Projekta ID
24-TA-2393Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Izdoti saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešo daļu,
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 4. un 6. punktu un
Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmo daļu
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 4. un 6. punktu un
Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmo daļu
Iebildums
Tieslietu ministrijā ir izskatīts Zemkopības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumos Nr.256 “Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā”” (turpmāk – projekts) un par to izsakām šādus iebildumus.
Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumu Nr.256 “Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā” (turpmāk – noteikumi) izdošanas norādē piedāvājam izvērtēt Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmās daļas pilnvarojumu, kas paredz Ministru kabinetam izdot noteikumus par lauksaimniecības dzīvnieku un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas kārtību, kā arī lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtību. Vēršam uzmanību, ka lauksaimniecības dzīvnieku termina skaidrojumu paredz Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 1. panta 4. punkts. Savukārt ar projektu paredzēts no noteikumiem svītrot regulējumu par zirgiem un attiecīgi noteikumos vairs nebūs regulējums par lauksaimniecības dzīvniekiem. Tādējādi noteikumos Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmās daļas pilnvarojuma norāde būs maldinoša un piedāvājam to svītrot.
Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumu Nr.256 “Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā” (turpmāk – noteikumi) izdošanas norādē piedāvājam izvērtēt Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmās daļas pilnvarojumu, kas paredz Ministru kabinetam izdot noteikumus par lauksaimniecības dzīvnieku un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas kārtību, kā arī lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtību. Vēršam uzmanību, ka lauksaimniecības dzīvnieku termina skaidrojumu paredz Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 1. panta 4. punkts. Savukārt ar projektu paredzēts no noteikumiem svītrot regulējumu par zirgiem un attiecīgi noteikumos vairs nebūs regulējums par lauksaimniecības dzīvniekiem. Tādējādi noteikumos Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 10. panta pirmās daļas pilnvarojuma norāde būs maldinoša un piedāvājam to svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā reģistrē kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā ieceļojošos vai ievestos tiem piederošos suņus, kaķus un mājas (istabas) seskus (turpmāk – dzīvnieki), samaksā ar reģistrāciju saistītos maksājumus, kā arī nodrošina šo dzīvnieku obligāto veselības prasību izpildi, īsteno to izpildei nepieciešamos pasākumus un samaksā par tiem.
Iebildums
Noteikumu 1. punktu saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 100.2. apakšpunktu nepieciešams izteikt precīzi atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā un Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 4. un 6. punktā esošajam pilnvarojumam. Ņemot vērā, ka tie būs trīs dažādi pilnvarojumi, noteikumu 1. punktu piedāvājam veidot ar trīs apakšpunktiem. Vienlaikus vēlamies norādīt, ka Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā esošais pilnvarojums vispārīgi paredz regulējumu par dzīvniekiem, nevis konkrētu sugu dzīvniekiem. Tādējādi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā esošo pilnvarojumu piedāvājam norādīt šādi – “Noteikumi nosaka kārtību, kādā Ukrainas civiliedzīvotāji ieceļo Latvijas Republikā ar dzīvniekiem un ieved dzīvniekus no Ukrainas, tos reģistrē un attiecībā uz tiem nodrošina obligāto veselības prasību izpildi, kā arī apmaksā dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai veicamos pasākumus.” Par dažādu sugu dzīvniekiem atsevišķu regulējumu var veidot noteikumu turpmākajos punktos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
27. Dzīvnieka īpašnieks vai turētājs samaksā par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem.
Priekšlikums
Projekta 1.9.un 1.10.apakšpunktā paredzētos grozījumus noteikumu 27.un 28.punktā piedāvājam izvērtēt un precizēt, proti, noteikumu 27. punktu svītrot, bet noteikumu 28. punktu izteikt, piemēram, šādi – “28. Maksu par šajos noteikumos minētajām darbībām veterinārmedicīniskās prakses iestāde aprēķina atbilstoši iestādes izcenojumiem un saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību, un apmaksu veic dzīvnieka īpašnieks vai turētājs.” Šādi izteikts tiesiskais regulējums būs pārskatāmāks un saprotamāks.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
31. Lauku atbalsta dienesta izmaksas par šajos noteikumos minētajām darbībām noteiktas normatīvajā aktā par Lauku atbalsta dienesta publisko maksas pakalpojumu cenrādi.
Priekšlikums
Projekta 1.13. apakšpunktā paredzēto noteikumu 31.punktu piedāvājam izvērtēt un precizēt, piemēram, šādi – “31. Lauku atbalsta dienesta izmaksas par šajos noteikumos minētajām darbībām tiek segtas saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta publisko maksas pakalpojumu cenrādi." Šādi izteikts tiesiskais regulējums būs pārskatāmāks un saprotamāks.
Piedāvātā redakcija
-
