Projekta ID
21-TA-354Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
30.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Priekšlikums
Lūdzam papildināt sadaļu atbilstoši Labklājības ministrijas Ieteikumiem tiesību akta projekta anotācijas 8.sadaļas aizpildīšanai (https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali ).
Piedāvātā redakcija
Piemēram:
Pasākuma ietvaros tiks nodrošināta izglītojamo ar specifiskām vajadzībām integrācija darba vidē balstītās mācībās un mācību praksē uzņēmumā, tai skaitā atbalsta personāla nodrošināšana (ergoterapeits, asistents, surdotulks, speciālais transports).
Projekta vadība, apmācību un informēšanas pasākumi u.c. projekta darbības tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar invaliditāti, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja tas ir nepieciešams.
Pasākuma ietvaros tiks nodrošināta izglītojamo ar specifiskām vajadzībām integrācija darba vidē balstītās mācībās un mācību praksē uzņēmumā, tai skaitā atbalsta personāla nodrošināšana (ergoterapeits, asistents, surdotulks, speciālais transports).
Projekta vadība, apmācību un informēšanas pasākumi u.c. projekta darbības tiks īstenotas pielāgotās telpās personām ar invaliditāti, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu iekļūšanai telpās un pielāgotas informācijas tehnoloģijas, ja tas ir nepieciešams.
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt sadaļu atbilstoši Labklājības ministrijas Ieteikumiem tiesību akta projekta anotācijas 8.sadaļas aizpildīšanai (https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali ).
Piedāvātā redakcija
Piemēram,
- Īstenojot pasākumu, tiks nodrošināta izglītojamo kompetenču un prasmju attīstība atbilstoši individuālām vajadzībām un interesēm, tai skaitā mazinot stereotipus par spējām un prasmēm atkarībā no dzimuma;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”, https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali);
- visi dati tiks norādīti dzimumu griezumā, kur vien tas ir iespējams.
- Īstenojot pasākumu, tiks nodrošināta izglītojamo kompetenču un prasmju attīstība atbilstoši individuālām vajadzībām un interesēm, tai skaitā mazinot stereotipus par spējām un prasmēm atkarībā no dzimuma;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”, https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali);
- visi dati tiks norādīti dzimumu griezumā, kur vien tas ir iespējams.
3.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 8.2. sadaļu atbilstoši Labklājības ministrijas Ieteikumiem tiesību akta projekta anotācijas 8.sadaļas aizpildīšanai (https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali ).
Piedāvātā redakcija
piemēram:
8.5.1. pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu "Vienlīdzīgas iespējas". Paplašinot 8.5.1. pasākuma mērķa grupu un paredzot atbalstu izglītojamajiem, kas mācās profesionālās izglītības programmās veselības aprūpes jomā, kas sniegs iespēju pēc iespējas lielākam izglītojamo skaitam saņemt atbalstu DVB mācību un mācību prakšu īstenošanai uzņēmumos un attiecīgi uzlabos viņu spējas integrēties un konkurēt darba tirgū.
8.5.1. pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu "Vienlīdzīgas iespējas". Paplašinot 8.5.1. pasākuma mērķa grupu un paredzot atbalstu izglītojamajiem, kas mācās profesionālās izglītības programmās veselības aprūpes jomā, kas sniegs iespēju pēc iespējas lielākam izglītojamo skaitam saņemt atbalstu DVB mācību un mācību prakšu īstenošanai uzņēmumos un attiecīgi uzlabos viņu spējas integrēties un konkurēt darba tirgū.