Projekta ID
24-TA-2163Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs"
Atzinums iesniegts
24.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lai praksē īstenotu Eiropas Savienības prasības OCTA apdrošināšanas jomā, t.i., direktīvas 2009/103/EK, kas grozīta ar direktīvu (ES) 2021/2118, 4.panta prasības par to, ka dalībvalstis OCTA apdrošināšanas pārbaudes var veikt, ja tās nav diskriminējošas, ir nepieciešamas un samērīgas, lai sasniegtu noteikto mērķi, un:
a) tiek veiktas kā daļa no tādas kontroles, kuras vienīgais mērķis nav pārbaudīt apdrošināšanu; vai
b) tiek veiktas kā daļa no vispārējās pārbaužu sistēmas valsts teritorijā, tostarp attiecībā uz transportlīdzekļiem, kuri parasti atrodas pārbaudi veicošās dalībvalsts teritorijā, un kam nav nepieciešama transportlīdzekļa apstāšanās,
un kuras pārņemtas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā,
izvērtējams un papildināms būtu informatīvais ziņojums par to, ka, modernizējot sauszemes ārējās robežas RŠV "Pāternieki", "Terehova", "Grebņeva" un uzstādot pie iebraukšanas un izbraukšanas videonovērošanas kameras, kas darbosies kā “digitālie vārti” un nekļūdīgi nolasīs un atpazīs pie “digitālajiem vārtiem” esošā transporta līdzekļa numura zīmi, vienlaikus būtu jāparedz arī OCTA apdrošināšanas esamības pārbaude Latvijas Republikā reģistrētiem transportlīdzekļiem un jāveic LR normatīvajos aktos noteiktās prasības, ja OCTA apdrošināšana nav veikta.
a) tiek veiktas kā daļa no tādas kontroles, kuras vienīgais mērķis nav pārbaudīt apdrošināšanu; vai
b) tiek veiktas kā daļa no vispārējās pārbaužu sistēmas valsts teritorijā, tostarp attiecībā uz transportlīdzekļiem, kuri parasti atrodas pārbaudi veicošās dalībvalsts teritorijā, un kam nav nepieciešama transportlīdzekļa apstāšanās,
un kuras pārņemtas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā,
izvērtējams un papildināms būtu informatīvais ziņojums par to, ka, modernizējot sauszemes ārējās robežas RŠV "Pāternieki", "Terehova", "Grebņeva" un uzstādot pie iebraukšanas un izbraukšanas videonovērošanas kameras, kas darbosies kā “digitālie vārti” un nekļūdīgi nolasīs un atpazīs pie “digitālajiem vārtiem” esošā transporta līdzekļa numura zīmi, vienlaikus būtu jāparedz arī OCTA apdrošināšanas esamības pārbaude Latvijas Republikā reģistrētiem transportlīdzekļiem un jāveic LR normatīvajos aktos noteiktās prasības, ja OCTA apdrošināšana nav veikta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Pārdomas rada jaunas valsts informācijas sistēmas izveide, kuras pārzinis būs Autotransporta direkcija, nevis esošo informācijas sistēmu pilnveidošana. Pirmsšķietami liekas, ka no visiem aspektiem efektīvāk (un lētāk) būtu šo projektu īstenot, pilnveidojot esošās informācijas sistēmas.
Piedāvātā redakcija
-
