Atzinums

Projekta ID
22-TA-119
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma V nodaļā noteiktajam publiska persona var deleģēt privātpersonai vienīgi valsts pārvaldes uzdevumu. Ievērojot minēto, ar projektu grozītā Ministru kabineta 2013. gada 24. septembra noteikumu Nr. 1000 "Valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk – Noteikumi Nr. 1000) 2. pielikuma I nodaļas nosaukums neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma V nodaļā noteiktajam.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka atbilstoši 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 108) 2.4. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, izklāstot to loģiskā secībā. Norādām, ka ar projektu grozītajā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikumā norādītie maksas pakalpojumi ir uzskaitīti dalījumā pēc tiesiskā pamata attiecīgā pakalpojuma piešķiršanai, nevis pēc pakalpojuma satura, kā rezultātā līdzīga satura maksas pakalpojumi norādīti atsevišķās tabulās, tādējādi apgrūtinot Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) sniegto maksas pakalpojumu pārskatāmību.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu, izklāstot ar projektu grozītajā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikumā minētos maksas pakalpojumus loģiskā secībā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma 101. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "vadītāja".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, maksas iekasēšana no personas par nodokļa, nodevas vai naudas soda iekasēšanu ir pretrunā ne vien Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta pirmajā daļā nostiprinātajam likuma atrunas principam un šī panta piektajā daļā noteiktajam labas pārvaldības principam, bet arī šī panta trešajā, ceturtajā un astotajā noteiktajiem valsts pārvaldes principiem.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 94. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 64. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "vadītāja".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumiem Nr. 343 Ceļu satiksmes drošības direkcija izsniedz transportlīdzekļa sertifikātu dalāmu kokmateriālu un lauksaimniecības produkcijas lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanai ar specializētajiem lielgabarīta un smagsvara transportlīdzekļiem vai to sastāviem. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktu normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 63. punktu atbilstoši Noteikumu Nr. 343 5. pielikumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav pieļaujama maksas iekasēšana no personas par veidlapas izsniegšanu, pēc tam papildus iekasējot arī maksu par attiecīgā sertifikāta izsniegšanu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 63. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav pieļaujama maksas iekasēšana no personas par veidlapas izsniegšanu, pēc tam papildus iekasējot arī maksu par attiecīgā sertifikāta izsniegšanu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 62. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 62. punktā minētā saīsinājuma "ADR" atšifrējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav pieļaujama maksas iekasēšana no personas par veidlapas izsniegšanu, pēc tam papildus iekasējot arī maksu par attiecīgā sertifikāta izsniegšanu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 61. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 61. punktā minētā saīsinājuma "ETMK" atšifrējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav pieļaujama maksas iekasēšana no personas par veidlapas izsniegšanu, pēc tam papildus iekasējot arī maksu par attiecīgā sertifikāta izsniegšanu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 60. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav pieļaujama maksas iekasēšana no personas par veidlapas izsniegšanu, pēc tam papildus iekasējot arī maksu par attiecīgā sertifikāta izsniegšanu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 59. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 59. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "atbilstības".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 343 Ceļu satiksmes drošības direkcija izsniedz transportlīdzekļa sertifikātu dalāmu kokmateriālu un lauksaimniecības produkcijas lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanai ar specializētajiem lielgabarīta un smagsvara transportlīdzekļiem vai to sastāviem. Informējam, ka saskaņā ar Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktu normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 54. punktu atbilstoši Noteikumu Nr. 343 5. pielikumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 9. punktā norādīts maksas pakalpojums "ADR sertifikāta piešķiršana", savukārt šī pielikuma II nodaļas 53. punktā – maksas pakalpojums "Transportlīdzekļa pārbaude ADR sertifikāta saņemšanai". Norādām, ka ne no projekta, ne no projekta anotācijas nav skaidrs, vai un kāda ir atšķirība starp abiem minētajiem maksas pakalpojumiem, turklāt jāņem vērā, ka par tiem ir noteikta atšķirīga maksa, proti, par ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 53. punktā norādīto pakalpojumu iekasējama pat gandrīz divpadsmit reizes lielāka maksa nekā par šī pielikuma I nodaļas 8. punktā norādīto pakalpojumu. Informējam, ka normatīvā akta tekstam jābūt skaidram, nepārprotamam un viennozīmīgam. Veidojot normatīvā akta tekstu, ne tikai jācenšas skaidri un precīzi identificēt subjektu un darbību, bet arī jāizvērtē, vai tiesību normu adresāts, lasot un interpretējot normatīvā akta tekstu, sapratīs tā mērķi (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 9. punktu vai šī pielikuma II nodaļas 53. punktu, nepieciešamības gadījumā tos apvienojot, svītrot vienu no tiem vai precizēt šajos punktos minētos maksas pakalpojumus, nodrošinot skaidri uztveramu un nepārprotamu katra pakalpojuma saturu, vienlaikus papildinot projekta anotāciju ar skaidrojumu par atšķirību starp abiem maksas pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 53. punktā minētā saīsinājuma "ADR" atšifrējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 52. punktā minētā saīsinājuma "ETMK" atšifrējumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav saprotams, kāpēc ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 29. punktā norādīts maksas pakalpojums "kuģošanas līdzekļa numura zīmju komplekts", nevis, piemēram, "kuģošanas līdzekļa numura zīme". Vēršam uzmanību, ka nav izslēgta situācija, kad personai nepieciešama tikai viena individuālā numura zīme (piemēram, pēc avārijas bojāta tikai viena no numura zīmēm vai tā ir nozagta, sabojāta u. tml.), tomēr no ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 29. punkta redakcijas izriet, ka personai ir iespēja lūgt izsniegt vienīgi individuālo numura zīmju komplektu.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 29. punktu vai papildināt projekta anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc kuģošanas līdzekļu individuālās numura zīmes izsniedzamas tikai komplektā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, nav saprotams, kāpēc ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 26. punktā norādīts maksas pakalpojums "individuālo numura zīmju komplekts", nevis, piemēram, "individuālā numura zīme". Vēršam uzmanību, ka nav izslēgta situācija, kad personai nepieciešama tikai viena individuālā numura zīme (piemēram, pēc autoavārijas bojāta tikai viena no numura zīmēm vai tā ir nozagta, sabojāta u. tml.), tomēr no ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 26. punkta redakcijas izriet, ka personai ir iespēja lūgt izsniegt vienīgi individuālo numura zīmju komplektu. Papildus norādām, ka no ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 24. punkta redakcijas izriet, ka persona var lūgt izsniegt vienu transportlīdzekļa numura zīmi (tai skaitā speciālās nozīmes), par to maksājot šajā punktā norādīto maksu par katru izsniegto numura zīmi, tomēr attiecībā uz individuālajām numura zīmēm šāda iespēja nav paredzēta.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 26. punktu vai papildināt projekta anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc transportlīdzekļu individuālās numura zīmes izsniedzamas tikai komplektā pretstatā cita veida transportlīdzekļa numura zīmēm, kuras var saņemt arī pa vienai.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tieslietu ministrijas ieskatā, reģistrācijas uzlīmes izsniegšana pēc būtības ietver arī reģistrācijas uzlīmes izgatavošanu un noformēšanu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, izvairoties no liekvārdības (papildus sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt iespēju aizstāt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 23. punktā vārdus "uzlīme un tās noformēšana" ar vārdiem "uzlīmes izsniegšana".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 4. panta piekto daļu Ceļu satiksmes drošības direkcija reģistrē transportlīdzekļus, piešķir un anulē transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un izsniedz transportlīdzekļu vadītāju apliecības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 20. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 19. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "īpašnieku".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 18. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "īpašnieku".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju. Ievērojot minēto un tiesiskās noteiktības nolūkā, lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 17. punktu ar vārdiem "Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu" pirms vārdiem "tirdzniecības vietas" atbilstoši Ministru kabineta 2007. gada 18. decembra noteikumos Nr. 876 "Transportlīdzekļu un to numurēto agregātu tirdzniecības noteikumi" lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 4. panta piekto daļu Ceļu satiksmes drošības direkcija reģistrē transportlīdzekļus, piešķir un anulē transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un izsniedz transportlīdzekļu vadītāju apliecības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 4. panta piekto daļu Ceļu satiksmes drošības direkcija reģistrē transportlīdzekļus, piešķir un anulē transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un izsniedz transportlīdzekļu vadītāju apliecības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 12. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 3. punktā norādīts maksas pakalpojums "Tranzīta numura kartes izsniegšana", savukārt šīs nodaļas 8. punktā norādīts maksas pakalpojums "Tranzīta numura karte". Norādām, ka ne no projekta, ne no projekta anotācijas nav skaidrs, vai un kāda ir atšķirība starp abiem minētajiem maksas pakalpojumiem, turklāt jāņem vērā, ka par tiem ir noteikta atšķirīga maksa, proti, par ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 3. punktā norādīto pakalpojumu iekasējama pat divas reizes lielāka maksa nekā par šīs nodaļas 8. punktā norādīto pakalpojumu. Informējam, ka normatīvā akta tekstam jābūt skaidram, nepārprotamam un viennozīmīgam. Veidojot normatīvā akta tekstu, ne tikai jācenšas skaidri un precīzi identificēt subjektu un darbību, bet arī jāizvērtē, vai tiesību normu adresāts, lasot un interpretējot normatīvā akta tekstu, sapratīs tā mērķi (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.). Turklāt atbilstoši Noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā normatīvajā aktā ietverto regulējumu.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 3. vai 8. punktu, nodrošinot skaidri uztveramu un nepārprotamu katra pakalpojuma saturu, vienlaikus papildinot projekta anotāciju ar skaidrojumu par atšķirību starp abiem maksas pakalpojumiem, vai apvienot abus minētos punktus vai svītrot vienu no minētajiem punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Informējam, ka Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa noteic, ka valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai, ar to saprotot fizisko pieejamību, informācijas pieejamību un arī finansiālo jeb ekonomisko pieejamību (sk. J. Briede, E. Danovskis, A. Kovaļevska. Administratīvās tiesības. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2021. 75.-76. lpp.). Administratīvā procesa likuma 18. panta pirmā daļa noteic, ka administratīvais process iestādē privātpersonai ir bez maksas, ja vien attiecīgā likumā nav noteikts citādi. Tieslietu ministrijas ieskatā, ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 20. punkts, kas paredz piemērot maksu par personas iesniegto dokumentu izskatīšanu ir ne vien pretrunā Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotajā daļā nostiprinātajam valsts pārvaldes pieejamības principam, bet arī šī panta piektajā daļā noteiktajam labas pārvaldības principam, kas cita starpā paredz, ka valsts pārvalde attiecībās ar privātpersonām nodrošina taisnīgu jautājumu izskatīšanu un tiesības uz pamatotu lēmumu (sk. J. Briede, E. Danovskis, A. Kovaļevska. Administratīvās tiesības. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2021. 70.-71. lpp.).

Vēršam uzmanību, ka, piemēram, attiecībā uz transportlīdzekļa valsts individuālo apstiprināšanu atbilstoši ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļā paredzēta ne vien maksa par iesniegto dokumentu izskatīšanu (sk. 20. punktu), bet arī maksa par transportlīdzekļa valsts individuālās apstiprināšanas sertifikāta aizpildīšanu, reģistrēšanu un izsniegšanu (sk. 21. punktu). Tieslietu ministrijas ieskatā transportlīdzekļa individuālās apstiprināšanas sertifikāta izsniegšana nemaz nevar notikt bez personas iesniegto dokumentu izskatīšanas. Turklāt ne no projektā, ne no projekta anotācijā minētā nav skaidra CSDD rīcība gadījumos, kad, no personas ir iekasēta maksa par transportlīdzekļa valsts individuālās apstiprināšanas dokumentācijas izskatīšanu, taču ir pieņemts lēmums par atteikumu izsniegt transportlīdzekļa valsts individuālās apstiprināšanas sertifikātu. Tāpat nav skaidrs, kādēļ maksa par dokumentu izskatīšanu ir atkarīga no transportlīdzekļa, par kuru izsniedzams valsts individuālās apstiprināšanas sertifikāts, kategorijas.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 20. punktu, nepieciešamības gadījumā precizējot šīs nodaļas 21. punktā minēto maksas pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 6. aprīļa noteikumu Nr. 343 "Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem" 5. pielikumam (turpmāk – Noteikumi Nr. 343) Ceļu satiksmes drošības direkcija izsniedz transportlīdzekļa sertifikātu dalāmu kokmateriālu un lauksaimniecības produkcijas lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanai ar specializētajiem lielgabarīta un smagsvara transportlīdzekļiem vai to sastāviem. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Noteikumu Nr. 108 2.2. apakšpunktu normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot ne vien valsts valodas literārās un gramatiskās normas un pareizrakstības prasības, bet arī ievērojot juridisko terminoloģiju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 10. punktu atbilstoši Noteikumu Nr. 343 5. pielikumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 9. punktā minētā saīsinājuma "ADR" atšifrējumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas noteic ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 8. punktā minētā saīsinājuma "ETMK" atšifrējumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka tā kā ar projektu Noteikumu Nr. 1000 2. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, nav nepieciešams norādīt vienības, kas pašreiz spēkā esošajā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma redakcijā ir svītrotas.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 95. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka Ceļu satiksmes likuma  23. panta ceturtajā daļā attiecībā uz B kategorijas transportlīdzekļiem lietots termins "transportlīdzekļa vadīšanas eksāmens". Ievērojot minēto, vienotas terminoloģijas lietošanas nolūkā lūdzam vērtēt iespēju precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 77. punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka Ceļu satiksmes likuma 23. panta ceturtajā daļā attiecībā uz B kategorijas transportlīdzekļiem lietots termins "transportlīdzekļa vadīšanas eksāmens". Ievērojot minēto, vienotas terminoloģijas lietošanas nolūkā lūdzam vērtēt iespēju precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 71. punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka Ceļu satiksmes likuma 23. panta ceturtajā daļā attiecībā uz B kategorijas transportlīdzekļiem lietots termins "transportlīdzekļa vadīšanas eksāmens". Ievērojot minēto, vienotas terminoloģijas lietošanas nolūkā lūdzam vērtēt iespēju precizēt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 67. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka tā kā ar projektu Noteikumu Nr. 1000 2. pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, nav nepieciešams norādīt vienības, kas pašreiz spēkā esošajā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma redakcijā ir svītrotas.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 66.3. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu Nr. 725 5. punktam pieļaujamie transportlīdzekļa pārbūves veidi iedalāmi trijās kategorijās: pirmās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai nav nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; otrās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai ir nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; trešās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļu sērijveida pārbūve, kuru kā pakalpojumu veic komersants. Noteikumu Nr. 725 8. punkts noteic, ka, ja pirmās un otrās kategorijas pārbūvi veic sērijveidā, tā uzskatāma par trešās kategorijas pārbūvi. Vēršam uzmanību, ka ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 51.2. apakšpunktā noteikta maksa par transportlīdzekļa tehnisko ekspertīzi vienīgi pēc pirmās un otrās kategorijas pārbūves.

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt nepieciešamību papildināt projektu, nosakot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma II nodaļas 51.2. apakšpunktā maksu par transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes veikšanu pēc trešās kategorijas pārbūves.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 25. punktā noteikts maksas pakalpojums "Transportlīdzekļu vadītāju sagatavošanas pasniedzēja un instruktora kvalifikācijas piešķiršana", savukārt šī pielikuma II nodaļas 79. punktā noteikts maksas pakalpojums "Transportlīdzekļu vadītāju sagatavošanas pasniedzēja un instruktora atestācija". Vēršam uzmanību, ka ne no projekta, ne no projekta anotācijas nav saprotams, kāda ir atšķirība starp abiem minētajiem maksas pakalpojumiem. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā normatīvajā aktā ietverto normatīvo regulējumu.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 25. punktu vai šī pielikuma II nodaļas 79. punktu vai apvienot tos.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 24. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "vadīšanas".
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 23. punktu ar vārdu "Transportlīdzekļa" pirms vārda "vadīšanas".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tieslietu ministrijas ieskatā vārdi "sertifikāta izsniegšana" apzīmē ne vien fizisku sertifikāta izsniegšanu, bet arī sertifikāta sagatavošanu, aizpildīšanu, reģistrēšanu u.c. darbības, kas veicamas pirms sertifikāta izsniegšanas. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, izvairoties no liekvārdības (papildus sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 21. punktā vārdus "aizpildīšana, reģistrēšana un".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 15. punktu ar vārdu "transportlīdzekļa" pirms vārda "īpašnieku"
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ministru kabineta 2004. gada 17. augusta noteikumu Nr. 725 "Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 725) 5. punkts noteic, ka pieļaujamie transportlīdzekļa pārbūves veidi iedalāmi trijās kategorijās: pirmās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai nav nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; otrās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai ir nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; trešās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļu sērijveida pārbūve, kuru kā pakalpojumu veic komersants. Noteikumu Nr. 725 8. punkts noteic, ka, ja pirmās un otrās kategorijas pārbūvi veic sērijveidā, tā uzskatāma par trešās kategorijas pārbūvi. Vēršam uzmanību, ka projekts paredz noteikt Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 4. punktā maksu par atzinuma par pārbūvēta transportlīdzekļa atbilstību ceļu satiksmes drošības un tehnisko normatīvu prasībām izsniegšanu vienīgi pēc pirmās un otrās kategorijas pārbūves.

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt nepieciešamību papildināt projektu, nosakot ar projektu grozītā Noteikumu Nr. 1000 2. pielikuma I nodaļas 4. punktā maksu par atzinuma par pārbūvēta transportlīdzekļa atbilstību ceļu satiksmes drošības un tehnisko normatīvu prasībām izsniegšanu pēc trešās kategorijas pārbūves.
Piedāvātā redakcija
-