Atzinums

Projekta ID
23-TA-2402
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka noteikumu projekts paredz svītrot Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumu Nr. 374 "Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 374) 100., 109. un 110. punktu. Šajos punktos bija pārņemtas atsevišķas Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīvas (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā (turpmāk - direktīva Nr. 2016/797) prasības, kuras projekta sistēmiska izklāsta dēļ tiek pārvietotas uz jaunajiem punktiem. Saistībā ar minēto lūdzam:
pirmkārt, izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt (papildināt) noteikumu projektu, jo no noteikumu projekta neizriet noteikumu Nr. 374 100. punktā ietvertais regulējums;
otrkārt, detalizētāk noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā skaidrot, kā tiek noteikumu projektā pārņemta katra no minētās direktīvas 18. panta 6. punkta apakšvienībām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam pilnveidot noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā ietverto informāciju, skaidrojot direktīvas Nr. 2016/797 18. panta 2. punkta punkta prasību pārņemšanu noteikumu projektā, kā arī minētās direktīvas prasību pārņemšanu noteikumu projekta 6. punkta otrajā teikumā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā, lūdzam noteikumu projekta 2. punktā vai tā anotācijā skaidrot, vai stacionārās iekārtas jaunbūves, modernizācijas vai atjaunošanas stratēģija ir jāplāno visos gadījumos vai atkarībā no plānoto darbu un finanšu apjoma. Papildus, nolūkā nodrošināt skaidras tiesību normas, lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. punktu:
pirmkārt, norādot, kā izpaužas minētās stratēģijas plānošana, proti, vai stratēģiju nepieciešams iesniegt iestādē (arī, vai tā ir aktualizējama). Ja ar stratēģijas plānošanu saprotama īstenošana plāna sagatavošana, lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. punktu, nodrošinot vienveidīgu terminoloģiju;
otrkārt, skaidrojot, kādā dokumentā nosakāms atļaujas nodot ekspluatācijā stacionāro iekārtu tvērums un cita šajā punktā minētā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu Nr. 374 109. punktam inspekcijai projekta dokumentāciju var nosūtīt, ne vien pasūtītājs, bet arī ražotājs vai pasūtītāja vai ražotāja pilnvarots pārstāvis. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 3. punktu vai sniegt atbilstošu skaidrojumu par minēto (proti, attiecīgo izmaiņu nepieciešamību un mērķi) noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvas Nr. 2016/797 18. panta 6. punkts neparedz gadījumos, kad stacionārā iekārta tiek izveidota no jauna, pieņemt atsevišķu lēmumu par to, vai ir vajadzīga jauna atļauja nodošanai ekspluatācijā, kas turklāt varētu būt nesamērīgs administratīvais slogs apstākļos, ja konkrētā atļauja ir vajadzīga visos gadījumos. Ievērojot minēto, lūdzam sniegt tiesību normās balstītu skaidrojumu par noteikumu projekta attiecīgo prasību (tai skaitā noteikumu projekta 5. punktā paredzētā) atbilstību minētajai direktīvas normai, kā arī samērīgumu. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 6. punktā konkretizēt, kuri noteikumu Nr. 374 100.4 punktā minētie kritēriji nevar tikt ietekmēti, ņemot vērā, ka 100.41. apakšpunktā punktā nav runa par atjaunošanas vai modernizācijas darbiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 7. punktu, skaidri nosakot informāciju (arī uzdevumus), kas plānā ir norādāma, jo šobrīd nav skaidri saprotams, kas ir domāts ar stacionārajai iekārtai piemērojamo prasību apzināšanu, stacionārās iekārtas atbilstības novērtēšanas plānošanu, risku novērtēšanas un pārvaldīšanas plānošanu un Būvniecības likuma prasību izpildes plānošanu (tai skaitā vai izstrādājams vēl kāds plāns, vai pietiek ar vispārīgu norādi par prasību apzināšanos u.tml).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 7. punktā norādīt konkrētas Komisijas 2013. gada 30. aprīļa Īstenošanas Regulas (ES) Nr. 402/2013 par kopīgo drošības metodi riska noteikšanai un novērtēšanai un par Regulas (EK) Nr. 352/2009 atcelšanu vienības, kas paredz riska novērtēšanas prasības, tādējādi atvieglojot noteikumu projekta piemērošanu praksē. Kā arī lūdzam izvērtēt un, ja ar noteikumu projektu tiek ieviestas minētās regulas prasības, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu - papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar atbilstošu skaidrojumu par attiecīgās regulas prasību ieviešanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā, lūdzam noteikumu projektā un tā anotācijā skaidrot, kā tiks pārbaudīta īstenošanas plāna uzdevumu izpilde un kādas ir tiesiskās sekas, ja attiecīgie uzdevumi netiek izpildīti.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 9. punktā un tā anotācijā skaidrot, vai grozījumus īstenošanas plānā inspekcijai ir jāapstiprina un kādā kārtībā attiecīgā saskaņošana veicama, nepieciešamības gadījumā papildinot noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 8. punktu, aizstājot vārdu "akceptēt" ar vārdu "apstiprina".
Piedāvātā redakcija
-