Projekta ID
24-TA-644Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
25.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
LDDK ir iepazinies ar noteikumu grozījumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 634 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā 24-TA-644" (turpmāk - noteikumu projekts) un atbalsto to tālāku virzību, vienlaikus izsakot šādus priekšlikumus:
Noteikumu projekta redakcijā, attiecībā uz tā saucamo "tarifa pieturu", ir definējums “iekļautajā/ās” pieturās, tādēļ, lai nerastos dažādas interpretācijas par vārdu “norādītajā” vai “iekļautajā”, kas ir attiecināms uz pieturu, kura ir autobusu kustības sarakstā norādīta vai iekļauta, piedāvājam precizēt redakciju.
Noteikumu projekta redakcijā, attiecībā uz tā saucamo "tarifa pieturu", ir definējums “iekļautajā/ās” pieturās, tādēļ, lai nerastos dažādas interpretācijas par vārdu “norādītajā” vai “iekļautajā”, kas ir attiecināms uz pieturu, kura ir autobusu kustības sarakstā norādīta vai iekļauta, piedāvājam precizēt redakciju.
Piedāvātā redakcija
"9. Reģionālās nozīmes autobusu maršrutā pārvadātājs nodrošina pasažieru iekāpšanu autobusā un izkāpšanu no tā autoostā, autobusu kustības sarakstā iekļautā pieturā vai pieprasījuma pieturā, kas ir iekļauta maršruta aprakstā."
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai izslēgtu šaubas par vārda “pieprasījis” iespējamajām variācijām, pasažieriem ir jādod precīzs skaidrojums tam, kādā veidā pasažieris pieprasa autobusa apstāšanos pieprasījuma pieturā, lai pasažierim nodrošinātu drošu uzņemšanu autobusā.
Skaidrojam, ka gan pasažieriem, gan pārvadātājiem ir jābūt skaidriem nosacījumiem, kā jārīkojas pasažieriem, lai pasažieri tiktu uzņemti autobusā un izlaisti no autobusa pieprasījuma pieturās, kā arī, lai tas notiktu droši. LDDK ieskatā šī brīža piedāvātā 9.3 punkta redakcija, kā arī anotācijā dotais skaidrojums nav izsmeļošs. Piedāvātā redakcija nodrošinās precīzāku un vienotu izpratni par pieprasījuma pieturu apkalpošanu gan pārvadātājiem, gan pasažieriem.
Skaidrojam, ka gan pasažieriem, gan pārvadātājiem ir jābūt skaidriem nosacījumiem, kā jārīkojas pasažieriem, lai pasažieri tiktu uzņemti autobusā un izlaisti no autobusa pieprasījuma pieturās, kā arī, lai tas notiktu droši. LDDK ieskatā šī brīža piedāvātā 9.3 punkta redakcija, kā arī anotācijā dotais skaidrojums nav izsmeļošs. Piedāvātā redakcija nodrošinās precīzāku un vienotu izpratni par pieprasījuma pieturu apkalpošanu gan pārvadātājiem, gan pasažieriem.
Piedāvātā redakcija
Papildināt 9.1 punktu šādā redakcijā:
"9.1 Pasūtītājs pieturvietu var noteikt kā pieprasījuma pieturu, un autobuss tajā apstājas tikai tajos gadījumos, kad pasažieris noteikumu 9.3 1. apakšpunkta kārtībā ir pieprasījis autobusa apstāšanos."
9.3 punktu izteikt šādā redakcijā:
"9.3 Pasažieru apkalpošana pieprasījuma pieturās:
9.3 1. Lai pieprasījuma pieturā varētu uzņemt pasažieri, pasažierim, tuvojoties autobusam, jāpaceļ roka.
9.3 2. Tumšajā diennakts laikā un arī uz nepietiekami apgaismota ceļa pasažierim ir jābūt pamanāmam, piemēram, ar atstarotāju vai lukturīti, vai gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
9.3 3. Pasažiera izlaišanai no autobusa, pasažierim, iekāpjot autobusā, autobusa apkalpe jāinformē par pieprasījuma pieturu, kurā pasažieris plāno izkāpt no autobusa un tuvojoties pieprasījuma pieturai, ne vēlāk, kā iepriekšējā autobusu kustības sarakstā iekļautajā pieturā jāpieprasa autobusa apkalpei izkāpšana pieprasījuma pieturā."
"9.1 Pasūtītājs pieturvietu var noteikt kā pieprasījuma pieturu, un autobuss tajā apstājas tikai tajos gadījumos, kad pasažieris noteikumu 9.3 1. apakšpunkta kārtībā ir pieprasījis autobusa apstāšanos."
9.3 punktu izteikt šādā redakcijā:
"9.3 Pasažieru apkalpošana pieprasījuma pieturās:
9.3 1. Lai pieprasījuma pieturā varētu uzņemt pasažieri, pasažierim, tuvojoties autobusam, jāpaceļ roka.
9.3 2. Tumšajā diennakts laikā un arī uz nepietiekami apgaismota ceļa pasažierim ir jābūt pamanāmam, piemēram, ar atstarotāju vai lukturīti, vai gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
9.3 3. Pasažiera izlaišanai no autobusa, pasažierim, iekāpjot autobusā, autobusa apkalpe jāinformē par pieprasījuma pieturu, kurā pasažieris plāno izkāpt no autobusa un tuvojoties pieprasījuma pieturai, ne vēlāk, kā iepriekšējā autobusu kustības sarakstā iekļautajā pieturā jāpieprasa autobusa apkalpei izkāpšana pieprasījuma pieturā."
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai pasažieriem radītu izpratni par to, kādēļ autobusa apkalpes/ autobusa vadītāja izsniegtā biļetē pieturu nosaukumi neatbilst pieturu nosaukumiem, kurus ir noteicis pasažieris (Noteikumu Nr. 599 29. punktā noteikts, ka saņemot biļeti, pasažieris pārliecinās, ka tā izsniegta atbilstoši viņa pasūtījumam.) kā arī, lai izslēgtu jebkādas šaubas par atbilstoša braukšanas maksas tarifa piemērošanu, LDDK ieskatā, pasažieriem ir jābūt skaidri saprotamiem noteikumiem kā pieprasījuma pieturā/ līdz pieprasījuma pieturai tiek noteikts braukšanas maksas tarifs.
Piedāvātā redakcija
Priekšlikums izteikt 9.4 punktu šādā redakcijā:
"9.4 Braukšanas maksas tarifs pieprasījuma pieturā tiek piemērots no iepriekšējās autobusu kustības sarakstā iekļautās pieturas līdz nākošajai pieturai, kas iekļauta autobusu kustības sarakstā pēc pieprasījuma pieturas, kurā pasažieris plāno izkāpt no autobusa."
"9.4 Braukšanas maksas tarifs pieprasījuma pieturā tiek piemērots no iepriekšējās autobusu kustības sarakstā iekļautās pieturas līdz nākošajai pieturai, kas iekļauta autobusu kustības sarakstā pēc pieprasījuma pieturas, kurā pasažieris plāno izkāpt no autobusa."
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Attiecībā uz pieprasījuma pieturā izvietojamo informācijas apjomu, LDDK ieskatā tas nav pietiekošs, kā arī var radīt papildu pasūtītāja un pārvadātāju administratīvā resursa noslodzi, jo daļa pasažieru neizmanto viedtālruņus, kas novedīs pie situācijas, ka pasažieris, nonākot pieprasījuma pieturā, nevarēs atvērt kvadrātkodu (QR kodu). Lai pēc iespējas atvieglotu informācijas saņemšanas procesu, kā arī vienlaikus atslogotu pasūtītāja un nesaistīto pārvadātāju, LDDK ieskatā, pieprasījuma pieturā kustību saraksta plāksnē, cita starpā, būtu iekļaujama informācija arī par pieprasījuma pieturu apkalpojošajiem maršrutiem.
Piedāvātā redakcija
Priekšlikums 10.26. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
"10.26. pieprasījuma pieturā izvieto 10.21. un 10.22. apakšpunktā noteikto informāciju, informāciju par pieprasījuma pieturu apkalpojošajiem maršrutiem, pārvadātāju, kas nodrošina konkrētā maršruta apkalpošanu un informāciju ar kvadrātkodu (QR kodu), kas satur informāciju par autobusu kustības sarakstā iekļauto iepriekšējo pieturu;"
"10.26. pieprasījuma pieturā izvieto 10.21. un 10.22. apakšpunktā noteikto informāciju, informāciju par pieprasījuma pieturu apkalpojošajiem maršrutiem, pārvadātāju, kas nodrošina konkrētā maršruta apkalpošanu un informāciju ar kvadrātkodu (QR kodu), kas satur informāciju par autobusu kustības sarakstā iekļauto iepriekšējo pieturu;"