Atzinums

Projekta ID
21-TA-463
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma projekta 45.punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējam īstenojot projektu jāievēro AF plāna 1.pielikumā iekļautajā 3.1.2.4.i investīcijas ietekmes izvērtējumā ietvertie principi. Vienlaikus, lūdzam skaidrot, vai 3.1.2.4.investīcijas “nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā ir kādas prasības, kas pārsniedz nacionālo normatīvo regulējumu. Lūdzam izvērtēt, vai, gadījumā, ja ir šādas prasības, tās būtu iekļaujamas ziņojuma projektā, ņemot vērā, ka par tām ir panākta vienošanās ar EK, apstiprinot AF plānu ar tā pielikumiem, bet tās nav atbalsta saņēmējam saistošas ar nacionālajiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai 3.1.2.4.i investīcijas ietvaros īstenojamais projekts būtu uzskatāms par stratēģiskas nozīmes projektu AF plāna kontekstā, par kuru būtu nodrošināmi pastiprināti komunikācijas pasākumi. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt ziņojuma projekta 35.5.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma projekta 35.2.apakšpunktu ar nosacījumu, kas iekļauts AF plāna 2.pielikumā, ka “visi cilvēkresursu līgumi ir terminēti un pieņemti konkursa kārtībā”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai ziņojuma projekta 33.punktā minētās ēku lietošanas tiesības ir nostiprināts Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā atbilstoši Finanšu ministrijas Vadlīniju informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 40.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma projekta 23.3.apakšpunktu ar nosacījumu, ka pirms konkrēto izmaksu faktiskas veikšanas, nepieciešams apstiprināt metodiku, kā arī lūdzam skaidrot, kas apstiprinās atjaunoto vienas vienības izmaksu metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot (un nepieciešamības gadījumā precizēt ziņojuma projekta 21.punktu), vai ministrija izdos iekšējo normatīvo aktu par uzdevumu Aģentūrai īstenot projektu tikai pēc tam, kad būs sniegts pozitīvs vērtējums projekta pieteikuma ietvaros iesniegtajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma projekta 21.punktā precizēt atsauci uz AF plānu, ņemot vērā, ka MK (28.04.2021.) tika apstiprināts tikai AF plāna projekts, kas tika iesniegts saskaņošanā EK. Par AF plānu uzskatāma tā gala versija, kas saskaņota ar EK un apstiprināta ar Eiropas Padomes Īstenošanas lēmumu (ES) Nr. 2021/0164. AF plāna gala versija atrodama arī vietnē www.esfondi.lv
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma projekta 17.punktā svītrot vārdu “neattiecināmais”, jo PVN segšanai plānotais finansējums ir attiecināms no valsts budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot ziņojuma projekta 16.punktā atsauci uz 14.3.2.apakšpunktu, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējam jāuzkrāj dati par visām atbalstu saņēmušajām personām, kas var būt plašāks loks, nekā tās personas, kas tiek iesaistītas izglītībā vai apmācībās. Vienlaikus, lūdzam noteikt prasību finansējuma saņēmējam šos datus ievadīt KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt ziņojuma projekta 14.3.1. un 14.3.2.apakšpunktā minēto kopējo rādītāju definīciju atbilstoši "Komisijas deleģētās regulas (ES) 2021/2106 (2021. gada 28. septembris), ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu" tulkojumam latviešu valodā (EUR-Lex - 32021R2106 - EN - EUR-Lex (europa.eu)).
Vienlaikus, ņemot vērā, ka atbilstoši EK vadlīnijām par kopējo rādītāju ziņošanu, 14.3.2.apakšpunktā minētais rādītājs būs jāziņo pa vecuma grupām, kā arī jānorāda, kuras no personām ir piedalījušās digitālo prasmju pilnveidē (Participants in digital skills training), lūdzam papildināt noteikumu projekta punktu ar normu par šo dalījumu, lai nodrošinātu finansējuma saņēmējam viennozīmīgu izpratnei par uzkrājamajiem datiem.
Papildus, lūdzam, izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt nosacījumus par unikālo personu ziņošanu atbilstoši EK vadlīnijām par kopējiem radītājiem, ņemot vērā, ka EK vadlīnijas pie šī kopējā rādītāja attiecībā uz unikālo personu ziņošanu ir norādīts, ka gadījumā ir dalībnieks piedalās atsevišķās apmācībās, tad katrā no tām ziņojams kā unikāls (Participation shall be counted per education or training activity, even if it lasts several years. Additionally, a participant to two different education or training activities should be counted twice – once per training or education activity (as defined in the general principles)).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu izvērtēt iespēju ziņojuma 44. punktā papildināt protokollēmumu ar uzdevumu un termiņu kādā jāizstrādā attiecīgie normatīvie akti. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt ziņojuma 35.5 apakšpunktu, norādot, ka informācijas un publicitātes pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda  komunikācijas un dizaina vadlīnijām.

 
Piedāvātā redakcija
35.5. šī ziņojuma 22.3. apakšpunktā minētos informācijas un publicitātes pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām; 
 
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot ziņojuma 31. punktā uz kāda pamata tik piesaistīti eksperti. No ziņojuma izriet, ka pakalpojumu sniedzējus, kas minēti ziņojuma 30.punktā, tiek izvēlēti atbilstoši Publisko iepirkumu likumam. Vai eksperti tiek piesaistīt kā sadarbības partneri?
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu izvērtēt vai ziņojuma 28. punktā finansējuma saņēmēja iekļaušana padomē neradīs interešu konfliktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt ziņojuma 26.3. apakšpunktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs tiek pārbaudīts atbilstoši arī izslēgšanas kritērijiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka Sociālās integrācijas valsts aģentūra ir Valsts budžeta finansēta iestāde, lūdzu izvērtēt vai ziņojuma 23.1. apakšpunktā minētās personāla izmaksas nav pretrunā Eiropas Komisijas attiecināmo izmaksu ierobežojumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt vai svītrot ziņojuma 22.4. apakšpunktu, jo pēc būtības augstāk minētās darbības ir projekta īstenošana
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma 16.punktu, norādot, kādi personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu Eiropas Padomes un Parlamenta 2021.gada 12.februāra regulas Nr.2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22.panta 2.punta d.apakšpunktā noteiktās prasības, kā arī dati tiks apstrādāti minētās regulas 22.panta 3.punktā noteiktam mērķim, ievērojot personas datu apstrādi regulējošos normatīvos aktus
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt informatīvā ziņojuma 38.3.apakšpunktu atbilstoši MK noteikumu Nr. 621. formulējumam. Ierosinām svītrot vārdus “pamatojošai dokumentācijai”, lai pēc būtības netiktu likts uzsvars uz pamatojošās dokumentācijas pārbaudēm, bet atskaites punkta pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka finansējuma saņēmējam jānodrošina visu projektā paredzēto atbalstāmo darbību īstenošana, lūgums precizēt informatīvā ziņojuma 32.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt uzraudzības rādītāja nosaukumu, pamatojoties uz Darbības kārtības latvisko versiju: Ekspertu grupa ir izstrādājusi jaunu metodiku saistībā ar kompetenču centru.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums informatīvā ziņojuma 14.2.apakšpunktā terminoloģiju salāgot ar Darbības kārtības dokumenta latvisko versiju, aizstājot “starpposma rādītājs” ar “uzraudzības rādītājs”.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka informatīvā ziņojuma 14.1.3. apakšpunktā minētā rādītāja nosaukums Darbības kārtības dokumenta latviskajā versijā ir norādīts vienskaitlī: Ir izveidots un apstiprināts jauns sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu standarts, lai veicinātu cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspēju.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam salāgot rādītāja nosaukumu informatīvā ziņojuma 14.1.2.apakšpunktā ar Darbības kārtības dokumenta latvisko versiju. Rādītāja nosaukums Darbības kārtībā: Ēku infrastruktūras pielāgošana, tostarp vides piekļūstamības un energoefektivitātes veicināšana, kā arī tehniskā un materiālā aprīkojuma uzlabošana.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums salāgot terminoloģiju informatīvā ziņojuma 14.1.1. apakšpunktā ar Darbības kārtības dokumenta latvisko versiju, ņemot vērā to, ka Darbības kārtības dokumentā, termins “arodrehabilitācija” rādītāja nosaukumā apzīmēts, kā “profesionālā rehabilitācija” (Rādītāja nosaukums Darbības kārtībā: Pieņemts profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma apraksts).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta pielikumā ailē “Projekta īstenošanas izmaksas kopējās izmaksas, euro” norādīto kopējo finansējumu, jo, matemātiski saskaitot attiecināmo finansējumu un valstī noteikto PVN, tas veidojas 6 737 428 euro nevis 6 737 429 euro.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta pielikumu ar detalizētu aprēķinu/skaidrojumu finansējumam, ko veido veselības apdrošināšanas polises izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta pielikumu ar detalizētu aprēķinu/skaidrojumu par projekta īstenošanas personāla kopējās izmaksās ietvertajām sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, jo pēc sniegtās metodikas nav saprotams iemaksu apmērs un līdz ar to arī kopējais personāla finansējuma aprēķins.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 44.punktu, norādot indikatīvā finansējuma apmēru, kas būs nepieciešams ilgtspējas nodrošināšanai pēc investīcijas projekta noslēgšanās, un kāda veida izdevumiem tas nepieciešams. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam”  10.4.apakšpunkts attiecas uz  izdevumiem pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, ja projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā un par to ir veikts galīgā norēķina maksājums, un tas turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem. Savukārt, ja izdevumi, kas minēti informatīvā ziņojuma projekta 44.punktā, nav attiecināmi uz projekta uzturēšanas izdevumiem, tad jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju iesniegtajiem pieteikumiem prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, Labklājības ministrijai iesniedzot attiecīgu pieteikumu prioritārajam pasākumam, turklāt 44.punktā paredzētie grozījumi normatīvajos aktos virzāmi izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc finansējuma piešķiršanas attiecīgo pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 23.5.apakšpunktu, norādot, ka investīcijas projekta ietvaros nav attiecināmas pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ņemot vērā informatīvā ziņojuma projekta 17.punktā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma projekta 22.3.apakšpunkts nosaka, ka investīcijas projekta īstenošanai kā viena no atbalstāmajām darbībām ir informācijas un publicitātes pasākumu īstenošana, savukārt informatīvā ziņojuma 23.punktā netiek norādīts, ka investīcijas projektā plānotas izmaksas minētā pasākuma īstenošanai, vienlaikus arī informatīvā ziņojuma pielikumā minētajai darbībai nav plānots finansējums. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu un tā pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 22.2.1. un 22.2.2. apakšpunktos, pēc publiski pieejamās informācijas https://www.siva.gov.lv/lv/maksas-rehabilitacija, tiek sniegti maksas pakalpojumi, t.sk. SIVA ir reģistrēta kā arstniecības iestāde (Ārstniecības iestāžu reģistrs Nr.130014001), Ziņojumā nav atrunāts kā šie fakti ietekmē valsts atbalsta jautājumus. Lūdzu izvērtēt nepieciešamību papildināt ziņojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā sniegta informācija, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots, un sniegts atbilstošs skaidrojums. Vienlaikus no ziņojumā minētā secināms, ka atbalsts tiks piešķirts t.sk. atbilstošas elektroautomašīnas iegādei un infrastruktūras atjaunošanai, t.sk. nolūkā palielināt ēku energoefektivitāti, veicot fasādes, sienu, jumta, stāvu siltināšanas darbus.
Ņemot vērā, ka Sociālās integrācijas valsts aģentūra sniedz arī maksas pakalpojumus, un atbalsts šādām aktivitātēm būtu jāvērtē komercdarbības atbalsta kontekstā, nepieciešamības, gadījumā piemērojot komercdarbības atbalsta regulējumu, lūdzam iekļaut ziņojumā skaidrojumu. Proti, vai Aģentūra izveidoto infrastruktūru un aprīkojumu neizmatos savas saimnieciskās darbības veikšanai, kā arī vai tiks skaidri nodalītas darbības un ar tām saistītām naudas plūsmas no savām saimnieciskajām darbībām, lai varētu pārliecināties, ka komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi tiek ievēroti.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu, aiz vārdiem “neattiecināmo izmaksu” iekavās norādot vārdus “pievienotās vērtības nodoklis” un aizstājot vārdus “ne mazāk kā” ar vārdiem “ne vairāk kā”. Vienlaikus lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 17.punktu, aizstājot vārdus “ne mazāk kā” ar vārdiem “ne vairāk kā”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt ziņojuma projekta 15.1.apakšpunktā Eiropas Savienības Padomes īstenošanas lēmuma datumu uz 6.jūliju.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma projekta 14.2.apakšpunktā normas viennozīmīgai izpratnei rādītāja sasniegšanas termiņu precizēt, norādot 2.ceturkšņa pēdējo datumu, t.i. 30.jūniju.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 42. punktā atšifrēt kuri fondi te ir domāti un kurš plānošanas periods.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 19. punktā izvērtēt un precizēt vārdus “neattiecināmo finansējumu”, piemēram, aizstājot ar vārdiem ''finansējumu neattiecināmo izmaksu segšanai''  vai līdzīgu terminu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 17. punktā aizstāt vārdus “nodoklis” ar vārdiem “nodokļa segšanai”.
 
Piedāvātā redakcija
17. Investīcijas kopējais finansējums ir 7 150 075 euro, tai skaitā kopējais attiecināmais Atveseļošanas fonda finansējums ir 6 000 000 euro un valsts budžeta finansējums (pievienotās vērtības nodokļa segšanai) ir ne vairāk kā 1 150 075 euro. Investīcijas kopējā finansējuma aprēķina metodikas apraksts sniegts šī ziņojuma pielikumā.
 
40.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 5.2 punktā aizstāt vārdus “2014.-2020. gada Eiropas Savienības plānošanas perioda ” ar vārdiem “Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda”.
 
Piedāvātā redakcija
5.2. profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma ietvaros Aģentūra īsteno profesionālās vidējās izglītības, profesionālās pilnveides, profesionālās tālākizglītības, profesionālās pamatizglītības un arodizglītības programmas, kā arī pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas personām ar invaliditāti, prognozējamu invaliditāti, kā arī personām ar GRT. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.1.4.1/16/I/001 “Personu ar invaliditāti vai garīga rakstura traucējumiem integrācija nodarbinātībā un sabiedrībā”[1] ietvaros Aģentūra personām ar GRT ir izveidojusi un adaptējusi 35 prasmju apmācības programmas. Tomēr, ievērojot pakalpojuma mērķa grupas dažādās vajadzības un iespējas, Aģentūra nevar piedāvāt profesionālās kvalifikācijas ieguvi visām klientu grupām, lai nodrošinātu to iekļaušanos vai atgriešanos darba tirgū;


 
41.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam Informatīvā ziņojuma nosaukumā norādīt arī reformas un investīciju virziena nosaukumu. Attiecīgi azinām precizēt nosaukumu arī MK sēdes protokollēmuma projektā.
 
Piedāvātā redakcija
Informatīvais ziņojums par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3. komponentes “Nevienlīdzības mazināšana” 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2.4.i. investīcijas “Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai” īstenošanu un uzraudzību

 
 
42.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK sēdes protokollēmuma projekta nosaukumā svītrot vārdus “Informatīvais ziņojums”, ņemot vērā, ka tie tiek lietoti divas reizes.
 
Piedāvātā redakcija
-