Atzinums

Projekta ID
23-TA-740
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projektā norādītās atbalstāmās darbības pilnībā atbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma) 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros noteiktajam. Anotācijā minēts, ka
plānotā finansējuma ietvaros ir iespējams izveidot tikai vienu centru Latvijā, tomēr nākotnē, izvērtējot šī centra darbības rezultātus un, ja tiks rasts finansējums, tiks vērtēta līdzīgu centru izveide arī citviet Latvijā (iekļaujot analīzi par Latvijas teritorijām, kurās šāda veida centri visvairāk nepieciešami)”. Līdz ar to, aicinām izvērst skaidrojumu anotācijā: ņemot vērā, ka Programmas ietvaros plānota vairāku centru izveide lielākajās Latvijas pilsētās, aicinām izvērst aprakstu anotācijā, skaidrojot precīzāk iemeslus, kas ietekmējuši lēmumu par viena centra izveidi, ņemot vērā, ka finansējums pasākumam kopš Programmas apstiprināšanas nav mainīts.
Programmā minētās atbalstāmās darbības ir: 
Darba tirgus (turpmāk -DT) institūcijas, kura sekmē bezdarbnieki (turpmāk - BD) un darba meklētāji (turpmāk - DM) nodarbinātību, veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu kvalitātes palielināšana: darba meklēšanas atbalsta instrumentu izstrāde un pilnveide t.sk. rokasgrāmatas izstrāde, darba meklēšanas atbalsta sistēmas elementu pilnveide un savietošana ar digitālā rīka izstrādi, radot jaunas un pilnveidojot esošās metodikas, sniegto pakalpojumu un procesu digitalizēšana, BD un reģistrēto vakanču IS izmaiņu veikšana, DT apsteidzošo pārkārtojumu sistēmas attīstība, t.sk. īstermiņa prognožu sistēmas pilnveide, darba meklēšanas atbalsta centru izveide lielākajās Latvijas pilsētās, veidojot atvērta tipa centrus DM  un DD, karjeras konsultācijas pakalpojumu un sadarbības ar DD pilnveide un institūciju sadarbības tīkla kartēšana. Plānoti kapacitātes celšanas pasākumi, t.sk. tālmācības sistēmas darbinieku digitālo prasmju pilnveide, supervīzijas, darbinieku mobilitātes/savstarpējās apmaiņas sekmēšana, darbinieku ar specifiskām zināšanām/pieredzi piesaiste, kā arī atbalsts darbiniekiem, kuri palīdz specifiskām DT dalībnieku mērķa grupām, kas saskaras ar īpašiem DT pieprasījuma un piedāvājuma salāgošanas izaicinājumiem, lietojot jaunas darba pieejas. Plānoti publicitātes/informatīvie pasākumi, t.sk., ikgadējie vakanču gadatirgi, CV un vakanču portāla zīmola izstrāde un popularizēšana, trešo valstu darbinieku darba migrācijas monitorings, sadarbības stiprināšana starp darba migrācijas jomas institūcijām, uzņēmumu – darbiekārtošanas pakalpojumu sniedzēju licencēšanas un uzraudzības sistēmas veiktspējas stiprināšana, DT analīzes/uzraudzības, aktīvā darba tirgus politikas pasākumu monitoringa un ietekmes novērtējumi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav noteiktas prasības attiecībā uz sadarbības partneriem, taču tiek regulēts jautājums par Nodarbinātības valsts aģentūras kā finansējuma saņēmēja sadarbības partneriem, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu un anotāciju, lai ir nepārprotami nodalīta un saprotama aģentūras sadarbības partneru, pakalpojumu sniedzēju un ārpakalpojumu sniedzēju iesaiste. Ja iespējams, rosinām piemērot citu apzīmējumu finansējuma saņēmēja sadarbības partneriem, lai nerastos interpretācijas iespējas ar terminiem, kas izriet no Eiropas Savienības fondus regulējušiem normatīviem aktiem, piemēram, Ministru kabineta noteikumiem "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetam).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 24.2.apakšpunkts paredz no 80.00.00 programmas piešķirt līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu programmas projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Līdz ar to nepieciešams papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļu, norādot pamatojumu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, kā arī norādot nepieciešamā valsts budžeta priekšfinansējuma izdevumu pozīcijas atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz atsauci anotācijā uz izvērtējumu “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā”, vēršam uzmanību, ka tas satur izvērtētāju kā ekspertu viedokli, bet nav pietiekams pamatojums vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai, tāpēc lūdzam LM kā atbildīgo iestādi izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas pasākumā, un nepiemērošanas gadījumā to argumentēti pamatot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīts, ka 4.3.3.6. pasākuma ilgtspēja tiks nodrošināta, izmantojot valsts budžeta finansējumu atbilstoši MK 2023. gada 17. janvāra noteikumiem Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” (turpmāk – MKN Nr.15). Viena no atbalstāmajām darbībām ir bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas BURVIS uzturēšana, kuras ietvaros iekļauti arī izdevumi atlīdzībām 50 270 euro apmērā, lai nodrošinātu papildu atbalstu lietotājiem, veidojot vienu sistēmanalītiķa amata vietu. Vēršam uzmanību, ka papildu amata vietas veidošana neatbilst MKN Nr.15 9.4.apakšpunktā noteiktajam, kā arī saskaņā ar Valsts kancelejas 30.03.2023. protokola Nr.12 4§ noteikto tiesību aktu projekti, kuru turpmākai ieviešanai būs nepieciešama papildu pastāvīgu amata vietu izveide, obligāti saskaņojami ar Valsts kanceleju. Līdz ar to ir precizējama 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīts, ka 4.3.3.6.pasākuma ilgtspēja tiks nodrošināta, izmantojot valsts budžeta finansējumu atbilstoši MK 2023.gada 17.janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam”  (turpmāk – MKN Nr.15) 9.4.apakšpunktā noteiktajam. Norādām, ka atbilstoši MKN Nr.15 9.4.apakšpunktam Labklājības ministrija (turpmāk  - LM) Finanšu ministrijā tikai iesniegs informāciju LM pamatbudžeta bāzes projekta sagatavošanai n+1, n+2 un n+3 gadam, kuru vienlaikus nepieciešams pamatot ar detalizētiem aprēķiniem. Savukārt par finansējuma piešķiršanu Ministru kabinets lems, valsts pamatbudžeta bāzes projekta apstiprināšanas procesā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka datiem par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projektu uzturēšanas izdevumiem jāpievieno Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu. Līdz ar to attiecīgi precizējama anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Noteikumu projekta 27.punkts nosaka, ka pasākuma ietvaros projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim, kā arī anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir norādīts, ka projekta laiks, kad plānots veikt ieguldījumus bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmā BURVIS ir līdz 2029.gadam, savukārt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā projektam plānots finansējums līdz 2028.gadam, līdz ar to lūdzam salāgot norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, ka par projektam nepieciešamo finansējumu 2024.gadam un turpmākajiem gadiem LM sniegs priekšlikumu attiecīgā likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā precizēt 2024., 2025. un 2026.gadam norādīto Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) finansējuma apmēru atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 1.punktā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam.

*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā un anotācijā, kā arī Ministru kabineta protokollēmuma projektā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - 4.3.3.SAM) nosaukumu, t.i. 
4.3.3.SAM “Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku” atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk — regula Nr. 2021/1057) 4.panta a) apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
“Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku”
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.punktu un izteikt to piedāvātajā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
"pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;"
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā noteikto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķī noteiktajam, skaidri un nepārprotami aprakstot mērķa grupu, lai potenciālie dalībnieki varētu identificēt savu atbildību (kvalificēšanos) mērķa grupai. Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju noteikt nacionālo rādītāju un uzskaitīt informāciju par dalībniekiem, ņemot vērā, ka noteikumu projektā paredzēto NVA nodarbināto personu profesionālo spēju pilnveidi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst vārdu “uzraudzības” un noteikumu projekta 4.2.2.apakšpunktā dzēst vārdu "iznākuma" saskaņā ar Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā 5.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam pirms rādītāja EECO18 nosaukuma dzēst vārdu "programmas". Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam pirms rādītāja EECO18 nosaukuma dzēst vārdu "programmas". Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 6.punktā ietverto regulējumu ietvert noteikumu projekta anotācijā, jo punktam nav juridiskā sloga.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 6.3. apakšpunktā pēc skaitļa "14.6" aizstāt vārdu "apakšdarbības" ar vārdiem "apakšpunktā minētās darbības".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu izsekojamību, rosinām pārcelt noteikumu projekta 11. punktu uz noteikumu projekta III nodaļu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta II sadaļu ar citām prasībām, kā piemēram, 1) projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.;
2) finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, vai vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem; 3) u.c.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu projekta 2. punktā atrunāto saīsinājumu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 12. punktu, aizstājot vārdus "Nodarbinātības valsts aģentūra" ar vārdu "aģentūra".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 14.7., 21.3. un 26.6.apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp saskaņā ar attiecīgajiem dokumentiem, norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.

 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju anotācijā norādīt termiņu līdz kuram plānots izstrādāt metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 16.2.2.apakšpunktā atsauces uz metodikām. Vēršam uzmanību, ka attiecīgo metodiku nosaukumi ir:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai;
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu noteikumu projekta 16.2.3.apakšpunktā minētajām ārvalstu komandējumu izmaksām, kas paredzētas NVA nodarbināto personu profesionālo spēju un metodiskās vadības pilnveidei, tai skaitā jaunu NVA nodarbināto piesaistei, īstenojot praksi aģentūrā. Lūdzam skaidrot uz kādām valstīm plānots doties, kā arī anotācijā skaidrot, vai attiecīgā izmaksu pozīcija ir tieši saistīta ar projekta mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka veselības pārbaužu izmaksas neietilpst personāla atlīdzības izmaksās. Papildus rosinām apakšpunkta sākumā iekļaut vārdu "līdz".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai minētie praktikanti ir plānoti kā mērķa grupa vai projekta īstenošanas personāls, kā arī, ja tas nav projekta īstenošanas personāls, lūdzam anotācijā norādīt, kā tiks nodrošināta funkciju nepārklāšanās ar projekta vadības un īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu, lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par IKT vai informācijas sistēmām, jo ir nepieciešams norādīt, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, ka lai nodrošinātu, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, tiks izstrādāta kārtībā, kā pārliecinās par minēto risku neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.6.apakšpunktu, aizstājot vārdus un skaitļus "un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu kādi personas dati tiks apstrādāti, ņemot vērā noteikumu projekta 26.9. apakšpunktā minēto. Papildus lūdzam papildināt noteikumu projektu, kā finansējuma saņēmējs plāno pārliecināties par mērķa grupas atbilstību dalībai projektā, ievērojot Ministru kabineta 2022.gada 13. decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 64 6. §) 3. punktā minēto, vienlaikus attiecīgo skaidrojumus lūdzam ietvert arī anotācijas 8.13.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 8. punkta 3.rindkopas 2. un 3.teikums viens otru dublē, lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt un nepieciešamības gadījumā veikt attiecīgās korekcijas anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" un turpmākajā tekstā noradīto atsauču elektroniskajām saitēm, jo minētās saites nedarbojas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt un nepieciešamības gadījumā koriģēt anotācijas 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" "Pašreizējā situācija" 9. rindkopā norādītā kapacitātes projekta periodu un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
"... Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) 2007.–2013.gada plānošanas perioda darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība"  1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi", 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.4.aktivitātes "Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām" projekta ..."
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izmantot pilnos metodiku nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīto informāciju par 3.1.2.5.i. investīcijas un 4.3.3.6. pasākuma saistošajām darbībām, lūdzam izvērtēt vai MK noteikumu projekta 6. punktu nav nepieciešams papildināt arī ar atsauci uz 3.1.2.5.i. investīcijām. 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam paskaidrot ar izvērstāku informāciju vai anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 7. punktā norādītais 4.3.3.6. pasākuma īstenošanai nepieciešamais personāls ir izveidotas jaunas amata vietas.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” precizēt likuma nosaukumu no “Par valsts budžetu 2023. gadam” uz “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam 3.sadaļas 6.punktā aizstāt vārdus “Projektam finansējums tiek plānots” ar vārdiem “Projektam finansējums tiks plānots”.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas sadaļā "3.Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" "Cita informācija" norādīto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MK noteikumu projektu par 4.3.3.6. pasākuma ilgtspēju. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Aicinām norādīt anotācijas 6.1. apakšsadaļā konkrētas nevalstiskās organizācijas, kuras bijušas iesaistītas noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-