Projekta ID
23-TA-2026Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Starptautiskā līguma projekts latviešu valodā
Iebildums
Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punkts paredz, ka Latvijas eksperti tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Minētā līguma projekta 1. pantā ir noteikts, ka termins "Latvijas eksperts" saprotams kā eksperts, kurš atbilstoši šim Līgumam ir norīkots programmas vai projekta īstenošanai un kurš nav Ukrainas pilsonis un pastāvīgi nedzīvo Ukrainā.
Tādējādi atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktā paredzētajam, Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) gan Latvijā, gan Ukrainā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Finanšu ministrija iebilst, ka Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) Latvijā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktu, nosakot, ka Latvijas eksperti Ukrainā ir atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Tādējādi atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktā paredzētajam, Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) gan Latvijā, gan Ukrainā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Finanšu ministrija iebilst, ka Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) Latvijā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktu, nosakot, ka Latvijas eksperti Ukrainā ir atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Piedāvātā redakcija
6. Latvijas eksperti Ukrainā ir atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
2.
Starptautiskā līguma projekts svešvalodā
Iebildums
Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punkts paredz, ka Latvijas eksperti tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Minētā līguma projekta 1. pantā ir noteikts, ka termins "Latvijas eksperts" saprotams kā eksperts, kurš atbilstoši šim Līgumam ir norīkots programmas vai projekta īstenošanai un kurš nav Ukrainas pilsonis un pastāvīgi nedzīvo Ukrainā.
Tādējādi atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktā paredzētajam, Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) gan Latvijā, gan Ukrainā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Finanšu ministrija iebilst, ka Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) Latvijā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktu, nosakot, ka Latvijas eksperti Ukrainā ir atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Tādējādi atbilstoši Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktā paredzētajam, Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) gan Latvijā, gan Ukrainā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā. Finanšu ministrija iebilst, ka Latvijas eksperti (t.i. Latvijas nodokļu maksātāji (rezidenti)) Latvijā tiktu atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līguma projekta par tehnisko un finansiālo sadarbību 3. panta 6. punktu, nosakot, ka Latvijas eksperti Ukrainā ir atbrīvoti no ienākuma nodokļa un jebkādiem citiem tiešajiem nodokļiem, nodevām no algas un atalgojuma, kas tiek izmaksāti programmu vai projektu ietvaros Ukrainā.
Piedāvātā redakcija
6. The Latvian experts shall be exempt in Ukraine from the income tax and any other direct tax, fees on salaries and emoluments paid within the programs/projects in Ukraine.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam Anotācijā iekļauto teikumu "Tāpat Līgums noteic atvieglojumus projektos iesaistītajiem Latvijas ekspertiem, strādājot Ukrainā.".
Piedāvātā redakcija
Tāpat Līgums noteic, ka Latvija patur tiesības piemērot nodokļus Latvijas ekspertiem, kuri strādā Ukrainā, un neapliek ar nodokļiem Ukrainā.
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kas var būt "Latvijas eksperts" vai arī attiecīgi precizēt Līguma 1.panta 2.punkta ceturto rindkopu, jo Līguma 1.panta 2.punkta ceturtajā rindkopā ietvertā norma "Termins "Latvijas eksperts" saprotams kā eksperts, kurš atbilstoši šim Līgumam ir norīkots programmas vai projekta īstenošanai un kurš nav Ukrainas pilsonis un pastāvīgi nedzīvo Ukrainā." nedod pilnīgu priekšstatu par to. Atbilstoši Līguma 1.panta 2.punkta ceturtajai rindkopā norādītajam sanāk, ka par "Latvijas ekspertu" var būt ne tikai Latvijas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs, bet arī citu valstu, piemēram, Krievijas un Baltkrievijas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs, izņemot Ukrainas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums pārskatīt redakciju risinājuma apraksta otrajā daļā, vai vārdu salikumā "ieviestās preces" nav ieviesusies kļūda, varbūt šajā gadījumā ir domāts "ievestās preces".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņošanas procesā Ukrainas puse veica izmaiņas Līguma tekstā, svītrojot I panta 3. daļu, kurā iepriekšējā redakcijā paredzēja, ka uz katru programmu/projektu, kas atbilst šajā Līgumā noteiktajam, attiecas īpašas vienošanās starp šādas programmas/projekta pusēm, un šādās vienošanās jābūt sīki izklāstītām katras programmas/projekta puses tiesībām un pienākumiem, tostarp uzraudzības, pārraudzības un ziņošanas procedūrai un iepirkumu kārtībai, lūdzam Noteikumu projekta ‘’Par Latvijas Republikas valdības un Ukrainas Ministru kabineta līgumu par tehnisko un finansiālo sadarbību’’ anotācijas 1.3 sadaļā, paplašināti skaidrot publisko iepirkumu piemērošanas kārtību, ciktāl tas attiecās uz Latvijas Republikas valsts iestādēm, pašvaldības iestādēm un kapitālsabiedrībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 46.pantā noteiktajam budžeta finansētu institūciju, budžeta nefinansētu iestāžu un pašvaldību, kā arī kapitālsabiedrību, kurās ieguldīta valsts vai pašvaldību kapitāla daļa, vadītāji ir atbildīgi par šajā likumā noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem, turklāt ministrijas un citas centrālās valsts iestādes ir atbildīgas par valsts budžeta līdzekļu izlietojuma kontroli atbilstoši paredzētajiem mērķiem, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā precizēt vai svītrot norādīto informāciju par valsts budžeta līdzekļu izlietošanas uzraudzības trūkumu.
Piedāvātā redakcija
-