Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
23-TA-484
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti" (turpmāk – projekts) norādē uz izdošanas tiesisko pamatu svītrot atsauci uz Vispārējās izglītības likuma 39. panta pirmo daļu un 48. panta pirmo daļu, ņemot vērā to, ka tajās nav dots pilnvarojums Ministru kabinetam izdot Ministru kabineta noteikumus, bet gan ietverta atsauce uz Ministru kabineta noteiktu kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 1. punktu, ņemot vērā to, ka Izglītības likuma 14. panta 1. punkts pilnvaro Ministru kabinetu noteikt izglītības dokumentu formas, nevis paraugus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta II nodaļas nosaukumu, ņemot vērā to, ka Izglītības likuma 14. panta 1. punkts pilnvaro Ministru kabinetu noteikt izglītības dokumentu formas, nevis paraugus. Attiecīgi lūdzam precizēt arī projekta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. pielikuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vispārējās izglītības likuma 48. panta otrās daļas otrais teikums noteic, ka, ja centralizētais eksāmens svešvalodā aizstāts ar starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījumu, šīs institūcijas izsniegtais dokuments, kurā fiksēts pārbaudījuma vērtējums, ir vispārējās vidējās izglītības sertifikāta sastāvdaļa, kam nav derīguma termiņa ierobežojuma. Savukārt projekta 3.3. apakšpunkts paredz, ka Valsts izglītības satura centra izsniegts vispārējās vidējās izglītības sertifikāts apliecina vispārējās vidējās izglītības programmas apguvi. Lūdzam svītrot projekta 4. punktu, ņemot vērā to, ka attiecīgais regulējums jau izriet no projekta 3.3. apakšpunkta kopsakarā ar Vispārējās izglītības likuma 48. panta otrajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 10. punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā to, ka no Izglītības likuma 14. panta 1. punkta neizriet Ministru kabineta tiesības noteikt, ka sertifikāta izsniegšana papīra formā ir maksas pakalpojums. Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra noteikumi Nr. 680 "Valsts izglītības satura centra maksas pakalpojuma cenrādis"" neparedz, ka sertifikāta izsniegšana papīra formā ir maksas pakalpojums un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav minēts, ka šajos noteikumos tiks sagatavoti attiecīgi grozījumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Fizisko personu reģistra likuma 4. panta pirmā daļa uzskaita personas, par kurām Fizisko personu reģistrā reģistrē un aktualizē ziņas. Savukārt Fizisko personu reģistra likuma 6. panta pirmā daļa noteic, ka, iekļaujot Fizisko personu reģistrā ziņas par personu, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Ievērojot minēto, varētu pieļaut, ka ir iespējamas situācijas, ka personas uzņemšanas izglītības iestādē brīdī personai varētu vēl nebūt piešķirts personas kods, taču visticamāk vispārējās izglītības ieguvi apliecinoša dokumenta ieguves brīdī personai būs piešķirts personas kods. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt projekta 19.1. un 20.1. apakšpunktā un 23. punktā ietverto regulējumu par izglītības iestādes piešķirtu personas identifikācijas numuru, ko paredzēts norādīt vispārējās izglītības dokumentā, un skaidrot, vai ir iespējamas situācijas, kad persona iegūst vispārējās izglītības ieguvi apliecinošu dokumentu, bet tai Latvijā nav piešķirts personas kods.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 29. punkta pirmo teikumu, ņemot vērā to, ka nav saprotama teikuma daļa "rīkojuma dublikāta izsniegšanu datumu un numuru".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 36. punktā paredzēto, ņemot vērā, ka:
1) projekta 33. punkts paredz atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra noteikumus Nr. 913 "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti" un projekts stāsies spēkā vispārējā kārtībā. Proti, ja projekts stāsies spēkā pirms 2023. gada 1. jūnija, nebūs normatīvā regulējuma, saskaņā ar kuru varētu tikt izsniegti vispārējās izglītības dokumentu dublikāti, kuru izsniegšana nav saistīta ar mācību gada noslēgumu;
2) no projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ietvertās informācijas izriet, ka 2022./2023. mācību gadā vispārējās izglītības dokumenti izsniedzami uz Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra noteikumos Nr. 913 "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti" paredzētajām veidlapām. Vēršam uzmanību uz to, ka no projekta šāds nosacījums neizriet, jo no projekta 36. punkta izriet, ka tie izsniedzami atbilstoši projektā noteiktajām formām, taču nav saprotams, uz kādām veidlapām. Vienlaikus nav saprotams, vai uz Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra noteikumos Nr. 913 "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti" paredzētajām veidlapām varēs izsniegt projektā paredzētās formas vispārējās izglītības dokumentus.
Vienlaikus lūdzam precizēt projekta 36. punktu, ņemot vērā to, ka Izglītības likuma 14. panta 1. punkts pilnvaro Ministru kabinetu noteikt izglītības dokumentu formas, nevis paraugus.
Piedāvātā redakcija
-