Projekta ID
24-TA-2759Atzinuma sniedzējs
Veselības aprūpes darba devēju asociācija
Atzinums iesniegts
16.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
19) Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki;
Iebildums
VADDA ieskatā, nebūtu pareizi izcelt vienas veselības nozares iestādes darbiniekus, tas radīs nevajadzīgu spriedzi nozarē un radīs nevienlīdzīgus apstākļus
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Ikvienam ir tiesības saņemt neatliekamo medicīnisko palīdzību. Ministru kabinets nosaka neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanas kārtību.
Iebildums
Atbilstoši 12.12.2024. VM papildus sniegtajai informācijai LDDK sanāksmē, tiesības saņemt neatliekamo medicīnas palīdzību, sadalījums starp cilvēkiem ir identisks kā pārējiem pakalpojumiem, līdz ar to tas no likumprojekta ir izslēdzams. Citādi to var tulkot, ka pakalpojums pienākas pilnīgi visiem, neatkarīgi no deklarētās adreses u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
25. Fonda padome
Iebildums
VADDA iebilst, ka padomes sastāvā ir politiķi. Politiķi veido veselības nozares politiku, piešķir finansējumu un uzrauga politikas ieviešanu. Ņemot vēra likumprojektā piedāvāto pārvaldības struktūru, uzdevumus, VADDA ieskatā, padomes sastāvā jāiekļauj valsts sekretāri no VM un LM. Izslēdzami pārstāvji no FM un Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas, Latvijas ārstu biedrības, jo tās pārstāvim varētu būt interešu konflikts. Papildus aicinām iekļaut pārstāvi no Veselības ekonomikas centra/asociācijas, kas palīdzētu pieņemt izsvērtākus lēmumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
1) valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, t.sk. no valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu sadales veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanai, saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu;
Priekšlikums
VADDA uzskata, ka finansējums no valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu sadales veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanai ir jāizvērtē, vai apstākļos, kad likumprojektā tiek piedāvāts atteikties no “divu grozu” veselības aprūpē uz vienu, iepriekš pieņemtais “veselības nodoklis”, tā ieviešanas mērķis, nav zaudējis pamatojumu un ir negodīgs pret daļu no Latvijas iedzīvotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
(2) Veselības aprūpes vispārējās valdības sektora [Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 21. maija regulas (ES) Nr. 549/2013 par Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmu Eiropas Savienībā (Dokuments attiecas uz EEZ) A pielikuma 2.113. punkta izpratnē] finansējums veido vismaz četrus procentus no iekšzemes kopprodukta. Finansējums nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā, izņemot to finansējumu, kas piešķirts uz noteiktu laiku specifiskam mērķim.
Priekšlikums
VADDA aicina četrus procentus nomainīt pret sešiem, jo tas jau ir noteikts MK apstiprinātajās Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam
Piedāvātā redakcija
(2) Veselības aprūpes vispārējās valdības sektora [Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 21. maija regulas (ES) Nr. 549/2013 par Eiropas nacionālo un reģionālo kontu sistēmu Eiropas Savienībā (Dokuments attiecas uz EEZ) A pielikuma 2.113. punkta izpratnē] finansējums veido vismaz sešus procentus no iekšzemes kopprodukta. Finansējums nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā, izņemot to finansējumu, kas piešķirts uz noteiktu laiku specifiskam mērķim.
6.
Likumprojekts
3) izstrādāt veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas modeļus;
Priekšlikums
VADDA aicina papildināt šo punktu
Piedāvātā redakcija
3) izstrādāt veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas modeļus, noteikt pakalpojumu apmaksas cenas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam un faktiskajām izmaksām, uzturēt monitoringu.
7.
Likumprojekts
Fonda padome:
Priekšlikums
Papildināt ar jaunu apakšpunktu
Piedāvātā redakcija
10) apstiprina finansējuma sadalījumu starp apakšprogrammām un pakalpojumu apmaksas cenas