Atzinums

Projekta ID
23-TA-1129
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu projektu, norādot plānoto atbalsta veidu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz informāciju Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam un rādītāju pasē, rādītāja sasniedzamā vērtība ir 1090. Lūgums pārskatīt un atbilstoši precizēt sasniedzamo vērtību. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 7. un 8. punktu izteikt atbilstoši vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei" piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 686 321 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 3 697 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 583 373 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 652 500 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 102 948 euro). Maksimālā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
8. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 3 663 679 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 3 114 127 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 549 552 euro apmērā.
9. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai ar informācijas sistēmas izstrādi (t.sk. esošu saskarņu pārveidošana un jaunu saskarņu izveide) saistītie ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, kā arī risinājuma modificēšanas/pielāgošanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Vēršam uzmanību, ka no ES fondu līdzekļiem nav attiecināmi publiski ieguldījumi digitālo risinājumu veidošanā, kas atrodas komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 16.punktā vārdus "un sadarbības partnerim", lai nerastos interpretācijas iespēja. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 16.punktā ir noteiktas darbības, kas ir atbalstāmas projekta īstenošanā. Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu, projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs. Sadarbības partneris tiek piesaistīts sadarbības līguma ietvaros, līdz ar to vēršam uzmanību, ka sadarbības partnera finansējuma plānošana tiek paredzēta sadarbības līgumā. Precizējumu attiecībā uz sadarbības partneri lūdzam veikt visā noteikumu projekta tekstā. Gadījumā, ja plānots atbildības sadalījumu atiecībā uz sadarbības partneri saglabāt, tad lūdzma skaidri norādīt, kuras no atbalstāmājam darbībām veiks finansējuma saņēmējs un kuras sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt aprakstu, lai skaidri saprotams, vai nepastāv funkciju un izmaksu pārklāšanās starp 18.1. apakšpunktā un 18.2.8.punktā minētajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot šādu izmaksu nepieciešamību, ievērojot to, ka noteikumu projekta 18.2.13. punkts paredz jaunradītu darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar pasākuma mērķi un 16. punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām pasākumā tiks izstrādāta jauna informācijas sistēma nevis pilnveidotas esošās. Lūdzam dzēst izmaksu pozīciju vai skaidrot tās sasaisti ar pasākuma mērķi un atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadošās iestādes Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanas Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62.atsauci "Ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam.". Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot nepieciešamību iekļaut šādu izmaksu pozīciju, ievērojot to, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta trešās daļas 7.punktam Sadarbības iestādei jau ir noteiktas funkcijas nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākuma rādītāju sasniegšanas uzraudzību, analizēt problēmas projektu īstenošanā un iesniegt atbildīgajai iestādei, vadošajai iestādei un uzraudzības komitejai priekšlikumus par projektu īstenošanas uzlabošanu.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 29. punkts paredz projekta uzraudzībai izveidot uzraudzības padomi, kas ir atbildīga par projekta rezultātiem, tā uzrauga projekta aktivitāšu īstenošanu un projekta rezultātu atbilstību galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām, kā arī apstiprina ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu nepieciešamību projektā.

Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums

Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu. Attiecīgi lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu redakciju.
Vienlaikus aicinām papildināt, ka darbvietu aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas arī gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidri nodalīt, kādas izmaksas tiks attiecinātas un kā tiks novērsts dubultais finansējums 18.2.3., 18.2.13. un 21. punkta  izmaksām. 
Šobrīd vienas un tās pašas izmaksas, piemēram, biroja tehniku, var iegādāties visu minēto pozīciju ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām svītrot MK noteikumu projekta 20.punktu, tā kā atlīdzības izmaksu segšanai paredzēts piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas.
2) Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 23. un 24. punkts nosaka, ka izmaksas ir attiecināmas pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu un MK sēdes protokollēmuma projektam pievienot punktu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem, atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 22.punktā noteiktam:
"22. Atbilstoši Likuma 36. pantam MK noteikumos norāda informāciju par projektā radušos izmaksu attiecināmības termiņa sākumu, ja tas nav 2021. gada 1. janvāris. Ja projekta izmaksas paredzēts attiecināt no MK noteikumu spēkā stāšanās dienas vai pirms tam, un FS ir valsts budžeta iestāde, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un MK noteikumu projektam ir jāpievieno MK sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī AI pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem."
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 24. punktu, jo minētais punkts ir sadarbības līguma nosacījums. Gadījumā, ja minētais punkts tiks saglabāts noteikumu projektā, lūdzam skaidrot, kurš uzņemsies atbildību par izmaksām, kas būs radušās sadarbības partnerim, ja projekta iesniegumu neapstiprinās, vai sadarbības partneris būs jānomaina, ja tas neatbildīs kādam no vērtēšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā un tā papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijā norādīts, ka "BKUS nesaņems kādus papildus labumus vai konkurenci kropļojošas priekšrocības pār citiem tirgus dalībniekiem" un arī, ka "Plānotais atlīdzības izmaksu apmērs nepārsniegs tirgus vērtību kā citiem līdzvērtīgiem atbilstošiem jomas speciālistiem", skaidrojam, ka, nodrošinot atlīdzību par tirgus cenu, tiek izslēgta komercdarbības atbalsta 2.pazīme (ekonomiskā priekšrocība), kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 2.punktā, nevis ietekme uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū, kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punktā, līdz ar to aicinām precizēt informāciju anotācijā.
Vienlaikus aicinām precizēt, vai tas, ka "plānotais atlīdzības izmaksu apmērs nepārsniegs tirgus vērtību kā citiem līdzvērtīgiem atbilstošiem jomas speciālistiem" attiecas arī uz Bērnu klīniskā universitātes slimnīcas (BKUS) speciālistiem vai BKUS speciālistiem, kas nodrošinās saskarņu veidošanu. Ja saskarņu veidošanu ar BKUS sistēmu nodrošinās BKUS sistēmas izstrādātājs/uzturētājs, kas izvēlēts saskaņā ar noteikumu projekta 25.4.apašpunktā norādīto procedūru, lūdzam to skaidrot un precizēt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu un II sadaļu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam", ņemot vērā noteikumu projekta 11.-13.punktā ietvertās prasības attiecībā uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Programmā norādītajam: Iestāžu skaits, kas sniedz datus un izmanto risku analīzes un vadības informācijas sistēmu agrīnā preventīvā atbalsta vajadzību noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 6.punktā vārdus "Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās", ņemot vērā Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 1.punktā ietverto terminu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 14.5.apakšpunktā vārdus "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde)," ar vārdiem "sadarbības iestāde", ņemot vērā, ka iestāde, kas veic sadarbības iestādes funkcijas ir noteikta ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta pirmo daļu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu izsekojamību, lūdzam pārcelt noteikumu projekta 15.punktu aiz noteikumu projekta 10.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt 16.7.apakšpunktu, lai nodrošinātu sasaisti ar pasākuma ietvaros 18.2.3.apakšpunktā noteiktajām pasākuma tiešajām attiecināmajām izmaksām “finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem projekta mērķu un rādītāju sasniegšanai nepieciešamās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju aparatūras un iekārtu iegādes vai nomas maksa, kā arī biroja aprīkojuma izmaksas, nepārsniedzot trīs procentus no projektā paredzēto darbību veikšanai paredzētajām kopējām attiecināmajām izmaksām”.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visām galvenajām izmaksu pozīcijām norādīt atsauces uz noteikumu projekta 16.punktā norādītajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 18.1.apakšpunktā vārdus "Finanšu ministriju (turpmāk – vadošā iestāde)" ar vārdiem "vadošo iestādi", ņemot vērā, ka iestāde, kas nodrošina vadošās iestādes funkcijas ir noteikta Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 10.panta pirmajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
18.2.1.  un 18.2.5.apakšpunktos kā tiešās attiecināmās izmaksas noteiktas autoruzraudzības izmaksas. Aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt/papildināt šos apakšpunktus, lai projekta īstenošanā novērstu interpretācijas iespējas un būtu iespējams korekti attiecināt izdevumus uz konkrētu noteikumu punktu un budžeta pozīciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
18.2.5. un 18.2.6. apakšpunktos kā tiešās attiecināmās izmaksas noteiktas kvalitātes kontroles un informācijas sistēmas audita izmaksas. Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt/precizēt šos apakšpunktus, lai projekta īstenošanā novērstu interpretācijas iespējas un būtu iespējams korekti attiecināt izdevumus uz noteiktu noteikumu punktu un budžeta pozīciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 18.2.10.punktā vārdus "par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem ", kas nosaka kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā", ņemot vērā plānoto nosaukumu Ministru kabineta noteikumiem "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) plānoto nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt punktu, aizstājot vārdus “transporta izmaksas” ar vārdiem "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktu gadījumos, ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR un nav iesaistīts valsts atbalsts (t.sk. de minimis), ir iespējams piemērot vienkāršotu PVN attiecināšanas/atgūšanas mehānismu, proti tos attiecināt uzreiz no ES fondu finansējuma. Līdz ar to aicinām izvērtēt augstāk minēto. Vienlaikus vēršam uzmanību, ja gadījumā tiek piemērots vienkāršots PVN līdzekļu attiecināšanas modelis, anotācijā nepieciešams papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām svītrot 21.punkta pēdējo teikumu. Nepieciešamības gadījumā minēto aicinām norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un izteikt noteikumu projekta 23.punkta redakciju šādā redakcijā, lai aptvertu arī atbilstību izmaksu pozīcijām:
"23. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk kā par 2023. gada 1. janvāri."
Piedāvātā redakcija
23. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk kā par 2023. gada 1. janvāri.
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ES Regulas 2021/1060 saīsinājums ir atrunāts noteikumu projekta 21. punktā, lūdzam arī noteikumu projekta 25.2. apakšpunktā norādīt regulas saīsinājumu un vārdus un skaitļu pēc vārdiem "47. un 50. pantu un …" aizstāt ar vārdiem un skaitļiem "kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju attiecībā uz iepirkumiem piemērot sociāli atbildīga publiskā iepirkuma un/vai inovatīva publiskā iepirkuma nosacījumus.
Vienlaikus lūdzam papildināt, norādot, ka pasākuma ietvaros ir atbalstāma zaļā publiskā iepirkuma principu piemērošana.
Vēršam uzmanību, ka 4.3.6.8. pasākuma horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” izvērtējumā ir norādīts, ka pasākuma īstenošanā tiks netieši veicināta zaļā publiskā iepirkuma prasību ievērošana atbilstoši nacionālajā likumdošanā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.punktu, svītrojot vārdus "Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā", ņemot vērā, ka minētais dublē Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt informāciju, norādot pamatojumu par noteikumos 17.3. un 22.apakšpunktā iekļauto neparedzēto izdevumu procentuālo apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt informāciju ar skaidrojumu, kā projekta ietvaros tiks nodrošināta datu iegūšana un datu aizsardzība.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" aicinām papildināt rindkopu ar tekstu "ja tās ir skaidri sasaistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu".
Piedāvātā redakcija
Attiecināmās ir ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadītājam un īstenošanas personālam, tai skaitā arī sadarbības partnera personālam, ja tās ir skaidri sasaistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu, gan uz Eiropas Savienības dalībvalstīm, gan ārpus tās, iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi.
 
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" "Risinājuma apraksts" 8. un 9. lpp. 21. rindkopu ar noteikumu projektā noteikto
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" "Risinājuma apraksts" ar detalizētāku informāciju par projekta uzraudzības padomes izveidi, kas minēta noteikumu projekta 29.punktā
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie sadaļas "Tabulā. 7.Amata vietu skaita izmaiņas"(..)Saskaņot informāciju ar noteikumu projekta 20. punktu, kur iespējama arī piesaiste uz uzņēmuma līguma vai rīkojuma par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā pamata.Šobrīd norādīts- uz darba līguma pamata
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas rindkopu "Pasākuma mērķa grupa ir tiešās valsts pārvaldes iestādes. 4.3.6.8.pasākuma ietvaros plānots sasniegt šādus iznākuma rādītājus (..)" ar skaidrojumu par sasaisti starp pasākuma saturu -  viens projekts informācijas sistēmas izveidei - un rādītāju, t.i., iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu - 6, piemēram, vai šīs iestādes būs projekta iesniedzējs un sadarbības partneri, iestādes, kas lietos izstrādāto informācijas sistēmu, vai citas.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" 2.1. punktu "Juridiskās personas" arī ar Valsts kanceleja, kurai būs uzticēta finansējuma saņēmēja funkcija.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
Nepieciešamo finansējumu Valsts kanceleja lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
47.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju finansējuma sadalījumam pa gadiem, nepieciešamības gadījumā veicot labojumus arī 1.,1.1., 2., 2.1., 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā, ņemot vērā, ka šobrīd kopējā finansējuma summa veidojas 4 350 001 euro, kas neatbilst pasākumam plānotajam finansējumam 4 350 000 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju  iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam no institūciju saraksta izkļaut Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, jo minētā institūcija netiks iesaistīta projekta izpildē, bet  veiks projekta īstenošanas uzraudzību kā sadarbības iestāde.
Piedāvātā redakcija
-