Atzinums

Projekta ID
22-TA-391
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz ziņojuma 74.1.punktu lūgums noteikt arī iepirkuma plāna iesniegšanas pienākumu KPVIS.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecība uz 66.punktu lūdzam ņemt vērā, ka AF ievaros netiek lietots jēdziens “neattiecināmās izmaksas”, lūdzam lietot “izmaksas, kas netiek segtas no AF līdzekļiem”.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz 49.punktā ietverto atsauci vēršam uzmanību, ka ziņojumā nav 26.8.apakšpunkta, līdz ar to šo nosacījumu nav iespējams izvērtēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz 44.punktu lūdzam ņemt vērā, ka ziņojuma projektā nav 26.3.1.apkšpunkta, lūdzam precizēt atsauci.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz 37.punktu nav saprotams pamatojums avansa noteikšanai 40% apmērā. Vēršam uzmanību, ka AF ietvaros avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no kopējām projekta AF finansējuma, nosakot avansa maksājuma saņemšanas nosacījumus, t.i. sasaistot ar projekta sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem. Avanss ir piešķirams, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to apgūt 6 mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā norādīt informāciju par īpašumtiesībām, kas saistītas ar ieguldījumiem infrastruktūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka informatīvā ziņojuma 22.punktā norādītajā izmaksu sadalījumā pa gadiem, 2026.gadā finansējums kopā summējot veidojas 1 784 764,00 euro (nevis 1 782 264,00 euro). Tāpat 22.punkta tabulā norādītā Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) finansējuma summa neatbilst 15. un 19.1.punktā norādītajai. Lūdzam precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti lūdzam ņemt vērā, ka atbilstoši Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID) 2.3.2.1.i. investīcijas e-apmācības kursa attīstībā jāveic līdz 2024.gada 31.decembrim. Lūdzam sniegt skaidrojumu izziņā, kā šis nosacījums ir ņemts vērā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojumā ietvert arī pienākumu finansējuma saņēmējam pirms finansējuma saņemšanas PVN izmaksu apmērā sniegt apliecinājumu, ka minētās summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 11.punktā norādīt rādītāju nosaukumus precīzi atbilstoši apstiprinātajam Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID).
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai kāds no reformas 2.3.2.r “Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai” rādītajiem nav pēc būtības atbilstošs 2.3.2.1.i. investīcijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam nosaukumā svītrot vārdu “pasākuma”, lietojot apzīmējumu “investīcija”.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti lūdzam iesniegt Finanšu ministrijā informatīvā ziņojuma tulkojumu angļu valodā iesniegšanai saskaņošanai Eiropas Komisijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti lūdzam informatīvā ziņojuma 6. punktā ņemt vērā, ka līdz 2026.gada 31.augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Konceptuāls iebildums  - no apraksta nav iespējams izsekot ieviešanas shēmu un gūt pārliecību, ka ziņojumā minētās darbības tiks īstenotas ANM plānā noteiktajā termiņā un apmērā. Informatīvā ziņojuma ietvaros plānots piesaistīt pašvaldības, taču nav skaidri kritēriji, tiesiskais pamats un kārtība, kādā šis process tiks īstenots. Lūdzam IZM ziņojumā iekļaut skaidru aprakstu par ieviešanas modeli, t.sk. sadarbības kārtību ar pašvaldībām un VARAM (vēlams arī shematiski un ar termiņiem un konkrētiem uzdevumiem, ja attiecas), ņemot vērā iepriekš minētos neskaidros aspektus. Aicinām arī organizēt sarunu ar FM kā koordinējošo iestādi (attālināti), lai tās ietvaros abpusēji saprastos par plānoto ieviešanas shēmu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot  17.punktu, jo pašvaldību aizņemšanās iespējas jau ir noteiktas “Likumā par budžetu un finanšu vadību” un likumā “Par pašvaldību budžetiem”, ievērojot gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktos nosacījumus. Attiecībā uz projektu ietvaros esošo  PVN izmaksu segšanu, jautājums ir jau noteikts Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 17 34.§).  Līdz ar to nav nepieciešams dublēt iepriekš minētajos normatīvajos aktos noteiktās normas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar likumu “Par pašvaldību budžetiem” pašvaldības var ņemt ilgtermiņa aizņēmumus tikai investīcijām. Šādus aizņēmumus nedrīkst izmantot pašvaldību pastāvīgo (kārtējo) izdevumu finansēšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra un Izglītības un zinātnes ministrija slēgs starpresoru vienošanos par sadarbību Atveseļošanas fonda investīciju īstenošanā un uzraudzībā, kurā tiks atrunāta sadarbība Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, jebkurā gadījumā, lūdzam koriģēt informatīvā ziņojuma 89.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Saskaņā ar Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas īstenošanu Nozares ministrijas papildus noteiktie rādītāji tiek definēti kā "nacionālie rādītāji". Lūgums koriģēt informatīvā ziņojuma 12. punktu, "specifiskie monitoringa rādītāji" vietā norādot "nacionālie rādītāji".
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam 2.punktā dzēst lieko tekstu – 3.1.2.2.i. investīcijas.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam nelietot jēdzienu “neattiecināmās izmaksas”, lūdzam pārveidot uz izmaksām, kas netiek attiecinātas no AF.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Norādām, ka protokollēmumā nav nepieciešamības norādīt AF finansējumu, tas nav atsevišķi jāpieprasa, tas jau ir piešķirts, apstiprinot Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu, lūdzam šo informāciju dzēst.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām informatīvā ziņojuma 73.1.apakšpunktā atsauci uz Publisko iepirkumu likumu aizstāt ar atsauci uz publisko iepirkumu jomas normatīvajiem aktiem, tādējādi nodrošinot, ka nepieciešamības gadījumā attiecīgais punkts paredz pietiekami plašu tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam 11.3.apakšpunktā iekļaut sīkāku kopējo rādītāju apakšdalījumu vai skaidrot, kā tiks nodrošināta visu nepieciešamo datu ievade.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums ziņojuma nosaukumā labot uz “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna…”. Tāpat lūgums nosaukumā norādīt arī 2.3.2.r. reformu.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu informatīvā ziņojuma 73.2. apkašpunktā atšifrēt saīsinājumu EK. Iepriekš tekstā lietots pilnais nosaukums. Lūdzu nodrošināt vienotu pieeju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 22. punktā "Izmaksu sadalījums (euro)" lietos saīsinājums ANM. Iepriekš lietots saīsinājums "Atveseļošanas fonds". Lūdzu lietot vienotu pieeju visā tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 2.3.2.1.i.investīcijai nav definēti atskaites punkti, bet gan mērķa rādītāji, ierosinām izvērtēt vārdu "atskaites punkts" lietojumu informatīvā ziņojuma tekstā (2., 66., 71., 87., 88. punkti).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām informatīvā ziņojuma 31. un 52. punktos dzēst vārdus "investīciju pasākuma", atstājot tikai "finansējuma saņēmējs".
Piedāvātā redakcija
31. Projekta “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās” īstenotājs un finansējuma saņēmējs ir IZM padotības iestāde JSPA.
29.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
11.1. apakšpunktā, 12.punktā un 77.punktā ir norādīta savstarpēji pretrunīga informācija, jo 20.punktā ir norādīts, ka abu projektu īstenošana ir plānota no 2022. gada 1. jūnija  līdz 2026. gada 31. maijam. Ņemot vērā minēto, lūdzam savstarpēji salāgot informāciju.
Piedāvātā redakcija