Atzinums

Projekta ID
21-TA-688
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
30.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst vārdus “ne vēlāk kā sešus mēnešus pirms licences derīguma termiņa beigām”, jo nav saprotamas, kādas ir sekas, ja noteiktais termiņš netiek ievērots. Tā kā procedūra un valsts nodeva atkārtotai vai pirmreizējai licences saņemšanai ir nemainīga, tad nav būtisks pamats termiņa noteikšanai atkārtotas procedūras izpildei.
Piedāvātā redakcija
10. Lai saņemtu atkārtotu licenci, pārraudzības institūcija iesniedz inspekcijā jaunu iesniegumu licences saņemšanai. Inspekcija šo iesniegumu izskata tādā pašā termiņā un kārtībā, kādā izskata sākotnējo iesniegumu licences saņemšanai.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Saskaņā ar Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 17. pantu, informācijai par atbildīgajām iestādēm un to kompetenci, kā arī par darbībām, kas veicamas, lai pakalpojumu sniedzēji saņemtu attiecīgās atbildīgās iestādes atļauju, ir jābūt pieejamai valsts pārvaldes pakalpojumu portāla tīmekļvietnē www.latvija.lv. Ņemot vērā minēto, lūdzam Datu valsts inspekciju, pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās, publicēt, kā arī regulāri aktualizēt portālā www.latvija.lv informāciju par rīcības kodeksa pārraudzības institūcijas licences iegūšanu (pakalpojumu kartīti), tajā norādot:
1) pakalpojuma turētājiestādes kontaktinformāciju uzziņām par pakalpojuma saņemšanu;
2) īsu pakalpojuma aprakstu;
3) pakalpojuma saņemšanas procedūras izpildes aprakstu;
4) pakalpojuma procedūras pieprasīšanas izpildi (veidlapas/formas pieejamība, pakalpojuma pieprasīšanas kanāli);
5) pakalpojuma saņemšanas apmaksas informāciju (piemērojamā maksa, norēķinu kārtība un konta numurs);
6) pieprasītā pakalpojuma atbildes saņemšanas informāciju (cik ilgā laikā tiks saņemta atbilde un pakalpojuma saņemšanas kanāli);
7) ja piemērojams, pieeja pakalpojumu sniedzēju publiskajam reģistram un datu bāzēm;
8) informāciju par lēmuma pārsūdzēšanas iespējām;
9) saistošo tiesību aktu aprakstu un pieejamību.
Faktu, ka pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās portālā www.latvija.lv tiks publicēta pakalpojumu kartīte, lūdzam norādīt anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nepieciešams sniegt skaidrojumu par valsts nodevas apmēru un samērību, proti, kāpēc tas ir noteikts tieši 7700 euro apmērā un to vai samaksa par valsts nodevu ir atkārtoti veicama un tādā pašā apmērā, gadījumā, ja rīcības kodeksu pārraudzības institūcija pagarina licenci. Papildus ir nepieciešams sniegt skaidrojumu par to, vai apliecinājuma iesniegšana attiecas arī uz rīcības kodeksu pārraudzības institūcijām, ja tās vēlas veikt licences pagarināšanu un skaidrot valsts nodevas maksas piemērošanu rīcības kodeksu pārraudzības institūcijai, gadījumā, ja tās dokumentos vai datos izmaiņas nav veiktas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu par atšķirībām, kādas ir starp dokumentu iesniegšanu rīcības kodeksu pārraudzības institūcijas licences saņemšanai un tās pagarināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lai gan noteikumu projekta 2. punktā ir noteiktas prasības, kādām jāatbilst rīcības kodeksu pārraudzības institūcijai, lai saņemtu licenci, anotācijā mērķgrupas apraksts ir pārāk vispārīgs un nesniedz informāciju par potenciālo juridisko personu skaitu, kas varētu vēlēties saņemt licenci, kā arī nav veikts administratīvā sloga izmaksu novērtējums. Tāpēc lūdzam papildināt mērķgrupas aprakstu un papildināt sadaļu ar administratīvā sloga izmaksu novērtējumu, kā arī to, vai pievienošanās rīcības kodeksam ir obligāts pienākums vai tomēr rīcības kodeksam var pieteikties brīvprātīgi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību aizpildīt anotācijas 5. sadaļu “Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām”, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir izrietošs no Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. iedaļas (40.-43. panta).
Piedāvātā redakcija
-