Projekta ID
21-TA-955Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 3.punkts paredz, ka atbalsta pasākuma ietvaros pieejamais valsts budžeta finansējums 50 000 000 euro, savukārt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegta informācija, ka tajā skaitā ir arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai atbalsta programmas administrēšanai nepieciešamais finansējums 500 000 euro apmērā. Ņemot vērā minēto, jāprecizē noteikumu projekta 3.punktā paredzētā finansējuma apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā paredzētais atbalsts ir terminēts un vienreizējs, uzskatām, ka Ekonomikas ministrijai tā pat kā iepriekšējā periodā atbalsta programmas administrēšana ir jānodrošina piešķirtā finansējuma ietvaros un nepalielinot resorā kopējo amata vietu skaitu.
Vienlaikus uzskatām, ka anotācijas 3.sadaļas 7.punktā norādītais, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā ar 2021.gada 1.javāri plānots, ka tiek likvidētas vai netiek fondētas 12 štata vietas un nepieciešams nodrošināt to aizstāšanu, nav pamatojums saistībai tieši ar atbalsta programmas administrēšanu, jo nav skaidrs vai tās visus 12 mēnešus nodrošinās tikai konkrētās atbalsta programmas administrēšanu. Papildus nav saprotams kādēļ vienreizējo kapitāla izmaksu aprēķinā ir 10 datori un monitori, ja jaunas amata vietas būtu 8.
Vienlaikus uzskatām, ka anotācijas 3.sadaļas 7.punktā norādītais, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā ar 2021.gada 1.javāri plānots, ka tiek likvidētas vai netiek fondētas 12 štata vietas un nepieciešams nodrošināt to aizstāšanu, nav pamatojums saistībai tieši ar atbalsta programmas administrēšanu, jo nav skaidrs vai tās visus 12 mēnešus nodrošinās tikai konkrētās atbalsta programmas administrēšanu. Papildus nav saprotams kādēļ vienreizējo kapitāla izmaksu aprēķinā ir 10 datori un monitori, ja jaunas amata vietas būtu 8.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt šo apakšpunktu ar nosacījumu, ka norāde ir jāsniedz par to, vai nodokļu maksātājs ir iesniedzis vai plāno iesniegt pieteikumu uz atbalstu apgrozāmajiem līdzekļiem atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” par 2021. gada novembri.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā, kā praksē tiks nodrošināts, ka tirdzniecības centra piešķirtā nomas atlaide tiks piešķirta pirms šajā punktā minēta atbalsta sporta centram.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt šo apakšpunktu ar nosacījumu, ka norāde ir jāsniedz par to, vai nodokļu maksātājs ir iesniedzis vai plāno iesniegt pieteikumu uz atbalstu apgrozāmajiem līdzekļiem atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” par 2021. gada novembri
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt šo apakšpunktu ar nosacījumu, ka norāde ir jāsniedz par to, vai nodokļu maksātājs ir iesniedzis vai plāno iesniegt pieteikumu uz atbalstu apgrozāmajiem līdzekļiem atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumiem Nr. 676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” par 2021. gada novembri
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu, jo nav skaidra rīcība situācijā, ja uz LIAA lēmuma pieņemšanas brīdi VID vēl nebūs pieņēmis lēmumu par valsts atbalstu apgrozāmajiem līdzekļiem, bet plāno to pieņemt tuvākajā laikā, īpaši ņemot vērā, ka prioritāri tiek paredzēts atbalsts apgrozāmajiem līdzekļiem. Lūdzam precizēt normu un arī sniegt skaidrojumu anotācijā.
Vielaikus lūdzam redakcionāli pārskatīt un precizēt šo teikumu, jo no šī brīža redakcijas nav skaidri saprotams, kādu starpību LIAA aprēķinās: Ja Valsts ieņēmumu dienests nav pieņēmis lēmumu par atbalsta piešķiršanu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra pieņems lēmumu par atbalsta piešķiršanu, aprēķinot starpību, ja nodokļu maksātājs atbildīs šo noteikumu atbalsta saņemšanas kritērijiem.
Vielaikus lūdzam redakcionāli pārskatīt un precizēt šo teikumu, jo no šī brīža redakcijas nav skaidri saprotams, kādu starpību LIAA aprēķinās: Ja Valsts ieņēmumu dienests nav pieņēmis lēmumu par atbalsta piešķiršanu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra pieņems lēmumu par atbalsta piešķiršanu, aprēķinot starpību, ja nodokļu maksātājs atbildīs šo noteikumu atbalsta saņemšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt šo punktu ar nosacījumu, ka nodokļu maksātājam šo noteikumu 12., 19. un 25. punktā norādītajā iesniegumā jānorāda informācija gan par jau saņemto, gan par plānoto valsts atbalstu apgrozāmajiem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu, nosakot, ka, ja tiek konstatēts šajos noteikumos noteikto valsts atbalsta prasību pārkāpums, nodokļu maksātājam ir pienākums atmaksāt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai visu saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem, no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka noteikumu projektā iekļautie termiņi pieteikumu iesniegšanai un lēmumu pieņemšanai atbilst Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojuma "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) 6.grozījumu projektam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā nedublēt MK noteikumu projekta normas. Anotācijai ir jābūt MK noteikumu projektu papildinošai, paskaidrojošai, un tajā nav jāpārkopē visi MK noteikumu punkti. Lūdzam pārskatīt un precizēt anotācijas 1.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
5.2. Citas starptautiskās saistības
Priekšlikums
Lūdzam šeit iekļaut informāciju, kas jau iekļauta 1.2.sadaļā, ka Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc MK Noteikumu projekta apstiprināšanas sagatavos un iesniegs ar Finanšu ministriju saskaņotu informāciju Eiropas Komisijai, izmantojot SANI 2 sistēmu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 1.tabulas:
1. Pagaidu regulējuma 22.punkta c, ca apakšpunkta rindu, nosakot, ka attiecīgās normas ir atrunātas noteikumu projekta 37.2 un 37.3 apakšpunktos;
2. Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.pants 18.punkta rindu, divreiz nedublējot atsauci uz noteikuma projekta 37.2. apakšpunktu.
1. Pagaidu regulējuma 22.punkta c, ca apakšpunkta rindu, nosakot, ka attiecīgās normas ir atrunātas noteikumu projekta 37.2 un 37.3 apakšpunktos;
2. Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.pants 18.punkta rindu, divreiz nedublējot atsauci uz noteikuma projekta 37.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-