Projekta ID
25-TA-762Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
21.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
ņemot vērā grozījumu mērķi precizēt un paplašināt atbildīgo subjektu loku, nosakot, ka par informācijas publicēšanu Eiropas Komisijas elektroniskajā sistēmā ir atbildīga gan valsts, gan pašvaldības institūcija, kā arī šo institūciju pilnvarota juridiska persona, LPS vēlas uzsvērt, ka šādas izmaiņas nozīmē arī papildu pienākumus un izaicinājumus pašvaldībām, kurām būs jānodrošina nepieciešamā kompetence un atbildība par datu ievadi atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktiem. Ņemot vērā minēto, LPS lūdz grozījumu projektā ņemt vērā sekojošus priekšlikumus pašvaldību interešu un kapacitātes nodrošināšanai:
a. paredzēt mērķētu metodisko atbalstu un pastāvīgu konsultāciju pieejamību, īpaši mazajām pašvaldībām, lai sekmētu pareizu un savlaicīgu informācijas ievadi sistēmā, jo īpaši gadījumos, kad atbalsts tiek sniegts ES struktūrfondu vai ad-hoc atbalsta programmu ietvaros.
b. digitalizācijas jomā noteikt iespēju sistēmas lietotāju tiesību pieprasījumu un anulēšanas iesniegumus sagatavot, parakstīt un iesniegt pilnībā digitāli, izmantojot eParakstu vai citu atzītu elektroniskās identifikācijas risinājumu.
c. izvērtēt iespēju lietotāju apstiprināšanas funkciju deleģēt reģionālajiem koordinatoriem vai integrēt procesu vienotā e-pakalpojumu portālā, nodrošinot efektīvāku un vienkāršotu lietotāju piekļuves tiesību piešķiršanu, bez atkārtotas dokumentu iesniegšanas fiziskā vai PDF formātā.
d. apsvērt iespēju pagarināt pašlaik noteikto 3 mēnešu termiņu līdz 4–6 mēnešiem, lai tas būtu labāk saskaņojams ar pašvaldību lēmumu pieņemšanas, grāmatvedības un atskaišu cikliem
a. paredzēt mērķētu metodisko atbalstu un pastāvīgu konsultāciju pieejamību, īpaši mazajām pašvaldībām, lai sekmētu pareizu un savlaicīgu informācijas ievadi sistēmā, jo īpaši gadījumos, kad atbalsts tiek sniegts ES struktūrfondu vai ad-hoc atbalsta programmu ietvaros.
b. digitalizācijas jomā noteikt iespēju sistēmas lietotāju tiesību pieprasījumu un anulēšanas iesniegumus sagatavot, parakstīt un iesniegt pilnībā digitāli, izmantojot eParakstu vai citu atzītu elektroniskās identifikācijas risinājumu.
c. izvērtēt iespēju lietotāju apstiprināšanas funkciju deleģēt reģionālajiem koordinatoriem vai integrēt procesu vienotā e-pakalpojumu portālā, nodrošinot efektīvāku un vienkāršotu lietotāju piekļuves tiesību piešķiršanu, bez atkārtotas dokumentu iesniegšanas fiziskā vai PDF formātā.
d. apsvērt iespēju pagarināt pašlaik noteikto 3 mēnešu termiņu līdz 4–6 mēnešiem, lai tas būtu labāk saskaņojams ar pašvaldību lēmumu pieņemšanas, grāmatvedības un atskaišu cikliem
Piedāvātā redakcija
-
