Atzinums

Projekta ID
24-TA-1548
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma sadaļā “Likuma izpildei nepieciešamais finansējums un cilvēkresursi” norādīts, ka pašreiz precīzu summu izpratnes veicināšanai un apmācībām nav iespējams noteikt, bet turpmākajos gados būs nepieciešamas finansējums.  Lūdzam papildināt minēto informāciju ar iestādēm, kurām varētu būt nepieciešams papildu finansējums, kā arī norādīt, ka gadījumā, ja būs nepieciešams papildu finansējums, tad jautājums par tā piešķiršanu skatāms likumprojekta par valsts budžetu un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma sadaļas “Likuma izpildei nepieciešamais finansējums un cilvēkresursi” tabulā par Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam papildus nepieciešamo finansējumu ir ietverts tīmekļa vietnes uzturēšanai 2026. un turpmākajos gados nepieciešamais papildu finansējums 9 000 euro apmērā ik gadu, vienlaikus aiz tabulas sekojošajā informācijā otreiz tiek norādīts, ka tīmekļvietnes uzturēšanai papildus jāparedz finansējums. Lūdzam precizēt sniegto informāciju, kā arī aicinām izvērtēt iespēju tīmekļvietnes uzturēšanai ar 2026.gadu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam nepieciešamo finansējumu pārdalīt no resora “Ministru kabinets” budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 23.lpp. norādīts "Arī Finanšu ministrija ierosina centralizētas trauksmes cēlēja pseidonimizācijas ieviešanu valsts pārvaldes līmenī, faktiski arī paredzot centralizētu ziņojumu saņemšanu, ņemot vērā, ka ir būtiski aizsargāt trauksmes cēlēja identitāti un ka tas mazinātu izmaksas, jo trauksmes cēlēju aizsardzības pasākumi nebūtu jāveic katrā iestādē.[1]

[1] Institūciju iekšējās trauksmes celšanas sistēmas. Informācija par 2022.–2023. gada prioritārā audita rezultātiem Valsts kancelejai (Finanšu ministrijas 30.04.2024. vēstule)."

Ievērojot, ka Finanšu ministrija informāciju un priekšlikumus sagatavoja balstoties insitūciju veikto iekšējo auditu rezultātos un sniegtajos priekšlikumos, lūdzam precizēt teikuma redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
Arī Finanšu ministrija, balstoties ministriju un iestāžu veikto iekšējo auditu rezultātos un sniegtajos priekšlikumos Valsts kancelejai sistēmas uzlabošanai, ierosina centralizētas trauksmes cēlēja pseidonimizācijas ieviešanu valsts pārvaldes līmenī, faktiski arī paredzot centralizētu ziņojumu saņemšanu, ņemot vērā, ka ir būtiski aizsargāt trauksmes cēlēja identitāti un ka tas mazinātu izmaksas, jo trauksmes cēlēju aizsardzības pasākumi nebūtu jāveic katrā iestādē.
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam trauksmes cēlēju kontaktpunkta nodrošināšanai 2026. gadam un turpmākajos gados nepieciešams papildu finansējums, par kura piešķiršanu jautājums skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, tad grozījumi Trauksmes celšanas likumā var tikt virzīti izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc tam, ja minētais finansējums tiks piešķirts. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt protokollēmuma projekta 4.punkta redakciju, kā arī precizēt punktu secību, norādot to kā pēdējo 5.punktu, attiecīgi papildinot informatīvā ziņojuma sadaļā “Priekšlikumi turpmākajai rīcībai” sniegto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma sadaļu “Likuma izpildei nepieciešamais finansējums un cilvēkresursi” papildināt ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam papildu nepieciešamā finansējuma kopējo apmēru, kā arī norādīt, ka jautājums par tā piešķiršanu skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Nav saprotams, pēc kādiem principiem ir veidota instititūciju secība 3. tabulā "Vadošās kompetentās institūcijas pēc iesniegumu skaita" un 4. tabulā "Vadošās kompetentās institūcijas pēc atzīto trauksmes cēlēju ziņojumu skaita", kā arī nav saprotams, vai tukšajās ailēs ir jābūt norādītai kādai skaitliskai vērtībai (aizpildītajās ailēs ir norādīta arī tāda vērtība kā nulle) jeb tajās nav datu vai informācija nav attiecināma. Līdz ar to lūdzam sakārtot informācijas secību (institūciju nosaukumus) un norādīt viennozīmīgi saprotamu skaitlisko informāciju tabulu tukšajās ailēs.
Piedāvātā redakcija
-