Atzinums

Projekta ID
21-TA-1169
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
30.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta mērķim ir jābūt piesārņojuma novēršanai vispār, kur A, B un C kategorijas atļaujas ir tikai viens no instrumentiem, tāpēc piesārņojum problēmas jāskata plašāk, definīcijā ietverot plašu piesārņojuma spektru, nevis tikai to, ko paredzēts regulēt ar A, B un C kategorijas atļaujām. 
Piedāvātā redakcija
emisija – tieša vai netieša vielu, vibrācijas, siltuma, jonizējošā un nejonizējošā starojuma, smaku vai trokšņa izplūde no punktveida vai difūza avota gaisā, ūdenī vai zemē
2.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta mērķim ir jābūt piesārņojuma novēršanai vispār, kur A, B un C kategorijas atļaujas ir tikai viens no instrumentiem, tāpēc piesārņojum problēmas jāskata plašāk, definīcijā ietverot plašu piesārņojuma spektru, nevis tikai to, ko paredzēts regulēt ar A, B un C kategorijas atļaujām. 
Piedāvātā redakcija
Likums attiecas uz piesārņojošām darbībām un nosaka... 
3.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam paredzēt iespēju, ka kādas no projektā noteiktajām prasībām īsteno arī citas kompetentās iestādes
Piedāvātā redakcija
Likumā noteikto prasību kontroli īsteno Dienests vai citas kompetentās iestādes, ja tās noteiktas normatīvajos aktos.
4.
Likumprojekts
Iebildums
Jebkura aktivitāte, kas rada dabisko vidi raksturojošo rādītāju izmaiņas, ir piesārņojošā darbība, t.sk. mobilo sakaru antenu darbināšana, kas rada EML. Bet mobilo sakaru antenu uzstādīšanai un ekspluatācijai nav nepieciešama A,  B vai C atļaujas saņemšana, bet jāveic citas darbības atbilstoši attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. 

Likuma mērķim ir jābūt piesārņojuma novēršanai vispār, nevis tikai par A, B un C kategorijas atļaujām, kas ir tikai viens no iespējamiem instrumentiem piesārņojuma novēršanai.   
Piedāvātā redakcija
saņemt atļauju A vai B kategorijas piesārņojošas darbības veikšanai vai reģistrēties C kategorijas piesārņojošas darbības veikšanai, ja normatīvajos aktos nav noteikta cita kārtība piesārņojošās darbības uzsākšanai;
5.
Likumprojekts
Iebildums
Jebkura aktivitāte, kas rada dabisko vidi raksturojošo rādītāju izmaiņas, ir piesārņojošā darbība, t.sk. mobilo sakaru antenu darbināšana, kas rada EML. Taču mobilo sakaru operatori neziņo mērījumu rezultātus par EML Valsts vides dienestam vai LVĢMC, bet atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 16. oktobra  noteikumiem Nr. 637 “Elektromagnētiskā lauka iedarbības uz iedzīvotājiem novērtēšanas un ierobežošanas noteikumi” publicē tos savā tīmekļvietnē vai sniedz pēc kompetentās iestādes pieprasījuma, un savas darbības laikā starojuma monitoringu neveic.

Likuma mēŗkim ir jābūt piesārņojuma novēršanai vispār, nevis tikai par A, B un C kategorijas atļaujām, kas ur tikai viens no instrumentiem piesārņojuma novēršanai. 
Piedāvātā redakcija
veikt savas piesārņojošās darbības monitoringu un sniegt informāciju Dienestam un valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – Centrs), ja normatīvajos aktos nav noteikta cita kārtība savas piesārņojošās darbības uzraudzībai un informācijas sniegšanai
6.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam minēt, ka operatoram jāievēro arī citu fizikālo faktoru novēršanai noteiktie normatīvi
Piedāvātā redakcija
Operators, veicot piesārņojošo darbību, ievēro vides kvalitātes normatīvus, kas noteikti ūdens, gaisa un augsnes aizsardzībai, kā arī smaku, trokšņu un citu fizikālo faktoru ierobežošanai
7.
Likumprojekts
Iebildums
Likuma mērķim ir jābūt novērst un  ierobežot  operatora radīto piesārņojumu, tai skaitā novērst vai samazināt piesārņojuma nodarīto kaitējumu videi, cilvēka veselībai vai īpašumam, kā arī novērst kaitējuma radītās sekas. Tā kā jebkurš no vides veselības aspektiem (EML, troksnis, vibrācijas, siltums, ķīmiskais piesārņojums utt.) skar cilvēka veselības un labsajūtas aspektus, Veselības ministrijai nav saprotama viena no vides piesārņojuma veidiem neiekļaušana piesārņojuma jomu regulējošajos normatīvajos aktos, paredzot, ka sabiedrībai tik nozīmīgi noteikumi nekavējoties zaudēs spēku, un neparedzot risinājumu deleģējuma iekļaušanai citos normatīvos aktos (savukārt trokšņa regulējums, kas arī līdz šim bija iekļauts likumā Par piesārņojumu, turpmāk tiek iekļauts Vides aizsardzības likumā).
 
Piedāvātā redakcija
-