Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1107
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Tieslietu ministrija turpina uzturēt iebildumu par to, ka neatbalstam likumprojekta veidošanu kā ietvarlikumu.
Proti, ņemot vērā iepriekš norādīto argumentāciju, uzsveram, ka likumprojektā  trūkst gan finansējuma piešķiršanas kritēriji, gan atbalsta pieļaujamības principi un pēc būtības viss nepieciešamais regulējums atstāts Miniustru kabineta ziņā, tādējādi iespējams pārkāpjot varas dalīšanas principu. Norādām, ka saistībā ar likumprojektu plānots izstrādāt vai groizīt četrus Ministru kabineta noteikumu projektus. Attiecīgi nav saprotams, kāpēc, piemēram, šo noteikumu projektu galvenos darbības principus nevarētu ietvert likumprojektā. Turklāt, aplūkojot citus ar valsts atbalstu saistītus likumus, piemēram, Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, secināms, ka ir iespējams izstrādāt salīdzinoši visaptverošu regulējumu likuma līmenī, kas tā apstiprināšanas brīdī Saeimā varētu dot skaidru priekšstatu par tajā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Šajā kontekstā būtiski norādīt arī Satversmes tiesas atziņas. Proti, pieļaujama atkāpe no prasības, ka likumdevējam visi jautājumi pilnībā jāizšķir pašam, tomēr šī efektivitāte tiek sasniegta, likumdevējam likumdošanas procesā izlemjot svarīgākos jautājumus, bet detalizētāku noteikumu un likuma ieviešanai dzīvē nepieciešamo tehnisko normu izstrādāšanu deleģējot Ministru kabinetam vai citām valsts institūcijām (Sk. piemēram. ST Spriedums lietā Nr.2005-03-0306).
Uzsveram, ka aplūkojot likumprojektu, nerodas pārliecība, ka visi svarīgākie jautājumi tiešām atstāti likumdevēja, nevis Ministru kabineta ziņā.
Piedāvātā redakcija
-