Projekta ID
25-TA-856Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu ziņojuma 9.lpp precizēt, kuras administratīvās teritorijas izglītības pārvalde nodrošina pedagogu piesaisti motivācijas programmas multiprofesionālā komandā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu precizēt 26.lpp teikumu atbildtoši izglītības nozarē esošajai terminoloģijai: "Pagarinot VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” sniegto pakalpojumu līdz diviem mēnešiem un iekļaujot šajā programmā papildus speciālistus, piemēram, sociālo pedagogu, sociālo mentoru, psihologu, drāmas terapeitu, dejas kustību terapeitu, interešu pulciņu audzinātājus, būs iespējams nostiprināt rezultātus, kas panākti strādājot ar bērnu motivācijas programmas laikā, tai skaitā veidojot attiecības ar mentoru, kas būs ļoti nozīmīgas pēc motivācijas programmas beigām, lai pēcāk nodrošinātu integrēšanos sabiedrībā, izglītības iestādē, apmeklētu nepieciešamos pakalpojumus."
Piedāvātā redakcija
Pagarinot VSIA “Slimnīca “Ģintermuiža”” sniegto pakalpojumu līdz diviem mēnešiem un iekļaujot šajā programmā papildus speciālistus, piemēram, sociālo pedagogu, sociālo mentoru, psihologu, drāmas terapeitu, dejas kustību terapeitu, interešu izglītības pedagogus, būs iespējams nostiprināt rezultātus, kas panākti strādājot ar bērnu motivācijas programmas laikā, tai skaitā veidojot attiecības ar mentoru, kas būs ļoti nozīmīgas pēc motivācijas programmas beigām, lai pēcāk nodrošinātu integrēšanos sabiedrībā, izglītības iestādē, apmeklētu nepieciešamos pakalpojumus.
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums papildināt informatīvo ziņojumu ar atsauci uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.2.3.specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti” 4.2.3.4.pasākuma “Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā” projekta “PROTI un DARI 2.0.”, Nr.4.2.3.4/1/24/I/001
Projekta mērķis ir attīstīt mērķa grupas jauniešu (vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuri nemācās, nestrādā, neapgūst arodu un nav reģistrēti Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieki) prasmes un veicināt viņu iesaisti mācību pasākumos un izglītības ieguvē (tai skaitā aroda apguvē pie amata meistara), nodarbinātībā vai Nodarbinātības valsts aģentūras īstenotajos pasākumos, kā arī nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā.
Tiešā veidā projekta atbalsta pasākumi nav vērsti uz atbalsta programmām jauniešiem ar atkarībām, bet šādi jaunieši ir starp iesaistītajiem mērķa grupas jauniešiem un tiem ir nodrošināts atbalsts, tai skaitā iespēju robežās risinot ar atkarības problēmu saistītos aspektus. Projekta ietvaros jauniešiem tiek veikta profilēšana, kur līdztekus citiem jaunieša situācijas aspektiem programmas vadītājs izvērtē informāciju par jaunieša atkarības problēmu (ja šāda informācija profilēšanas laikā tiek gūta no jaunieša vai novērojama no jaunieša uzvedības, ārējā izskata), tāpat tiek izvērtēts, vai tā ir speciālista diagnosticēta atkarība vai nē, kā arī tiek novērtēta atkarības izteiktības un tiek iegūts arī jaunieša paša atkarības subjektīvais vērtējums un gatavība to atzīt un ar to strādāt. Ja nepieciešams un iespējams, tad programmas vadītājs un/vai mentors konsultējas ar attiecīgās jomas speciālistiem-atkarību speciālistiem, psihologu, psihoterapeitu, psihiatru, narkologu, lai apzinātu jaunieša situācijai piemērotākās un iespējami atbilstošākās atbalsta iespējas
Projekta mērķis ir attīstīt mērķa grupas jauniešu (vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuri nemācās, nestrādā, neapgūst arodu un nav reģistrēti Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieki) prasmes un veicināt viņu iesaisti mācību pasākumos un izglītības ieguvē (tai skaitā aroda apguvē pie amata meistara), nodarbinātībā vai Nodarbinātības valsts aģentūras īstenotajos pasākumos, kā arī nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā.
Tiešā veidā projekta atbalsta pasākumi nav vērsti uz atbalsta programmām jauniešiem ar atkarībām, bet šādi jaunieši ir starp iesaistītajiem mērķa grupas jauniešiem un tiem ir nodrošināts atbalsts, tai skaitā iespēju robežās risinot ar atkarības problēmu saistītos aspektus. Projekta ietvaros jauniešiem tiek veikta profilēšana, kur līdztekus citiem jaunieša situācijas aspektiem programmas vadītājs izvērtē informāciju par jaunieša atkarības problēmu (ja šāda informācija profilēšanas laikā tiek gūta no jaunieša vai novērojama no jaunieša uzvedības, ārējā izskata), tāpat tiek izvērtēts, vai tā ir speciālista diagnosticēta atkarība vai nē, kā arī tiek novērtēta atkarības izteiktības un tiek iegūts arī jaunieša paša atkarības subjektīvais vērtējums un gatavība to atzīt un ar to strādāt. Ja nepieciešams un iespējams, tad programmas vadītājs un/vai mentors konsultējas ar attiecīgās jomas speciālistiem-atkarību speciālistiem, psihologu, psihoterapeitu, psihiatru, narkologu, lai apzinātu jaunieša situācijai piemērotākās un iespējami atbilstošākās atbalsta iespējas
Piedāvātā redakcija
-
