Projekta ID
23-TA-510Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
07.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumos Nr. 78 "Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi"
Iebildums
LDDK iebilst pret Noteikumu projekta 1.10.; 1.12.; 1.35.; 1.37.; 1.38.; 1.39.; 1.46.; 1.47. un 1.54.punktu
LDDK iebilst pret 26.4., 40.4., 77.1.1, 82.2., 99.2. un 97.1. apakšpunktā un 154., 155. un 170.punktā ietverto risinājumu.
Risinājums paredz komercuzskaites mēraparātu rādījumus primāri iesniegt Tirgotājiem (26.4., 40.4., 77.1.1 99.2. un 97.1. apakšpunkts), nevis šo mēriekārtu īpašniekam – sadales sistēmas operatoram. Turklāt uz šo rādījumu pamata sagatavot rēķinus (154., 155. un 170.punkts). Regulējums rada situāciju, ka nav neviena atbildīgā par mēriekārtu rādījumiem.
LDDK iebilst pret 26.4., 40.4., 77.1.1, 82.2., 99.2. un 97.1. apakšpunktā un 154., 155. un 170.punktā ietverto risinājumu.
Risinājums paredz komercuzskaites mēraparātu rādījumus primāri iesniegt Tirgotājiem (26.4., 40.4., 77.1.1 99.2. un 97.1. apakšpunkts), nevis šo mēriekārtu īpašniekam – sadales sistēmas operatoram. Turklāt uz šo rādījumu pamata sagatavot rēķinus (154., 155. un 170.punkts). Regulējums rada situāciju, ka nav neviena atbildīgā par mēriekārtu rādījumiem.
Piedāvātā redakcija
Priekšlikums: Papildināt XI nodaļu ar papildus punktu, kas paredz Lietotājam tiesības komercuzskaites mēraparātu rādījumus iesniegt ar dabasgāzes tirgotāja, universālā pakalpojuma piedāvātāja vai pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma sniedzēja starpniecību, bet grozījumus 154., 155. un 170.punktā neveikt.
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumos Nr. 78 "Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi"
Iebildums
LDDK iebilst pret Noteikumu projekta 1.14.; 1.15. un 1.16. punktu.
LDDK iebilst pret noteikumu projekta 1.14.; 1.15. un 1.16.punktu, kas paredz papildināt MK noteikumus ar 41.1 2. apakšpunktu, 41.2 punktu (cik tālu tie attiecas uz cenas noteikšanu) un 41.3 punktu.
Pamatojums:
Noteikumu projekta 41.1 2. apakšpunkts, 41.2 punkts (cik tālu tie attiecas uz cenas noteikšanu) un 41.3 punkt paredz noteikt pirkuma līguma būtisko sastāvdaļu – cenu, nevis universālā pakalpojuma nosacījumus. Vēršam uzmanību, ka Enerģētikas likuma 107.1 panta trešajā daļā nav ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt cenu, kā tas bija paredzēts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai Enerģētikas likuma 107.panta trešajā daļā. Līdz ar to Noteikumu projekts, cik tālu tas attiecas uz cenas noteikšanu, ir pretējs Satversmes 64.pantam un anotācijā norādītajiem brīvā tirgus principiem.
LDDK iebilst pret noteikumu projekta 1.14.; 1.15. un 1.16.punktu, kas paredz papildināt MK noteikumus ar 41.1 2. apakšpunktu, 41.2 punktu (cik tālu tie attiecas uz cenas noteikšanu) un 41.3 punktu.
Pamatojums:
Noteikumu projekta 41.1 2. apakšpunkts, 41.2 punkts (cik tālu tie attiecas uz cenas noteikšanu) un 41.3 punkt paredz noteikt pirkuma līguma būtisko sastāvdaļu – cenu, nevis universālā pakalpojuma nosacījumus. Vēršam uzmanību, ka Enerģētikas likuma 107.1 panta trešajā daļā nav ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt cenu, kā tas bija paredzēts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai Enerģētikas likuma 107.panta trešajā daļā. Līdz ar to Noteikumu projekts, cik tālu tas attiecas uz cenas noteikšanu, ir pretējs Satversmes 64.pantam un anotācijā norādītajiem brīvā tirgus principiem.
Piedāvātā redakcija
Priekšlikumi: No Noteikumu projektā ietvertās redakcijas 41.1 2. apakšpunktam svītrot vārdus “kuru nosaka saskaņā ar šo noteikumu 41.2 punktu”. No 41.2 punkta svītrot vārdus “un kas uz cenas noteikšanas brīdi nepārsniedz dabasgāzes sadales sistēmas operatora tīmekļvietnē publicēto atsauces dabasgāzes cenu”. Svītrot 41.3 punktu.