Projekta ID
24-TA-422Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2. Lai nodrošinātu Latvijas Republikas interešu pārstāvību Eiropas Savienības politiku ierosināšanas, sagatavošanas un pieņemšanas procesā, izstrādā Latvijas Republikas oficiālu viedokli (turpmāk – pozīcija) par Eiropas Savienības politikas dokumentu, Eiropas Savienības tiesību akta projektu vai citu Eiropadomes, Eiropas Savienības Padomes (turpmāk – Padome), Padomes komiteju vai darba grupu sanāksmju darba kārtībā iekļautiem jautājumiem, kas skar Latvijas Republikas intereses, uzliek Latvijas Republikai pienākumus vai rada finansiālas saistības.
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 2.punktu, jo no esošās redakcijas nav izprotams, vai palīgteikums "kas skar Latvijas Republikas intereses, uzliek Latvijas Republikai pienākumus vai rada finansiālas saistības" ir attiecināms uz visu šajā punktā minēto dokumentu uzskaitījumu, vai tikai uz "Padomes komiteju vai darba grupu sanāksmju darba kārtībā iekļautiem jautājumiem".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
5. Latvijas Republikas pārstāvis Eiropas Savienības ministru padomēs un Eiropadomē pārstāv Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz pozīciju, to kopumu, vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātu politikas plānošanas dokumentu vai informatīvo ziņojumu gadījumos, kas definēti šajos noteikumos.
Priekšlikums
Juridiski ES Padome ir viena organizācija, lai gan tā tiekas 10 dažādos "sastāvos" atkarībā no tā, kādus jautājumus ir paredzēts apspriest. Tā kā Padomes saīsinājums bija dots 2.punktā, iesakām izteikt noteikumu projekta 5.punktu šādā redakcijā:
"5. Latvijas Republikas pārstāvis Padomē un Eiropadomē pārstāv Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz pozīciju, to kopumu, vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātu politikas plānošanas dokumentu vai informatīvo ziņojumu."
"5. Latvijas Republikas pārstāvis Padomē un Eiropadomē pārstāv Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz pozīciju, to kopumu, vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātu politikas plānošanas dokumentu vai informatīvo ziņojumu."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
15. Pozīciju izstrādā divu mēnešu laikā no brīža, kad ir apstiprināta atbildīgā iestāde par attiecīgo jautājumu, izņemot, ja:
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt lietderīgumu, noteikumu projekta 15. punktā iekļaujot divu mēnešu termiņu pozīcijas projekta izstrādei, jo termiņi pozīcijas sagatavošanai un apstiprināšanai jau ir atrunāti citos noteikumu projekta punktos, t.sk. 14. punktā. Ja noteikumu projekta 15. punktā tiek saglabāts divu mēnešu termiņš, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu - kāpēc ir izvēlēts tieši divu mēnešu termiņš pozīcijas izstrādei un kāda ir sasaiste ar pārējiem noteikumu projekta punktiem, piemēram 8. punktu, paskaidrojot, kāpēc nepieciešams uzsvērt tieši atbildīgās iestādes noteikšanu kā atskaites punktu pozīcijas izstrādei un vai tiešām neveidosies papildu administratīvais slogs pozīcijas izstrādē iesaistītajām iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
16. Ja Eiropas Savienības ministru padomē, Eiropas Savienības ministru neformālajā sanāksmē vai Eiropas Savienības valstu un valdību vadītāju neformālajā sanāksmē izskatāmais jautājums ir vispārīga viedokļu apmaiņa, pozīciju var aizstāt informatīvais ziņojums Eiropas Savienības jautājumos, ko apstiprina atbilstoši šajos noteikumos noteiktajai kārtībai. Informatīvajā ziņojumā iekļauj vadlīnijas Latvijas Republikas nostājas paušanai, kas ir saistošas Latvijas Republikas pārstāvim attiecīgajā sanāksmē.
Priekšlikums
Ierosinām izteikt noteikumu projekta 16.punktu šādā redakcijā:
"16. Ja Padomē, Eiropas Savienības ministru neformālajā sanāksmē vai Eiropas Savienības valstu un valdību vadītāju neformālajā sanāksmē izskatāmais jautājums ir vispārīga viedokļu apmaiņa, pozīciju var aizstāt informatīvais ziņojums Eiropas Savienības jautājumos. Informatīvajā ziņojumā iekļauj vadlīnijas Latvijas Republikas nostājas paušanai, kas ir saistošas Latvijas Republikas pārstāvim attiecīgajā sanāksmē."
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
17. Pozīcijas un informatīvos ziņojumus, iepriekš to saskaņojot ar koordinējošo iestādi un līdzatbildīgajām iestādēm, var neizstrādāt:
Priekšlikums
Iesakām izteikt noteikumu projekta 17.punktu šādā redakcijā:
"17. Pozīciju un informatīvo ziņojumu, iepriekš to saskaņojot ar koordinējošo iestādi un līdzatbildīgajām iestādēm, var neizstrādāt par jautājumiem:
17.1. kas saistīti ar personu kandidatūrām Eiropas Savienības struktūrās;
17.2. kas ir tehniski grozījumi spēkā esošos tiesību aktos;
17.3. kas būtiski neskar Latvijas Republikas intereses."
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
23. Ja pozīcijā iekļautā jautājuma risināšanai ir nepieciešams valsts budžeta finansējums, tad prioritāri jāvērtē iespējas to nodrošināt esošo līdzekļu ietvaros, pārskatot izdevumus. Ja tas nav iespējams, tad šāda nepieciešamība jāiesniedz vispārējā kārtībā Ministru kabinetā kārtējā gada un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas procesā.
Priekšlikums
Iesakām izteikt noteikumu projekta 23.punktu šādā redakcijā:
"23. Ja pozīcijā iekļautā jautājuma risināšanai ir nepieciešams valsts budžeta finansējums, tad prioritāri vērtē iespējas to nodrošināt esošo līdzekļu ietvaros, pārskatot izdevumus. Ja tas nav iespējams, tad nepieciešamā finansējuma pieprasījumu iesniedz vispārējā kārtībā Ministru kabinetā kārtējā gada un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas procesā."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
III. Pozīciju un informatīvo ziņojumu apstiprināšana un pārstāvēšana
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta II.daļas virsrakstā ir lietots vienskaitlis (II. Pozīcijas izstrāde un saskaņošana), ierosinām izteikt III.daļas nosaukumu šādā redakcijā:
"III. Pozīcijas un informatīvā ziņojuma apstiprināšana un pārstāvēšana".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
34. Šo noteikumu 31., 32. un 33. punktā minētie pārstāvji ir atbildīgi par pozīcijas paušanu attiecīgajā Padomes sanāksmē, Padomes un Eiropas Komisijas komitejā vai darba grupā atbilstoši apstiprinātajai pozīcijai, informatīvajam ziņojumam, instrukcijai vai vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātam politikas plānošanas dokumentam.
Priekšlikums
Iesakām izteikt noteikumu projekta 34.punktu šādā redakcijā:
“34. Šo noteikumu 31., 32. un 33. punktā minētie pārstāvji ir atbildīgi par Latvijas Republikas viedokļa paušanu attiecīgajā Padomes sanāksmē, Padomes un Eiropas Komisijas komitejā vai darba grupā atbilstoši apstiprinātajai pozīcijai, informatīvajam ziņojumam, instrukcijai vai vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātam politikas plānošanas dokumentam.”
“34. Šo noteikumu 31., 32. un 33. punktā minētie pārstāvji ir atbildīgi par Latvijas Republikas viedokļa paušanu attiecīgajā Padomes sanāksmē, Padomes un Eiropas Komisijas komitejā vai darba grupā atbilstoši apstiprinātajai pozīcijai, informatīvajam ziņojumam, instrukcijai vai vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātam politikas plānošanas dokumentam.”
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
V. Pozīciju pieejamības statuss un publiskošanas kārtība
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta II.daļas virsrakstā ir lietots vienskaitlis (II. Pozīcijas izstrāde un saskaņošana), ierosinām izteikt noteikumu projekta V.daļas nosaukumu šādā redakcijā:
"V. Pozīcijas pieejamības statuss un publiskošanas kārtība".
"V. Pozīcijas pieejamības statuss un publiskošanas kārtība".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar aprakstu, kādas galvenās izmaiņas tiek veiktas pozīciju izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas procesā, salīdzinot ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumos Nr.96 “Kārtība, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē Latvijas Republikas nacionālās pozīcijas Eiropas Savienības jautājumos" noteikto kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
