Projekta ID
23-TA-1030Atzinuma sniedzējs
"Pāvilostas tūrisma sabiedrība"
Atzinums iesniegts
08.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Par atkrastes vēja parku Latvijas jūras ūdeņos un Latvijas – Igaunijas ceturto starpsavienojumu
Iebildums
Nav pieļaujama šāda likuma pieņemšana un Nacionālo interešu objekta statusa piešķiršana (kas atvieglo dažādas lēmumu pieņemšanas procedūras par labu projekta realizētājiem) pirms nacionāla līmeņa plānojuma (stratēģijas) izstrādes, kas kompleksi ievērtētu un ietvertu visus nacionālas nozīmes jautājumus, tajā skaitā:
1. Vides aizsardzību (visplašākajā jēdziena izpratnē - kā nacionālo bagātību). Anotācijā dažādi dabas pētījumi (tajā skaitā REEF), kas tiek veikti šajā zonā, norādīti kā būtībā traucējoši Elwind realizācijai konkrētajā teritorijā. Būtībā redzams, kā tiek pieņemti dažādi secīgi lēmumi pētījumu apiešanai vai neievērošanai. Nav pieļaujams, ka lēmums par nacionālo interešu objekta statusu tiek pieņemts pirms ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procesa pabeigšanas, jo tikai pēc IVN ziņojuma izstrādes, institūciju un sabiedrības viedokļa pilnvērtīgas noskaidrošanas ir iespējams noteikt paredzētās darbības reālo ietekmi un to, vai šī darbība vispār ir realizējama konkrētajā teritorijā. IVN procesā ir jāizvērtē arī alternatīvi paredzētās darbības īstenošanas risinājumi un jāsniedz pamatojums paredzētās darbības vietas izvēlei.
2. Aizsardzības jomu. Nav saprotams kādu apstākļu vadīta Aizsardzības ministrija ir šo likumproejktu saskaņojusi, ja pirms tam publicēts ziņojums par elwind teritorijā esošo aizsardzības ierīču traucējumiem projekta realizācijas gadījumā.
3. Tūrisma attīstību. Kurzemes piekraste un jo sevišķi projektētā elwind vieta ir viena no šobrīd jau attīstītajām šajā jomā un elwind projekts komplektā ar citiem apkārtnē haotiski (lasi - bez nacionālā teritorijas plānojuma un bez enerģētikas koncepcijas) paredzētiem vēja parkiem pilnībā iznīcina Kurzemes piekrasti gan kā dzīvesvietu cilvēkiem, zvēriem un putniem, gan kā dabas tūrisma objektu.
4. Latvijas tautsaimniecības attīstības konkrētu plānu projekta kontekstā - aprēķinos balstītus ieguvumus. Likumprojekta anotācijā minēts, ka nav izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem. Tas pats attiecināms uz pārējiem apgalvojumiem. Piemēram - apgalvojumam “Likumprojekts veicinās elektroenerģijas pieejamību un veicinās konkurētspējīgas elektroenerģijas cenas” pamatā nav likti nekādi sabiedrībai pieejami aprēķini un prognozes, pie tam konkurētspējīgas cenas nenozīmē lētāku elektroenerģiju Latvijas iedzīvotājiem.
5. Progresīvu ārvalstu pieredzi (piemēram - Dānijas, kas jau tagad saskaras ar vēja parku radītām nepatīkamām sekām, ietekmi uz vidi, izmaksām budžetam vēja parku uzturēšanas un demontāžas vajadzībām, kā arī pieaugošām, ne krītošām elektroenerģijas cenām).
Uzskatam, ka pirms augšminēto stratēģiju izstrādes, pētījumu pabeigšanas, konkrētu aprēķinu veikšanas un publiskošanas, kā arī pilnīgas sabiedrības interešu izvērtēšanas nav pieļaujama šāda likumprojekta apstiprināšana kopumā.
1. Vides aizsardzību (visplašākajā jēdziena izpratnē - kā nacionālo bagātību). Anotācijā dažādi dabas pētījumi (tajā skaitā REEF), kas tiek veikti šajā zonā, norādīti kā būtībā traucējoši Elwind realizācijai konkrētajā teritorijā. Būtībā redzams, kā tiek pieņemti dažādi secīgi lēmumi pētījumu apiešanai vai neievērošanai. Nav pieļaujams, ka lēmums par nacionālo interešu objekta statusu tiek pieņemts pirms ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procesa pabeigšanas, jo tikai pēc IVN ziņojuma izstrādes, institūciju un sabiedrības viedokļa pilnvērtīgas noskaidrošanas ir iespējams noteikt paredzētās darbības reālo ietekmi un to, vai šī darbība vispār ir realizējama konkrētajā teritorijā. IVN procesā ir jāizvērtē arī alternatīvi paredzētās darbības īstenošanas risinājumi un jāsniedz pamatojums paredzētās darbības vietas izvēlei.
2. Aizsardzības jomu. Nav saprotams kādu apstākļu vadīta Aizsardzības ministrija ir šo likumproejktu saskaņojusi, ja pirms tam publicēts ziņojums par elwind teritorijā esošo aizsardzības ierīču traucējumiem projekta realizācijas gadījumā.
3. Tūrisma attīstību. Kurzemes piekraste un jo sevišķi projektētā elwind vieta ir viena no šobrīd jau attīstītajām šajā jomā un elwind projekts komplektā ar citiem apkārtnē haotiski (lasi - bez nacionālā teritorijas plānojuma un bez enerģētikas koncepcijas) paredzētiem vēja parkiem pilnībā iznīcina Kurzemes piekrasti gan kā dzīvesvietu cilvēkiem, zvēriem un putniem, gan kā dabas tūrisma objektu.
4. Latvijas tautsaimniecības attīstības konkrētu plānu projekta kontekstā - aprēķinos balstītus ieguvumus. Likumprojekta anotācijā minēts, ka nav izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem. Tas pats attiecināms uz pārējiem apgalvojumiem. Piemēram - apgalvojumam “Likumprojekts veicinās elektroenerģijas pieejamību un veicinās konkurētspējīgas elektroenerģijas cenas” pamatā nav likti nekādi sabiedrībai pieejami aprēķini un prognozes, pie tam konkurētspējīgas cenas nenozīmē lētāku elektroenerģiju Latvijas iedzīvotājiem.
5. Progresīvu ārvalstu pieredzi (piemēram - Dānijas, kas jau tagad saskaras ar vēja parku radītām nepatīkamām sekām, ietekmi uz vidi, izmaksām budžetam vēja parku uzturēšanas un demontāžas vajadzībām, kā arī pieaugošām, ne krītošām elektroenerģijas cenām).
Uzskatam, ka pirms augšminēto stratēģiju izstrādes, pētījumu pabeigšanas, konkrētu aprēķinu veikšanas un publiskošanas, kā arī pilnīgas sabiedrības interešu izvērtēšanas nav pieļaujama šāda likumprojekta apstiprināšana kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Par atkrastes vēja parku Latvijas jūras ūdeņos un Latvijas – Igaunijas ceturto starpsavienojumu
Iebildums
Nav pieļaujama šāda likuma pieņemšana un Nacionālo interešu objekta statusa piešķiršana (kas atvieglo dažādas lēmumu pieņemšanas procedūras par labu projekta realizētājiem) pirms nacionāla līmeņa plānojuma (stratēģijas) izstrādes, kas kompleksi ievērtētu un ietvertu visus nacionālas nozīmes jautājumus, tajā skaitā:
1. Vides aizsardzību (visplašākajā jēdziena izpratnē - kā nacionālo bagātību). Anotācijā dažādi dabas pētījumi (tajā skaitā REEF), kas tiek veikti šajā zonā, norādīti kā būtībā traucējoši Elwind realizācijai konkrētajā teritorijā. Būtībā redzams, kā tiek pieņemti dažādi secīgi lēmumi pētījumu apiešanai vai neievērošanai. Nav pieļaujams, ka lēmums par nacionālo interešu objekta statusu tiek pieņemts pirms ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procesa pabeigšanas, jo tikai pēc IVN ziņojuma izstrādes, institūciju un sabiedrības viedokļa pilnvērtīgas noskaidrošanas ir iespējams noteikt paredzētās darbības reālo ietekmi un to, vai šī darbība vispār ir realizējama konkrētajā teritorijā. IVN procesā ir jāizvērtē arī alternatīvi paredzētās darbības īstenošanas risinājumi un jāsniedz pamatojums paredzētās darbības vietas izvēlei.
2. Aizsardzības jomu. Nav saprotams kādu apstākļu vadīta Aizsardzības ministrija ir šo likumproejktu saskaņojusi, ja pirms tam publicēts ziņojums par elwind teritorijā esošo aizsardzības ierīču traucējumiem projekta realizācijas gadījumā.
3. Tūrisma attīstību. Kurzemes piekraste un jo sevišķi projektētā elwind vieta ir viena no šobrīd jau attīstītajām šajā jomā un elwind projekts komplektā ar citiem apkārtnē haotiski (lasi - bez nacinālā teritorijas plānojuma un bez enerģētikas koncepcijas) paredzētiem vēja parkiem pilnībā iznīcina Kurzemes piekrasti gan kā dzīvesvietu cilvēkiem, zvēriem un putniem, gan kā dabas tūrisma pbjektu.
4. Latvijas tautsaimniecības attīstības konkrētu plānu - aprēķinos balstītus ieguvumus. Likumprojekta anotācijā minēts, ka nav izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem. Tas pats attiecināms uz pārējiem apgalvojumiem. Piemēram - apgalvojumam “Likumprojekts veicinās elektroenerģijas pieejamību un veicinās konkurētspējīgas elektroenerģijas cenas” pamatā nav likti nekādi sabiedrībai pieejami aprēķini un prognozes, pie tam konkurētspējīgas cenas nenozīmē lētāku elektroenerģiju Latvijas iedzīvotājiem.
5. Progresīvu ārvalstu pieredzi (piemēram - Dānijas, kas jau tagad saskaras ar vēja parku radītām nepatīkamām sekām, ietekmi uz vidi, izmaksām budžetam vēja parku uzturēšanas un demontāžas vajadzībām, kā arī pieaugošām, ne krītošām elektroenerģijas cenām).
Uzskatam, ka pirms augšminēto stratēģiju izstrādes, pētījumu pabeigšanas, konkrētu aprēķinu veikšanas un publiskošanas, kā arī pilnīgas sabiedrības interešu izvērtēšanas nav pieļaujama šāda likumprojekta apstiprināšana.
1. Vides aizsardzību (visplašākajā jēdziena izpratnē - kā nacionālo bagātību). Anotācijā dažādi dabas pētījumi (tajā skaitā REEF), kas tiek veikti šajā zonā, norādīti kā būtībā traucējoši Elwind realizācijai konkrētajā teritorijā. Būtībā redzams, kā tiek pieņemti dažādi secīgi lēmumi pētījumu apiešanai vai neievērošanai. Nav pieļaujams, ka lēmums par nacionālo interešu objekta statusu tiek pieņemts pirms ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procesa pabeigšanas, jo tikai pēc IVN ziņojuma izstrādes, institūciju un sabiedrības viedokļa pilnvērtīgas noskaidrošanas ir iespējams noteikt paredzētās darbības reālo ietekmi un to, vai šī darbība vispār ir realizējama konkrētajā teritorijā. IVN procesā ir jāizvērtē arī alternatīvi paredzētās darbības īstenošanas risinājumi un jāsniedz pamatojums paredzētās darbības vietas izvēlei.
2. Aizsardzības jomu. Nav saprotams kādu apstākļu vadīta Aizsardzības ministrija ir šo likumproejktu saskaņojusi, ja pirms tam publicēts ziņojums par elwind teritorijā esošo aizsardzības ierīču traucējumiem projekta realizācijas gadījumā.
3. Tūrisma attīstību. Kurzemes piekraste un jo sevišķi projektētā elwind vieta ir viena no šobrīd jau attīstītajām šajā jomā un elwind projekts komplektā ar citiem apkārtnē haotiski (lasi - bez nacinālā teritorijas plānojuma un bez enerģētikas koncepcijas) paredzētiem vēja parkiem pilnībā iznīcina Kurzemes piekrasti gan kā dzīvesvietu cilvēkiem, zvēriem un putniem, gan kā dabas tūrisma pbjektu.
4. Latvijas tautsaimniecības attīstības konkrētu plānu - aprēķinos balstītus ieguvumus. Likumprojekta anotācijā minēts, ka nav izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem. Tas pats attiecināms uz pārējiem apgalvojumiem. Piemēram - apgalvojumam “Likumprojekts veicinās elektroenerģijas pieejamību un veicinās konkurētspējīgas elektroenerģijas cenas” pamatā nav likti nekādi sabiedrībai pieejami aprēķini un prognozes, pie tam konkurētspējīgas cenas nenozīmē lētāku elektroenerģiju Latvijas iedzīvotājiem.
5. Progresīvu ārvalstu pieredzi (piemēram - Dānijas, kas jau tagad saskaras ar vēja parku radītām nepatīkamām sekām, ietekmi uz vidi, izmaksām budžetam vēja parku uzturēšanas un demontāžas vajadzībām, kā arī pieaugošām, ne krītošām elektroenerģijas cenām).
Uzskatam, ka pirms augšminēto stratēģiju izstrādes, pētījumu pabeigšanas, konkrētu aprēķinu veikšanas un publiskošanas, kā arī pilnīgas sabiedrības interešu izvērtēšanas nav pieļaujama šāda likumprojekta apstiprināšana.
Piedāvātā redakcija
-