Atzinums

Projekta ID
21-TA-599
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši veiktajām finansējuma izmaiņām MK noteikumu 1. pielikuma 7.5. apakšpunktā, valsts sociālās aprūpes centram "Zemgale" tiek palielināts finansējums par kopējo summu 279 633 EUR (237 688 ERAF, 41 945 VB), savukārt anotācijas 1.3. sadaļas zem “Problēmas apraksts” 3. lp. tiek norādīts, ka “Šo darbu izmaksu segšanai plānots novirzīt ES fondu finansējumu 279 634 euro apmērā [..]”, savukārt anotācijas 4.lp. “Labklājības ministrija [..], ir konstatējusi finansējuma nepieciešamību projektā Valsts sociālās aprūpes centrs “Zemgale” projektam „Ziedkalnes 3”, Vilces pagasts, Jelgavas novads 279 633,4 euro apmērā.”. Lūdzam veikt atbilstošu precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši veiktajām finansējuma izmaiņām MK noteikumu 1. pielikuma 2.2. apakšpunktā, kā arī anotācijā norādītajam, valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca" tiek palielināts finansējums par kopējo summu 158 552 EUR (134 769 ERAF, 23 783 VB), savukārt, anotācijas 1.3. sadaļas zem “Problēmas apraksts” 3. lp. tiek norādīts, ka “Kopējās plānotās summas sadalījums 158 552 EUR: 1.nodaļai – 57 293.27 EUR (ERAF 48 699,28; VB 8 593.99) un 6.nodaļa- 101 258,73 EUR (ERAF 86 069,92; VB 15 188,81).”, attiecīgi saskaitot abām nodaļām paredzēto ERAF finansējumu sanāk 134 769.2 EUR, bet VB finansējums- 23 782,8 EUR. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus finansējuma sadalījumā pa projektiem, ņemot vērā, ka ES fondu finansējuma daļa nevar pārsniegt 85% no kopējām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par šo punktu, t.i. lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normām, lai nodrošinātu skaidrus komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus visiem pretendentiem elektroenerģijas ražošanas avotu iekārtu iegādei un uzstādīšanai (lūdzam skatīt detalizētu skaidrojumu pie iepriekš izteiktā iebilduma).
Attiecīgi, lūdzam MKN papildināt ar nosacījumiem atbalstam pretendentiem elektroenerģijas ražošanas avotu iekārtu iegādei un uzstādīšanai:
1) uz subjektiem, kas neveic saimniecisko darbību (par saražotās elektroenerģijas AER iekārtā izmantošanu “pašpatēriņam” (vismaz 80% no kopējās saražotās elektroenerģijas);
2) ja atbalstu saražotās enerģijas pašpatēriņam paredzēts sniegt valsts vai pašvaldības apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem, tad atbalstam saražotās enerģijas pašpatēriņam jāietilpst atlīdzības (kompensācijas) apmērā;
3) uz subjektiem, kam atbalsta programmas ietvaros jau piešķir atbalstu, kas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts (MKN Nr.13 VII un VIII nodaļa), nepieciešams papildināt noteikumu projektu ar komercdarbības atbalsta prasībām (piemēram, de minimis atbalsts);
4) tiem subjektiem, kas saražoto elektroenerģijas pārpalikumu pārdod vairāk kā 20% no saražotās enerģijas AER iekārtā gadā, un attiecībā uz elektroenerģijas ražošanu un pārpalikuma realizēšanu ir kvalificējami kā saimnieciskās darbības veicēji komercdarbības atbalsta izpratnē, ja plānots tiem sniegt atbalstu, nepieciešams papildināt noteikumu projektu ar komercdarbības atbalsta prasībām (piemēram, de minimis atbalsts).
Vienlaikus, ja MKN tiek papildināti ar šiem nosacījumiem, lūdzam pārskatīt visus MKN punktus, tos precizējot atbilstoši jaunajām normām.
Papildus lūdzam ar skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot šo punktu, jo tas ir pretrunā ar MKN 47.1 punktu. Vienlaikus nav skaidrs, kādēļ tiek piedāvāts piemērot Komisijas regulu Nr. 651/2014. Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulu Nr. 651/2014 nebūs iespējams piemērot, jo neizpildās atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījums.
 
Piedāvātā redakcija
-