Projekta ID
24-TA-2764Atzinuma sniedzējs
Latvijas Banka
Atzinums iesniegts
12.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta 1. pantā norādīts, ka šā likuma mērķis ir nodrošināt sieviešu un vīriešu līdzsvarotu pārstāvību kapitālsabiedrību valdēs un padomēs. Tomēr, spriežot pēc likumprojekta anotācijā sniegtās informācijas, Latvijā šobrīd ir tikai ir 2 kapitālsabiedrības, kuras atbilst likumprojekta 2. pantā noteiktajiem kritērijiem. Līdz ar to secināms, ka likumprojekts nesasniegs savu mērķi. Turklāt esošajā redakcijā arī likumprojekta nosaukums ir maldinošs, jo attieksies tikai uz niecīgu daļu no Latvijas kapitālsabiedrībām.
Ievērojot minēto un to, ka sabiedrības līdzdalības procesā ir izteikts priekšlikums, ka likumprojektam būtu jāietver plašāks subjektu loks, iekļaujot tajā arī valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības, ierosinām atbilstoši papildināt likumprojekta 2. pantu. Vienlaikus likumprojekts būtu jāpapildina ar institūciju, kura uzraudzīs šā likumprojekta prasību izpildi valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās, jo minēto subjektu uzraudzība neietilpst Latvijas Bankas kompetencē.
Ievērojot minēto un to, ka sabiedrības līdzdalības procesā ir izteikts priekšlikums, ka likumprojektam būtu jāietver plašāks subjektu loks, iekļaujot tajā arī valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības, ierosinām atbilstoši papildināt likumprojekta 2. pantu. Vienlaikus likumprojekts būtu jāpapildina ar institūciju, kura uzraudzīs šā likumprojekta prasību izpildi valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās, jo minēto subjektu uzraudzība neietilpst Latvijas Bankas kompetencē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likumprojekta mērķis ir dzimumu līdzsvars, savukārt iespējamo atšķirīgo attieksmju uzskaitījums likumprojekta 4. panta pirmajā daļā iziet ārpus likumprojekta mērķa. Līdz ar to uzskatām, ka šo citu iespējamo atšķirīgo attieksmju uzskaitījums būtu regulējams kādā citā tiesību aktā, kas attiecas uz visām komercsabiedrībām. Turklāt šāda likumprojekta redakcija nozīmētu to, ka Latvijas Bankai ir jāuzrauga atšķirīgas attieksmes aizlieguma ievērošana pēc visiem likumprojekta 4. panta pirmajā daļā norādītajiem kritērijiem. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot no likumprojekta 4. panta pirmās daļas atšķirīgas attieksmes uzskaitījumu, kurš neatbilst likumprojekta mērķim, atbilstoši precizējot arī likumprojekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. sadaļā norādīts, ka likumprojekta 7. panta pirmā daļa paredz Latvijas Bankai tiesības noteikt kapitālsabiedrībai pienākumu noteiktā termiņā novērst šā likuma 4. un 5. pantā, kā arī 6. panta 1. punktā minēto prasību pārkāpumu. Lūdzam svītrot šajā anotācijas tekstā atsauci uz likumprojekta 6. panta 1. punktu, jo likumprojekta 7. pantā tas nav paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-