Projekta ID
21-TA-871Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Satiksmes un rūpniecisko objektu vides trokšņa pārvaldība
Iebildums
Projekta anotācijas 1.3. sadaļā skaidrots, ka, ja Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 "'Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 16) "ietvertais tiesiskais regulējums tomēr tiks pārņemts pakāpeniski, tad noteikumu projektā Nr. 21-TA-849 tiks iekļauts pārejas regulējums par Noteikumu Nr. 16 iekļautā regulējuma piemērošanu attiecībā uz satiksmes un rūpniecisko objektu radītā vides trokšņa pārvaldību līdz šo noteikumu stāšanos spēkā". Paskaidrojam, ka projekts neparedz spēkā stāšanās noteikumu, līdz ar to paredzams, ka tas stāsies spēkā vispārējā kārtībā. Tādējādi, ievērojot, ka atbilstoši tiesību doktrīnai jaunai tiesību normai ir tūlītējs spēks, projektā ietvertais tiesiskais regulējums būs piemērojams līdz ar projekta spēkā stāšanos. Līdz ar to apstāklim, ka Ministru kabineta noteikumu projektā "Vides trokšņa stratēģisko karšu un rīcības plānu vides trokšņa pārvaldībai izstrādes noteikumi" (21-TA-849) ir noteikts pārejas regulējums attiecībā uz satiksmes un rūpniecisko objektu radītā trokšņa pārvaldību līdz tā stāšanās spēkā, nav izšķirošas nozīmes.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta anotācijas 1.3. sadaļu, vienlaikus papildinot projektu ar pārejas regulējumu attiecībā uz Noteikumu Nr. 16 piemērošanu satiksmes un rūpniecisko objektu vides trokšņa pārvaldības jomā.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta anotācijas 1.3. sadaļu, vienlaikus papildinot projektu ar pārejas regulējumu attiecībā uz Noteikumu Nr. 16 piemērošanu satiksmes un rūpniecisko objektu vides trokšņa pārvaldības jomā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
11. Personas sūdzību par satiksmes vides troksni vai rūpniecisko objektu vides troksni (turpmāk – personas iesniegums) saskaņā ar Iesniegumu likumā noteikto kārtību iesniedz Veselības inspekcijā. Veselības inspekcija, izskatot personas iesniegumu, novērtē vides troksni, pamatojoties uz transporta infrastruktūras objekta vai rūpnieciskā objekta darbības radītā vides trokšņa mērījumiem, kā arī ņem vērā vides trokšņa stratēģisko karti, ja attiecīgajai teritorijai tāda ir izstrādāta:
Iebildums
Informējam, ka Iesniegumu likuma mērķis atbilstoši šā likuma 1. pantam ir veicināt privātpersonas līdzdalību valsts pārvaldē. Līdz ar to Iesniegumu likums piemērojams gadījumos, kad persona vēršas iestādē ar lūgumu risināt tādu jautājumu, uz kuru persona vēlas saņemt atbildi vai skaidrojumu, taču kas tieši neskar personu. Savukārt Administratīvā procesa likuma (turpmāk - APL) galvenais mērķis ir noteikt kārtību, kādā persona vēršas iestādē ar lūgumu risināt tādu jautājumu, kas skar personas tiesības vai tiesiskās intereses (sk. APL 25. panta pirmā daļa). Norādām, ka pastāv iespēja, kad, izskatot personas sūdzību par satiksmes vides troksni vai rūpniecisko objektu vides troksni, Veselības inspekcija konstatē satiksmes vides trokšņa vai rūpniecisko objektu vides trokšņa pārsniegumu, kā rezultātā atbilstoši projekta 12.2. apakšpunktam veicami prettrokšņa pasākumi. Paskaidrojam, ka šādā gadījumā piemērojams APL, nevis Iesniegumu likums.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 11. punkta ievaddaļas pirmajā teikumā atsauci uz Iesniegumu likumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 11. punkta ievaddaļas pirmajā teikumā atsauci uz Iesniegumu likumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12.2. ja pasākumu īstenošana vides trokšņa robežlielumu nodrošināšanai nav tehniski un ekonomiski pamatota, tad veicami prettrokšņa pasākumi, kas nodrošina trokšņa līmeņa atbilstību trokšņa robežlielumiem ēku telpās.
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta 12.2. apakšpunktu ar norādi uz tiesību subjektu, kuram šajā apakšpunktā minētajā gadījumā ir pienākums veikt prettrokšņa pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
7. Teritorijās, kurās vides trokšņa līmenis ir zemāks par šajos noteikumos noteiktajiem vides trokšņa robežlielumiem, pašvaldība var noteikt teritorijas ar īpašiem noteikumiem attiecībā uz vides trokšņa robežlielumu (turpmāk – klusā teritorija). Pašvaldība, nosakot klusās teritorijas, sagatavo vides trokšņa prognozi aprēķinu ceļā. Klusās teritorijas un to izvietojumu pašvaldība nosaka teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā un saskaņo ar Satiksmes ministriju. Klusajā teritorijā piemēro pašvaldības noteiktus vides trokšņa robežlielumus teritorijām ar īpašiem noteikumiem attiecībā uz vides trokšņa robežlielumiem (klusās teritorijas), kas nav stingrāki kā šo noteikumu pielikuma 4.punktā norādītie vides trokšņa robežlielumi.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši projekta 7. punkta pirmajam teikumam vārdkopu "teritorijas ar īpašiem noteikumiem attiecībā uz vides trokšņa robežlielumu" saīsina ar vārdiem "klusā teritorija". Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 7. punkta pēdējo teikumu, projekta pielikuma 4. punktu, projekta pielikuma 4. punktā ietvertās tabulas pirmās kolonnas otro aili un projekta pielikuma 5.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-