Atzinums

Projekta ID
24-TA-7
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
27.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Neskatoties uz to, ka anotācijā ir atrunāts papildus finansējums dzīvesvietas apsekošanai, Labklājības ministrija uztur iepriekš izteiktos iebildumus, jo no atbildēm uz iestāžu iebildumiem izriet, ka apsekošanas funkcija, lai noteiktu 3.3. apakšpunktā minēto kritēriju, proti, noteikt, vai objekts ir aizsargātā lietotāja faktiskā dzīvesvietas adrese, tiek deleģēta pašvaldību sociālajiem dienestiem, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – SPSP likums) 7.panta sestajā punktā noteikto. Vēršam uzmanību, ka dzīvesvietas apsekošana SPSP likuma izpratnē tiek veikta tikai gadījumā, ja klients vēlās saņemt sociālos pakalpojumus vai sociālo palīdzību un pašvaldības sociālajā dienestā ir saņemts iesniegums par sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības pabalstu piešķiršanu. Apsekošanas akts tiek glabāts klienta lietā, kuru sociālais dienests uzsāk pamatojoties uz augstāk minētā iesnieguma pamata. Elektroenerģijas sistēmas pieslēguma ierīkošana nav sociālais pakalpojums, līdz ar to pamatoties uz SPSP likumu un deleģēt veikt dzīvesvietas apsekošanu lēmuma pieņemšanai par elektroenerģijas sistēmas pieslēguma ierīkošanu, sociālajiem dienestiem nav pamata. Sociālais dienests varētu sniegt informāciju pēc pieprasījuma par personām, kuras ir sociālā dienesta redzeslokā, ņemot vērā to, ka sociālā palīdzība un atsevišķi sociālie pakalpojumi tiek sniegti pēc personas faktiskās (vienlaikus arī deklarētās) dzīvesvietas, kas liecinātu, ka pieslēdzamais objekts ir aizsargātā lietotāja faktiskā dzīvesvieta.  Tāpat vēršam uzmanību uz to, ka aizsargātie lietotāji var arī nebūt pašvaldību sociālo dienestu klienti, līdz ar to sociālajam dienestam nebūs tiesību balstoties uz SPSP likumu veikt dzīvesvietas apsekošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-