Atzinums

Projekta ID
22-TA-2394
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atsaucoties uz Eiropas Komisijas komentāriem, kas, cita starpā, paredz pasākumu "Atbalsts tūrisma produktu attīstībai" pārcelt no 1.2.3. specifikā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” uz 1.2.1. SAM "“Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, lūdzam precizēt MK noteikumu nosaukumu, kā arī turpmāk visos dokumentos lietot pareizo pasākuma nosaukumu un numerāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta I sadaļu papildināt ar punktu, nosakot, kas pasākuma pirmās un otrās kārtas ietvaros ir  finansējuma saņēmēji, atbilstoši MK noteikumu projekta ietvaros sniegtajai informācijai,.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu un norādīto informāciju par plānoto, pieejamo finansējumu, sasniedzamajiem rādītājiem, prasībām projektu iesniedzējiem, atbalstāmajām darbībām, projektu īstenošanas u.c. nosacījumiem norādīt sadalījumā pa atlases kārtām, lai noteikumu projekts būtu pārskatāmāks, vieglāk uztverams un neradītu interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar pasākuma mērķa grupu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot iesaistes juridisku pamatojumu – vai jābūt biedram, vai noslēdz sadarbības līgumus, vai sniedz ārpakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Kohēzijas politikas programmas 2021.-20207.gadam (turpmāk - DP)  projekta 79 paragrāfs 1.2.1. SAM “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” ietvaros cita starpā paredz atbalstu jaunu produktu, tehnoloģiju vai pakalpojumu attīstīšana un komercializācijai, t.sk. veidot jaunus tūrisma produktus, veidojot saikni starp lielajiem komersantiem*, MVU un publiskajām pētniecības institūcijām, tādējādi sekmējot tūrisma nozares eksporta pieaugumu, bet MK noteikumu projekta 2.5.apakšpunkts paredz tikai MVU iesaisti.

*atbalsts lielajiem uzņēmumiem pieļaujams tikai ievērojot DP 2021-2027 85. paragrāfā noteiktos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
2.7. un 2.8.apakšpunktā redakcionāli lietot korektu atsauci uz regulas Nr.651/2014 I pielikumu atbilstoši regulā Nr.651/2014 norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kādā veidā tiks noteikts, vai produkts/pakalpojums ir būtiski uzlabots? Iespēju robežās lūdzu papildināt ar konkrētiem piemēriem. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Vēršam uzmanību, ka pasākuma mērķis ir nepilnīgs, jo neaptver pasākuma 1.kārtā plānotās atbalstāmās darbības. 
2. Tāpat vēršam uzmanību uz DP projekta (2021-2027) 79. paragrāfā  noteikto attiecībā tūrisma produktu attīstības pasākumu, kurā noteikti citi pasākuma īstenošanas akcenti- veidot jaunus tūrisma produktu, veidojot saikni starp lielajiem komersantiem, MVU un publiskajām pētniecības institūcijām, tādējādi sekmējot tūrisma nozares eksporta pieaugumu. Līdz ar to lūdzam pārskatīt pasākuma mērķa formulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt arī mērķa grupu vai labuma guvējus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 6. punktā norādīto, ka: "Pasākuma īstenošanu nodrošina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā  sadarbības iestāde [..]", jo Centrālā finanšu un līgumu aģentūra nenodrošina pasākuma īstenošanu. Atbilstoši lūdzam veikt precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām apvienot 10. un 11. punktu, vienlaikus pieejamo finansējumu norādot atbilstoši katrai atlases kārtai, tostarp norādot informāciju par piesaistāmo privāto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumos jānorāda pieejamais finansējums (bez elastības finansējuma), kā arī plānotais finansējums (kopā ar elastības finansējumu). Lūdzam papildināt MK noteikumus ar informāciju attiecībā uz nacionālo finansējumu (valsts budžeta finansējums un privātais finansējums), attiecīgi precizējot anotācijas 3.sadaļu.
Vēršam uzmanību, ka attiecīgā ES fonda līdzfinansējuma likme ir ne lielāka kā 85%.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ieviešanai ir plānots īstenot vismaz divas kārtas, informējam, ka atbilstoši ES struktūrfondu ieviešanas principiem katrai atlases kārtai ir jāpiemēro uzraudzības rādītāji. Ja konkrētai kārtai nav iespējams piemērot SAM rādītāju (t.i. kārta nenes pienesumu Kohēzijas programmā noteiktajiem SAM rādītājiem), tad ir jānosaka nacionāla līmeņa rādītājs, kurš neparādītos Kohēzijas programmā, bet tikai MK noteikumos. Tādējādi lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar šāda veida rādītāju (rādītājiem) attiecībā uz pirmās atlases kārtu, kurai šobrīd nekādu uzraudzības rādītāju nav. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumos sniegto informāciju attiecībā uz uzraudzības rādītājiem:
 - Rādītāju nosaukumi jāizsaka pareizajā redakcijā (lūdzu sk. rādītāju aprakstus);
 - Nepieciešamības gadījumā precizēt rādītāja "komersanti, kas saņem atbalstu" būtību, proti, vai ir domāti komersanti, kas saņem grantus, vai komersanti, kas saņem nefinansiālu atbalstu, vai abi rādītāji vienlaicīgi. Lūdzam noformēt šo punktu līdzīgi spēkā esošajiem 2014.-2020. gada plānošanas perioda 3.2.1.1. pasākuma "Klasteru programma" MK noteikumiem, kur ir norādīti visi trīs augtāk minētie rādītāji. 
 - MK noteikumu projekts ir jāpapildina ar SAM/pasākuma rezultāta rādītajiem. 
 - Ja noteikumu projekts paredz ieviešanu vairākās atlases kārtās, noteikumu projektā ir jānosaka sasniedzamie rādītāji pa atlases kārtām, ja tas ir iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai plānotā rādītāju vērtība ir kumulatīva. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo apakšpunktu, jo atbilstoši specifiskā atbalsta mērķa rādītāju metodoloģijas aprakstam, rādītājam ir starpposma vērtība uz 31.12.2024. un sasniedzamā vērtība uz 31.12.2029.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šī punkta būtību, proti noteikt pienākumu sadarbības tīklam uzkrāt šādus datus un sniegt aģentūrai, nevis definēt rādītājus un sasniedzamo vērtību, aicinām šo punktu pārfrāzēt un iekļaut noteikumu projekta sadaļā "Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi"
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta skaidrībai, lūdzam noteikumu projektā ietvert termina "finansējuma saņēmējs" skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, noformējamā dokumenta nosaukumu norādot atbilstoši katras kārtas projekta iensiedzēja (finansējuma saņēmēja)  juridiskajai formai, proti, pirmajā kārtā slēdzama vienošanās par projekta īstenošanu un otrajā kārtā - līgums par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu sadaļā “Prasības projekta iesniedzējam un pasākuma īstenošanas nosacījumi” būtu jānosaka arī pamatprasība projekta iesniedzējam, proti, jānodefinē projekta iesniedzējs. Līdz ar to lūdzam papildināt sadaļu ar šādu punktu:
"1. Projekta iesniedzējs:
1.1. Pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā ir aģentūra;
1.2. Otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā ir biedrības un nodibinājumi – sadarbības tīkli" (turpinājumā papildinot ar 20. punktā norādītajām prasībām)."
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt šī punkta atbilstību - sadarbības tīklu izveidošanas nosacījumi pēc būtības nav prasība projekta iesniedzējam (iespējams, 17.1. un 17.2. apakšpunkti noformējami kā 20. punkta apakšpunkti)).
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai izslēgtu pārpratumu, ka 17. punktā ir noteikts veids, kā iesniegt projekta iesniegumu, lūdzam redakcionāli precizēt 19. punktu, izsakot to, piemēram, šādi:
"Projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projektu iesniegumu par kādu no šo noteikumu 17. punktā minētajiem tūrisma veidiem."
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot konsekventu terminoloģiju, lūdzam izteikt 20.punktu šādā redakcijā: "20. Otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniedzējs ir biedrība vai nodibinājums [..]
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontekstā ar izteiktajiem iebildumiem par 38.8.apakšpunktu un 50.punktu, lūdzam skaidrot, kādā veidā šādas organizācijas plāno iesaistīt. 
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām apvienot noteikumu projekta 22.un 23. punktu. Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar būtisku papildus iesniedzamu dokumentu - sadarbības tīkla dalībnieku sarakstu, kurā norādīti arī noteikumu projekta 20.3., 20.4. un 20.5. apakšpunktos norādītie sadarbības tīkla dalībnieku finanšu rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt ar apakšpunktu šādā redakcijā:
"projekta iesniedzējs atbilst Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 11.2 panta pirmajā daļā noteiktajām pazīmēm, atbilstoši kurām projekta iesniedzējs ir izslēdzams no dalības projektu iesniegumu atlasē."
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
27.3., 27.4., 27.5. apakšpunktā noteiktās nozares lūdzam noteikt atbilstoši NACE 2.0 klasifikatoram, kā arī anotācijā sniegt pamatojumu nozaru ierobežojumam, respektīvi, kāpēc dalībvalsts nosaka stingrākus ierobežojumus nekā naudas devējs  -Eiropas Komisija.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šī regula attiecas uz 2014.-2020. gada ES fondu plānošanas periodu. Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no MK noteikumu projekta konteksta nav skaidrs, par kādu vērtēšanas metodoloģiju ir runa. Lūdzam to atrunāt precīzāk.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar vārdu salikumu "vērtēšanas metodoloģija" šī noteikumu projekta ietvaros tiek atrunāta gan kārtība, pēc kuras LIAA izvērtē sadarbības tīkla stratēģiju un stratēģijas ieviešanas darbības plānu, gan kārtība, pēc kuras CFLA vērtē projekta iesniegumus, lūdzam noteikumu projektā lietot atšķirīgus apzīmējumus. Attiecībā uz CFLA projektu iesniegumu vērtēšanas metodoloģiju lūdzam lietot tādu terminoloģiju, kā ir noteikts ES fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu normu dublēšanos, lūdzam dzēst šo punktu – tas, ka sadarbības iestāde (t.i., tās izveidotā vērtēšanas komisija) vērtē projektu iesniegumus, ir noteikts horizontālajos MK noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanā). 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiek veikta atbildīgās iestādes iesaiste un tās nepieciešamību. Saskaņā ar MK noteikumu projekta 23. un 24. punktā noteikto, aģentūra jau būs izvērtējusi abus dokumentus un sniegusi par tiem atzinumu, līdz ar to nav saprotams, kādēļ sadarbības iestādei tie būtu atkārtoti saturiski jāvērtē, tostarp papildus iesaistot atbildīgo iesaisti.
Ir atbalstāma aģentūras pārstāvja līdzdalība vērtēšanas komisijā, lai tādējādi tiktu nodrošināts, ka stratēģija, kuru tiek plānots īstenot projekta ietvaros, ir tā pati, par kuru aģentūra ir sniegusi atzinumu (šo funkciju var veikt atbildīgās iestādes pārstāvis ar nosacījumu, ka atbildīgā iestāde ir piedalījusies aģentūras veiktajā stratēģijas izvērtēšanas procesā).
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt šī punkta lietderību – atklātas projektu iesniegumu atlases norises principi ir noteikti atlases metodikā, savukārt tas, ka vērtējums veicams, izmantotjot kritēriju piemērošanas metodiku, izriet no MK noteikumiem "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanā). Ja MK noteikumu autors tomēr lemj par šī punkta nepieciešamību, lūdzam to izteikt šādā redakcijā:
"Sadarbības iestāde otrajā atlases kārtā projektu iesniegumus apstiprina prioritārā secībā, ņemot vērā šo noteikumu 10. punktā noteikto finansējuma apjomu un nolikumā noteikto projektu iesniegumu rindošanas kārtību."
Vēršam uzmanību, ka līgumu slēgšana ir atsevišks process un secība, kādā projektu iesniedzēji noslēdz līgumus, ne vienmēr atbilst projektu iesniegumu rindojumam.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atbalstāmo darbību uzskaitījumu atbilstoši kārtām veidot loģiskā secībā, sākot ar pirmo kārtu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākumu īstenošana ir viena no sadarbības tīkliem atbalstāmajām darbībām (32.2. apakšpunkts), tad projekta darbības koordinēšana pēc būtības atbilst projekta vadībai. Lūdzam dzēst 32.1.3. apakšpunktu vai skaidrot, kā tā atšķiras no 32.1.1. apakšpunktā noteiktās darbības ietvaros īstenojamajām aktivitātēm.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu definēt tirgus izpētes jomas vai saistību ar projekta aktivitātēm
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas tiek saprasts ar 32.2.2. apakšpunktā minēto darbību "tirgus izpēte".
Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja ar šo saprotams ārpakalpojums, kas nodrošinās tirgus izpētes veikšanu, tad te, iespējams, pastāv izmaksu pārklāšanās risks ar projekta personāla pienākumiem, kam paredzēts piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt punktu. No esošās redakcijas sanāk, ka atbalstāmā darbība “atpazīstamības un mārketinga aktivitāte” ir iespējama šādos gadījumos:
Ja aktivitāte pēc savas būtības ir plaša mēroga un vispārēja rakstura;
 tā sniedz labumu plašam dalībnieku lokam un ir vērsta uz jaunradītu tūrisma produktu atpazīstamības veicināšanu.
Ņemot vērā 2014.-2020. gada fondu perioda pieredzi, vai nu noņemt ierobežojumus atpazīstamības un mārketinga aktivitātēm, vai noteikt konkrēti, kas ir atbalstāms.
Piemēram, no šā brīža redakcijas nav skaidri saprotams, vai bukleta izdošana “Laivošana pa Gauju”, kurā ir iekļauti uzņēmumi, kas iznomā laivas/ plostus, būtu atbalstāma.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot sadarbību ar pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām - atbilstoši MK noteikumu 20.6. apakšpunktam pētniecības oranizācija ir piesaistāma arī kā partneris. Vēršam uzmanību, ka starp projekta partneri un finansējuma saņēmēju nevar veidoties attiecības, kas atbilst iepirkuma pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vispārīgs komentārs par MK noteikumu projekta 33. punktu – vēršam uzmanību, ka vairāki 33.punkta apakšpunkti pārklājas ar 34. punkta apakšpunktiem. Informējam, ka ir jānošķir pasākuma atbalstāmās darbības no LIAA tiešajām funkcijām pasākuma ietvaros. Punkts jāpārstrādā tā, lai skaidri sadalītas LIAA pienākumi un funkcijas no pasākuma atbalstāmajām darbībām. 
Piemēram, 33.1.1. apakšpunkts faktiski dublē 34.3. apakšpunktu, vai 33.1.3. apakšpunkts dublē 34.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, jo šobrīd nav skaidra šīs atbalstāmās darbības būtība (kādas informācijas izplatīšana un kam tā tiks izplatīta).
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kāda veida konsultatīvs atbalsts šī punkta ietvaros var tikt sniegts. 
Papildus, skaidrojam, ka ES tiesu judikatūrā (lūdzam skatīt 2016.gada 19.maijā publicēto Eiropas “Komisijas paziņojums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu” http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.C_.2016.262.01.0001.01.ENG&toc=OJ:C:2016:262:TOC) par saimnieciskās darbības veicēju konsekventi ir uzskatīts saimnieciskā darbībā iesaistīts subjekts neatkarīgi no tā juridiskā statusa un finansēšanas veida, kurš ir iesaistīts saimnieciskās darbības/ekonomiskās aktivitātes veikšanā, piedāvājot preces vai pakalpojumus tirgū. Tas, vai attiecībā uz konkrētiem pakalpojumiem pastāv tirgus, var būt atkarīgs no veida, kādā attiecīgajā dalībvalstī šie pakalpojumi tiek organizēti. Fakts, ka potenciālais atbalsta saņēmējs tiek pilnībā finansēts no valsts resursiem valsts deleģēto funkciju ietvaros un tas savus pakalpojumus sniedz bez maksas, neizslēdz iespējamību, ka tas var tikt kvalificēts kā komercsabiedrība (saimnieciskās darbības veicējs). Šeit jāvērtē, vai finansējums netiek sniegts par preci vai pakalpojumu tirgū, tādējādi radot šim subjektam ekonomiskas priekšrocības.
Ja ir konstatēts, ka finansējuma saņēmējs ir „saimnieciskās darbības veicējs”, tālāk ir jāvērtē finansējuma piešķīruma atbilstība valsts atbalstu raksturojošiem kritērijiem (komercdarbības atbalsta četrām pazīmēm), kas definēti Līguma 107.panta 1.punktā un tālāk interpretēti ES tiesu judikatūrā, kā arī nacionālā līmenī definēti Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā. Tikai tad, ja vienlaicīgi izpildās visas četras pazīmes, atbalsts saimnieciskai darbībai kvalificējas kā valsts atbalsts komercdarbībai (saimnieciskai darbībai).

No ziņojumā ietvertās informācijas pirmšķietami var secināt, ka, piemēram, uz Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) noteikumu projekta 33.1.2., 33.1.5., 34.6.,34.8. un 34.9. punktā minētajiem pakalpojumiem Latvijā pastāv tirgus, proti, šādus pakalpojumus sniedz komersanti tirgū (attiecībā uz 34.9. minēto pakalpojumu, ja šis ir pakalpojums, ko LIAA sniedz valsts deleģētās funkcijas ietvaros, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju). Attiecīgi lūdzam izvērtēt LIAA plānotos pakalpojumus atbilstoši augstāk skaidrotajam un papildināt noteikumu projektu ar komercdarbības atbalstu izslēdzošiem nosacījumiem vai paredzot, ka attiecībā uz šiem pakalpojumiem LIAA tiek sniegt komercdarbības atbalsts saskaņā ar atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu, piemēram, Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ar ko 33.1.1. un 33.1.3. darbības atšķiras no pienākuma, kuru sadarbības iestāde veic saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12. panta 3. daļas 2. un 5. punktu. Lūdzam izvērtēt, vai no pareizas finanšu pārvaldības viedokļa ir korekti iestādei projekta ietvaros plānot finansējumu darbībai, kura jau ir citai iestādei (šajā gadījumā - sadarbības iestādei) ar likumu noteikts pienākums.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kāda veida atbalsts sniegšana sadarbības tīklam šī punkta ietvaros var tikt sniegts. 
Papildus lūdzam skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 33.1.2. apakšpunkta. 
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, kādas pārbaudes plāno veikt aģentūra (LIAA).
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt jomu un/vai ar ko atbalstāmās darbības ir saistītas
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam konkretizēt, kāda satura apmācības kādai mērķauditorijai.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punkta redakciju, nepārprotami norādot, kādu pasākumu un konferenču rīkošana ir atbalstāma.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šīs pienākums nedublējas ar sadarbības iestādes funkcijām
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums skaidrot, kādā veidā sadarbības tīkliem un to biedriem tiks noteikts par pienākumu rīkot šādas sanāksmes ar noteiktu regularitāti
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt šo punktu šādi:
“Sniegt atbalstu sadarbības tīkliem vienotas mārketinga aktivitāšu organizēšanā". 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka konsultatīva atbalsta sniegšana par LIAA programmām, kas nav saistītas ar pasākuma mērķa sasniegšanu ir pretrunā ar ES struktūrfondu ieviešanas nosacījumiem. Tādējādi lūdzam izņemt šo punktu, vai sniegt anotācijā izvērstu pamatojumu šāda veida investīcijām. 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu sniegt skaidrojumu, kura procesa ietvaros aģentūra (LIAA) veiks minētās pārbaudes, kā arī kurā brīdī pārbaudes tiks veiktas. Kā arī paredzēt, ka aģentūra izstrādā iekšējo kārtību šo pārbaužu veikšanai, saskaņo to ar atbildīgo iestādi un iesniedz pie projekta iesnieguma
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, izsakot šādā redakcijā: "[..] ieviešanas plānu, par kuru ir saņemts pozitīvs aģentūras atzinums, kā arī aģentūras atzinumu."
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt apakšpunktu ar termiņu, līdz kuram jāizpilda apakšpunktā minētais nosacījums. 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt apakšpunktu ar termiņu, līdz kuram jāizpilda apakšpunktā minētais nosacījums. 
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu – sadarbības iestādes pienākumi ir noteikti Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumā, nav nepieciešamības dublēt informāciju. Lūdzam dzēst šo informāciju arī no anotācijas.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām plašāk izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 38. un 42.punktos minētajām izmaksām, to detalizēti aprakstot anotācijā. Skaidrojam, ka galvenā vienkāršotu izmaksu nodrošinātā priekšrocība ir ievērojami mazināts administratīvais slogs, kā arī tiek samazināta kļūdu rašanās iespēja. Turklāt, izmantojot vienkāršotās izmaksas, saistītos cilvēkresursus un administratīvās darbības var vairāk novirzīt politikas mērķu īstenošanai un tie vairs nav jākoncentrē uz finanšu dokumentu apkopošanu un pārbaudi. 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, t.sk. informāciju anotācijā, jo plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtība tiks atrunāta vienošanās un līgumā par projekta īstenošanu starp finansējuma saņēmēju un CFLA. 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 38.punkta attiecīgo daļu redakcionāli precizēt uz "tiešās attiecināmās izmaksas"
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ES fondu 2021.- 2027. gada plānošanas periodam plānots izstrādāt personāla atalgojuma un mācību vienas vienības metodikas, ierosinām papildināt noteikumu projektu ar vispārējo punktu, ka tiklīdz stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika par izmaksām, kuras ir paredzētas pasākumā, tā ir obligāti piemērojama
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt iekavās norādītās teksta daļas nepieciešamību, ņemot vērā, ka tas, ko ietver projekta vadības personāla izmaksas, ir skaidrots vadošās iestādes izstrādātajās vadlīnijās attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kas saprotams ar apliekamām attiecināmām izmaksām, kas minētas 38.1. un 38.2. apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidri atrunāt nianses par attiecināmības nosacījumiem gadījumos, kad tiek slēgti uzņēmuma līgumi, t.sk., ņemot vērā vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 8.punktā minētos nosacījumus. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kāda veida pabalstus paredzēts attiecināt no Eiropas Savienības fondu finansējuma gadījumos, ja ar darbinieku tiek slēgts uzņēmuma (pakalpojuma) līgums.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai ", nevis vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, nodrošinot tā labskanību.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt vai skaidrot, ko nozīmē "Covid-19 infekcijas izmaksas par sēdvietu rezervēšanu".

Turklāt no apakšpunkta redakcijas nav skaidrs, vai runa ir par sabiedriskā transporta, t.sk. avio, bliešu rezervāciju? Lūdzam atbilstoši precizēt. 
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai minētais ārpakalpojums (iegāde) ir attiecināms tikai gadījumos, ja to nodrošina tīkla sadarbības partneris. Ja jā, tad lūdzam skaidrot, kā šajā gadījumā tiks nodrošinātas iepirkuma prasības.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst vai precizēt 38.11., 38.12., 42.2. un 42.3. apakšpunktus, ņemot vērā, ka atbilstoši ES fondu vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 30.punktam, šīs ir netiešās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka attiecināmas ir tikai tās pieejas tiesību izmaksas, kas saistītas ar pasākuma īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši uz doto brīdi esošajai SAM 1.2.3.2. MKN redakcijai sadarbības partneriem ir paredzēts tikai šis viens attiecināmo izmaksu veids - praktisko un tematisko apmācību izmaksas. Lūdzam sniegt informāciju, ar ko tiek pamatots tieši šīs vienīgās attiecināmās izmaksas sadarbības partneriem visas programmas ietvaros. Papildus nav saprotams, ja sadarbības tīkla dalībnieks būs komersanti un paredzēts, ka arī sadarbības partneri būs komersanti, kā programmas ietvaros būs iespējams noteikt, kurai grupai atbildīs konkrētais komersants. 
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā PVN izmaksas biedrībām nav attiecināmas, ņemot vērā Eiropas Komisijas PVN vadlīnijas. Lūgums izvērtēt risku saistībā ar izmaksu attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt 38.17.apakšpunktu šādā redakcijā "pievienotās vērtības nodoklis, ja tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā".
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav atbalstāma MK noteikumu projekta punkta redakcija "citas izmaksas", ja nav zināms šo izmaksu saturs. Lūdzam iepazīties ar vadošās iestādes izstrādātajām Vadlīnijām attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.–2027.gada plānošanas periodā un pārskatīt 38. punkta apakšpunktos noteiktās izmaksas atbilstoši vadlīnijās minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros ir plānots piemērot vienkāršotās izmaksas, deleģējumā jāietver atsauci arī uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6.punktu un attiecīgi jāpapildina noteikumu projekta 1.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam:
1) 42.punkta attiecīgo daļu redakcionāli precizēt uz "tiešās attiecināmās izmaksas";
2) papildināt ar 42.7 apakšpunktu ar nosacījumiem par PVN attiecināšanu.

Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt vienotu pieeju un personāla atlīdzības izmaksas paredzēt kā vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc Aģentūrai paredzēta plašāka atlīdzības izmaksu (t.sk. kompensācijas) attiecināšana salīdzinājumā ar sadarbības tīkliem?
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 21/27 periodam plānots izstrādāt personāla atalgojuma un mācību vienas vienības metodikas, ierosinām papildināt noteikumu projektu ar vispārējo punktu, ka tiklīdz stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika par izmaksām, kuras ir paredzētas pasākumā, tā ir obligāti piemērojama.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Iebildums
Piedāvājam izvērtēt iespēju reprezentācijas izmaksām izstrādāt vienību metodiku. 
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47. punkta atsaucē norādītajam, ārvalstu komandējumu izmaksas ir attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam (skat.62.zemsvītras atsauci)
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja pasākuma īstenošanas gaitā sadarbības partnerim ir radušās izmaksas, tad šīs izmaksas uz to ir arī jāattiecina un finansējums tam (sadarbības partnerim), ja sadarbības partnera aktivitātes kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts,  ir jāsniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu uz to attiecinot arī visus nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013. 
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot MK noteikumu projekta 45. punktā otro teikumu - šobrīd nav saprotams, vai tas attiecas uz finansējumu, kuru finansējuma saņēmējs plāno izmaksāt sadarbības partnerim, vai sadarbības partnera veiktajiem maksājumiem pakalpojumu sniedzējiem/piegādātājiem.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādas sadarbības partnera izmaksas šeit iespējamas?
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums skaidrot, vai pārējās izmaksas ir iekļaujamas tīkla izmaksās (piemēram, pašvaldību darbinieku kā īstenošanas personāla atalgojums, sakaru izmaksas utt).
Piedāvātā redakcija
-
87.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja pasākuma īstenošanas gaitā sadarbības partneriem - valsts un pašvaldības kapitālsabiedrībai, atvasinātai publiskas personai, pašvaldībai ir radušās izmaksas, tad šīs izmaksas uz tām ir arī jāattiecina un finansējums tam (sadarbības partnerim), ja sadarbības partnera aktivitātes kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts, ir jāsniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu uz tām attiecinot arī visus nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013. 
Piedāvātā redakcija
-
88.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām vadlīnijām attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā”netiek paredzētas neattiecināmās izmaksas, lūdzam šo punktu izteikt šādā redakcijā: “Pasākuma ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas: [..]”.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontekstā ar iebildumu pie 38.8.apakšpunkta, lūgums skaidrot, vai pakalpojumu var sniegt arī pētniecības organizācija, kas nav tīkla sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projektu iesniedzēju (finansējuma saņēmēju) pienākumus norādīt šajā sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar informāciju, kurš nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus. Vēršam uzmanību, ka tas būtu attiecināms uz SAMP abu kārtu finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu lietot vienu terminoloģiju "finansējuma saņēmējs"
Piedāvātā redakcija
-
93.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, vai iepirkuma procedūra ir jāievēro tikai finansējuma saņēmējam, ņemot vērā 44., 45. un 50.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka preču piegādātāju/pakalpojumu sniedzēja līmenī netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt 57.punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
95.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, nosakot, ka avansa maksājums nepārsniedz 35% no projektam piešķirtā ERAF finansējuma, nevis no projekta attiecināmajām izmaksām. Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
96.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot normas piemērošanu attiecībā uz aģentūras (LIAA) izdevumu sadārdzinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
97.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo maksājumu pieprasījumu iesniegšanas kārtība tiks atrunāta vienošanās/ līgumā starp finansējuma saņēmēju un CFLA.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt šo punktu šādā redakcijā:
"63. Projekta ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki un sadarbības partneri var mainīties, kā arī sadarbības tīkls var pieaicināt jaunus sadarbības tīkla dalībniekus un sadarbības partnerus, ievērojot šo noteikumu 20.2.apakšpunktā iekļautos nosacījumus."     
Piedāvātā redakcija
63. Projekta ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki un sadarbības partneri var mainīties, kā arī sadarbības tīkls var pieaicināt jaunus sadarbības tīkla dalībniekus un sadarbības partnerus, ievērojot šo noteikumu 20.2.apakšpunktā iekļautos nosacījumus.     
99.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šī nodaļa ietver nosacījumus, kas neizriet no valsts atbalsta regulējumu, piemēram, 65.3., 65.4., 69., 74., 77., 78.punktā, lūdzu pārskatīt VI nodaļas nosaukumu. 
Piedāvātā redakcija
-
100.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas ir domāts ar finansējuma saņēmēja lēmumu par atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam, ja finansējuma saņēmējs ir plānots biedrība, nodibinājums - sadarbības tīkls un sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniedzēja iesniegto projekta iesniegumu.
Piedāvātā redakcija
-
101.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā ietverto informāciju: "Pirmās un otrās kārtas ietvaros komercdarbības atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti finansējuma saņēmējam veic sadarbības iestāde" un ņemot vērā to, ka noteikumu projekts neietver nosacījumus, ka pirmās kārtas ietvaros 33.punktā minētās izmaksas sniedz saskaņā ar regulu 1407/2013, lūdzam precizēt un papildināt noteikuma projekta 65.punktu. 

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta nav viennozīmīgi skaidrs, kura institūcija kādiem subjektiem sniegs de minimis atbalstu, kā arī, nav skaidrs, kuras izmaksas konkrētajā līmenī tiks attiecinātas un uzskaitītas kā de minimis atbalsts, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
102.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumu Nr.715 21.punkts paredz, ka atbalsta pretendents, iesniedzot atbalsta sniedzējam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pieteikumam pievieno sistēmā sagatavotās veidlapas (1. pielikums) izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru. Lūdzam ar atbilstošu nosacījumu papildināt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
103.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 65.punkta ievaddaļu šādā redakcijā, lai nodrošinātu, ka tiek ietverts pilns normatīvā akta nosaukums.
Piedāvātā redakcija
Finansējumu šo noteikumu 38. punktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem. 
104.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 64.punkta var secināt, ka finansējuma saņēmējs (ar to mēs saprotam šajā gadījumā LIAA) atbalstu piešķir sadarbības tīklam, savukārt no 65.1. apakšpunkta var secināt, ka sadarbības tīkls piešķir atbalstu sadarbības tīkla dalībniekiem. Lūdzam novērst minētās pretrunas un nodrošināt, ka noteikumos iekļautās de minimis prasības tiek attiecinātas uz visiem atbalsta sniedzējiem un visiem atbalsta saņēmējiem (visos līmeņos). 
Piedāvātā redakcija
-
105.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 65.2. apakšpunkta ietvertais nosacījums dublē noteikumu projekta 49.punktā ietverto atbalsta kumulācijas nosacījumu attiecībā uz sadarbības tīklu. Vienlaikus, lūdzam kādu no šiem punktiem papildināt ar kumulācijas nosacījumiem attiecībā uz sadarbības partneriem un LIAA. 
 
Piedāvātā redakcija
-
106.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka 65.5.apakšpunktā ietvertā piebilde “vai kurš atbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru” tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Vienlaikus, ņemot vēra, ka de minimis atbalsts šo noteikumu ietvaros tiek sniegts ne tikai sadarbības tīkla dalībniekiem, bet arī, LIAA, sadarbības tīklam un sadarbības partneriem, lūdzam šo nosacījumu attiecināt arī uz tiem. 
Papildus, lūdzam precizēt, ka minētais nosacījums tiks pārbaudīts uz atbalsta piešķiršanas brīdi. 
 
Piedāvātā redakcija
-
107.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu anotācijā sniegt pamatojumu, kāpēc paredz stingrākus nosacījumus nekā pats naudas devējs – Eiropas Komisija. Jo ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda Regulas 2021/1058 7.panta 1.punkta d)apakšpunktā ir noteikts izņēmums de minimis atbalstam
Piedāvātā redakcija
-
108.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot , kāda veida lēmumu pieņems sadarbības tīkls, ja finansējumu piešķir sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam,  un lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
109.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka de minimis atbalsts šo noteikumu ietvaros tiek sniegts ne tikai sadarbības tīkla dalībniekiem, bet arī, LIAA, sadarbības tīklam un sadarbības partneriem, lūdzam šo nosacījumu attiecināt arī uz tiem. 
Piedāvātā redakcija
-
110.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo punktu ir nepieciešams dzēst, jo tas dublē 65.1.apakšpunktā noteikto par sadarbības tīkla darbībām attiecībā uz sadarbības tīkla dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
111.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vēra, ka de minimis atbalsts šo noteikumu ietvaros tiek sniegts ne tikai sadarbības tīkla dalībniekiem, bet arī, LIAA, sadarbības tīklam un sadarbības partneriem, lūdzam izvērtēt, vai šo nosacījumu nav jāattiecina arī uz tiem, kā arī, precizēt iekļauto atsauci uz noteikumu projekta 32.punktu, ņemot vērā, ka arī citos punktos ir noteiktas izmaksas, kurām atbalsts ir sniedzams saskaņā ar regulu 1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
112.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, vai neizpildās Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījums, kas paredz, ka darbībām, kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 EUR, visas izmaksas sedzamas, piemērojot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
113.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav saprotams, kāpēc šāds nosacījums attiecināms uz sadarbības partneri, kuram programmas ietvaros ir attiecināms tikai viens attiecināmo izmaksu veids, bet attiecībā uz sadarbības tīkla dalībniekiem šāds nosacījums nav ietverts. Lūdzam skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
114.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka rādītāji ir jānorāda arī projekta iesniegumā. Lūdzam atbilstoši precizēt punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
115.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka SAM ietvaros atbalsts tiek piešķirts vairākos līmeņos (CFLA piešķir FS un FS piešķir sadarbības tīklam, un sadarbības tīkls piešķir sadarbības tīkla dalībniekiem), noteikumos nepieciešams paredzēt, ka: 
1) atbalsta piešķīrēji nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem;
2) atbalsta saņēmēji nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža. 
Piedāvātā redakcija
-
116.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt šī punkta redakciju, lai būtu skaidrs, ka šī prasība attiecas uz jauna de minimis atbalsta piešķiršanu, ja ar projekta grozījumiem tiek palielināts projekta finansējums. Skaidrojam, ka šis nosacījums nav attiecināms uz gadījumiem, kad projekta grozījumi neskar finansējuma palielinājumu, jo tad projekta grozījumiem nav saistības ar regulā Nr. 1407/2013, kā arī normatīvajos aktos par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem noteiktajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
117.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu Anotācijā skaidrot šo nosacījumu, kāpēc tāds ir nepieciešams  – respektīvi, lai veiktu jebkādas izmaiņas projektā, kā piemēram, mainītu finansējumu pa projekta budžeta pozīcijām, ir jāpārbauda, vai, piemēram, visi sadarbības tīkla dalībnieki ir MVU?
Piedāvātā redakcija
-
118.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 77.punktu, jo projektu iesniegumu atlasē sadarbības iestādes  pieņemto lēmumu apstrīdēšanu regulē  Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā  27.panta pirmā daļa un nav nepieciešams to dublēt šajā noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
119.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 78. punktu, jo  strīdu risināšanas kārtību par projekta īstenošanas izpildi starp sadarbības iestādi un finansējuma saņēmēju regulē  Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 30.-31.pants (nav vajadzība dublēt).
Piedāvātā redakcija
-
120.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz stingrākas kumulācijas prasības, nekā tas ir noteikts Komisijas regulā 1407/2013, kā arī ievērojot to, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, lūdzam noteikumu projekta 79.punktā (vai jaunā punktā) aptvert visus atbalsta sniedzējus un atbalsta saņēmējus, kas ir paredzēti šo noteikumu ietvaros, un izteikt, piemēram, šādā redakcijā: Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013, [atbalsta saņēmējam] ir pienākums atmaksāt [atbalsta sniedzējam] visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 
Piedāvātā redakcija
-
121.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1. Nav skaidrs, kā ar anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" (2) apakšpunktā (Prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam) aprakstīto kompleksa tūrisma pakalpojumu tiks nodrošināta tūrisma produktu novitāte.
2. Tāpat vēršam uzmanību, ka ne no anotācijas, ne MK noteikumu projekta pretēji DP projekta 2021-2027.gadam paredzētajam, nenolasās, ka jaunu un inovatīvu tūrisma produktu izstrādei kā svarīgs elements ir plānotas sadarbības ar pētniecības organizācijām vai vismaz uzņēmumiem, kam pašiem ir pētniecības kapacitāte. Piemēram, DP saskaņošanas ietvaros no EM saņemta informācija par jaunu tūrisma produktu piemēriem: siera receptūras laboratorijas izmeklējumi, lai saņemtu sertifikātu; laboratorijas izmeklējumi aļģu krēmam, kas būs kā jauns SPA pakalpojums vai  SPA tūre kādā nacionālajā parkā, Latvijas sieri (kur ir jaunas receptūras ar katra novada pamata garšām), video tūre kādās pilsdrupās. Aicinām papildināt ar augstākminētajiem tūrisma produktu attīstības piemēriem, lai sniegtu ieskatu potenciālajiem projekta iesniedzējiem, par to, kāda veida tūrisma produktu attīstīšana atbalsta pasākuma ietvaros ir sagaidāma.
Piedāvātā redakcija
-
122.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot ar kādu mērķi stratēģijas un stratēģijas ieviešanas darbības plāna vērtēšana tiek papildus iesaistīta atbildīgā iestāde, ņemot vērā to, ka augstākminētā vērtēšanas metodoloģija iepriekš jau ir tikusi skaņota ar atbildīgo iestādi (EM), attiecīgi ar šādu informāciju papildinot anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts".
Piedāvātā redakcija

123.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai attiecībā uz sadaļā "Rsinājuma apraksts"  minētajiem ģeogrāfiskajiem sadarbības tīkliem ir plānots noteikt ierobežojumu šādu ģeogrāfisko tīklu izveidošanai, piemēram 1- katrā plānošanas reģionā vai kā ir plānots nodrošināt, ka iesniegto projektu ietvaros netiks dublēts reģionālais pārklājums.
Piedāvātā redakcija
-
124.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai būtu skaidra noteikumu projektā izteikto tiesību normu piemērošana, lūdzam anotācijā skaidrāk izdalīt, kā notiks pasākuma īstenošana pirmās atlases kārtas ietvaros un kas attiecas uz otro atlases kārtu, ņemot vērā, ka atšķiras gan projektu iesniedzēji, gan atlases veids.
Piedāvātā redakcija
-
125.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam:
(1) daļā "Vispārīgie jautājumi" papildināt ar informāciju, no kādiem līdzekļiem tiek paredzēts finansējums 600 000 EUR;
(4) daļā "Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas" redakcionāli precizēt 1.teikuma attiecīgo daļu uz "tiešās attiecināmās izmaksas". Savukārt 2.teikumu izteikt šādā redakcijā "sadarbības tīkla projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas"


 
Piedāvātā redakcija
-
126.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam norādīt anotācijā vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
- “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”
- “Klimatdrošināšana”
- “Energoefektivitāte pirmajā vietā”
- “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
127.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju attiecībā uz atbalstāmo darbību intervences kodiem konkrētajam SAM (pārbaudot atbalstāmās darbības pret intervences kodos minētajām atbalsta jomām. Informācija attiecībā uz intervences kodiem ir atrodama L_2021231LV.01015901.xml (europa.eu)
Piedāvātā redakcija
-
128.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par vienkāršoto izmaksu piemērošanu, t.sk. par plānoto metodiku izstrādes laiku.
Piedāvātā redakcija
-
129.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka LIAA ir pirmās kārtas projekta iesniedzējs, aicinām izvērtēt, vai LIAA loma ir korekti definēta (proti, vai LIAA "nodrošina" projekta īstenošanu pasākuma līmenī, vai tikai otrajā atlases kārtā).
Piedāvātā redakcija
-
130.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 12.pantu, sadarbības iestāde slēdz līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu un piešķir finansējumu finansējuma saņēmējam, lūdzam atbilstoši precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
131.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 7. un 8. punktu apvienot, strukturējot šādi:
7. Sadarbības iestāde īsteno projektu iesniegumu atlasi šādos veidos:
 7.1. Pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu – ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā;
 7.2. Otro projektu iesniegumu atlases kārtu – atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka, lai aģentūrai piešķirtu finansējumu, tās projekta iesniegumam būs jāatbilst atlases prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
132.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt šī punkta redakciju, nosakot šādas informācijas pieprasīšanas biežumu, piemēram, vienu reizi gadā, lai finansējuma saņēmējam jau pirms projekta iesniegšanas būtu pilna informācija par visiem pasākuma īstenošanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
133.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām 14.punktu apvienot ar 21.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
134.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt, ka šis nosacījums attiecas uz otrās kārtas projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
135.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kādu iemeslu dēļ  kopējais neto apgrozījums, salīdzinot ar 2014.-2020. gada periodu ir samazināts uz pusi. Vēršam uzmanību, ka 3.2.1.1. pasākumā "Klasteru programma" minētais slieksnis bija 10 milj. euro. 
Piedāvātā redakcija
-
136.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un, ja nepieciešams, pārfrāzēt šī punkta redakciju - saskaņā ar turpmākajā MK notiekumu projekta tekstā minēto, atzinumu aģentūra sniedz, īstenojot pirmās kārtas projektu. Taču izmantots šis atzinums tiek otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā.
Piedāvātā redakcija
-
137.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai šo nosacījumu ir nepieciešams ietvert MK noteikumu projektā, ņemot vērā, ka šī prasība neizriet no Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam, attiecīgi ietvertā prasība ir stingrāka nekā to paredz piemērojamais komercdarbības atbalsta regulējums. Ja tiek izvērtēts un šī prasība saglabāta lūdzam anotācijas 5.sadaļā pie atbilstības izvērtējuma norādīt, ka šī prasība ir stingrāka. 
Piedāvātā redakcija
-
138.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt ar apakšpunktu "ar tūrisma pakalpojuma sniegšanu nesaistītām nozarēm".
Piedāvātā redakcija
-
139.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums aizstāt "atbalstu" ar “konsultatīvo atbalstu"
Piedāvātā redakcija
-
140.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums aizstāt "izvērtēt iespēju" uz  “iesaistīt”
Piedāvātā redakcija
-
141.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai netiešās izmaksas vispār nav plānotas?
Piedāvātā redakcija
-
142.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju Covid-19 saistītos izdevumus segt no netiešajām attiecināmajām izmaksām, ja tādas projektā tiks paredzētas
Piedāvātā redakcija
-
143.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt attiecīgo vārdu uz "kopējām"
Piedāvātā redakcija
-
144.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt attiecīgo vārdu uz "kopējām"
Piedāvātā redakcija
-
145.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums papildināt ar PVN, ņemot vērā, ka aģentūra to nevarēs atgūt.
 
Piedāvātā redakcija
-
146.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums papildināt ar veselības apdrošināšanas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
147.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt 43.punktu, dzēšot vārdus "apakšpunktā minētās izmaksas", jo tie atkārtojas
Piedāvātā redakcija
-
148.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt Ministru kabineta noteikumu projektu atbilstoši fondu terminoloģijai, paredzot, ka otras atlases ietvaros finansējuma saņēmējs var saņemt avansu, nevis sadarbības tīkls. Tāpat aicinām izvērtēt un skaidrot anotācijā, kāda ir paredzamā avansa un starpmaksājuma kopsumma, ko paredzēts piešķirt projekta iesniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
149.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kas būtu sadarbības tīkla dalībnieki, ja otrās atlases ietvaros finansējuma saņēmēji ir sadarbības tīkli un vai jaunu sadarbības dalībnieku pieaicināšanas gadījumā mainītos finansējuma saņēmēja statuss.
Piedāvātā redakcija
-
150.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Risinājuma apraksts" papildināt teikumu "pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā finansējums tiek piešķirts Latvijas investīciju un attīstības aģentūrai (turpmāk – aģentūra)" informāciju, norādot, kādam mērķim finansējums tiek piešķirts aģentūrai.
 
Piedāvātā redakcija
-
151.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka teikums "Pasākums tiek īstenots divās projektu iesniegumu atlases kārtās." anotācijā atkārtojas vairākas reizes. Lūdzam precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
152.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, nepieciešamības gadījumā precizējot redakciju, kas ir saprotams ar (4) daļā "Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas" minēto "savas attiecināmās izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
153.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt anotāciju ar informāciju, vai pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās  Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu (attiecināms, ja programmā ir norādīts, ka SAM ietvaros plānota sasaiste ar ESSBJR) http://www.balticsea-region-strategy.eu/component/edocman/17-action-plan-2015
Piedāvātā redakcija
-
154.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā pie citas informācijas norādīto, ka nepieciešamo finansējumu Finanšu ministrija lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, lūdzam skaidrot vai tā ietvaros būs arī finansējums 600 000 euro apmērā Latvijas investīciju un attīstības aģentūrai atbilstoši noteikumu projekta 11.1.punktam.
 
Piedāvātā redakcija
-