamais), lūdzam attiecīgi precizēt informatīvo ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Valsts pārvaldes iekārtas likuma 7. panta pirmā daļa noteic, ka Ministru kabinets īsteno padotību pār valsts pārvaldes organizāciju (institucionālā padotība) un pār valsts pārvaldes funkciju pildīšanu (funkcionālā padotība). Savukārt Valsts pārvaldes iekārtas likuma 7. panta trešā daļa noteic, ka padotību īsteno pakļautības vai pārraudzības formā.
Līdz ar to nav skaidrs, kādēļ informatīvā ziņojuma 1. nodaļā tiek minēti vārdi "Padotība un pārraudzība", "Padotība" u.tml. Turklāt attiecībā uz Igauniju norādīts, ka attiecīgā institūcija ir Premjerministra pakļautībā, nevis pārraudzībā. Attiecībā uz Poliju norādīts, ka attiecīgā institūcija ir Ministru prezidenta padotībā, nevis pārraudzībā. Savukārt attiecībā uz Zviedrijas institūciju norādīts, ka attiecīgajai institūcijai nav pārraugošas institūcijas, bet virsrakstā ir minēta "Padotība un pārraudzība".
Ievērojot minēto, lūdzam informatīvā ziņojuma 1. nodaļā virsrakstā par attiecīgās valsts institūciju padotību lietot tikai vārdu "Padotība".
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 76. punkts noteic, ka ministrijas, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta, Ministru prezidenta biedra biroja, Valsts kancelejas vai Ministru prezidenta padotībā esošas iestādes izstrādāto projektu izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē vai Ministru kabineta sēdē ir tiesīgs iesniegt Ministru kabineta loceklis.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta "Informatīvais ziņojums "Par Krīzes vadības centru un krīzes vadības sistēmu"" 3. un 4. punktā noteikto.
 
Piedāvātā redakcija
-