Projekta ID
22-TA-875Atzinuma sniedzējs
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
Atzinums iesniegts
17.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Papildināt likuma 36.panta otro daļu ar 7. punktu šādā redakcijā:
“7) tie nedrīkst reklamēt alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides.”.
“7) tie nedrīkst reklamēt alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides.”.
Iebildums
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – NEPLP) nesaskaņo grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, jo lai arī ir tikuši ņemti vērā NEPLP priekšlikumi grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, nav ņemti vērā NEPLP iesniegtie priekšlikumi grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā. NEPLP uzsver, ka grozījumi abos iepriekš minētajos likumos ir jāskata kopsakarā un nosacījumiem alkoholisko dzērienu reklāmai ir jābūt vienlīdzīgiem gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu, gan citās jomās. Nosakot vēl ierobežojošākus nosacījumus elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kur jau šobrīd ir noteikti stingrāki alkoholisko dzērienu reklamēšanas ierobežojumi nekā, piemēram, tīmekļa vietnēs, bet nemainot noteikumus alkoholisko dzērienu reklāmas izvietošanai, piemēram, pilsētvidē, netiek sasniegts mērķis samazināt alkoholisko dzērienu lietošanu, kā arī vienlaikus ievērojami tiek ierobežota elektronisko plašsaziņas līdzekļu iespēja izvietot šāda veida komerciālos paziņojumus, tādējādi samazinot to reklāmas ieņēmumus. NEPLP vērš uzmanību, ka, lai sasniegtu mērķi attiecībā uz alkoholisko dzērienu atlaižu piedāvājumu izplatīšanas ierobežošanu, kā arī nodrošinātu vienādus noteikumus šajā jomā, NEPLP ieskatā, no Alkoholisko dzērienu aprites likuma ir jāizslēdz jebkāda veida izņēmumi attiecībā uz alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu piedāvājumu reklāmām, tāpat ir jāparedz uzraudzības iestāde un iespējamā administratīvā atbildība par Alkoholisko dzērienu aprites likumā noteikto ierobežojumu pārkāpumiem, līdzīgi kā tas ir noteikts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā.
Vienlaikus NEPLP nesaskaņo grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā (projekta ID TAP portālā: 22-TA-888), jo, lai arī ir tikuši ņemti vērā NEPLP priekšlikumi grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, nav ņemti vērā NEPLP iesniegtie priekšlikumi grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā. NEPLP uzsver, ka grozījumi abos iepriekš minētajos likumos ir jāskata kopsakarā un nosacījumiem alkoholisko dzērienu reklāmai ir jābūt vienlīdzīgiem gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu, gan citās jomās. Nosakot stingrākus nosacījumus elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kur jau šobrīd ir noteikti stingrāki alkoholisko dzērienu reklamēšanas ierobežojumi nekā, piemēram, tīmekļa vietnēs, bet nemainot noteikumus alkoholisko dzērienu reklāmas izvietošanai, piemēram, pilsētvidē, netiek sasniegts mērķis samazināt alkoholisko dzērienu lietošanu, bet vienlaikus ievērojami tiek ierobežota elektronisko plašsaziņas līdzekļu iespēja izvietot šāda veida komerciālos paziņojumus, tādējādi samazinot reklāmas ieņēmumus. NEPLP vērš uzmanību, ka, lai sasniegtu mērķi attiecībā uz alkoholisko dzērienu atlaižu piedāvājumu izplatīšanas ierobežošanu, kā arī nodrošinātu vienādus noteikumus šajā jomā, NEPLP ieskatā, no Alkoholisko dzērienu aprites likuma ir jāizslēdz jebkāda veida izņēmumi attiecībā uz alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu piedāvājumu reklāmām, tāpat ir jāparedz uzraudzības iestāde un iespējamā administratīvā atbildība par Alkoholisko dzērienu aprites likumā noteikto ierobežojumu pārkāpumiem, līdzīgi kā tas ir noteikts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā.
Vienlaikus NEPLP nesaskaņo grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā (projekta ID TAP portālā: 22-TA-888), jo, lai arī ir tikuši ņemti vērā NEPLP priekšlikumi grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, nav ņemti vērā NEPLP iesniegtie priekšlikumi grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā. NEPLP uzsver, ka grozījumi abos iepriekš minētajos likumos ir jāskata kopsakarā un nosacījumiem alkoholisko dzērienu reklāmai ir jābūt vienlīdzīgiem gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu, gan citās jomās. Nosakot stingrākus nosacījumus elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, kur jau šobrīd ir noteikti stingrāki alkoholisko dzērienu reklamēšanas ierobežojumi nekā, piemēram, tīmekļa vietnēs, bet nemainot noteikumus alkoholisko dzērienu reklāmas izvietošanai, piemēram, pilsētvidē, netiek sasniegts mērķis samazināt alkoholisko dzērienu lietošanu, bet vienlaikus ievērojami tiek ierobežota elektronisko plašsaziņas līdzekļu iespēja izvietot šāda veida komerciālos paziņojumus, tādējādi samazinot reklāmas ieņēmumus. NEPLP vērš uzmanību, ka, lai sasniegtu mērķi attiecībā uz alkoholisko dzērienu atlaižu piedāvājumu izplatīšanas ierobežošanu, kā arī nodrošinātu vienādus noteikumus šajā jomā, NEPLP ieskatā, no Alkoholisko dzērienu aprites likuma ir jāizslēdz jebkāda veida izņēmumi attiecībā uz alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu piedāvājumu reklāmām, tāpat ir jāparedz uzraudzības iestāde un iespējamā administratīvā atbildība par Alkoholisko dzērienu aprites likumā noteikto ierobežojumu pārkāpumiem, līdzīgi kā tas ir noteikts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā.
Piedāvātā redakcija
-