Atzinums

Projekta ID
23-TA-1000
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu un lūdzam anotācijā sniegt pēc iespējas kvantitatīvu novērtējumu par investīcijas efektivitāti (piemēram, pasākuma konkrēti ieguvumi salīdzinājumā ar esošo situāciju), plānoto ietekmi uz attīstības plānošanas dokumentos noteikto mērķu sasniegšanu (būtu vēlams atsaukties uz konkrētajiem plānošanas dokumentiem un tajos iekļautajiem uzdevumiem, kurus plāno izpildīt, īstenojot šo pasākumu), informāciju par atdevi un ietekmi uz ekonomikas transformāciju, potenciālo ietekmi uz IKP. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā ietverto skaidrojumu, ka atbalsta piešķiršana saskaņā ar Komisijas regulas 651/2014 noteikumiem ļautu piešķirt aizdevumus ar iespējami zemāku procentu likmi gadījumos, kad aizdevums nepieciešams virs pieejamā de minimis limita apmēra, lūdzam arī papildus skaidrot, kā tiks nodrošināts tas, ka atbalsts ar Komisijas regulu Nr.651/2014  tiks sniegts ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 6.pantā noteikto par stimulējošu ietekmi un atbalstu ar Komisijas regulu Nr.651/2014 nepiešķirs jau uzsāktiem projektiem. Vienlaicīgi lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka atbalsts, kas sniegts ar Komisijas  regulu Nr.651/2014, netiks piešķirts jau esošo kredītu/galvojumu pagarināšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai izveidotu loģisku MK noteikumu projekta struktūru, kā arī, ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta ietvaros atbalstu tiek paredzēts sniegt ar vairākiem Komisijas Regulas Nr.651/2014 pantiem, aicinām MK noteikumu projekta izstrādātāju pārskatīt un precizēt MK noteikumu projektu kopumā, iekļaujot Komisijas Regulas Nr.651/2014 vispārīgos nosacījumus, kas piemērojami visiem atbalsta veidiem, vienā sadaļā, savukārt specifiskos nosacījumus, kas ievērojami konkrētu atbalsta veidu ietvaros, kas piešķirami ar Komisijas Regulas Nr.651/2014 14., 38., 38.a, 38.b un 41.pantu, iekļaut katru pie attiecīgā atbalsta veida. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, to papildinot ar norādi, kas ir uzskatāms par atbalsta piešķiršanas brīdi, ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013. Vēršam uzmanību, ka normatīvajā aktā ir jābūt skaidri noteiktam, kurš brīdis tiek uzskatīts par atbalsta piešķiršanas brīdi (piem., lēmums par atbalsta piešķiršanu vai līgums par projekta īstenošanu parakstīšanas datums).Atbalsta piešķiršanas dienas/datuma definīcijas nozīmība ir noteikt skaidru juridiski precīzu brīdi saskaņā ar attiecīgās valsts normatīvajiem aktiem, ar kuru iestājas noteiktas tiesiskās sekas, procesuālās darbības un termiņi, kā arī lai noteiktu, kāds spēkā esošs valsts atbalsta regulējums būtu piemērojams konkrētajam atbalsta piešķīrumam. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu un informējam, ka ņemot vērā, ka ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā nav paredzēts sniegt apgrozāmo līdzekļu investīcijas ārpus investīciju aizdevumiem, tad lūdzam veikt atbilstošus precizējumus noteikumu projektā. Apgrozāmo līdzekļu investīcijām jābūt pakārotām investīciju aizdevumiem. Papildus vēršam uzmanību, ka no precizētā MK noteikumu projekta 4.punkta, ne MK noteikumu projekta II.nodaļas "Apgrozāmo līdzekļu aizdevumi" neizriet, ka apgrozāmo līdzekļu investīcijas ir pakārtotas investīciju aizdevumiem, pretēji izziņas 11.punktā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 7. punktā izteikto MK noteikumu Nr. 1065 5.51. apakšpunktu ar atmaksātā publiskā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 25.jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 2.pantā sniegtās  "mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības" un “vidējas kapitalizācijas sabiedrības” definīcijas, kur norādīts, ka "mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības" un “vidējas kapitalizācijas sabiedrības” nav uzskatāmas par maziem un vidējiem uzņēmumiem, attiecīgi lūdzam 10.5. apakšpunktu papildināt arī ar atsauci uz MK noteikumu 7.6.apakšpunktu, lai nodrošinātu, ka arī šiem subjektiem ir jānodrošina tas, ka to kredītreitings nav zemāks par "B-". 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu 14.punktā noteikto, lūdzam pārskatīt atsauces 19.1.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai atbalsta programmas ietvaros varētu būt arī tādi projekti, kas minēti Komisijas regulas 651/2014 14.panta 15.punktā. Ja šādi projekti konkrētās aktivitātes ietvaros netiks īstenoti, lūdzam to norādīt anotācijā. Savukārt, ja šādu projektu īstenošanu izslēgt nav iespējams, lūdzam nodrošināt Komisijas regulas 651/2014 14.panta 15.punkta nosacījumu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā ietvert nosacījumu, ka, sniedzot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas 651/2014 14.pantu, atbalsta saņēmējs nodrošina Komisijas regulas 651/2014 14.panta 14.punktā ietvertā nosacījuma ievērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ja Ekonomikas ministrija ir paredzējusi šādu ierobežojumu attiecībā uz visiem šajā atbalsta programmā paredzētajiem atbalsta veidiem, tad atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantu piešķirt nav iespējams šīs atbalsta programmas ietvaros. Ierobežojums, kas noteikts Komisijas regulas Nr.651/2014 13.panta “a” punktā, attiecas tikai uz atbalstu, kas šīs atbalsta programmas ietvaros tiek piešķirts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu. Attiecīgi lūdzam to atbilstoši norādīt MK noteikumu projektā. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ja Ekonomikas ministrija ir paredzējusi šādu ierobežojumu attiecībā uz visiem šajā atbalsta programmā paredzētajiem atbalsta veidiem, tad atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantu piešķirt nav iespējams šīs atbalsta programmas ietvaros. Ierobežojums, kas noteikts Komisijas regulas Nr.651/2014 13.panta “b” punktā, attiecas tikai uz atbalstu, kas šīs atbalsta programmas ietvaros tiek piešķirts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu. Attiecīgi lūdzam to atbilstoši norādīt MK noteikumu projektā. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu stimulējošās ietekmes nosacījumi ievērošanu, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, sniedzot norādi uz darbu sākuma definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23.punktam.

 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nosacījumi, kas ietverti MK noteikumu 21.8punktā, ir attiecināmi uz reģionālo ieguldījumu atbalstu. Attiecīgi lūdzam to nepārprotami norādīt MK noteikumu 21.8punktā. Vienlaikus lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu  21.8punktu, iekļaujot tajā “tā pati vai līdzīga darbība” definīciju, kas noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 50.punktā. Tāpat lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu 21.8punkta otrā teikuma redakciju kopumā, ietverot tajā prasības no Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 13.punkta, kā arī ievērojot to, ka neatkarīgi no projekta lieluma, vienotam ieguldījumu projektam atbalsta koriģēto summu var piešķirt tikai, ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 20.punkta nosacījumus. Atbilstoši iebildumam lūdzam precizēt MK noteikumu projektu.  
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam atbilstoši VARAM 05.04.2023. vēstulei Nr.4-5/1988, kas adresēta arī Ekonomikas ministrijai, precizēt MK noteikumu
21.81.apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar EK Reģionālā valsts atbalsta pamatnostādņu 30. zemsvītras piezīmi šajās pamatnostādnēs izmantotie dati balstās uz regulas Nr. 1059/2003 (ar grozījumiem, kas izdarīti ar Komisijas Deleģēto regulu (ES) 2019/1755), 2021. gada nomenklatūru. Līdz ar to dalībvalstis, t.sk., Latvija, savas reģionālā atbalsta kartes laikposmam no 2022. gada līdz 2027. gadam izstrādāja, pamatojoties uz NUTS un statistiku, kas bija pieejama dalībvalstu reģionālā atbalsta karšu pieņemšanas brīdī, t.i. 2021. gada nomenklatūru. Attiecīgi iepriekšminētās NUTS reģionu robežas un ar tiem saistītās atbalsta intensitātes paliks spēkā visu reģionālā atbalsta karšu darbības laiku, neatkarīgi no jebkādām administratīvajām izmaiņām, kas var notikt NUTS vai pašvaldību līmenī. Attiecīgi NUTS reģionu robežas un no tā izrietošās reģionālā atbalsta intensitātes, kādas tās bija dalībvalsts reģionālā atbalsta kartes apstiprināšanas brīdī, būs spēkā līdz 2027. gada 31. decembrim un, piešķirot atbalstu, ir jāņem vērā statistiskais reģions, kas bija pieejams dalībvalstu reģionālā atbalsta karšu pieņemšanas brīdī, t.i. 2021. gada  nomenklatūras 3. līmeņa (NUTS 3. līmenis) klasifikācija. Lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt MK noteikumu projekta punktu, kā arī anotāciju, ka Pierīgas reģiona nosacījumi tiek piemēroti arī Limbažu novadam, Ogres novadam, Saulkrastu novadam un Tukuma novadam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 20.punktā noteiktajam atbalsta apjoma robežas ir noteiktas attiecīgi 0 - 55 miljoni EUR, 55 - 110 miljoni EUR un no 110 miljoni EUR. Attiecīgi, ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu 21.81.punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 20.punktā noteiktajam atbalsta apjoma robežas ir noteiktas attiecīgi 0 - 55 miljoni EUR, 55 - 110 miljoni EUR un no 110 miljoni EUR. Attiecīgi, ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu 21.82.punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tā kā MK noteikumu projekts paredz sniegt komercdarbības atbalstu arī Komisijas regulas Nr.651/2014 III nodaļas 7. iedaļā minētajiem vides aizsardzības mērķiem, lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumu pārņemšanu atbalsta programmā, lūdzam precizēt MK noteikumu 21.9 punktu, ietverot norādi, ka atbalsts netiks piešķirts arī Komisijas regulas Nr.651/2014  1. panta 6. punktā minētajai nozarei.

 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šis ir vispārīgs nosacījums, kas jāievēro arī piešķirot cita veida atbalstus saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014. Attiecīgi aicinām pārskatīt un precizēt MK noteikumu projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu 30.27punktu. Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 5.pantā ir noteikta atbalsta pārredzamība, līdz ar to nav skaidra atsauce uz šo Komisijas regulas Nr.651/2014 pantu. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 30.29 punktu, tā lai ir nepārprotami skaidrs, kurš brīdis tiek uzskatīts par atbalsta piešķiršanas dienu, atbilstoši Komisijas regulas Nr.  651/2014 2.panta 28.punktā definētajam. Atbalsta piešķiršanas dienas/datuma definīcijas nozīmība ir noteikt skaidru juridiski precīzu brīdi saskaņā ar attiecīgās valsts normatīvajiem aktiem, ar kuru iestājas noteiktas tiesiskās sekas, procesuālās darbības un termiņi, kā arī lai noteiktu, kāds spēkā esošs valsts atbalsta regulējums būtu piemērojams konkrētajam atbalsta piešķīrumam, attiecīgi normatīvajā aktā ir jābūt skaidri noteiktam, kurš brīdis tiek uzskatīts par atbalsta piešķiršanas dienu, ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.  651/2014 (piem., lēmuma par atbalsta piešķiršanu datums vai līguma par projekta īstenošanu parakstīšanas datums).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu stimulējošās ietekmes nosacījumi ievērošanu, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, sniedzot norādi uz darbu sākuma definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23.punktam.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. pantu, ir jānodrošina tas, lai attiecināmās izmaksas tiktu noteiktas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. pantā norādītajam - attiecīgi piemērojot vai nu 3.punktā  vai 8.punktā minēto. Vēršam uzmanību, ka no MK noteikumu 30.33 šobrīd nav skaidrs, kuru tieši izmaksu noteikšanas metodi MK noteikumu projekta virzītājs plāno piemērot.  Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, nodrošinot korektu regulas normu pārņemšanu, sniedzot atsauces uz konkrētiem tās pantiem un punktiem. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nav skaidra šī punkta nepieciešamība, vai tas ir domāts kā papildus ierobežojošs un paskaidrojošs punkts. Ja jā, lūdzam sniegt anotācijas V.sadaļas 1.tabulā pamatojumu, kāpēc tiek paredzētas stingrākas prasības, nekā to nosaka Komisijas regula Nr. 651/2014. Vēršam uzmanību, ka sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. pantu, ir jānodrošina tas, lai attiecināmās izmaksas tiktu noteiktas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 3.punktā vai 8.punktā norādītajam, t.sk. katrā konkrētajā regulas punktā ir norādīts arī, kas ir uzskatāmas par neattiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, paredzot, ka sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a pantu, tiks ievēroti arī nosacījumi, kas noteikti Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 3. un 6.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 10.punktā arī ir paredzēts atbalsta sniegšanas ierobežojums, attiecīgi lūdzam arī to ietvert MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 5.punkts nosaka, ka attiecināmās izmaksas ir kopējās ieguldījumu izmaksas. Ja noteikumu projekta virzītājs paredz kā attiecināmas noteikt papildu ieguldījumu izmaksas, tādējādi atkāpjoties no regulā noteiktā, lūdzam tam sniegt pamatojumu anotācijas v.sadaļas 1.tabulā. Ja tomēr atkāpe no regulā paredzētā plānota nav, lūdzam MK noteikumu projektā norādīt, ka attiecināmās izmaksas ir nosakāmas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 5.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 38. a panta 5.punktam,  izmaksas, kas nav tieši saistītas ar augstāka energoefektivitātes līmeņa sasniegšanu ēkā, nav attiecināmās izmaksas. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt 30.41 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt 30.42 punkta apakšpunktus, lai nodrošinātu to korektu atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.a panta 7.daļai. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot to, ka atbalstu šajā sadaļā paredzēts sniegt ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. a pantu, lūdzam atbalsta intensitātes noteikt atbilstoši šim pantam, nevis Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. pantam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 30.49 punktu, paredzot nosacījumu, ka piešķirot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. pantu, tiks ievēroti tā 1.a, 2., 3., 4., 4.a punktu nosacījumi un attiecīgi dzēšot 30.49 punkta apakšpunktus, kas šobrīd nenodrošina precīzu atbilstību regulā ietvertajiem nosacījumiem. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 30.52 punktu, norādot, saskaņā ar kuru Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta punktu un apakšpunktu ir noteikta atbalsta intensitāte un tās palielinājums.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, norādot, kas ir uzskatāmas par attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām pārskatīt un precizēt MK noteikumu III7. nodaļu "Atbalsts energoefektivitātes pakalpojuma sniedzējiem", norādot, saskaņā ar kādu Eiropas Savienības tiesību aktu plānots ieviest šo atbalsta pasākumu un nodrošināt tā izpildi. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta ietvaros atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, vēršam uzmanību, ka, saņemot atbalstu ar Komisijas regulu Nr.651/2014, ir jānodrošina, ka atbalsta saņēmējs, īstenojot projektu saskaņā ar kādu no šīs regulas pantiem, atbalstu apvienošanas rezultātā nesaņem lielāku atbalstu, nekā to paredz konkrētajā regulas pantā noteiktā intensitāte. Attiecīgi aicinām precizēt 34.2.apakšpunktu norādot, ka atbalsta programmas ietvaros saņemto atbalstu var apvienot ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā, par tām pašām attiecināmām izmaksām un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz Komisijas regulā Nr.651/2014 noteikto maksimāli pieļaujamo finansējuma intensitāti. 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar dokumentu glabāšanas nosacījumu atbilstoši Komisijas regulas 651/2014 12.pantā noteiktajam. Vēršam uzmanību, ka atbalsta sniedzējs dokumentus glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas saskaņā ar shēmu un atbalsta saņēmējs dokumentus glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam dzēst atsauces uz Komisijas regulas Nr.1407/2013 1. panta 1. punkta  "d" un "e" apakšpunktu, ievērojot to, ka šīs ir ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 neatbalstāmās darbības jomas (skat. Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. un 2. punktā norādīto). 

 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 37.5 punktu tā, lai būtu skaidrs, vai tajā minētās izslēgtās nozares attiecas uz visiem atbalsta programmā minētajiem atbalsta mērķiem, kuriem atbalstu piemēro saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014. Vienlaicīgi vēršam uzmanību, ka  Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta “a” un “b” punktā minētās nozares nav atbalstāmas tikai tad, ja tiek sniegts reģionālais atbalsts (šajā gadījumā Komisijas regulas Nr. 651/2014 14.pants). 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Pēc līdzības ar MK noteikumu 32.2.apakšpunktā norādīto par informācijas iesniegšanu aizdevumu gadījumos, lai nodrošinātu korektu atbalsta kumulācijas nosacījumu ievērošanu gadījumos, kad atbalsta pretendenti plāno apvienot kādas citas atbalsta programmas ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu ar šis atbalsta programmas ietvaros sniegtu garantiju, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, ietverot nosacījumu, ka saimnieciskās darbības atbalsta sniedzējam veicējs iesniedz informāciju par tā iepriekš saņemtajiem atbalstiem, kā arī informāciju par iesniegtajiem pieteikumiem par atbalsta saņemšanu ieguldījumiem citu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu ietvaros, par kuriem atbildīgā institūcija vēl nav pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, ietverot norādi par termiņu līdz kuram atbalsta programmas ietvaros piešķirams komercdarbības atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, lai nodrošinātu, ka tas tiek piešķirts Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esamības periodā. 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, ietverot norādi par termiņu līdz kuram atbalsta programmas ietvaros piešķirams komercdarbības atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, lai nodrošinātu, ka tas tiek piešķirts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 spēkā esamības periodā. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Izvērtējot izziņas 33.punktā sniegto skaidrojumu, joprojām lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļu "Pašreizēja situācija" ar informāciju, ka šobrīd MK noteikumu Nr.1065 ietvaros to spēkā esošajā redakcijā akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk - Altum) īsteno ne tikai apgrozāmo līdzekļu aizdevumus un investīciju aizdevumu programmu 2014.-2020.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda ietvaros, bet arī programmas Aizdevumiem energoefektivitātes pasākumu īstenošanai un Aizdevumiem energoefektivitātes pakalpojuma sniedzēju naudas plūsmas iegādei.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izziņas 4.punktā ietverto skaidrojumu par atbalsta pieejamību Latgales reģionā pārcelt uz anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.sadaļā ir norādīts, ka 1.2.3.5. pasākumam kopumā pieejams finansējums 15 870 000 euro apmērā, savukārt anotācijas 3.sadaļā ir atspoguļota ietekme uz budžetu 15 662 858 euro apmērā. Lūdzam izvērtēt un veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt ministriju, kura lūgs pārdalīt nepieciešamo finansējumu no 74.resora ”Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 6.1.apakšpunktā norādītais finansējuma izlietojums pa gadiem ir par vienu euro mazāks nekā programmai kopā pieejamais finansējums, attiecīgi lūdzam veikt precizējumus, kā arī pārcelt sniegto informāciju uz 6.punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt programmas rādītāju novērtējuma projekta zemsvītras atsauci Nr. 5 ar atsauci uz konkrēto MK noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības matemātiski precizēt programmas rādītāju novērtējumā norādītās kredītriska un citu risku zaudējumu summas, kas saskaņā ar programmas rādītāju novērtējuma projekta 2.1. un 2.2. punktu ir aprēķinātas procentuāli no riska darījumu portfeļa apmēra.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt programmas rādītāju novērtējuma projekta 4. punktu, norādot paredzamo vadības izdevumu kompensācijas apmēru no ES fondiem un vadības izdevumu kompensācijas apmēru no kompensācijas no klientu maksājumiem (atmaksām).
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt programmas rādītāju novērtējuma projekta 4. punktu ar skaidrojumu, kas tiek ietverts administratīvajos izdevumos.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šis ir divu līmeņu atbalsta pasākums, akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk ”Altum”) ir jānodrošina iekšējās kontroles sistēmas izveide korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes  2018. gada 18.jūlija Regulas Nr. 2018/1046  par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.panta prasības. Līdz ar to lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu šādā redakcijā: "Sabiedrībai Altum ir pienākums izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 Komisijas regulas Nr. 2018/1046  (turpmāk – Finanšu regula) 61. pantu;
2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
4. ētikas kodeksu;
5.  kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
7. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam,  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
8. trauksmes celšanas sistēmu;
9. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
10. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciālu administratīvu vai kriminālatbildību;"
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Noteikumu projekts papildināts ar III3, III4, III5, III6, III7 nodaļām, kurās tiek paredzēts atbalsts energoefektivitātes pasākumiem, savukārt noteikumu projekta 5.punktā un tā apakšpunktos finansējums minētajam mērķim nav noteikts, lūdzam skaidrot finansējuma avotu, kā arī izvērtēt nepieciešamību attiecīgi precizēt noteikumu projekta 5.punktu vai tā apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības redakcionāli apvienot noteikumu projekta 7. punktā izteikto MK noteikumu Nr. 1065 5.51. apakšpunktu un 5.52. apakšpunktu, lai būtu nepārprotami uztverams, ka abos punktos ietvertie nosacījumi attiecas uz 1.2.3.5. pasākuma īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzu precizēt punkta redakciju, jo patlaban ir pretuna ar 5.5.2. punktu - 1.2.3.5. pasākuma vadības maksas vienlaicīgi tiek paredzēts segt gan no atmaksātā publiskā finansējuma, gan no no 1.2.3.5. pasākuma finansējuma, ievērojot 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punktā noteiktās robežvērtības. 
Piedāvātā redakcija
5.51. šo noteikumu 5.4 punktā minētā aizdevumu fonda ietvaros tiek segtas no atmaksātā publiskā finansējuma par aizdevumiem, kas izsniegti ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, – no atbalsta saņēmēja maksājumiem par šiem aizdevumiem, ievērojot atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešās daļas prasībām izstrādāto programmu novērtējumu; 
54.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7. punktā izteiktajā MK noteikumu Nr. 1065 5.51. apakšpunktā atsauci uz 5.4 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka vadības maksu apmēru noteiks, vadoties pēc Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punkta un, balstoties uz sabiedrības "Altum" izstrādāto līdzdalības fondu investīciju stratēģiju un ieviešanas plānu, kurā būs iekļaut arī informācija par pārvaldības maksām, aicinu neietvert atsauci uz  Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajā daļā minēto programmas novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-