Atzinums

Projekta ID
23-TA-1960
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 4.sadaļā “Atbalsta piešķiršanas process” 8.lpp ir norādīts, ka pasākumam pieejamā atbalsta summa ir līdz 90% no aprēķinātajiem valsts budžeta nodokļu ieņēmumiem. Lūdzam precizēt, ka atbalsta summa aprēķinām no plānotajiem PVN ieņēmumiem, kā arī papildināt informatīvo ziņojumu ar pamatojumu atbalsta apmēram līdz 90%, kas iepriekšējās informatīvā ziņojuma saskaņošanās tas bija paredzēts līdz 70%.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas komentārus par Ministru kabineta protokollēmuma projektu, attiecīgi jāprecizē informatīvajā ziņojumā sniegtā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 2.3., 3.4., 7.3.apakšpunktu, paredzot uzdevumu ekonomikas ministram informēt Ministru kabinetu par faktiskajiem nodokļu ieņēmumiem un līdzfinansējuma izlietojumu, vienlaikus svītrojot iekavās paredzēto “(finansējuma apgūšanu)”.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta protokollēmuma projekta 2. un 3. punktā svītrot vārdus “un atbalstīt nepieciešamā finansējuma piešķiršanu”, ņemot vērā, ka lēmumi par finansējuma piešķiršanu būs Ekonomikas ministrijas 2024.gadā sagatavojamajos Ministru kabineta rīkojuma projektos par apropriācijas palielinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Uzskatām, ka Ekonomikas ministrijas atbilstoši Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.1.apakspunktam 2024.gadā sagatavojamajā Ministru kabineta rīkojuma projektā par apropriācijas palielināšanu valsts budžeta līdzfinansējumam Eiropas čempionāta finālturnīra basketbolā vīriešiem (FIBA EuroBasket 2025) organizēšanai Latvijā var tikt norādīts gan 2024., gan 2025.gadam nepieciešamais finansējums. Līdz ar to Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.2.apakspunkts ir svītrojams un informatīvajā ziņojumā sniegtā informācija ir precizējama.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojektā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” ir iekļauts regulējums par dižpasākumu līdzfinansējuma nodrošināšanu, lūdzam attiecīgi precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 6.punktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
6. Pieņemt zināšanai, ka likumprojektā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” ir iekļauts regulējums par tiesībām finanšu ministram palielināt apropriāciju Ekonomikas ministrijai līdzfinansējumam dižpasākumu organizēšanai Latvijā.
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka informatīvais ziņojums paredz izstrādāt tādus dižpasākumus, kas potenciāli var kvalificēties kā komercdarbības atbalsta pasākumi, lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 7.1.punktu, paredzot, ka, sagatavojot informatīvo ziņojumu, par katru jaunu dižpasākumu, aprakstā tiks iekļauts skaidrojums par atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam. Lūdzam atbilstoši precizēt arī informatīvā ziņojuma 6.1.punktā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka informatīvajā ziņojumā par Ministru kabineta konceptuāli atbalstīto dižpasākumu būs jāiekļauj lēmums par finansējuma piešķiršanu un, ja Ministru kabinets apstiprinās finansējuma piešķiršanu konkrētajam dižpasākumam, tad organizatoru tiesības piedalīties konkursā un atbalsta garantijas vairs nebūs nepieciešamas. Attiecīgi lūdzam precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 7.2.apakšpunktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
7.2. Pēc konceptuāla atbalsta saņemšanas no Ministru kabineta par dižpasākuma organizēšanu Latvijā Ekonomikas ministrijai (Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai) sadarbībā ar atbildīgās jomas ministriju sagatavot un virzīt apstiprināšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par Ministru kabineta konceptuāli atbalstīto dižpasākumu, kas kvalificējas fiskāli neitrāla dižpasākuma kritērijiem un kas iekļauj auditora ar starptautisku pasākumu izvērtēšanas pieredzi audita ziņojumu par prognozētiem nodokļu ieņēmumiem (saskaņā ar apstiprināto metodoloģiju), un tam paredzētā finansējuma piešķiršanu.
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 3.2.3.sadaļā, kur minēts divu pasākumu sagaidāmais ārvalstu un vietējo apmeklētāju skaits, norādīt uz kāda pamata šādi aprēķini veikti. Lūdzam skaidrot, vai tie būtu dati no citās valstīs īstenotajiem līdzīgiem pasākumiem, vai no vietējām aplēsēm pēc jau notikušiem pasākumiem iepriekš.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka finansējuma piešķiršana sporta pasākumu norises organizēšanai sākotnēji rada budžetā papildus izdevumus, bet papildus ieņēmumus tikai jau paša pasākuma īstenošanas laikā, lūdzam papildināt ziņojumu ar minēto pasākumu sagaidāmo ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci - ieņēmumu, izdevumu un starpības (bilances) apmēru pa gadiem. Attiecīgi papildus norādot precīzi kādā laika periodā prognozētie ieņēmumi no pasākuma valsts budžetā tiks gūti. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam Informatīvā ziņojuma 3.2. sadaļā iekļaut šādu informāciju: "Ņemot vērā, ka lielie un nozīmīgie pasākumi parasti tiek plānoti savlaicīgi, to ietekme uz Latvijas tautsaimniecību ir faktiski ņemta vērā izstrādājot kārtējo vidējā termiņa makroekonomiskās attīstības scenāriju, uz kura savukārt tiek balstītas vidēja termiņa budžeta ieņēmumu prognozes. Līdz ar to nevarētu uzskatīt, ka šādi pasākumi rada neparedzētus papildus valsts budžeta ieņēmumus, un to ietekme uz budžeta ieņēmumiem ir informatīva un neprasa pārskatīt budžeta ieņēmumu bāzes prognozes".
Piedāvātā redakcija
-