Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-2309
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā sadaļā "Problēmas apraksts" ir norādīts, ka nekustamie īpašumi ir nepieciešami Aizkraukles novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minēto autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai – gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana) un gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punkts nosaka, ka pašvaldībai ir šādas autonomās funkcijas: gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;
Lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši  Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15.panta trešo daļu gadījumos, kad dzelzceļa zemes nodalījuma josla pārklājas ar cita veida zemes nodalījuma joslu vai aizsargjoslu, spēkā ir stingrākās prasības un lielākais minimālais platums. Visu veidu darbību šajās vietās saskaņo ieinteresētās institūcijas. 
Vēršam uzmanību, ka minētā Dzelzceļa likuma tiesību norma atrodama Dzelzceļa likuma 16.panta trešajā daļā. Aicinām precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 16.panta trešo daļu gadījumos, kad dzelzceļa zemes nodalījuma josla pārklājas ar cita veida zemes nodalījuma joslu vai aizsargjoslu, spēkā ir stingrākās prasības un lielākais minimālais platums. Visu veidu darbību šajās vietās saskaņo ieinteresētās institūcijas. 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācija norādīts: "Nekustamais īpašums “Stacija Daudzeva” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3250 004 0466) – Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā, ietilpst valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā, kas saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu nav atsavināma."
Lūdzam precizēt nekustamā īpašuma "Stacija Daudzeva" kadastra numuru, kam jābūt 32500040331.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka ar Ministru kabineta rīkojuma projektu tiek paredzēts nodot bez atlīdzības Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā valstij piederošo nekustamo īpašumu “V929” - zemes vienību 1,72 ha platībā un uz tās izbūvēto  komplekso inženierbūvi “Autoceļš V929 km 0,000–1,400” – valsts vietējo autoceļu V929 “Daudzeva–Dimanti” 0,000.–1,400. km - Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā un valstij piederošo nekustamo īpašumu “V930” - zemes vienību 2,69 ha platībā un uz tās izbūvēto komplekso inženierbūvi “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” - valsts vietējā autoceļa V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” posmu 0,000.–1,600 km - Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā, pirmšķietami secināms, ka nekustamo īpašumu paredzēts nodot bez atlīdzības tādu aktivitāšu īstenošanai, kas nav kvalificējamas kā saimnieciskas, jo ir saistītas ar vispārējas, publiski un bez maksas pieejamas infrastruktūras (t.i., autoceļu) attīstīšanu, tādējādi secinot, ka nekustamā īpašuma bezatlīdzības nodošanā šādu aktivitāšu īstenošanai nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts un attiecīgi nekustamā īpašuma bez atlīdzības nodošanā nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi. Attiecīgi no komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma viedokļa būtiski ir izvērtēt, kā nododamais nekustamais īpašums (zemes vienības un uz tā izbūvētās inženierbūves - ceļš) tiks izmantotas. Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas paziņojumam par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 220.punktā minētajam, ja “Autoceļi, kas bez maksas nodoti sabiedriskā lietošanā, ir vispārēja infrastruktūra, un uz to publisko finansēšanu valsts atbalsta noteikumi neattiecas[..].”, tad, ievērojot iepriekš minēto, gadījumā, ja nekustamajos īpašumos, t.sk. Ministru kabineta rīkojuma projektā un tās anotācijā minētajās valstij piederošās  zemes vienībās, kuras paredzētas nodot bez atlīdzības Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā,  ir paredzēts īstenot tikai iepriekš minētos nesaimnieciskos mērķus, tad lūdzam attiecīgi papildināt anotāciju ar šo informāciju, kā arī ar secinājumu, ka tādā gadījumā nekustamo īpašumu nodošanā, t.sk. arī minēto zemes vienību nodošanā,  nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi. Savukārt, gadījumā, ja minētos nekustamos īpašumus, t.sk. minētās zemes vienības,  tomēr plānots izmantot saimnieciskās darbības veikšanai, tad lūdzam sniegt izvērtējumu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā ietvertajām pazīmēm un nepieciešamības gadījumā papildināt Ministru kabineta rīkojuma projektu ar piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumiem.


 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam nekustamā īpašuma nosaukumu lietot atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā noteiktajam nosaukumam. Līdzīgi aicinām precizēt arī rīkojuma 1.2.punktu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt nekustamā īpašuma "V929" sastāvā esošās kompleksās inženierbūves nosaukumu, ņemot vērā, ka papildus dokumentos - Informatīvā izdrukā no Kadastra informācijas sistēmas teksta datiem - tā nosaukums norādīts "Autoceļš V929 km 0,000-1,400".
Aicinām precizēt anotāciju, norādot, ka Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 3.pielikumā “Vietējie autoceļi” autoceļš "V929" nosaukums ir "Daudzeva - Dimanti", bet skaidrības ieviešanai tiesību aktu projektā tiek izmantots nosaukums "Autoceļš V929 km 0,000-1,400".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt nekustamā īpašuma "V930" sastāvā esošās kompleksās inženierbūves nosaukumu, ņemot vērā, ka papildus dokumentos - Informatīvā izdrukā no Kadastra informācijas sistēmas teksta datiem - tā nosaukums norādīts "Autoceļš V930 km 0,000-1,600".
Aicinām precizēt anotāciju, norādot, ka Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 3.pielikumā “Vietējie autoceļi” autoceļš "V930" nosaukums ir "Daudzevas rampas pievedceļš", bet skaidrības ieviešanai tiesību aktu projektā tiek izmantots nosaukums "Autoceļš V930 km 0,000-1,600".

 
Piedāvātā redakcija
-