Atzinums

Projekta ID
23-TA-2402
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
06.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Precizēt anotācijas risinājuma aprakstā ietverto par iekārtu būvēšanu, par lietoto terminoloģiju "stacionārās iekārtas būves", jo iekārtas nav būves un to "būvēšanu" neregulē Būvniecības likums un no tā izrietošie normatīvie akti. Būvniecību regulējošie normatīvie akti piemērojami, ja stacionāras iekārtas darbības nodrošināšanai nepieciešams veikt būvdarbus, piemēram, ierīkojot jaunu vai pārbūvējot esošus inženiertīklus, bet to neuzskata par iekārtu būvēšanu.
Norādām, ka atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 3.punktam būve ir būvdarbu rezultātā radusies ar zemi vai gultni saistīta ķermeniska lieta (ēka vai inženierbūve), kurai ir nosakāms būves lietošanas veids. Pie tam ēka ir atsevišķi lietojama apjumta vai segta būve, kura atbilst šādām pazīmēm:
1) tajā var ieiet cilvēks, un tās iekštelpas lielākais augstums ir vismaz 1,6 metri;
2) tā ir piemērota cilvēku vai dzīvnieku patvērumam vai priekšmetu turēšanai;
3) tai ir nosakāms ēkas lietošanas veids atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Savukārt inženierbūve ir būve, kura neatbilst kādai no ēkas pazīmēm un kurai inženierbūves lietošanas veids ir nosakāms atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūgums precizēt ietekmes aprakstu, jo vispārīgi norādītā informācija nesniedz priekšstatu par normatīvā akta izmaiņu ietekmi uz sabiedrības grupām. Nav norādīts mērķgrupas lielums un nav vērtēts administratīvais slogs (piemēram, kādos aspektos tas palielinās vai samazinās).
Norādām, ka noteikumu projekts paredz pienākumu izstrādāt un īstenot atļaujas nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu procesu piemērošanas īstenošanas plānu, ko iepriekš normatīvais akts neprasīja, kā arī pienākumu to iesniegt pirms plānotās darbības. Tas liecina, ka personām tiek palielināts administratīvais slogs, kas prasa papildu laiku un resursus, lai sagatavotu informāciju, un to iesniegtu Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā, kā arī papildu laiks, lai saņemtu nepieciešamo atļauju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Iebildums
Lūgums precizēt ietekmi uz uzņēmējdarbību, jo vispārīgi norādītā informācija nesniedz priekšstatu par normatīvā akta izmaiņu ietekmi uz uzņēmējdarbību. Norādām, ka noteikumu projekts paredz pienākumu izstrādāt un īstenot atļaujas nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu procesu piemērošanas īstenošanas plānu, ko iepriekš normatīvais akts neprasīja. Tas liecina, ka uzņēmējiem tiek palielināts administratīvais slogs, kas prasa uzņēmējam papildu laiku un resursus, lai sagatavotu informāciju, un to iesniegtu Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Iebildums
Lūgums precizēt ietekmi uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem, jo vispārīgi norādītā informācija nesniedz priekšstatu par normatīvā akta izmaiņu ietekmi uz šiem uzņēmējiem. Norādām, ka noteikumu projekts paredz pienākumu izstrādāt un īstenot atļaujas nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu procesu piemērošanas īstenošanas plānu, ko iepriekš normatīvais akts neprasīja. Tas liecina, ka uzņēmējiem tiek palielināts administratīvais slogs, kas prasa uzņēmējam papildu laiku un resursus, lai sagatavotu informāciju, un to iesniegtu Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Precizēt punktā lietoto terminoloģiju "jaunas stacionārās iekārtas būves" un "stacionārās iekārtas jaunbūves", jo iekārtas nav būves. Atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 3.punktam būve ir būvdarbu rezultātā radusies ar zemi vai gultni saistīta ķermeniska lieta (ēka vai inženierbūve), kurai ir nosakāms būves lietošanas veids. Pie tam ēka ir atsevišķi lietojama apjumta vai segta būve, kura atbilst šādām pazīmēm:
1) tajā var ieiet cilvēks, un tās iekštelpas lielākais augstums ir vismaz 1,6 metri;
2) tā ir piemērota cilvēku vai dzīvnieku patvērumam vai priekšmetu turēšanai;
3) tai ir nosakāms ēkas lietošanas veids atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Savukārt inženierbūve ir būve, kura neatbilst kādai no ēkas pazīmēm un kurai inženierbūves lietošanas veids ir nosakāms atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Attiecīgi precizēt arī anotācijas 1.3.apakšpunktā ietverto risinājuma aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
1. Precizēt punktā lietoto terminoloģiju "jaunas stacionārās iekārtas būves", jo iekārtas nav būves. Atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 3.punktam būve ir būvdarbu rezultātā radusies ar zemi vai gultni saistīta ķermeniska lieta (ēka vai inženierbūve), kurai ir nosakāms būves lietošanas veids. Pie tam ēka ir atsevišķi lietojama apjumta vai segta būve, kura atbilst šādām pazīmēm:
1) tajā var ieiet cilvēks, un tās iekštelpas lielākais augstums ir vismaz 1,6 metri;
2) tā ir piemērota cilvēku vai dzīvnieku patvērumam vai priekšmetu turēšanai;
3) tai ir nosakāms ēkas lietošanas veids atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Savukārt inženierbūve ir būve, kura neatbilst kādai no ēkas pazīmēm un kurai inženierbūves lietošanas veids ir nosakāms atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
2. Precizēt vai svītrot punktā ietverto atsauci "jebkurā gadījumā pirms būvniecības ierosināšanas Būvniecības likuma izpratnē", jo Būvniecības likums nenosaka prasības iekārtu atjaunošanai vai modernizācijai. Būvniecību regulējošie normatīvie akti piemērojami, ja stacionāras iekārtas darbības nodrošināšanai nepieciešams veikt būvdarbus, piemēram, ierīkojot jaunu vai pārbūvējot esošus inženiertīklus.
3. Attiecīgi precizēt arī anotācijas 1.3.apakšpunktā ietverto risinājuma aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Svītrot apakšpunktu vai izteikt citā redakcijā, jo Būvniecības likums neregulē stacionāru iekārtu uzstādīšanu.
Būvniecību regulējošie normatīvie akti piemērojami, ja stacionāras iekārtas darbības nodrošināšanai nepieciešams veikt būvdarbus, piemēram, ierīkojot jaunu vai pārbūvējot esošus inženiertīklus. Pie tam jānorāda, ka būvniecības procesu, nepieciešamos dokumentus, regulē speciālie būvnoteikumi, piemēram, dzelzceļa infrastruktūras objektu (dzelzceļa inženierbūvju) būvniecības procesa kārtība noteikta Ministru kabineta 2014.gada 2.septembra noteikumos Nr.530 "Dzelzceļa būvnoteikumi".
Attiecīgi precizēt arī anotācijas 1.3.apakšpunktā ietverto risinājuma aprakstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Precizēt punktā lietoto terminoloģiju "stacionārās iekārtas būves", jo iekārtas nav būves. Atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 3.punktam būve ir būvdarbu rezultātā radusies ar zemi vai gultni saistīta ķermeniska lieta (ēka vai inženierbūve), kurai ir nosakāms būves lietošanas veids. Pie tam ēka ir atsevišķi lietojama apjumta vai segta būve, kura atbilst šādām pazīmēm:
1) tajā var ieiet cilvēks, un tās iekštelpas lielākais augstums ir vismaz 1,6 metri;
2) tā ir piemērota cilvēku vai dzīvnieku patvērumam vai priekšmetu turēšanai;
3) tai ir nosakāms ēkas lietošanas veids atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Savukārt inženierbūve ir būve, kura neatbilst kādai no ēkas pazīmēm un kurai inženierbūves lietošanas veids ir nosakāms atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju klasifikāciju.
Attiecīgi precizēt arī anotācijas 1.3.apakšpunktā ietverto risinājuma aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-