Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-1140
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējumu pa gadiem pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā, jo, matemātiski saskaitot, tas veidojas  7 675 551 euro, savukārt noteikumu projekta 3.punkts paredz pasākuma ietvaros pieejamo kopējo attiecināmos finansējumu 7 675 552 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, ka pēc MK noteikumu projekta spēkā stāšanās un grozījumu projektā apstiprināšanas projektam nepieciešamo finansējumu 2022.gadam Sabiedrības integrācijas fonds normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Finanšu ministrijā iesniegs pieprasījumu apropriācijas pārdalei no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, savukārt par nepieciešamo finansējumu 2023.gadam iesniegs priekšlikumu bāzes izdevumu precizēšanai, sagatavojot valsts pamatbudžeta izdevumu bāzi 2023.-2025.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5. un 7.ailes 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt 7.punktā sniegto informāciju ar aprēķiniem/skaidrojumu, kā veidojas uzrādītais finansējums 97 384 euro projekta jaunā eksperta un esošā personāla atlīdzības izmaksām, 900 euro veselības apdrošināšanas izmaksām un 2711 euro darba vietas aprīkošanas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt 6.punktā iekļauto informāciju par 2016.-2020.gadā Sabiedrības integrācijas fonda faktiski izlietoto finansējumu 9.1.4.4. pasākuma īstenošanai atbilstoši ikgadējos Valsts kases pārskatos par valsts budžeta izpildi iekļautajai informācijai. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam salāgot ailē "2022. izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" un ailē "2023. izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" 1. un 2.punktā uzrādītā finansējuma apmēru ar noteikumu projekta 3.punktā, ar kuru groza noteikumu 7.punktu, paredzēto. Norādām, ka noteikumu projekts paredz finansējuma palielinājumu par 1 212 507 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums - 1 030 631 euro, savukārt iepriekš minēto aiļu kopsumma veido 1 212 506 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums - 1 030 630 euro (nobīde 1 euro).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt ailē "2021. saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un ailē "2022. saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" 1.-3.punktā uzrādīto finansējuma apmēru atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2021.gadam" un likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023.gadam" Sabiedrības integrācijas fonda budžeta apakšprogrammā 63.07.00 "Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu un pasākumu īstenošana (2014-2020)" plānotajam apmēram, jo šobrīd šajos punktos uzrādītais apmērs pārsniedz plānoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Finanšu ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde aicina Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projektu Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumos Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumu projekts) virzīt izskatīšanai MK tikai pēc Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) grozījumu priekšlikuma par finansējuma pārdalēm DP 9.prioritārā virziena ietvaros (un ar to saistīto uzraudzības rādītāju izmaiņu) neformālas saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. Ņemot vērā 2021. gada 24. novembrī saņemtos Eiropas Komisijas komentārus (kas tika pārsūtīti arī LM š.g. 24. novembrī) par plānoto 9.1.1.1. pasākuma “Subsidētās darba vietas nelabvēlīgākā situācijā esošajiem bezdarbniekiem” finansējuma samazinājumu, joprojām nav rasta pārliecība, ka EK atbalstīs minēto DP grozījumu priekšlikumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai izsekotu izmēģinājuma projekta iznākumiem un rezultātiem, lūdzam izvērtēt iespēju izmantot esošos DP rādītājus, piemēram i.9.1.4.a “Atbalstu saņēmušo nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju skaits” un r.9.1.4.ak “Nelabvēlīgā situācijā esoši dalībnieki, kas pēc aiziešanas sākuši darba meklējumus, iesaistījušies izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, nodarbinātībā, tostarp pašnodarbinātie”, attiecīgi palielinot mērķa vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiks nodrošināts atbalsta turpinājums mērķa grupas personām pēc izmēģinājumprojekta beigām īpaši attiecībā uz mājokļa pieejamību. Lūdzam papildināt noteikumu projekta 15.14.apakšpunktu ar nosacījumu, ka pašvaldībām vismaz konkrētu laika periodu jānodrošina līdzvērtīga atbalsta sniegšana mērķa grupas personām pēc projekta beigām. Vēršam uzmanību, ka ESF investīcijām jābūt ilgstpējīgām un ekonomiski pamatotām attiecībā uz sasniegto rezultātu uzturēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.16.apakšpunktu, norādot, kam un kādā formātā pašvaldība sniegs minētos personu datus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši vadlīniju Nr.2.1. “Vadlīnijas attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020. gada plānošanas periodā” 64.punktam, projekta komandējumu (iekšzemes un ārvalstu) izmaksas ESF projektiem ir tiešās attiecināmās izmaksas, ja tās ir skaidri sasaistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu. Papildus, iepriekš minētā punkta 39.zemsvītras atsaucē ir noteikts, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.2.3.1 apakšpunktu, svītrojot atsauci uz noteikumu 13.2. apakšpunktu, jo sadarbības partneris nav projekta īstenošanas personāls.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vadošās iestādes vadlīniju Nr.2.1 “Attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020.gada plānošanas periodā” 17.3.apakšpunkts nosaka, ka Darba vietas aprīkojuma izmaksas tiek attiecinātas vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Papildus vēršam uzmanību, ka šīs izmaksas tiek attiecinātas tikai jaunradītu darba vietu aprīkošanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts.  Vienlaikus atbilstoši iepriekš minēto vadlīniju 17.5. apakšpunktam darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši darba laikam projektā.
Savukārt no MK noteikumiem un anotācijas secināms, ka plānots vienreizējs maksājums sadarbības partnerim (pašvaldībām) mājokļa nodrošināšanas izmaksu segšanai (primāri izmantojot aktuālo ar mājokļa labiekārtošanu saistīto izdevumu segšanai). Skaidrojam, ka mājokļa labiekārtošanu nevar uzskatīt par jaunradītas darba vietas iekārtošanu. Līdz ar to nevaram saskaņot šādu pieeju.
Papildus skaidrojam, ja vienreizējais maksājums tiek paredzēts kā vienkāršoto izmaksu veids, lūdzam MK noteikumos un anotācijā atsaukties uz Regulas Nr. 1303/2013 67. panta c) apakšpunktu un Vadošās iestādes vadlīniju Nr.2.8 “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā” V. sadaļu. Attiecīgi šādā gadījumā vienreizējo maksājumu var piemērot atbilstoši Atbildīgās iestādes izstrādātai un ar Vadošo iestādi saskaņotai vienreizējā maksājuma metodikai.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt 24.1 punktu, nosakot, ka Vadošās iestādes pārstāvji var piedalīties novērotāja statusā, kā tas ir norādīts 24. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc atbilstoši noteikumu projekta 30.1 punktam nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju mērķa grupas profilēšanai un pakalpojuma apraksta izstrādei, ņemot vērā, ka 9.2.1.1.pasākuma ietvaros tiek sniegts metodiskais un praktiskais atbalsts pašvaldību sociālajiem darbiniekiem ar sociāli atstumtajām personām no dažādām sabiedrības grupām. Lūdzam Labklājības ministriju pēc iespējas efektīvi izmantot jau 9.2.1.1.pasākuma ietvaros veikto ieguldījumu rezultātus.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka pakalpojumu sniedzēju līmenī netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt 39.2.punktu izsakot to, piemēram, šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
39.2. piesaista pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru;
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam aktualizēt 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" rādītāju pasi atbilstoši jaunajām darbībām, kas plānotas 9.1.4.4. pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta 15.17. apakšpunktu, nosakot, ka sadarbības līgumā ar pašvaldību iekļauj arī informāciju par vienreizējā maksājuma norēķinu veikšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta 16.2.1 apakšpunktu ar izmēģinājumprojektā iesaistāmo personu skaitu un izmēģinājumprojekta īstenošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-