Projekta ID
22-TA-1723Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.apakšsadaļā "Problēmas apraksts" (turpmākās darbības) norādīts, ka pēc nekustamo īpašumu (zemesgabalu) atsavināšanas no privātpersonām un īpašumtiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā starp Satiksmes ministriju un valsts akciju sabiedrību “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (turpmāk - CSDD) tiks sakārtotas piespiedu nomas tiesiskās attiecības, kā arī norādīts, ka nepieciešamības gadījumā ēku būvniecība varēs tikt īstenota uz apbūves tiesības pamata.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma (turpmāk - Izsķērdēšanas novēršanas likums) 6.5 panta pirmo daļu apbūves tiesību var piešķirt uz publiskas personas neapbūvētu zemesgabalu. Vienlaikus skaidrojam, ka Civillikuma normas, kas neliedz nodibināt apbūves tiesību arī uz tādu zemesgabalu, uz kura jau atrodas zemes īpašniekam piederošas būves, ir vispārējais regulējums, savukārt Izšķērdēšanas novēršanas likums ir speciālā tiesību norma, kas noteic nosacījumus apbūves tiesības piešķiršanai uz publiskas personas nekustamo īpašumu. Tādējādi spēkā esošais tiesiskais regulējums neparedz apbūves tiesības nodibināšanas iespēju uz publiskai personai (valstij) piederošu apbūvētu zemesgabalu. Skaidrojam, ka apbūves tiesība varētu tikt nodibināta uz valsts zemesgabala neapbūvēto daļu, ja tā tiktu, piemēram, atdalīta kā atsevišķa zemes vienība.
Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par to, ka ēku būvniecība varēs tikt īstenota uz apbūves tiesības pamata.
Papildus, ievērojot anotācijā norādīto, ka situācijai mainoties CSDD varētu ierosināt valstij Satiksmes ministrijas personā piederošās zemes atsavināšanu atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 3.apakšpunktam, lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ jau šobrīd netiek paredzēts CSDD pirkt zemi no privātpersonām.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma (turpmāk - Izsķērdēšanas novēršanas likums) 6.5 panta pirmo daļu apbūves tiesību var piešķirt uz publiskas personas neapbūvētu zemesgabalu. Vienlaikus skaidrojam, ka Civillikuma normas, kas neliedz nodibināt apbūves tiesību arī uz tādu zemesgabalu, uz kura jau atrodas zemes īpašniekam piederošas būves, ir vispārējais regulējums, savukārt Izšķērdēšanas novēršanas likums ir speciālā tiesību norma, kas noteic nosacījumus apbūves tiesības piešķiršanai uz publiskas personas nekustamo īpašumu. Tādējādi spēkā esošais tiesiskais regulējums neparedz apbūves tiesības nodibināšanas iespēju uz publiskai personai (valstij) piederošu apbūvētu zemesgabalu. Skaidrojam, ka apbūves tiesība varētu tikt nodibināta uz valsts zemesgabala neapbūvēto daļu, ja tā tiktu, piemēram, atdalīta kā atsevišķa zemes vienība.
Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par to, ka ēku būvniecība varēs tikt īstenota uz apbūves tiesības pamata.
Papildus, ievērojot anotācijā norādīto, ka situācijai mainoties CSDD varētu ierosināt valstij Satiksmes ministrijas personā piederošās zemes atsavināšanu atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 3.apakšpunktam, lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ jau šobrīd netiek paredzēts CSDD pirkt zemi no privātpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 4.punktu, ņemot vērā, ka finansējumu 2022.gadā paredzēts piešķirt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Piedāvātā redakcija
-