Atzinums

Projekta ID
22-TA-1353
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
11.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
18. Šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas neparedzētās izmaksas 15% apmērā no attiecināmajām tiešajām personāla izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 54. panta b) apakšpunktu.
Iebildums
Atbilstoši Regulas (ES) Nr. 2021/1060 54. pantam aizstāt terminu "neparedzētās izmaksas" ar "netiešās izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
Priekšlikums
Priekšlikums iekļaut skaidrojumus šiem terminiem: "inovāciju vaučera projekts", "pētniecības komercializācijas projekts", "atbalsta saņēmējs".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
2. Noteikumos lietoti šādi termini:
Priekšlikums
Priekšlikums terminus kārtot alfabētiskā kārtībā;
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
2.3. jauna tehnoloģija – izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu vai metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta līmenī;
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidrāku jaunas tehnoloģijas definīcijas izpratni, papildināt 2.3. apakšpunktu, definējot, kuras darbības ir uzskatāmas par jaunām tehnologijām (piemēram, aizsargā tehnoloģiju tiesības, kas saistītas ar prototipu u.c.), vai sniegt skaidrojumu anotācijā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
2.3. jauna tehnoloģija – izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu vai metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta līmenī;
Priekšlikums
Izvērtēt vai pēc vārda "process" ir liekams komats. 
Piedāvātā redakcija
2.3. jauna tehnoloģija – izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu, vai metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta līmenī;
6.
Noteikumu projekts
2.4. komercializācijas stratēģija – konkrēta produkta vai tehnoloģijas apraksts, kurā tiek atainoti secīgi soļi produkta vai tehnoloģijas attīstīšanai no koncepcijas līdz ieviešanai tirgū, kā arī izvēle starp tehnoloģiju tiesību atsavināšanu vai lietošanas tiesību piešķiršanu, vai jauna komersanta veidošanu uz zinātniskās izstrādnes bāzes un ieteikts, kāda informācija jāsagatavo, kā iegūt potenciālo licenciātu vai investīciju fondu uzmanību un piedāvāt tiem izstrādni vai tehnoloģiju. Ar tehnoloģiju tiesībām saprot zinātību atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 21. marta Regulas Nr. 316/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 101. panta 3. punkta piemērošanu tehnoloģiju nodošanas nolīgumu kategorijām 1. panta 1. punkta "i" apakšpunktā noteiktajai definīcijai un citas intelektuālā īpašuma tiesības atbilstoši minētās regulas 1. panta "b" apakšpunktā noteiktajai definīcijai;
Priekšlikums
Nav saprotams uz kuru teikuma daļu attiecās "un ieteikts". Priekšlikums precizēt teikumu atbilstoši piedāvātajai redakcijai, ja ieteikumi attiecināmi uz pēdejo teikuma daļu. 
Piedāvātā redakcija
komercializācijas stratēģija – konkrēta produkta vai tehnoloģijas apraksts, kurā tiek atainoti secīgi soļi produkta vai tehnoloģijas attīstīšanai no koncepcijas līdz ieviešanai tirgū, kā arī izvēle starp tehnoloģiju tiesību atsavināšanu vai lietošanas tiesību piešķiršanu, vai jauna komersanta veidošanu uz zinātniskās izstrādnes bāzes, kā arī ieteikts, kāda informācija jāsagatavo, lai iegūt potenciālo licenciātu vai investīciju fondu uzmanību un piedāvāt tiem izstrādni vai tehnoloģiju.
7.
Noteikumu projekts
2.4. komercializācijas stratēģija – konkrēta produkta vai tehnoloģijas apraksts, kurā tiek atainoti secīgi soļi produkta vai tehnoloģijas attīstīšanai no koncepcijas līdz ieviešanai tirgū, kā arī izvēle starp tehnoloģiju tiesību atsavināšanu vai lietošanas tiesību piešķiršanu, vai jauna komersanta veidošanu uz zinātniskās izstrādnes bāzes un ieteikts, kāda informācija jāsagatavo, kā iegūt potenciālo licenciātu vai investīciju fondu uzmanību un piedāvāt tiem izstrādni vai tehnoloģiju. Ar tehnoloģiju tiesībām saprot zinātību atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 21. marta Regulas Nr. 316/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 101. panta 3. punkta piemērošanu tehnoloģiju nodošanas nolīgumu kategorijām 1. panta 1. punkta "i" apakšpunktā noteiktajai definīcijai un citas intelektuālā īpašuma tiesības atbilstoši minētās regulas 1. panta "b" apakšpunktā noteiktajai definīcijai;
Priekšlikums
Terminu "tehnoloģiju tiesības" definēt kā atsevišķu apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma mērķa grupa ir:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 32. punktā mērķa grupa ir definēta kā saimnieciskās darbības veicējs, apsvērt iespēju šajā punktā un citos šo noteikumu saistītajos punktos termina "komersants" vietā lietot "saimnieciskās darbības veicējs", tādejādi aptverot lielāku mērķa grupu, ja tas ir saskaņā ar pasākuma mērķiem. Vēršu uzmanību, ka, piemēram, zemnieku un zvejnieku saimniecības nav iekļautas komercreģistrā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
5.2. potenciālais uzņēmējdarbības uzsācējs, pašnodarbināta persona, fiziska persona (biznesa idejas autors, biznesa līderis, mācību uzņēmuma dibinātājs, jaunuzņēmuma dibinātājs).
Priekšlikums
Apsvērt iespēju nelietot apzīmējumu "potenciālais uzņēmējdarbības uzsācējs" vai formulēt to citādi, lai būtu iespējams novērtēt tā atbilstību. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
III. Finansējuma saņēmēja darbības nodrošināšana
Priekšlikums
Lai nodrošinātu projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, priekšlikums paredzēt nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā pamato sagaidāmo rezultātu ilgtspēju atbilstoši vienam vai vairākiem ieguldījumiem inovācijas sistēmas kapacitātes palielināšanā (piemēram, ieguldījums cilvēkkapitāla attīstībā, projekta ietvaros radīto zināšanu un tehnoloģiju pārnese utt.). 

 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
16. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam, kas nodrošina projekta īstenošanu attiecināmas šādas darbības:
Priekšlikums
Precizēt vai projekta iesniedzējs pēc projekta līguma noslēgšanas ir arī finansējuma saņēmējs. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
16.6. uzņēmējdarbības un eksporta veicināšanas pasākumu organizēšana (stendi starptautiskās izstādēs, semināri, tai skaitā mācību semināri, individuālas konsultācijas, konferences, preses konferences, tirdzniecības misijas, Latvijas augstu valsts amatpersonu vizītes, starptautiskas mārketinga kampaņas, prezentācijas, degustācijas, iepircēju, aģentu, vairumtirgotāju, nozaru speciālistu un žurnālistu vizītes Latvijā un tirgus pētījumu iegāde un izstrāde, eksporta datu platformu izstrāde un iegāde) un finansējuma saņēmēja dalība šajos pasākumos klātienē un tiešsaistē);
Priekšlikums
Izvērtēt vai "starptautiskas mārketinga kampaņas" būtu attiecināms zem 16.10. apakšpunkta, "tirgus pētījumu iegāde un izstrāde" būtu attiecināms zem 16.12. apakšpunkta un "eksporta datu platformu izstrāde un iegāde" būtu attiecināms zem 16.13. vai 16.14. apakšpunkta. 

Izvērtēt vai termins "finansējuma saņēmējs" ir piemērots, ņemot vērā, ka projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts tiešās pārvaldes iestāde. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
16.10. mārketinga materiālu iegāde un izstrāde;
Priekšlikums
Izvērtēt vai šīs izmaksas nedublējās ar 24.punkta minētajām izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
17.2. projekta īstenošanas izmaksas;
Priekšlikums
Papildināt 17.2. apakšpunktu ar apakšapkašpunktiem, definējot konkrētas projekta īstenošanas izmaksas. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
19. Šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
Priekšlikums
Vairākas no apakšpunktos minētajām izmaksām dublējas (piemēram, ar mārketingu saistītās izmaksas, ar stenda organizēšanu saistītās izmaksas, samaksa konsultantiem). Priekšlikums pārskatīt izmaksas un apvienot, kur iespējams. 
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
19.7. mārketinga aktivitāšu izmaksas, mārketinga plāna izstrādes, publikāciju un mārketinga materiālu izgatavošanas izmaksas (tai skaitā sagatavošanas, tulkošanas, maketēšanas izmaksas), maksa par materiālu izplatīšanu un izvietošanu dažādos informācijas nesējos (brošūras, bukleti, plakāti, interneta un drukātie mediji, zibatmiņas, CD, DVD u. c.), semināru un konferenču organizatoriskās un dalības izmaksas, prezentāciju izdevumi, samaksa konsultantiem;
Priekšlikums
Izvērtēt vai šīs izmaksas nedublējās ar 24.punkta minētajām izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
Priekšlikums
Daudzas no apakšpunktos minētajām izmaksām dublējas (piemēram, ar stendu organizēšanu saistītās izmaksas, konsultācijas / ekspertu izmaksas, izmaksas darba semināros, prezentācijās, konferencēs, preses konferencēs). Priekšlikums pārskatīt izmaksas un apvienot, kur iespējams. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
21.7. mārketinga un reklāmas materiālu iegādes izmaksas (tai skaitā dizaina izstrādes, satura izstrādes, izgatavošanas, tulkošanas, uzglabāšanas (ārpakalpojuma veidā) un izplatīšanas izmaksas) un mārketinga aktivitātes apmeklētāju piesaistei;
Priekšlikums
Izvērtēt vai šīs izmaksas nedublējās ar 24.punkta minētajām izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
21.18. inkubācijas dalībnieku atbalstam maksa par pakalpojumiem uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai (tai skaitā telpu un darba vietas nomas un komunālo pakalpojumu izmaksas), aprīkojuma un iekārtu iegādes izmaksas, izejmateriālu un izejvielu iegādes izmaksas līdzfinansētu pakalpojumu veidā.
Priekšlikums
Izvērtēt vai šīs izmaksas nav atbilstošākas 16.8. apakšpunktā minētajai darbībai. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 16.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
Priekšlikums
Priekšlikums anotācijā skaidrot naudas balvas piešķiršanas mērķi (pasākumus, apjomus utt.).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
32. Finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību (metodiku), kādā identificē un nosaka pasākuma mērķa grupas, kas kvalificējas kā saimnieciskās darbības veicējs un kā komercdarbības atbalsta saņēmējs, tai skaitā, kā tiks identificētas saimnieciskās aktivitātes, kas tiek kvalificētas kā komercdarbības atbalsts, un saimnieciskās aktivitātes, kas netiek kvalificētas kā komercdarbības atbalsts, tādējādi nosakot, kuram mērķa grupas subjektam tiks piemērots komercdarbības atbalsts.
Priekšlikums
Priekšlikums metodikā iekļaut arī atbalsta nodrošināšanas kārtību par gala labuma guvēju atlasi, atbalsta piešķiršanu un tā uzskaiti.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
37.3. piesaistītajam darbiniekam tiek nodrošināta darba alga, kas ir lielāka nekā vidējā darba alga valstī salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu;
Priekšlikums
Priekšlikums šajā punktā minētās un citos noteikuma projekta punktos minētās atlīdzības noteikšanas nosacījumus precīzāk aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
37.6. piesaistītais darbinieks pēdējos trīs gadus nav strādājis pie komersanta un tā saistīto personu grupā.
Priekšlikums
Priekšlikums apvienot ar 37.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
39.1. pētniecības organizācija ir Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta augstskola, kas ir atvasināta publiska persona, šīs augstskolas aģentūra vai augstskolas struktūrvienība, kā arī zinātniskais institūts, kas ir atvasināta publiska persona;
Priekšlikums
Vēršu uzmanību, ka augstskolas un zinātniskie institūti, kuri ir atvasinātas publiskas personas, ir valsts dibināti. Priekšlikums apsvērt termina "atvasinātas publiskas personas" lietošanas un dalībnieku loka ierobežošanas nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
42. Šo noteikumu 33.1., 33.4. un 33.8. apakšpunktā minēto darbību izmaksas komersantiem ir attiecināmas, ja tās nodrošina Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstī vai Šveices Konfederācijā reģistrēts komersants, kas atbilst finansējuma saņēmēja noteiktajiem kritērijiem.
Priekšlikums
Priekšlikums atsaukties uz dokumentu, kurā kritēriji tiks definēti. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
44. Atbalsta apjoms vienam inovāciju vaučera projekta pieteikumam:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 5 000 euro un 25 000 euro vērto vaučeru atbalstāmās darbības pārklājās, priekšlikums definēt kādi ir katra atbalsta apjoma piešķiršanas mērķi vai kritēriji vai skaidrot to anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
73. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajam.
Priekšlikums
Priekšlikums terminu "Viens vienots uzņēmums" pārcelt uz terminu skaidrojumu sadaļu (2.punkta apakšpunkti). 
Piedāvātā redakcija
-