Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2515
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt likumprojekta "Grozījumi Oficiālās elektroniskās adreses likumā" (turpmāk - projekts) spēkā stāšanās noteikumu, ņemot vērā to, ka no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (turpmāk - anotācija) 1.2. apakšsadaļas izriet, ka projekts stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Projekta 1. pants paredz papildināt Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmo daļu ar jaunu punktu, kurā tiks noteikts, ka oficiālās elektroniskās adreses izmantošana ir obligāta Latvijas pilsoņiem – vīriešiem – no 15 līdz 27 gadu vecumam. Likumprojekts "Valsts aizsardzības dienesta likums" paredz, ka iesaukt valsts aizsardzības dienestā varēs personas, sākot no 18 gadu vecuma. Ņemot vērā minēto, nav saprotams, kāpēc ir paredzēts, ka obligāta oficiālās elektroniskās adreses lietošana ir vīriešiem jau no 15 gadu vecuma. Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc oficiālās elektroniskās adreses obligāta lietošana tiek noteikta jau no 15 gadu vecuma.
Papildus norādām, ka saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta otrās daļas 1. punktu fiziskām personām oficiālās elektroniskās adreses izmantošana nav obligāta. Anotācijā ir skaidrots, ka ar projektu tiek paredzēts izmantot oficiālo elektronisko adresi komunikācijas nodrošināšanai valsts aizsardzības dienesta jautājumos. Vēršam uzmanību uz to, ka oficiālo elektronisko adresi, ja tā būs aktivizēta, saziņai ar personu izmantos iestādes arī citās jomās. Ņemot vērā minēto, kontekstā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta otrās daļas 1. punktā noteikto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību uzlikt par pienākumu izmantot oficiālo elektronisko adresi arī pēc valsts aizsardzības dienesta beigām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.2. apakšsadaļā skaidrot, kāpēc projektam ir noteikta spēkā stāšanās nākamajā dienā pēc izsludināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Anotācijas 1.2. apakšsadaļā ir norādīts, ka projekts stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Savukārt anotācijas 4.1.1. apakšsadaļā norādīts, ka projekts tiek virzīts vienlaikus ar likumprojektu "Valsts aizsardzības dienesta likums". Likumprojektā "Valsts aizsardzības dienesta likums" ir paredzēts, ka tas stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Projektam būtu jāstājas spēkā vienlaikus ar minēto likumprojektu vai pēc tā spēkā stāšanās. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta un minētā likumprojekta vienlaicīga virzīšana pieņemšanai nenozīmē, ka tie tiks pieņemti un izsludināti vienā dienā, lai tādējādi arī varētu stāties spēkā vienlaicīgi. Vienlaikus norādām, ka juridiski korekti nav paredzēt, ka normatīvais akts stājas spēkā vienlaicīgi ar citu normatīvo aktu. Ņemot vērā minēto, lūdzam nodrošināt, ka projekts stājas spēkā vienlaicīgi ar minēto likumprojektu vai pēc tā spēkā stāšanās, attiecīgi precizējot projekta spēkā stāšanās noteikumu un anotācijas 1.2. apakšsadaļu.
Piedāvātā redakcija
-